سیاسی >>  مجلس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶  ، 
شناسه خبر : ۳۶۷۰۶۸
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اتحادیه اروپا و سایر گزافه‌گویان بدانند که جزایر سه‌گانه پاره تن ایران هستند و کسی جرأت نخواهد داشت که خلاف این اصل مسلم اقدامی انجام دهد؛ برای موجودیت خودشان بهتر است که اراده ملت ایران را مورد آزمون قرار ندهند.

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز یکشنبه - ۲۹ مهرماه - مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: شورای همکاری خلیج فارس به جای آنکه توان خود را صرف توقف ماشین جنگی رژیم صهیونیستی کند، همچنان به طرح ادعاهای بی‌اساس درباره تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهد.

قالیباف افزود: اتحادیه اروپا و برخی از کشورهای تأثیرگذار در آن اتحادیه، نیز خود را از کشورهای مستقل و دارای اراده، خود را به بازیگرانی گوش به فرمان رژیم صهیونیستی و توجیه‌گر نسل‌کشی آن رژیم در غزه و لبنان تنزل داده‌اند.

وی تصریح کرد: اتحادیه اروپا و سایر گزافه‌گویان بدانند که جزایر سه‌گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، پاره تن ایران هستند و کسی جرأت نخواهد داشت که خلاف این اصل مسلم اقدامی انجام دهد؛ برای موجودیت خودشان بهتر است که اراده ملت ایران را برای تثبیت این اصل مورد آزمون قرار ندهند.

قالیباف افزود: در این راستا از دولت محترم می خواهیم هرچه سریع‌تر مقدمات اجرایی شدن ماده‌ی ۶۱ قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور را برای توسعه‌ی این جزایر ایرانی فراهم کند.

بعد از شهادت سنوار، حماس زنده و فعال به مبارزه ادامه خواهد داد

قالیباف گفت: شهادت قهرمان مبارزه با ظلم و اشغالگری، رئیس دفتر سیاسی حماس یحیی سنوار برای هر انسان آزاده‌ای دردناک است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ایشان عمر خود را صرف دفاع از مردم خود و عقب راندن اشغالگران صهیونیست از خاک فلسطین کرد. طراحی و اجرایی کردن عملیات پیچیده طوفان الاقصی یکی از مجاهدت‌های شهید سنوار در طول عمر ارزشمندش بود که معادلات امنیتی، نظامی، سیاسی و منطقه‌ای این رژیم را تغییر داد و ضربه جبران ناپذیری به موجودیت این غده سرطانی زد.

وی تاکید کرد: همانطور که با شهادت سیدحسن نصرالله بزرگ، حزب الله همچنان زنده است، ان شاء الله خواهیم دید بعد از سنوار نیز حماس، زنده و فعال به مبارزه با اشغالگری ادامه خواهد داد.

قالیباف با تسلیت شهادت سنوار با اشاره به نحوه شهادت وی گفت: تصاویر مبارزه ایشان تا پای جان دهها و صدها سنوار و نصرالله در سراسر جهان تربیت خواهد کرد و رهایی قدس شریف را سرعت خواهد داد.

حضور نماینده ایران در منطقه باعث جریان‌سازی بین‌المللی می‌شود

رئیس قوه مقننه درباره سفر به لبنان از تمام شهروندان و مسئولانی که وی  بذل محبت داشتند قدردانی کرد و افزود: اما فراموش نمی‌کنیم که همه‌ ما سرباز ایران اسلامی هستیم و تاثیرگذاری گسترده‌ این حضور در بیروت به دلیل ویژگی‌های شخصی نیست بلکه به پشتوانه‌ مسئولیتی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی داریم. این ایران عزیز ماست که چنان بزرگ و مقتدر است که حضور میدانی نماینده‌ آن در منطقه، باعث جریان‌سازی در معادلات بین‌المللی می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وظیفه ما این بود که پیام حمایت ملت سربلند ایران را به مردم لبنان و نیروهای مقاومت ابلاغ کنیم و پیام مظلومیت و اقتدار مردم لبنان را با استفاده از ظرفیت‌های اجلاسیه‌ مجالس جهان به گوش دنیا برسانیم. 

قالیباف با بیان اینکه توکل به خداوند متعال نقطه اتکای اصلی مردم لبنان رهبر، مسئولان و مردم ایران است، تصریح کرد: امروز شکست‌های راهبردی صهیونیست‌ها در میدان چنان کار را بر این رژیم سخت کرده است که رو به کشتار و آواره کردن غیرنظامیان لبنان آورده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در کنار وظایف روشنی که ما مسئولان داریم از مردم مسلمان ایران می‌خواهم با کمک به رفع نیازهای آوارگان آسیب‌دیده‌ لبنان که با حمایتی مثال‌زدنی از حزب‌الله، باعث خنثی کردن فشار رژیم شده‌اند، به وظیفه انسانی و دینی خود عمل کنند و با شرکت در پویش‌های ملی مورد تایید، همچون پویش ایران همدل، نام خود را جزو یاوران موثر جبهه‌ مقاومت ثبت کنند. 
 

کمیسیون صنایع گزارش نهایی حادثه‌ معدن طبس را به هیات رئیسه‌ ارائه کند

رئیس قوه مقننه با اشاره به پایان یافتن مهلت دو هفته‌ای برای تکمیل و ارائه‌ گزارش حادثه‌ تأثربرانگیز معدن طبس خاطرنشان کرد: از کمیسیون  صنایع و معادن  تقاضا می‌کنم گزارش نهایی را هرچه زودتر به هیات رئیسه‌ مجلس ارائه کنند تا در سه‌شنبه‌ نظارتی این هفته مطرح شود.