بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲  ، 
شناسه خبر : ۳۶۶۹۳۷
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات مقامات آلمان درباره عملیات وعده صادق ۲ گفت:هشدار دادن شما به نحو زننده‌ای مزورانه است! کسانی که شریک جرم هستند و ⁧‫نسل‌کشی‬⁩، جنایات جنگی، کشتار بی‌گناهان و نقض حقوق بشردوستانه بین‌المللی را توجیه می‌کنند.
اظهارات صدراعظم و وزیر خارجه آلمان درباره عملیات وعده صادق ۲ و شلیک موشک‌های ایرانی به اراضی اشغالی فلسطین آن هم در پاسخ جنایات اخیر رژیم صهیونیستی با واکنش اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه همراه بود.اولاف شولتس صدراعظم آلمان امروز چهارشنبه در اظهاراتی در پارلمان این کشور اعلام کرد: ما حمله موشکی ایران به اسرائیل را نمی‌پذیریم. ایران با آتش بازی می‌کند.این دیپلمات ارشد ایرانی در همین رابطه امشب (چهارشنبه) ۲۵ مهرماه خطاب به مقامات آلمانی گفت: جناب! ⁧‫ایران‬⁩ هیچ علاقه‌ای به بازی با آتش ندارد (بر خلاف نایب شما در منطقه)؛ برعکس، ایران در حال تلاش برای خاموش کردن آتشی است که با سلاح‌های اهدایی شما (به ⁧‫اسرائیل‬⁩) برافروخته شده است.‏وی افزود. هشدار دادن شما به نحو زننده‌ای مزورانه است! کسانی که شریک جرم هستند و ⁧‫نسل‌کشی‬⁩، جنایات جنگی، کشتار بی‌گناهان و نقض حقوق بشردوستانه بین‌المللی را توجیه می‌کنند، هیچ شأن و جایگاه اخلاقی برای وعظ کردن ندارند.
بقایی خطاب به مقامات ارشد آلمان ادامه داد: ضمنأ سخنان شما زخم کهنه‌ای را باز می‌کند که سلاح‌های شیمیایی اهدایی شما به صدام در دهه ۱۹۸۰ بر جسم و جان مردم ما بر جای گذاشته است.صدراعظم آلمان پس از عملیات وعده صادق ۲ که در تاریخ ۱۰ مهر (اول اکتبر ۲۰۲۴) انجام شد، ادعا کرده بود که این عملیات خطر به آتش کشیدن کل منطقه را به همراه داشته و باید به هر قیمتی از این موضوع جلوگیری کرد. وی همچنین عنوان کرده بود که حزب‌الله و ایران باید فوراً حملات خود به اسرائیل را متوقف کنند.از سوی دیگر آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان هم پس از این عملیات گفته بود: اسرائیل در حال حاضر مورد حمله موشکی ایران قرار گرفته و من این حمله را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کنم.