صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۸۸ - ۰۸:۴۳  ، 
کد خبر : ۱۳۱۹۸۰

اخبار ویژه روزنامه های 3 آذر 1388


ایران

دیگه چه خبر؟

خشم همجنس‌بازان از سفر احمدی‌نژاد به برزیل

خبر اول این که سفر رئیس جمهور ایران به برزیل، خشم همجنس‌بازان و یهودیان طرفدار رژیم صهیونیستی در این کشور را برانگیخته است.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود آورده است: حدود 300 نفر که شامل همجنس‌بازان و یهودیان طرفدار اسرائیل هستند، در اعتراض به سفر احمدی‌نژاد به «ریودوژانیرو» در این شهر تجمع کردند.

اعتراض 3 اتحادیه دانشجویی به جهاد دانشگاهی

خبر دیگر این که 3 اتحادیه دانشجویی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به هیأت امنای جهاد دانشگاهی خواستار دقت نظر بیشتر اعضای این هیأت درباره عملکرد مدیریت جهاد دانشگاهی شدند.در این نامه سرگشاده که بسیج دانشجویی، دفتر تحکیم وحدت و انجمن‌های اسلامی مستقل آن را امضا کرده‌اند، آمده است: برخی دفاتر این تشکیلات علمی در سال‌های اخیر به محل رفت و آمد عده‌ای غیردانشگاهی برای یارگیری سیاسی تبدیل شده است.

در این نامه همچنین از عملکرد خبرگزاری این نهاد بشدت انتقاد شده و آمده که چرا باید پول بیت‌المال در راستای امری پیش رود که سرانجام آن به کودتای رنگین علیه منافع ملت منجر شود.همچنین این سه اتحادیه دانشجویی با یادآوری عملکرد رئیس‌ کمیته تبلیغات ستاد میرحسین موسوی که هم‌اکنون با بورسیه جهاد دانشگاهی در انگلستان به سر می‌برد خواستار تغییر مدیریت کلان این نهاد علمی شده‌‌اند.

حاشیه‌های جالب یک نشست دانشجویی

شنیدیم که در حاشیه نشست بررسی حوادث بعد از انتخابات در دانشکده علوم اجتماعی تهران، تریبون آزادی با حضور دانشجویان موافق و مخالف برگزار شد که حاوی نکات جالبی بود.

یکی از دانشجویان که به عنوان حامی موسوی سخن می‌گفت درباره فیلمی که در این همایش از اغتشاشات تهران پخش شد، گفت: این فیلمی که شما تهیه کردید بسیار مضحک بود، این آشوب‌ها را ما انجام ندادیم! دانشجوی دیگری نیز گفت: شما تنها می‌آیید از کشته شدن مادر و فرزند و به آتش کشیده شدن مسجد سخن می‌گویید، در حالی که اتفاقات دیگری نیز افتاده است! یکی از دانشجویان دختر نیز گفت: همه از حوادث کوی دانشگاه سخن می‌گویند، من امروز آمده‌ام از کوی دختران سخن بگویم. چرا کسی نمی‌گوید که حامیان موسوی در آن دو شب به دلیل این‌که به احمدی‌نژاد رأی دادیم، چادر از سر ما می‌کشیدند.

مشایی: از اتهام‌زنندگان شکایت می‌کنم

با خبر شدیم اسفندیار رحیم مشایی با تکذیب شایعاتی که برخی سایت‌ها درباره نقش وی در واردات سیگار طرح کرده بودند، اعلام کرد که از گردانندگان این سایتها شکایت کرده است.

مشایی با اشاره به ایراد اتهامات جدید به وی، دلیل اصلی آن را تنها، «همکاری با احمدی‌نژاد» دانسته و خبر داده که به درخواست وی برای اتهام زنندگان پرونده قضایی تشکیل شده است. وی ادامه داده: در حال حاضر به برخی از این پرونده‌ها رسیدگی و برخی اتهام زنندگان هم محکوم شده‌اند.

توضیحات دانشگاه آزاد درباره یک خبر

دست آخر این که در پی انتشار خبری با عنوان «مخالفت دانشگاه آزاد با برگزاری جلسه‌ای با موضوع دفاع از رهبری» که روزنامه ایران به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران منتشر کرده بود، مرکز اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد توضیحاتی را درخصوص این خبر ارائه کرد. در توضیحات دانشگاه آزاد آمده است:

1- دانشگاه آزاد اسلامی از بدو تأسیس تاکنون همواره در عمل به آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی، بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پایبند بوده و به دفعات تجدید عهد و میثاق مجدد بسته است. 2- مرتضی محمودی، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز نیز اظهار نظر یک دانشجو به عنوان نقل قول از یکی از مسئولان فرهنگی واحد مبنی بر پاسخ منفی برای برگزاری جلسه را کذب محض دانست و تصریح کرد: چنین درخواستی هیچ گاه داده نشد. 3- اظهارات یکی از دانشجویان مبنی بر این که دانشگاه آزاد اسلامی اجازه برگزاری میزگرد حتی با موضوعیت دفاع از ولی فقیه و رهبری را نخواهد داد، کذب محض بوده و قویاً تکذیب می‌گردد و دانشگاه آزاد اسلامی حق خود را برای پیگیری موضوع به مراجع ذیصلاح محفوظ می‌داند. 4-‌امید است رسانه‌ها پیش از انتشار خبر، نسبت به صحت و سقم آن مطلع شوند و برپایه حقیقت و واقعیت به انتشار اخبار بپردازند. گفتنی است این خبر در ساعت 12:57 مورخ 26/8/88 توسط خبرگزاری ایرنا منتشر شده است.

جمهوری 

***منابع خبری از تشکیل یک کمیته شش نفره نمایندگان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دولت برای بررسی مشکلات و موانع سر راه تفاهم دولت و مراجع عظام تقلید خبر می دهد. به گزارش شفاف به نقل از جهان این افراد عبارتند از آیت الله مومن و آقایان سید احمد خاتمی و حسینی بوشهری بعنوان نمایندگان جامعه مدرسین و آقایان مصلحی آشتیانی و آقاتیرانی به عنوان نمایندگان دولت . محورهای اصلی نارضایتی مراجع عظام تقلید عبارتند از حضور اسفندیار رحیم مشائی در دولت بی توجهی رئیس جمهور به نظر مراجع درباره وزارت زنان و عملکردهای فرهنگی دولت .

 

***هرگونه نقل قول از طرف آقای هاشمی رفسنجانی صرفا از طریق روابط عمومی مجمع دفتر و یا شخص خود ایشان منتشر می شود. دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد : انتشار هرگونه نقل قولی منتسب به آقای هاشمی رفسنجانی یا بستگان ایشان فاقد اعتبار است و وجاهت قانونی ندارد. مهندس محمد هاشمی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به اظهارات علیرضا زاکانی در جمع دانشجویان امام صادق گفت : طبق بیانیه رسمی دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام هرگونه نقل قول از طرف آقای هاشمی رفسنجانی صرفا از طریق روابط عمومی مجمع و دفتر و یا شخص خود ایشان منتشر می شود. قبلا دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی با صدور اطلاعیه ای آنچه را که « جعل خبر توسط برخی رسانه های زنجیره ای همسو » خوانده مردود دانسته و افزوده بود که « مطالبی که به نقل از دیگران و به صورت گزینشی و انتخابی در مورد دیدارهای انجام شده یا نشده آیت الله هاشمی رفسنجانی با مواضع ایشان مطرح می شود فاقد اعتبار و سندیت است . »

کیهان

اپوزیسیون در 13آبان و روزقدس عجب غلط بزرگی کرد (خبر ویژه)

رئیس گروهک موسوم به ملی-مذهبی از عناصر ضدانقلاب خواست تا زمانی که ساختارشکنی و تحرکات تند باعث منسجم شدن اصولگرایان می شود، از این اقدامات خودداری کنند!

عزت ا... سحابی اذعان کرد: برخی اتفاقات که در روز 13آبان افتاد به معنای ساختارشکنی بود.

وی در گفت وگو با ایلنا با سلب مسئولیت از موسوی و کروبی و خاتمی به خاطر تحرکات ساختارشکنانه آشوبگران گفت: در روز قدس هم شاهد بودیم که تا حدی اتفاقاتی خارج از خواست موسوی و خاتمی و کروبی رخ داد.

این عنصر گروهکی با دفاع ضمنی از ساختارشکنی،خواستار پرهیز از آن صرفاً از آن جهت شد که باعث انسجام اصولگرایان می شود. سحابی گفت: وقتی حرکت ما سریع و شتابان بخواهد جلو برود، جریان موسوم به اصولگرا در هم فشرده می شود و به طور مثال حبیب الله عسگراولادی که دو هفته پیش می گفت موسوی،خاتمی و کروبی را مفت به دست نیاورده ایم الان این سخنش را پس گرفته و یا اگر تا مدتی پیش سخن از بحران به میان می آورد اکنون دیگر آن را نمی گوید،لذا رهبری جنبش باید محاسباتی داشته باشد که اکنون گستردگی جنبش چقدر است و در اثر یک قدم جدید آیا مخالفین منسجم تر می شوند یا خیر؟

سحابی افزود: هم اکنون در میان اصولگرایان اختلافاتی وجود دارد و جناح موسوم به اصولگرا اکنون درگیر است و رهبری جنبش باید ببیند که چقدر امکان دارد آن جریان اختلافات را حل کرده و منسجم شود. تا زمانی که امکان منسجم شدن اصولگرایان وجود دارد باید از حرکات تند و نسنجیده خودداری کنیم.

اشاره سحا بی به سخنان اخیر حبیب اله عسگراولادی است که اعلام کرد «متاسفانه دو نامزد شکست خورده انتخابات،کارهایی کرده اند که فرصت بازگشت را از دست داده اند». وی همچنین گفته بود «عده ای از خواص گندم بیگانگان را خوردند و از بهشت نظام خارج شدند. آنها با منافقین و سلطنت طلب ها هم صدا شده اند».

سحابی در ادامه دعوتش به نفاق خواستار حفظ ادعای خط امام شد و گفت:رهبران فعلی جنبش سبز از علاقمندان به امام(ره) هستند و به خصوص موسوی بر این امر تاکید زیادی دارد. بنده هم در این سخن با آنها شریک هستم زیرا از مواضع امام انحراف به وجود آمده است.

نگرانی عنصر تندرویی نظیر سحابی نسبت به عواقب افراطی گری در مراسم 13آبان و روزقدس از سوی گروهک های ضدانقلاب در حالی است که شخص وی از جمله تحریک کنندگان نیروهای پادو و میدانی محسوب می شود.همچنین کسانی چون موسوی و کروبی با مواضع آمریکا پسند و ضدانقلابی خود در آستانه راهپیمایی 13آبان و روزقدس، نقش اصلی را در تحمیق نیروهای میدانی ضدانقلاب و آوردن آنها به صحنه و لو دادن ماهیت آمریکایی فتنه سبز داشتند اما اکنون که نتایج این رسوایی آشکار شده، هم کروبی و موسوی و هم سران گروهک های ضدانقلاب به رسم و قاعده فتنه، از خود سلب مسئولیت می کنند.

پیوند با اپوزیسیون هم جزو خط امام و طرفداری از انقلاب است؟! (خبر ویژه)

با وجود سکوت مهدی کروبی درباره مذاکره با یک عضو گروهک نهضت آزادی، جزئیات جدیدی از این مذاکره منتشر شد.

صدرحاج سیدجوادی درباره پیشنهادش به کروبی می گوید: ایجاد جبهه ملی جدید باید جامع الاطراف و متشکل از جبهه اصلاحات و اپوزیسیون باشد. کروبی در این رابطه نظر صحیحی داشت و می گفت ما یک جنبشی راه اندازی کردیم و درصدد فراگیرشدن آن هستیم.

این عضو گروهک آزادی به «آریا» گفت: جواب کروبی نفی نبود ولی داوطلب ورود به این مسئله ]محوریت برای تشکیل جبهه مشترک[ هم نبود. او در عین حال گفت جنبش را تشکیل دادیم و اگر اپوزیسیون داخلی- نهضت آزادی و ملی، مذهبی- هم تمایل به ورود دارند، هیچ گونه مخالفتی نداریم.

تاکید عضو گروهک نهضت آزادی بر اینکه طیف متبوع وی اپوزیسیون نظام هستند، در حالی است که کسانی چون کروبی و موسوی و خاتمی تلاش دارند با تاکید بر سوابق خود- و کتمان هویت امروزی- خود را درون نظام، انقلاب و خط امام تعریف کنند و معلوم نیست چگونه جریانی می تواند هم خود را درون یک نظام تعریف کند و هم با مخالفان و اپوزیسیون آن نظام پیوند بخورد، آن هم اپوزیسیونی که اسناد جاسوسی برخی عناصر برجسته آن برای سفارت آمریکا و خیانت هایشان در جریان جنگ تحمیلی به نفع رژیم صدام و... آشکار است.

کروبی اخیرا به خاطر برخی مراودات با گروهک ها و همراه شدن با جریان های ضدانقلاب، هم از سوی شماری از اعضای فراکسیون اقلیت مجلس و هم برخی اعضای حزب اعتماد ملی تذکر و هشدار دریافت کرد. این عده خواستار مرزبندی کروبی با دشمنان تابلودار خط امام و انقلاب شده بودند تا جبهه اصلاحات متهم به همراهی با دشمنان نظام نشود.

در همین حال ابراهیم یزدی رئیس گروهک نهضت آزادی- از رابطین خوب آمریکا- نیز درباره پیشنهاد عضو این گروهک به کروبی گفت: جنبش اصلاح طلبی فاقد رهبری بود و شکست خورد. خاتمی فرهیخته بود اما هیچ وقت نخواست یا نتوانست نقش رهبری جنبش را ایفا کند. نمایندگان مجلس ششم همچنین نقشی را ایفا نکردند آقای معین هم زمان کاندیداتوری، پیشنهاد ما برای تشکیل جبهه دموکراسی خواهی را پذیرفت اما به دلایلی محقق نشد. الان هم این واقعیتی انکارناپذیر است.

وی گفت: رهبری جنبش فردی نیست چرا که امکان ندارد. بلکه به نظر ما رهبری باید جمعی باشد و به همین دلیل در فرصت های مختلف ما به این آقایان پیشنهاد کردیم کما اینکه دکتر صدر هم با کروبی صحبت کرد که یک جبهه فراگیر برای رهبری اصلاحات درست شود.

وی در مورد اینکه پیگیری این پیشنهاد موقعیت کروبی را تقویت می کند یا اپوزیسیون را، خاطرنشان کرد: کروبی دو دوره رئیس مجلس بود و هیچ ضرری از این کار متوجه اش نیست، لذا شاید گروه حاکم بر قدرت در مسیر تشکیل این جنبش مقاومت و سنگ اندازی کند ولی واقعیت آن است که هیچ ضرر و زیانی به جبهه اصلاحات نخواهد خورد چرا که نیازمند رفع این نقیصه است.

صدای سیا: آقای موسوی مرزبندی ممنوع! (خبر ویژه)

عضو گروهک منحله «حزب خلق مسلمان» و از مرتبطین با لانه جاسوسی آمریکا به کروبی و موسوی درباره مرزبندی با آشوبگران و ضد انقلاب هشدار داد.

حسن شریعتمداری که پس از فرار به خارج کشور با گروهک موسوم به اتحاد جمهوری خواهان همکاری می کند، به رادیو فردا(ارگان سازمان سیا) گفت: مرزبندی به این معناست که آقای موسوی داوطلبانه خود را از حمایت بخش مهمی از اعضای جنبش محروم کند و حمایت خود را منحصر به کسانی کند که مانند خود ایشان از درون همین نظام برآمده و همچنان به قانون اساسی و ارزش های انقلاب وفادارند. در چنین حالتی شانس آقای موسوی به معنای وسیع کلمه از بین خواهد رفت اگرچه در آن صورت ممکن است از سوی نظام بیشتر تحمل شود.

وی همچنین گفت: اصولا جنبش، خودش را از رهبری سیاسی جدا کرده و فقط رهبری اخلاقی خود را به این آقایانی که از پروسه انتخاباتی بیرون آمده اند سپرده است.

مدیر العبریه(العربیه): ایرانی ها بعد از بوش به حساب اوباما هم رسیدند! (خبر ویژه)

رئیس سعودی شبکه العربیه(العبریه) می گوید چالش هایی نظیر برنامه هسته ای ایران و مسئله فلسطین- اسرائیل به تدریج رئیس جمهور آمریکا را سیاستمداری ناتوان جلوه می دهد.

عبدالرحمن الراشد که به خاطر خوش خدمتی هایش به رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 33روزه با حزب الله، جایزه ویژه ای هم از اسرائیلی ها دریافت کرد، طی مقاله ای در الشرق الاوسط نوشت: مقامات ایرانی با صراحت در چارچوب مذاکرات با 1+5 اعلام کردند اورانیوم انبار شده شان را به خارج نخواهند فرستاد. ایرانی ها در دوره اوباما جرئت مخالفت آشکارتری را یافته اند.

وی می افزاید: ایرانی ها با وجود پذیرش حق آنان از سوی غرب برای غنی سازی اورانیوم، صراحتا اعلام می کنند که «اورانیوم خود را به هیچ کس تحویل نمی دهیم، بروید به جهنم». ایرانی ها معتقدند از روز اول پوزه آمریکا را به خاک مالیده و در گل و لای فرو برده اند. اما چشم های زیادی نظاره گر است. برداشت جهان در ابتدا این بود که اوباما مرد جدید کاخ سفید است اما چالش های ایران، فلسطین- اسرائیل و کره شمالی به تدریج از او سیاستمداری ناتوان جلوه می دهد.

مدیر العبریه اضافه کرد: به نظر می رسد اوباما در عمل به وعده افزایش شمار نیروهایش در افغانستان دچار تزلزل و تردید شده و امتیازات زیادی به ایرانی ها داده است به گونه ای که آنها هرگز راضی نمی شوند.

اکنون گفته می شود اوباما نه بازدارنده است و نه جنگجو و در مقابل، امتیازات بیشتری را خواهد داد. کاری که ایرانی ها با اوباما کردند، با سلف او بوش نکردند و جرئتش را نداشتند.

این مهره صهیونیست ها برای دلجویی از عناصر مرعوب آمریکا در منطقه ادعا کرد اوباما آنقدرها هم که ظاهرش نشان می دهد، ضعیف نیست(!)

تحلیل مدیر شبکه العبریه در حالی منتشر می شود که سایت گویانیوز هم در تحلیلی به قلم یکی از عناصر ضدانقلاب نوشت: در فیس بوک، یکی از دوستان به طنز نوشته بود در ایران اولین کبریت بی خطر به اسم اوباما به بازار آمد. در پی این طنز، حقیقتی تلخ نهفته است و آن خوش بینی و انتظارات ما از آقای اوباماست. این واقعیت است که شاید اوباما جزو یکی از بهترین رئیس جمهورهای آمریکاست اما رهبران آمریکا از سوی احزابی انتخاب می شوند که خود نماینده بنگاههای اقتصادی، صنعتی، اقتصادی و بانک ها هستند و رئیس جمهور نمی تواند بدون توجه به منافع این بنگاهها در آمریکا انتخاب شود یا تصمیمی خلاف منافع اساسی آنها بگیرد... آنها حتی آقای اوباما از سر لطف به ما کمک نمی کنند. طبیعی است که منافع آمریکا را بر ما ترجیح دهد. سران ما ]اپوزیسیون[ باید به آنها بفهمانند که مذاکرات صلح ]سازش[ خاورمیانه بدون ما همچنان دچار اخلال خواهد بود و آمریکا و غرب نباید به سران ایران اعتماد کنند.

وقتی گریه دلقک ها باعث خنده مردم می شود (خبر ویژه)

صهیونیست های ورشکسته پس از چند هفته صرف وقت و پول و همراه کردن هم جنس بازها توانستند چند ده نفر را در آستانه سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به برزیل جمع آوری کرده و دلقک بازی خیابانی راه بیندازند.

شماری از حامیان رژیم صهیونیستی و عده ای از مدعیان دفاع از حقوق هم جنس بازان پریروز در آستانه سفر دکتر احمدی نژاد به ریودوژانیرو تجمعی سرد برگزار کردند.

این تجمع چند ده نفره در حالی برگزار شد که کشور برزیل 200میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن نیز از پرجمعیت ترین پایتخت های جهان به شمار می رود.

جالب اینجاست که صدای آمریکا، رادیو فردا و بی بی سی انگلیس که از این سفر مهم احساس درد و ناراحتی مشترکی پیدا کرده اند، با آب و تاب تمام این نمایش مضحک چند ده نفره را پوشش دادند.

رسانه های مذکور در عین حال علت اصلی ناراحتی خود را بروز دادند. برای مثال صدای آمریکا اعلام کرد: «برزیل پیش از این از حق برخورداری ایران از فناوری صلح آمیز هسته ای دفاع کرده است و این در حالی است که شیمون پرز رئیس جمهور اسرائیل در سفر اخیر خود به برزیل، از آن کشور خواسته بود جاه طلبی هسته ای ایران و تهدید علیه اسرائیل را جدی بگیرند. رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا می گوید ایران در کشورهای آمریکای لاتین مشغول فعالیت های خرابکارانه است.»

رادیو فردا هم گفت: «برزیل از حق هسته ای ایران دفاع می کند و روش خود را مثال می زند. آنها یک تجارت قوی با ایران دارند و نگرانی امنیتی نسبت به ایران احساس نمی کنند به ویژه اگر در این مبادلات تجاری بتوانند برخی از تجهیزات و حتی اورانیوم مورد نیاز ایران را تامین کنند.»

این رسانه آمریکایی اضافه کرد: سفر آقای احمدی نژاد به این کشورها در زمانی انجام می شود که جمهوری اسلامی ایران به دلیل فعالیت های هسته ای تحت فشارهای تازه غرب قرار گرفته و رئیس جمهور این کشور امیدوار است که در گفت وگو با سران کشورهای متحد خود حمایت آنها را برای مقابله با این فشارها جلب کند.

شیمون پرز، رئیس جمهور اسرائیل، دو هفته پیش در سفری به برزیل بار دیگر ایران را متهم کرد که درصدد دستیابی به سلاح هسته ای است و خواستار حمایت برزیل از تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی شد. این در حالی است که رئیس جمهور برزیل با تحریم علیه تهران مخالفت می کند.

قدس

درخواست موسوی از زبان کلهر

الف- درخواست میرحسین موسوی مبنی بر در اختیارگرفتن یک شبکه تلویزیونی از سوی دولت، این بار از زبان کلهر، مشاور رسانه ای احمدی نژاد در گفتگو با روزنامه خبر تکرار شد.

واکنش دو منتقد کردان به خبر فوت وی

الف- تعدادی از منتقدان کردان از جمله الیاس نادران و احمد توکلی که در سفر کربلا هستند با اطلاع از فوت کردان ابراز تسلیت و همدردی کرده و پیام داده اند اختلافهای ما فقط سیاسی بوده و از همین جا برای آن مرحوم طلب مغفرت می کنیم.

آموزش انقلاب بدون خشونت در شبکه های لس آنجلسی

الف-چندین شبکه لس آنجلسی جنبش سبز در اقدامی هماهنگ، فیلمهای آموزش و توضیح انقلابهای «رنگی/بدون خشونت/ نرم» را پخش می کنند.

همشهری توقیف شد

قدس- گروه سیاسی: دیروز خبرهای ضد و نقیضی درباره توقیف روزنامه همشهری منتشر شد تا آنجا که بخش خبری بیست و سی تلویزیون را هم سردرگم کرد.

این بخش خبری دیشب ابتدا به نقل از رامین، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت که همشهری در پی تخلف مطبوعاتی خود از هیأت نظارت بر مطبوعات، تذکر کتبی گرفته است و توقیف این روزنامه مطرح نیست، اما پس از چند دقیقه در خبر دیگری اعلام کرد که معاون مطبوعاتی ارشاد، توقیف همشهری را تأیید کرده است.

تذکر به همشهری و سپس توقیف آن، در پی چاپ یک آگهی گردشگری و تبلیغ درباره یک معبد بهایی در هند در شماره روز یکشنبه این روزنامه انجام شد.

نامه سرگشاده مهدی هاشمی رفسنجانی به دادستان تهران

ایلنا-مهدی هاشمی رفسنجانی به دادستان عمومی و انقلاب تهران نامه سرگشاده ای نوشت. در بخشی از این نامه آمده است:

تا جایی که خبر دارم با استناد به ماده 112 قانون آیین دادرسی کیفری احضار متهم باید با احضارنامه کتبی باشد و نه با رسانه های عمومی! اگر منظور شما در فرض صحت خبر نقل شده از شما این است که من باید تکذیب کنم که کرده ام ولی اگر منظور این است که باید در دادگاه دفاع شود، این را هم ضمن نامه ای به ریاست قوه قضاییه به صراحت اعلام کرده ام که آمادگی دارم و خواسته ام که دادگاه صالحی برای بررسی همه اتهام و شایعات تشکیل دهند اما متأسفانه تاکنون اقدامی نشده است.

مشایی: از اتهام زنندگان شکایت می کنم

شبکه ایران- رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور با تکذیب شایعاتی که برخی سایتها درباره نقش وی در واردات سیگار بیان کرده بودند، گفت که از گردانندگان این سایتها شکایت کرده است.

«خودتعطیلی» روزنامه خبر

فارس- علیرضا معزی، مدیر مسؤول روزنامه خبر، دیروز در سرمقاله این روزنامه از تعطیلی آن خبر داد.

باربی در 50 سالگی باحجاب شد؟!

عصر ایران - در ایتالیا یک طراح عروسک درشهر فلورانس نمایشگاهی از 500 باربی طراحی شده خود را به فروش گذاشت که بخشی از این 500 باربی طراحی شده لباسهای اسلامی ( برقع و چادر سیاه و روسری) بر تن دارند.

سایت روزنامه آمریکایی «کریستین ساینس مانیتور» نوشت: این هنرمند ایتالیایی نمایشگاه خود را به مناسبت پنجاهمین سال تولید عروسک باربی برگزار کرده است.

پشت پرده مستند «مرگ در تهران»

جهان- شبکه پی بی اس فرونتلاین از بزرگترین شبکه های رادیو تلویزیونی در آمریکا مستند «مرگ در تهران» را در مورد مرگ ندا آقا سلطان و تبدیل شدن وی به نماد مقاومت سبزها به نمایش در آورد.

اشکال اساسی این مستند پذیرش بی چون و چرای روایتی از رخدادهای پیرامون ندا بود که آرش حجازی آن را ارائه داد، شخصی که به عنوان پزشک معرفی شده و تلاش کرد ندا را نجات دهد. این پزشک که اکنون در انگلیس زندگی می کند مدعی شده است که یک بسیجی را در نزدیکی محل قتل ندا دیده است که مردم او را کتک می زدند و پس از اعتراف به جنایت گریخته است.

پرسش این است که چرا حجازی بنا بر اخلاق پزشکی در زمانی که ندا به داخل یک خودرو انتقال یافت و با عجله به بیمارستان رسانده شد به رسیدگی به ندا ادامه نداد؟ این پرسشی منطقی است که مخاطبان تماشاچی این مستند در آمریکا و اروپا باید آن را می شنیدند همان طور که مونیکا گارنسی سازنده این برنامه دو بار آن را پرسید. اما سازندگان این برنامه ترجیح دادند برای لطمه نخوردن به آبروی حجازی این قسمت از مصاحبه را حذف کنند.

سفیر انگلیس: گذشته افتخار آمیزی در ایران نداریم

عصر ایران - سایمون گس سفیر دولت بریتانیا در ایران در گفتگویی با برنامه «صفحه دو» شبکه فارسی بی بی سی با اشاره به گذشته تاریخی بریتانیا در ایران گفت: ما وقتی به رفتارهای گذشته خود در قبال ایران نگاه می کنیم و آن را با معیارهای امروزی می سنجیم، در می یابیم که گذشته ای نداریم که بتوانیم به آن افتخار کنیم، اما در عین حال باید به آینده نگریست و در گذشته ها متوقف نماند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات