صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۸:۱۶  ، 
کد خبر : ۱۴۰۶۸۸

اخبارویژه روزنامه های 26اسفند88


 قدس

اخبار ویژه 

دیدارمشایی با بنیامین، گلزارو بنی اعتماد

فردا - در ادامه دیدارهای اسفندیار رحیم مشایی رئیس کمیسیون فرهنگی دولت دهم با هنرمندان، این بار بنیامین بهادری خواننده پاپ، محمدرضا گلزار هنرپیشه، رخشان بنی اعتماد کارگردان و جهانگیر کوثری تهیه کننده سینما به دیدار رحیم مشایی رفتند.

دستگیری 2 تیم منافقین

جوان آنلاین - دو تیم منافقین که یکی از آنها با نام «تندر» برنامه ریزی گسترده ای را برای اقدامات تروریستی در چهارشنبه سوری را داشتند، شناسایی و دستگیر شده اند.

ناگفته های حدادعادل

پرچم - حدادعادل، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در مصاحبه نوروزی خود از برخی ناگفته های انتخاباتی پرده برداشته است.

وی با اشاره به یکی از مصاحبه های موسوی با رسانه های غربی شواهدی علنی از قصد براندازی نرم سبزها خبر داده و گفته است: آقای موسوی 20 خرداد مصاحبه ای با مجله تایم داشتند که بنده متن انگلیسی مصاحبه را دیدم که در آنجا خبرنگار پرسشی را از آقای موسوی می پرسد و آقای موسوی را AS PRESIDENT معرفی می کند یعنی رئیس جمهور بعد از این و کسی که بالقوه رئیس جمهور است.

خبرنگار از وی می پرسد، وقتی که اختیارات در خصوص امنیت داخلی و سیاست خارجی در اختیار رهبری است شما فکر می کنید اگر رئیس جمهور شوید چه کاری می توانید انجام دهید؟ آقای موسوی به جای اینکه بگوید، این اختیاراتی است که قانون اساسی به رهبری داده است، می گوید که تظاهرات گسترده خیابانی می تواند رهبری را وادار کند که به افکار عمومی احترام بگذارد.

تبلیغات توهین آمیز یک بانک

پرچم - به تازگی روابط عمومی یکی از بانکهای کشور در اقدامی تأمل برانگیز به منظور تبلیغ یک حلقه سی دی بازی به عنوان هدیه بانک کودک و نوجوان به کودکان ارائه داده که در این بازی به یک مکان مقدس با عنوان نماد دین اسلام توهین شده است.در هدیه فرهنگی این بانک یک بازی به نام «ترول» ( Troll ) وجود دارد که فرد بازی کننده باید برای رفتن به مرحله بعد مسجدی را تخریب کند. در این بازی حیواناتی مانند موش و ارواح سرگردان از این مکان مقدس خارج می شوند.

سرنگونی هواپیمای جاسوسی آمریکا در شلمچه

رجا - یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در حالی که به حریم هوایی ایران در منطقه مرزی شلمچه تجاوز کرده بود با آتش پدافند مرزداران ایرانی سرنگون شد.گروهی از کاروانهای راهیان نور در شلمچه، سرنگونی این هواپیمای آمریکایی را از نزدیک مشاهده کرده اند.

آمریکا «نوروز» را به رسمیت شناخت

ایلنا - مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه ای «اهمیت فرهنگی و تاریخی» مهمترین عید باستانی ایرانیان را به رسمیت شناخت.

نامه میرتاج الدینی به توکلی

فارس- معاون پارلمانی دولت در نامه ای به احمد توکلی که گفته بود، آثار سیاسی پذیرش پیشنهاد 40 هزار میلیاردی دولت برای هدفمندی یارانه ها، موجب از بین رفتن آبروی مجلس می شود، گفت: جای بسی تعجب است، مگر آبروی مجلس و دولت از هم جدا است؟ مگر این دو هر کدام بازویی از بازوهای نظام اسلامی نیست؟

حمایت فرزند هاشمی از احمدی نژاد

فارس- محسن هاشمی، مدیر عامل شرکت متروی تهران گفت : بنده اطمینان دارم که احمدی نژاد نمی خواسته است از بودجه مترو کسر شود.

وی در بخش دیگری از مصاحبه اش با بیان اینکه اگراحمدی نژاد قبولم نداشت برکنارم می کرد، گفته است: بنده با احمدی نژاد کار کرده ام و می دانم که وی اعتقاد دارد هر جا امکان دارد از قطار هوایی استفاده شود، زیرا هزینه آن کمتر است ما نیز گفته ایم هر نقطه از شهر چنین امکانی داشته باشد این کار را می کنیم.

دکتر فریدون جنیدی: چهارشنبه در «ایران باستان» وجود نداشته است

سایت بنیاد نیشابور- دکتر فریدون جنیدی، شاهنامه پژوه و پژوهشگر تاریخ و فرهنگ ایران، با بیان اینکه در ایران باستان روزی به نام چهارشنبه نبوده است، گفت: ما جشنی به نام سوری نداریم.سور در اوستا از واژه «سئور( Saora )» گرفته شده یعنی خوراک هنگام روشنایی یا مهمانی روز و هیچ ارتباطی به جشن پایان سال ندارد، اما بعدها ارتباط داده شد.

کیهان

حرف می زنیم و خالی می بندیم پس هستیم! (خبر ویژه)

شماری از اعضای حزب مشارکت و میرحسین موسوی طی ملاقاتی سعی کردند به یکدیگر دلداری بدهند. شیرازه سازمان فتنه به ویژه با حماسه بزرگ ملت در 22 بهمن دچار به هم ریختگی شده و روحیه فعالان فتنه به شدت به هم ریخته است.

موسوی در این ملاقات گفت «اوج حضور مردم در راهپیمایی روز 25 خرداد بود که باید تأکید و تکرار زیادی روی آن کرد و نگذاشت به فراموشی سپرده شود. مردم آن روز مراقب شعارهای خود بودند اما متاسفانه در انتها، آن حادثه تلخ رخ داد و آن روز را تلخ کرد.» موسوی توضیح نداد چرا آن تجمع - که برخاسته از القای پرحجم تقلب در انتخابات بود- هرگز تکرار نشد و فتنه گران به طور مرتب دچار بی اعتمادی مردم و ریزش وسیع نیرو شدند تا جایی که در روزهایی مانند 16 آذر، عاشورا و سرانجام 22 بهمن انگشت نما و منزوی شدند.

این نامزد آلت دست حزب مشارکت با دفاع از این حزب که سال ها پیش تا مرز خروج از حاکمیت، ترویج لزوم تغییر قانون اساسی، مخالفت با اصول خط امام و همراهی با مطامع بیگانگان در کشور پیش رفت، اظهار داشت: مخالفان با اتهامات و برچسب زدن ها تلاش کردند سران و متفکران جنبش و از جمله اعضای مشارکت را به جاهایی بچسبانند که مردم نمی پسندند. البته حزب مشارکت در معرض بیشترین فشارها بوده و نسبت های نادرست و ناروا به آن داده شده است. ما نباید در مقابل این تهمت ها و بی اخلاقی ها حالت انفعالی بگیریم. بنده این را مطرح کردم که گروهی می گفتند مشروطه باعث خوشحالی انگلیس بوده و از قول مرحوم آخوند خراسانی گفتم که هر کاری ما بکنیم ممکن است روس ها یا انگلیسی ها اظهار خوشحالی بکنند و اگر این طور باشد پس ما نباید کاری بکنیم؟ نه ما نباید براساس خوشحالی و بدحالی بقیه، کارها و برنامه های خود را تنظیم کنیم.

موسوی اضافه کرد: اطلاعات رسیده به ما می گوید که مخالفان راجع به وقایع و جریانات پس از انتخابات یک افسانه ساخته اند و ظاهراً خودشان هم این افسانه را باور کرده اند و افراد و احزاب را با قلب اطلاعات در جایگاه هایی که می خواهند می نشانند، در این داستان برای هرکس و هر حزب یک نقش قائلند که اینها را وابسته به خارج نشان دهند. آنچه ما باید انجام دهیم اینکه تلاش کنیم نشان دهیم که این حرکت یقیناً وابسته به بیگانه نیست، منافاتی با دین ندارد و در راستای زنده کردن قانون اساسی و احیای اسلام رحمانی است ... باید به گرایش مذهبی مردم توجه تام داشت ما همه مذهبی هستیم اما صرف اینکه مذهبی هستیم کافی نیست، تبلیغات پرشدتی که در جامعه به راه انداخته اند برخی ها را دچار تردید کرده است به طوری که گاهی من با برخی افراد روحانی و مذهبی که به خوبی من را می شناسند صحبت می کنم گمان می کنند که پشت پرده اتفاقاتی افتاده و ما تغییر کرده ایم، اما وقتی با آنها صحبت می کنم و توضیح می دهم آرام می شوند. ما باید مردم را توجیه کنیم که اینگونه نیست و اینها دروغ و تهمت هایی بیش نیست.

موسوی با بیان اینکه «سال آینده سال صبر و استقامت است» و «زندان دیگر خاصیت و اثر خود را در مقابله با جنبش از دست داده» اظهار داشت: اگر روزنامه ها را نبسته بودند، اگر محدودیت ایجاد نکرده بودند و فضا را کمی باز گذاشته بودند، مردم خیابان ها را خالی می کردند]!؟[

وی در ادامه روحیه دادن به خود و حامیان حزبی اش گفت: حرکتی که آغاز شده برگشت ناپذیر است.

موسوی همچنین با تخطئه سیاست خارجی جمهوری اسلامی در برابر رژیم های استکباری، مدعی شد جمهوری اسلامی ماجراجویی و دشمن تراشی می کند.

همزمان با اظهارات موسوی، سایت وابسته به وی (کلمه) به جای حمله به حلقه ها و گروهک های گوناگون ضدانقلاب که طی ماه های اخیر مرتباً از وی تحسین و تمجید و جانبداری کرده اند، به کیهان فحاشی کرد که چرا این خبرها را منتشر می کند. کلمه ادعا کرد حوادث پس از انتخابات در راستای اصلاح طلبی بوده اما امثال رضا پهلوی و فرح پهلوی به خاطر هراس از منزوی شدن اقدام به حمایت از جنبش سبز کرده و توافق نانوشته ای با کیهان پیدا کرده اند.

درباره مجموعه این دعاوی چند نکته قابل توجه است که ظاهراً به عمد مغفول واقع می شود و آن اینکه اولاً باید پرسید حضرات در مشی و منش خود چه کرده اند که در نگاه افکار عمومی، اتهام ضدیت با مذهب، همسویی با بیگانگان به آنها می چسبد. در روز قدس به نفع اسرائیل و روز 13 آبان به نفع آمریکا شعار نداده اند که داده اند. عکس امام را آتش نزده اند که زده اند. حرمت عزای امام حسین(ع) را در روز عاشورا نشکسته اند که شکسته اند و با بلاهت و لجاجت تمام عناصر حرمت شکن وابسته به بهائیت، منافقین و سلطنت طلبان را «مردم خداجو» نخوانده اند که خوانده اند. مقابل قانون و دموکراسی و جمهوریت، گردن کلفتی نکرده اند که کرده اند. فرصت آدم کشی و جنایت را برای تروریست ها فراهم نکرده اند که کرده اند و... آیا با فهرست قطور خیانت، مردم حق ندارند این جریان را فتنه بنامند و با بدگمانی و انزجار به آنها بنگرند؟!

ثانیاً اگر آقای موسوی ذره ای به خط امام و اصول استقلال و عزت و شرف انسانی پایبندی داشت، نمی گفت خوشحالی مستکبران به ما چه؟ چرا مستکبران حتی یکبار از جمهوری اسلامی و ملت ایران تمجید نمی کنند و تصادفاً سران رژیم صهیونیستی و آمریکا و انگلیس و سلطنت طلب ها و منافقین تروریست و... مکرراً امثال موسوی و کروبی را شجاع و دموکرات و آزادیخواه و الهام بخش - و انواع اوصاف نچسب دیگر- می خوانند. و مگرنه اینکه حضرت امام رضوان الله تعالی علیه فرمود هرگاه دشمن از شما تعریف کرد، باید نگران شوید و از خود بپرسید چه کرده ایم که دشمن تعریف می کند؟! چرا این حضرات حاضر نیستند حتی یکبار صراحتاً علیه آمریکا و اسرائیل و انگلیس موضع بگیرند بلکه از جنبش رنگین کمانی با حضور همه گروهک ها سخن می رانند؟

ثالثاً افسانه را چه کسی ساخت و خود را فریب داد که اخذ آرا تمام نشده در جمع خبرنگاران خارجی گفت من برنده شده ام و اگر غیر از این باشد تشنج پیش خواهد آمد. حمایت روشن بی بی سی انگلیس و صدای آمریکا و ده ها رسانه های مشابه به انضمام مقامات ارشد غربی از اغتشاش و آشوب و تاکید بر وقوع تقلب در انتخابات ایران، افسانه بود یا حقیقت؟ ملت ایران متوهم شده بودند که حماسه معجزه آسای 9دی و 22بهمن را در جای جای میهن اسلامی رقم زدند یا آن رجل سرخورده ای که پس از 10 روز سکوت و انفعال و چک کردن تمام تبلیغات رسانه های ضدانقلاب غربی، مانند طوطی ادعای بیگانگان را تکرار کرد و مدعی شد مردم را با قطار و اتوبوس و فشارهای اداری از شهرهای دیگر به تهران آورده بودند! و تظاهرات مهندسی شده بود؟!

رابعاً امروز کدام روحانی و عالم دینی است که ذره ای حمایت از فتنه سبز کند؟ البته امثال آقای کدیور یا کروبی یا یکی دو نفر روحانی نمای بازیچه اطرافیان را می توان پیدا کرد که حامی فتنه باشند اما قاطبه روحانیت به چشم خیانت و افساد و جاه طلبی و قربانی کردن حقوق مردم پای مطامع خود، به شما می نگرند.

خامساً افراطیون مدعی اصلاح طلبی قریب 8-7 سال است که یکی پس از دیگری از رأی و ایمان و بصیرت ملت ایران ضربه می خورند و باز برای حفظ روحیه می گویند «حرکتی که آغاز شده برگشت ناپذیر است»! یا به قول آقای موسوی «مردم خیابان ها را خالی نکرده اند»! برگشت ناپذیری گذشته سخنی قطعی است اما با این توجه که خوش بینی و حسن ظن نظام و مردم به جریان قانون شکن و منافق، تجدید نخواهد شد و اتفاقاً مردم و حاکمیت، منافقین را در خوب موضعی پیدا کرده اند.

و سرانجام اینکه، حمایت جبهه ضدانقلاب- از سران استکبار گرفته تا سران گروهک ها- از فتنه سبز و سران آن با اشاره به اعمال خیانت آمیز فتنه گران است و این را نه می توان انکار کرد و نه می توان به نام «تله گذاری برای جریان اصلاحی در کشور» جا زد! وقتی فتنه سبز روی جمهوری اسلامی خط می کشد، به جنگ انتخابات و جمهوریت برمی خیزد، به ترویج منطق بهائیت و حجتیه و مارکسیست ها و سلطنت طلبان و لیبرال ها در نفی ولایت فقیه و جمهوری اسلامی و دفاع از سکولاریسم می پردازد، شعار نه غزه نه لبنان سر می دهد، تن به حکمیت قانون اساسی نمی دهد و بسته آنارشیسم و اغتشاش و فتنه را فراهم می کند، مقاومت جمهوری اسلامی در برابر فشارها را تخطئه می کند و... طبیعی است که با مدال شجاع جبهه ضدانقلاب مواجه شود. کدام یک از این رویکردها اسلامی، استقلال طلبانه، ملی و قانونی است؟

فوراً جبران کنید! دستور لابی اسرائیل به دولت آمریکا (خبر ویژه)

لحن تحکیم آمیز بزرگ ترین لابی طرفدار رژیم صهیونیستی خطاب به دولت آمریکا، میزان احاطه و نفوذ این لابی (ایپک) بر هیئت حاکمه واشنگتن را نشان داد.

به دنبال اعتراض وزیرخارجه آمریکا به خبر ساخت شهرک های جدید از سوی اسرائیل که مقارن سفر جوبایدن معاون اوباما به فلسطین اشغالی انتشار یافت، لابی صهیونیستی ایپک موضع گیری اخیر دولت آمریکا علیه دولت نتانیاهو را نگران کننده خواند و خواستار جبران فوری آن شد.

ایپک، کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل با صدور بیانیه محکومیت علنی تصمیم دولت نتانیاهو به ساخت 1600 واحد مسکونی در بیت المقدس شرقی ازسوی دولت اوباما را موجب «نگرانی جدی» دانسته و ضمن هشدار درباره این موضع، از دولت آمریکا خواست فورا برای رفع تنش پیش آمده با اسرائیل اقدام کند!

نتانیاهو از این که در جریان سفر جوبایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا به اسرائیل خبر ساخت و سازهای جدید توسط وزارت کشور دولت او اعلام شد، ابراز تاسف کرده و مدعی شده که این کار غیرعمدی بوده است.

هیلاری کلینتون این اقدام را توهین آمیز خوانده و آن را با تعهدات اسرائیل درباره مذاکرات صلح با فلسطینی ها مغایر دانسته بود.

در بیانیه ایپک تاکید شده که اسرائیل مهمترین متحد راهبردی آمریکا در خاورمیانه است و در کنگره و میان مردم آمریکا طرفداران زیادی دارد بنابراین تنش به وجود آمده فورا باید حل شود.

شایان ذکر است که دولت های آمریکا به طور سنتی از اشغالگری و جنایات رژیم صهیونیستی حمایت می کنند و حتی بایدن هم در سفر خود به فلسطین اشغالی تاکید کرده «من خود را اسرائیلی می دانم و دفاع از اسرائیل برعهده ماست.» در عین حال اوباما با عنایت به بن بست مذاکرات سازش و بن بست حمله نظامی به نوار غزه در صدد برآمد ضمن ادامه سیاست سنتی آمریکا، تظاهر به میانجیگری کند و از این جهت، جسارت علنی مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر اعلام ساخت 1600 خانه جدید در بیت المقدس شرقی آن هم به هنگام سفر معاون اوباما ضربه اساسی به این ظاهر سازی اوباما بوده است.

نتانیاهو اخیرا اعلام کرد تا چند وقت دیگر اثری از بیت المقدس نخواهد ماند.

مایکل اورین سفیر در آمریکا به روزنامه هاآرتص گفته است: روابط اسرائیل و آمریکا با بدترین وضع در 35 سال اخیر مواجه است.

گفتنی است ملت فلسطین و گروه های مبارز اعتمادی به دولت آمریکا ندارند. اوباما پیش از آغاز ریاست جمهوری اش، از حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه حمایت کرده و آن جنایت ها را حق طبیعی دفاع از خود برای اسرائیل توصیف نموده بود.

در سلامت انتخابات همین بس که رفیق شهرام جزایری رأی نیاورد (خبر ویژه)

رقیب ناکام آراء باطله در انتخابات ریاست جمهوری و سوژه دایمی رسانه های بیگانه می گوید جمهوری اسلامی دچار استبدادزدگی شده و فقط نامی از آن مانده است. این سخن، گزافه ای است که طی 30 سال گذشته رادیو اسرائیل و صدای آمریکا و رسانه های گروهک های ضدانقلاب مرتب تکرار کرده اند.

مهدی کروبی در دیدار اعضای شاخه جوانان دانشجویان حزب اعتمادملی(!؟) مدعی شد: ما برای تغییر اوضاع در کشور وارد انتخابات شدیم و چون متاسفانه جمهوری اسلامی از مسیر خود منحرف شده تلاش می کنیم تا جمهوریت به معنای واقعی خود یعنی متکی بر رأی مردم و اسلامیت به صورت درست اجرا شود. متاسفانه جمهوریت دچار استبدادزدگی و انتخابات بی خاصیت شده است.

وی در اثبات ادعای خود گفت: آقایان میگویند 85درصد مردم بر سر صندوق های رای رفتند و رئیس جمهورشان با رای بسیار بالایی رقبای خود را شکست داد. در صورتی که سه رئیس جمهور قبلی هر کدام دو دوره رئیس جمهور این کشور بودند. دو تن از این بزرگان در انتخابات دوره دومشان با آراء کمتر و فاحش و قابل تاملی نسبت به دور اول پیروز شدند و تنها نفر سوم توانست با آراء نسبتاً بیشتری یعنی 1 میلیون و نیم رای بیشتر نسبت به دور اول در انتخابات پیروز شود، در عین حال که شرکت کننده کمتر بود حال چگونه باید باور کرد که دولت فعلی با اینهمه تورم و اعتراضات و بیکاری و روابط بین الملل ضعیف این بار از طرفی 7 میلیون (نتایج دور دوم سال 84) و از طرف دیگر 17 میلیون (نتایج دور اول سال 84) رای بیشتر کسب کند!! مگر در دوره اول چه معجزه و شق القمری کرده که مردم بخواهند دوباره ریاست ایشان بر قوه مجریه تکرار شود؟

کروبی البته عنایت به این واقعیت نداشته که در چشم مردم، سیاه نمایی پرحجم دشمنان خارجی و عناصر آلوده داخلی علیه رئیس جمهور ضدارزش تلقی می شد و مردم نمی توانستند به طیف های آلوده به مفاسد اقتصادی و سیاسی به چشم دلسوز بنگرند. طبیعی بود برای چنین مردمی، آلودگان به مفاسد اقتصادی کسانی چون شهرام جزایری مایه ننگ و عار محسوب شوند ضمن اینکه همین مردم ساده زیستی و خدمتگزاری و پاکدستی رئیس جمهور را می دیدند. مردم دولت را بی عیب و نقص نمی دیدند اما به خدمتگزاری دولت باور داشتند در عین حال یقین کرده بودند یک باند زرسالار و اشرافیت طلب در برابر رئیس جمهور جبهه گرفته است.

از سوی دیگر این واقعیتی مسلم است که حتی رئیس ستاد آقای کروبی (کرباسچی) و بسیاری از اعضای حزب اعتمادملی هم به شیخ زودباور رأی ندادند و به مخاطبان اعلام کردند رأی خود را هدر ندهید. نامزدی که اطرافیانش او را زنگ تفریح و رأی دادن به وی را امری هدر می دانند، چگونه باید توقع داشت که رأی مردم را کسب کند و حالا که آرای او از آرای باطله هم کمتر شده پس باید گفت تقلب شده، چون من رأی نیاورده ام؟! یعنی اگر رفیق شهرام جزایری رأی می آورد، مردم نباید شک می کردند که استبداد و طاغوتی گری و فساد و تقلب به کشور بازگشته است؟!

اعتراض اصول گرایان به دروغ پراکنی های خبرنگار روزنامه ایران (خبر ویژه)

دروغ پراکنی های یکی از خبرنگاران «روزنامه ایران» در رسانه ها درباره حادثه ترور پیام فضلی نژاد و نشر اکاذیب علیه نویسنده روزنامه کیهان، با واکنش اعتراض آمیز نیروهای اصول گرا و برخی روزنامه نگاران ایران روبرو شد.

«محمدحسن روزی طلب» خبرنگار روزنامه ایران روز 24 اسفند با انتشار مطلبی به تکرار افتراها و اتهامات اپوزیسیون ضد انقلاب درباره فضلی نژاد و حادثه ترور وی پرداخت که این مطلب به سرعت در صدر اخبار برخی از رسانه های معاند داخلی و خارجی قرار گرفت، اما واکنش های انتقادی وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران اصول گرا به نشر اکاذیب علیه پژوهشگر مؤسسه کیهان سبب شد تا روزی طلب در کمتر از 24 ساعت مجبور به حذف بخشی از اکاذیب خود شود.

این خبرنگار در مطلب خود همچنین با نقل قول های مخدوش از سخنرانی اخیر نویسنده کیهان درباره «هویت ماسونی جنبش سبز»، نوشتن دروغ های شاخداری مانند «حضور فضلی نژاد روی ویلچر(!) در همایش جنگ نرم»، «سوابق امنیتی وی!» و تشکیک در ترور این نویسنده در شامگاه 2 اسفند، همان ادعاهای عواملی مانند «علیرضا نوری زاده»، «مسعود بهنود» و رسانه های ضد انقلاب را در وبلاگش رونویسی کرده و سپس در واکنش به انتقادات همکارانش، تلویحا تلاش کرده تا نویسنده کیهان را یک «جاسوس کددار» معرفی کند!!! جالب است که رسانه های معاند این مطلب را با عنوان نوشته «دبیر سرویس سیاسی روزنامه ایران» پوشش داده اند.

گفتنی است دروغ پراکنی های خبرنگار روزنامه ایران درحالی منتشر می شود که 10 روز پیش توسط «محمدحسین صفارهرندی»(وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی)، سردار «حسین یکتا»(رئیس ستاد راهیان نور) و... در همایش «هشت ماه نبرد سایبری» از فضلی نژاد به عنوان «جانباز جنگ نرم» تجلیل شد. در این همایش که بیش از 400 نفر از نویسندگان، وبلاگ نویسان و فعالان اصول گرا حضور داشتند، انگشتر حدیدی به رسم یادبود به او اهداء گشت.

 

جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

***سرپرست کمیته امداد از اختصاص نیافتن متمم 200 میلیارد تومانی بودجه به کمیته خبر داد و گفت : لذا امسال مبلغی به عنوان عیدی به مددجویان کمیته امداد تعلق نمی گیرد. شفاف به نقل از ایسنا گزارش داد : حسین انواری با اشاره به این که بودجه امداد ردیفی مختص به پرداخت عیدی به مددجویان ندارد افزود : عیدی سال گذشته مددجویان از محل منابع هزینه نشده امداد که در پایان سال تجمیع شده بود پرداخت شد. وی با بیان این که در پایان سال جاری با اضافه درآمد مواجه نبودیم گفت : « کمیته امداد موفق به جذب منابع از سازمان های دیگر برای پرداخت عیدی نیز نشد و به همین دلیل از پرداخت عیدی به مددجویان معذور است » . پیشنهاد می شود کمیته امداد بخشی از مجموعه سوهانک را بفروشد و با پول آن به مددجویان عیدی بدهد.

***یکی از پسران اسامه بن لادن رهبر گروه تروریستی القاعده در نامه ای خواستار آزادی آن دسته از افراد خانواده اش شد که به گفته او از زمان فرار از افغانستان در سال 1380 در تهران در بازداشت خانگی بسر می برند . به گزارش خبرگزاری « آسوشیتدپرس » خالد بن اسامه بن لادن در این نامه از مسئولان ایرانی به خاطر آنچه بدرفتاری با اعضای خانواده خود نامید انتقاد کرد. پسر رهبر القاعده در این نامه که در دیماه گذشته نوشته شده افزوده است : « چند بار با حکومت ایران نامه نگاری کردیم و شخصیت هایی را واسطه قرار دادیم و متعهد شدیم که اعضای خانواده پس از آزادی به ایران باز نمی گردند اما پاسخی دریافت نکردیم . » هنوز مسئولان ایرانی در این زمینه اظهارنظری نکرده اند.

عراق علیرغم مشکلات زیادی که دارد در زمینه رسانه ای در میان کشورهای غربی پیشتاز است . به گزارش عصر ایران به نقل از الشراق الاوسط هم اکنون بیش از 200 روزنامه و بیش از 100 شبکه ماهواره ای توسط طیف های مختلف فکری و سیاسی در عراق فعالیت می کنند. بنابر این گزارش عراق هم اکنون نسبت به دیگر کشورهای عربی شاهد فعالیت رسانه ای بیشتری است . در این زمینه می توان به فعالیت 15 شبکه رادیویی و 102 شبکه تلویزیونی ماهواره ای اشاره کرد که پس از سقوط نظام صدام در سال 1382 متولد شدند. برخی از روزنامه های توزیع شده در عراق روزنامه های بین المللی هستند که در بغداد نیز چاپ می شوند و برخی دیگر روزنامه های عراقی هستند که از سوی احزاب سازمان های مختلف غیردولتی و دولت منتشر می شوند.

***اسفندیار رحیم مشائی مشاور و رئیس دفتر رئیس جمهور باز هم در دیدار با خوانندگان و بازیگران بذل و بخشش کرد. به گزارش عصر ایران مشائی این بار با یک خواننده پاپ یک هنرپیشه سینما یک کارگردان و یک تهیه کننده سینما دیدار کرد. در این دیدار مشائی با شنیدن حرفهای یک خواننده جوان موسیقی پاپ درباره مشکلات برگزاری کنسرت در ایران قول همه گونه همکاری را به وی داد. همچنین یک تهیه کننده سینما نیز با برشمردن مشکلات تولید در سینمای ایران و ضرر و زیان های هنگفتی که وی در پخش برخی از فیلم های اخیرش متحمل شده درخواست وام 600 میلیون تومانی از مشایی نموده که با موافقت ضمنی وی مواجه شد .

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات