تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۸  ، 
کد خبر : ۱۴۳۳۵۴

بایسته‌های وحدت ملی از کرد تا بلوچ (بخش دوم و پایانی)


پریساجلالی
عوامل آمریکایی به من گفته اند سران سیا در نظر دارند از تمامی سازمان های مخالف با ایران البته نه از هر سازمانی حمایت کنند. منظور آمریکا سازمان هایی بود که توانایی به چالش کشیدن ایران را داشته باشند، چرا که حمله نظامی آمریکا به ایران دشوار است. در دیدار با عوامل سازمان جاسوسی سیا در دوبی قول حمایت همه جانبه و در اختیار گذاردن پایگاهی با تسلیحات نظامی در نزدیک منطقه داده شده بود...
اعترافات عبدالمالک ریگی فرمانده گروه موسوم به جندالله - شما بخوانید جندشیطان - علاوه بر اینکه شکست دیگری را از استکبار به نمایش می گذارد مبین ادعای مستند و مستدل ایران بر دخالت دولت های آمریکایی و بریتانیایی بر منطقه به ویژه کشورمان است،از طرفی هم اقتدار و اشراف بی چون و چرای اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی بر منطقه را به اثبات می رساند.
قطعه‌های پازل وحدت‌شکنی
وحدت شکنی میان اهل تشیع و تسنن به منظور دست یافتن به اهداف استکبار صورت مساله ای قدیمی است که قطعه های پازل آن را افرادی شرور همانند ریگی پر می کنند .
جنایات تاسوکی، حادثه محور بم- کرمان، بمب گذاری در مسجد علی ابن ابیطالب زاهدان و جنایت شورو چندین مورد از جنایت بارترین اقدامات تروریستی ریگی و دوستان او هستند.
کشتار و جنایتی که در کنار فجیع ترین حوادث تروریستی جای می گیرد .
این جلاد قرن از حمایت بی سابقه و چند ساله دستگاه های اطلاعاتی درون و بیرون از کشور برخوردار بود تا جایی که این دستگاه های اطلاعاتی مانع از دستگیری و مجازات او می شدند. علاوه بر کمک هایی که از سوی بریتانیا و آمریکا به گروه موسوم به جندالله می رسید، عبدالمالک برای اینکه دیگر هزینه های گروه را تامین کند، دست به کارهایی مانند آدم ربایی به ویژه کودک ربایی، گروگان گیری، قاچاق مواد مخدر و سرقت مسلحانه می زد .
پدرخوانده‌های ریگی به دنبال نفاق
شرارت در منطقه شرق ایران و هدف تشکیل بلوچستان بزرگ تنها مستمسکی نبود که ریگی را به انجام این اعمال علیه نظام جمهوری اسلامی ایران ترغیب می کرد. حمایت های بی حد و حصر و تشویق های دول غربی وعربی چشمه دیگری بود که شرارت را طی سال های اخیر نصیب ایرانیان مسلمان چه شیعه و چه سنی می کرد .
همانطور که مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان مانند دیگر مردم این شهر ضمن خرسندی از دستگیری ریگی توسط نیروهای امنیتی ایران تاکید می کند: دستگیری این تروریست سبب خرسندی و خوشحالی مردمان این استان شد زیرا مردم استان آرامش، امنیت و وحدت بین فرق اسلامی در منطقه را می خواهند. ایجاد ناامنی در منطقه، راه بندی، حمله انتحاری و کشتن مردم چیزی است که هیچ یک از مردم استان بویژه جامعه اهل سنت از آن راضی نبودند. جنایت های مختلف در منطقه بویژه درمسجد حضرت علی (ع) غمی بزرگ به مردم استان داده بود .امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به این موضوع همچنین خاطر نشان می کند که بارها گفته ایم حساب مالک از جامعه اهل سنت در سیستان و بلوچستان جداست و کسانی که از راه مسلحانه می خواستند وارد شوند از جامعه ما نیستند. اهل سنت امنیت و آرامش را می خواهند و اگر خواسته ای داشته باشند از راه قانون آن را پیگیری می کنند و برای حل مشکل ها و مسایل از راه قانون آن را دنبال می کنند.
به اعتقاد وی راه سلاح، ایجاد نا امنی، ترور و وحشت چیزی است که به کرات توسط همه ما بشدت محکوم شده است و امیدواریم که امنیت و آرامش به منطقه برگردد زیرا توسعه و حل مشکلات استان در فضای امنیت و آرامش بهتر محقق می شود . با وجود این اظهارات رسانه های وابسته به غرب و عرب بهت زده این موضوع را به شکل دیگری گزارش می کنند .
طی روزهای پس از دستگیری موفقیت آمیز عبدالمالک ریگی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) این رسانه ها ضمن اعتراف به اقدامات تروریستی گروهک ریگی تلاش می کنند تا دستگیری وی را بدلیل مسائل قومی و قبیله ای و مذهبی عنوان کنند .
این رسانه ها البته اشاره ای به ناخرسندی مردم زاهدان و شهرهای استان سیستان و بلوچستان از اقدامات ناامن کننده عبدالمالک ریگی ندارند و تنها نفاق افکنی میان شیعیان و اهل تسنن را عامل دستگیری وی قلمداد می کنند .
به طور مثال خبرگزاری انگلیسی رویترز که سعی داشت در گزارش خود به تحریک مسائل قومی و قبیله ای در ایران بپردازد، اعلام کرد: وزیر اطلاعات ایران روز سه شنبه گفت رهبر گروه جندالله که یک گروه شورشی سنی است، پیش از بازداشت توسط جمهوری اسلامی در یک پایگاه نظامی آمریکا بوده است .
اما خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس نیز با پرداختن به خبر بازداشت عبدالمالک ریگی نوشت نیروهای امنیتی ایران عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جندالله را بازداشت کردند.به نقل از این خبرگزاری ریگی در گذشته در مصاحبه های خود مدعی شده است که این گروه قصد ندارد از ایران جدا شود ولی این خشونت ها برای جلب توجه به تبعیض در این کشور ضروری است .
تبعیض یا توزیع عادلانه ثروت در مناطق سنی‌نشین
تبعیض و فقدان توجه به مردم مناطق سنی نشین از جمله اظهاراتی است که ریگی را به قول خود بر آن داشته علیه نظام جمهوری اسلامی ایران مبارزه کند،موضوعی که وکلای اهل تسنن آن را دروغی بزرگ می دانند.
فتح الله حسینی نماینده پاوه و جوانرود فردی است که با وی مصاحبه کرده ایم. وی حرف های زیادی در باب وحدت میان شیعه و سنی دارد که شنیدن آن در آستانه هفته وحدت بی لطف نیست . حسینی در گفت و گو با گزارشگر کیهان وحدت میان امت اسلامی را مرهون فرمایشات و توصیه های رهبر معظم انقلاب می داند و اضافه می کند: با الطافی که ایشان به اهل سنت داشته اند بسیاری از خلاها و مشکلات با همین جلسات و حرف ها با کارگزاران نظام رفع شده است. همانطور که امام راحل شیعه و سنی را دو بازوی توانمند اسلام برشمردند که با جدا کردن هر یک از این دو بازو موفقیت به دست نخواهد آمد .
وی خواسته استکبار را مبنی بر جدا ساختن این دو برمی شمارد که با گذشت 31 سال از پیروزی انقلاب محقق نشده و سیاست های آن نقش بر آب شده است.
حسینی می گوید: ما اهل تسنن به برادران اهل تشیع علاقه مندیم و همین امر رمز پیروزی های ما بوده است و تا ابد با هم هستیم. اختلاف ما به سود دشمنان و معاندان است که سر ناسازگاری با نظام دارند. البته این وحدت در حال حاضر از مرحله شور به عمل درآمده و برای تقویت بیشتر نیازمند کار بیشتری است .
حسینی توصیه می کند: همانطور که دولتمردان و روسای حکومت تاکنون لطف داشته اند و در حق ما به توزیع عادلانه ثروت و توجه به نیروهای بومی و لایق در مناطق اهل سنت پرداخته اند و از نیروهای ارزشی اهل تسنن در مناصب مختلف استفاده کرده اند از این پس نیز این روند را ادامه دهند .
محمد قیوم دهقانی نیز در گفت و گو با خبرنگار سرویس گزارش کیهان ضمن تاکید بر این موضوع، به خلا موجود در این باب اشاره می کند .
وی اظهار می کند: انتخاب برخی افراد به عنوان مسئول در مناطق سنی نشین بهتر است با دقت بیشتری صورت گیرد. دشمنان در پی اختلاف افکنی میان شیعیان و اهل تسنن هستند در صورت خطا در انتخاب افراد ارزشی که ممکن است سهوا مرتکب اقداماتی شوند که اهل سنت را دلخور کند بستر نفاق و تفرقه هم فراهم خواهد شد. همانطور که اگر افراد ارزشی اهل تسنن مورد بی مهری قرار گیرند امکان جذب آنها از سوی گروه های معاند مانند ریگی و اغفال آنها فراهم می شود.
شیعه و سنی محور جنگ نرم غرب
تبعیض میان شیعه و سنی از سوی نظام جمهوری اسلامی ایران مناسب ترین بهانه ای است که می تواند ناآگاهان را نسبت به این روند از نظام اسلامی دلزده کند.
همانطور که ریگی یکی از هدف های خود را رفع این تبعیض البته از طریق جنایت و گروگان گیری و کشتار مردم بی دفاع دنبال می کرد.
واضح است این نوع از تفکرات عبدالمالک برای دولت هایی که سال ها است اختلاف میان اهل تسنن و تشیع را دنبال و از نفاق میان این دو احساس رضایت می کنند از حمایت عبدالمالک که فردی بومی و آشنا به منطقه و حساسیت های قومی و مذهبی است بهره مناسب را ببرند . از همین رو بریتانیا و آمریکا وارد گود شده و با در اختیار گذاشتن امکانات ماهواره ای و نظامی تلاش می کنند با یکدیگر رقابت کنند.
فتح الله حسینی این نوع اختلاف افکنی میان برادران شیعه وسنی را حاصل جنگ نرم فرهنگی
می داند و معتقد است: مقام معظم رهبری در سفر خود به کردستان سنگ تمام گذاشتند و به مسئولان و کارگزاران نظام توصیه کردند لازمه تفاهم و تعامل در عمل به مواردی بوده که تاکنون این وحدت را میسر و دشمنان را ناامید کرده است. همچنان که دیدیم رسانه های دولت های استکباری در روز 22 بهمن در حالی که از برنامه های شکست خورده خود مایوس شده بودند محور برنامه هایشان را نقض حقوق بشر توسط ایران قرار دادند.
اما الهام عباسی عضو انجمن اسلامی دانش آموزی اصفهان و صاحب چندین اختراع، آگاهی کامل از مکتب شیعه را توسط سران ممالک غربی دلیل اصلی مبارزه با شیعیان و ایجاد نفاق میان اهل تسنن و تشیع می داند.
وی در گفت و گوی خود با گزارشگر کیهان اشاره می کند: احساس خطر دول استعماری از اهداف، برنامه ها همچنین اقتدار شیعیان در کنار اهل تسنن مهمترین عاملی است که آنها را ترغیب می کند در راستای نفاق افکنی میان این دو گروه مسلمان اقدام کنند. چرا که می دانند در صورت وحدت ملی هیچ یک از اهداف استعاری آنها در منطقه به سرانجام نخواهد رسید.
عباسی نیاز به افراد سازمان یافته در آگاهی بخشی به مردم مسلمان جهان برای اتحاد امت اسلام را لازمه تقویت وحدت می داند و تشکیل گروه های حمایت گر از این مبلغان را در خارج از کشور نیازی اساسی و بنیادی معرفی می کند تا از جنگ نرم دشمن به هر نحو ممکن جلوگیری شود.
بصیرت از ملزومات اقتدار است
حفظ وحدت ملی به طور حتم اقتدار هر اجتماع و ملتی را رقم می زند. اما این وحدت نیازمند بصیرت و آگاهی نسبت به خطرات و تهاجماتی است که می تواند یک کشور را از هر گزندی حفظ کند .
محمود احمدی نماینده شازند وعضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در همین زمینه به خبرنگار سرویس گزارش کیهان می گوید: هر نظامی چه در چارچوب ملت ایران و چه کشور اسلامی نیاز به نظم و برنامه جامعی دارد که انقلاب اسلامی ایران این نظام مندی را به آن هدیه کرد که اگر انقلاب با اتکا به خداوند متعال و رهبری امام راحل اتفاق نمی افتاد اهداف نظام هم به ثمر نمی رسید .
وی ضمن تاکید بر لزوم وحدت ملی تصریح می کند: امروز اگر بخواهیم وحدت ملی داشته باشیم تا به مقامی برسیم که هر ایرانی شایسته آن است جز در گرو اطاعت از رهبر انقلاب نیست همانطور که همواره وحدت در جامعه حاکم بوده و هیچ زمان هم دچار خدشه نشده است،حتی حماسه هایی مانند 9 دی ماه و راهپیمایی 22 بهمن امسال حول محور رهبری بهترین عیار حفظ این وحدت به شمار می رود .
وکیل مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی دیگر از ارکان حفظ وحدت ملی داشتن بصیرت و آگاهی است می گوید:البته مردم ایران چه شیعه و چه سنی دارای بصیرت هستند و این از واقعیت های نظام جمهوری اسلامی است و هر زمان احساس کنند کشور با خطر روبرو شده دست از همه خواسته های بحق خود بر می دارند و به هدف متعالی تر که همان حفظ نظام است اهمیت می دهند . مرور تاریخ ، دیگر تاکیدی است که احمدی بدان اشاره می کند و در این راستا بیشتر توضیح می دهد: تاریخ نشان می دهد از 1400 سال قبل که نظام اسلامی بنا شد با مشکلاتی مواجه بوده است اگرچه برخی از این مشکلات را مسئولان در کشور ایجاد می کردند. اسلام از جانب مردم همیشه مورد طرفداری قرار گرفته و دچار خدشه نشده است. وقتی رهبر می گوید بصیرت، پس نوک پیکان تهاجمات هم همین بصیرت است که دشمنان نشانه می گیرند. مسئولان آگاهند ولی اگر یک فرد هم بصیرت نداشته باشد می تواند با رفتار خود باعث شود نظام زیر سوال برود. بصیرت همه مردم همان حفظ وحدت ملی است .

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات