تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۱  ، 
کد خبر : ۱۲۲۲۷۲
نماینده ولی‌فقیه در سپاه:

در دوره اصلاح‌طلبان ردپای هدایت‌های آمریکایی را مشاهده کردیم


نماینده ولی فقیه در سپاه طی بازدید خود از خبرگزاری دانشجویان ایران به برخی سوالات در زمینه فعالیت های سیاسی و اقتصادی سپاه و وضعیت رقابت های سیاسی در انتخابات خبرگان رهبری پاسخ داد.
علی سعیدی به تفکیک وظایف سپاه در حفظ دستاوردهای نظام و عدم ورود نیروهای نظامی به احزاب پرداخت و گفت: مشکل ما تفکیک این دو مساله در اذهان عمومی و جامعه است که فرقی میان این دو قائل نیستند، برخی آنجایی که سپاه بر اساس تکلیف، موضعی می گیرد را جهت گیری های سیاسی می دانند در حالی که سپاه تنها در ورود به احزاب و گروه ها ممنوع است.
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: سپاه نباید ابزار دست تشکل های سیاسی و احزاب شود و از طرفی هم احزاب نباید جولانگاه نیروهای مسلح شود.
وی درباره اختلافات در اردوگاه اصولگرایان گفت: «البته واقعیت تلخ این است که اصولگرایان بعد از برداشتن گام اول و دوم دچار واگرایی شده اند که به نظر من کاوش منشاء این اختلافات خیلی مهم است و کمتر تحلیلی این را دقیقا آسیب شناسی و ریشه یابی کرده است اما من به ائتلاف اصولگرایان به خصوص در انتخابات خبرگان با محوریت جامعتین خوشبین هستم.»
سعیدی با بیان اینکه انتخابات خبرگان حاکی از تلاش جریان هاست، برای اینکه بتوانند به نوعی در میان مردم برای خود مقبولیت ایجاد کنند، گفت: ممکن است در این انتخابات رقابت سه محوری شود. اصلاح طلبان در یک محور قرار دارند و درصدد همگرایی و کم کردن فاصله بین هم هستند اما به نظر می رسد عمق اختلافشان زیاد است به طوری که برخی مشارکت را به جای ائتلاف مطرح کرده اند. یک محور دیگر اصولگرایان هستند که با محوریت جامعتین عمل خواهند کرد. یک محور هم کارگزاران و اعتدالیون هستند که با محوریت آقای هاشمی ممکن است در یک جبهه قرار بگیرند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپاه را پاسخگوی تهدیدات دشمن از نوع سخت (نظامی)، نیمه سخت (آشوب‌ها) و نرم (تهاجم فرهنگی) دانست و گفت: «تهدید سخت داریم که همان تهاجم نظامی است. تهدید نیمه سخت داریم که در مقوله امنیتی از آن یاد می کنیم مثل آشوب ها و غائله های منطقه ای و بحران های امنیتی داخلی که متوجه اساس انقلاب است. همچنین تهدید نرم که تهاجم فرهنگی و تهدید ستون فقرات انقلاب از موضع فرهنگی و سیاسی است اما مقابله با هر تهدیدی سازوکار خاص خود را دارد.
وی در ادامه به نقش بیگانگان در تخریب دولت اشاره کرد و گفت: «از جریان های خارجی نباید غافل شد یعنی توطئه ها و بودجه 70 میلیون دلاری که آمریکا علنا علیه ایران کمک می کند نباید مورد غفلت قرار گیرد. در دوره اصلاح طلبان هم ردپای هدایت های مستقیم و غیرمستقیم آمریکایی را مشاهده کردیم. الان هم دور از انتظار نیست که بسیاری از این حرف ها با قلم ایرانی اما با هدایت خارجی انجام شود.»
سعیدی اظهار داشت: «یکی از ویژگی های قانون اساسی این است که نهادهایی استقراری پیش بینی کرده که قوام نظام به آنهاست. نهادهای متغیری هستند که بر اساس رأی مردم هرچند سال یک بار تغییری می کنند، برخی این را به نهادهای انتخابی و انتصابی تعبیر کرده بودند در حالی که در همه کشورها چنین چیزی وجود دارد و از ویژگی های یک نظام است که همه نهادهای آن دستخوش تغییر نشود.»
وی اضافه کرد: «به عنوان مثال وقتی تهاجم فرهنگی آن قدر شدید شود که دستگاه های فرهنگی نتوانند مقاومت کنند و فرهنگ دینی در معرض استحاله قرار گیرد بسیج می تواند با ورود به عرصه و کمک به دستگاه های فرهنگی با تهاجم فرهنگی مقابله کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات