صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۵۰۰۸۲

خشونت سیاسی در سرزمین ژرمن‌ها!

نکته‌ی جدید و مهم در وضعیت جدید، اذعان به تغییر نوع خشونت‌ها در کشور آلمان بوده است. به عبارت دیگر، در گذشته بیشتر حملات به سیاست‌مداران به شیوه مجازی و در قالب شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شد. اما امروزه اشکال خشونت‌ها تغییر کرده و حالتی فیزیکی یافته است.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

براساس گزارش رسانه‌های آلمانی، بر اثر ناکارآمدی ائتلاف حاکم در آلمان، خشونت‌های فیزیکی علیه دفاتر احزاب حاکم بر این کشور افزایش یافته که در نوع خود بی‌سابقه است. جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رضایت از عملکرد دولت ائتلافی موسوم به چراغ راهنمایی و بخصوص شخص اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. نکته‌ی جدید و مهم در وضعیت جدید، اذعان به تغییر نوع خشونت‌ها در کشور آلمان بوده است. به عبارت دیگر، در گذشته بیشتر حملات به سیاست‌مداران به شیوه مجازی و در قالب شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شد. اما امروزه اشکال خشونت‌ها تغییر کرده و حالتی فیزیکی یافته است.

بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده تعداد حملات به سیاستمداران سبز از ۷۵ مورد در نیمه دوم سال قبل به ۳۰۱ مورد در نیمه اول سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. تعداد حملات به حزب سوسیال دموکرات هم از ۹۵ مورد به ۱۵۳ افزایش یافت. در حزب لیبرال دموکرات هم تعداد این حملات با چهار برابر افزایش به ۸۰ مورد رسید. به نظر می‌رسد با ادامه روند موجود، هزینه‌های پیرامون محافظت از سیاستمداران در آلمان افزایش یافته و این کشور با چالش‌های جدیدی مواجه خواهد شد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات