صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۴  ، 
کد خبر : ۱۴۸۸۰۳

ولی امر مسلمین جهان: دل های امت اسلامی از راه انس با قرآن به هم نزدیک می شوند

سال های متمادی تلاش شد بین «قرآن و معارف قرآنی» و «دل های امت اسلامی» فاصله ایجاد شود تا جایی که در برخی کشورهای اسلامی، فصل جهاد را به خاطر رعایت دشمنان اسلام از تعالیم اسلامی و مدارس حذف کردند.

بصیرت: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند حیات طیبه در پرتو انس با قرآن محقق می شود.
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار اساتید، داوران و شرکت کنندگان در بیست و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، که همزمان با میلاد پربرکت امام حسین علیه السلام در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، قرآن را ریسمان مستحکم الهی دانستند و خاطرنشان کردند؛ قرآن حیات طیبه را وعده داده است و این حیات طیبه همان زندگی همراه با عزت، امنیت، رفاه، استقلال، علم، پیشرفت، اخلاق، حلم و گذشت است که در پرتو انس با قرآن و چنگ زدن به این ریسمان الهی، محقق می شود.
آغاز این دیدار و محفل نورانی، تلاوت آیات روح بخش قرآن توسط اساتید، و نفرات اول رشته قرآئت و حفظ این دوره از مسابقات بین المللی قرآن بود.
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار، انس با قرآن را زمینه ساز نفوذ معارف و حقایق قرآنی در دل و جان مسلمانان دانستند و افزودند: سال های متمادی تلاش شد بین «قرآن و معارف قرآنی» و «دل های امت اسلامی» فاصله ایجاد شود تا جایی که در برخی کشورهای اسلامی، فصل جهاد را به خاطر رعایت دشمنان اسلام از تعالیم اسلامی و مدارس حذف کردند.
ایشان در تشریح «حیات طیبه وعده داده شده از سوی قرآن کریم» خاطرنشان کردند: در این حیات طیبه، زندگی فردی و اجتماعی، روح و جسم انسان، دنیا و آخرت، همزمان وجود دارد.
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در همین زمینه افزودند: در حیات طیبه قرآنی همچنین، آرامش روحی، سکینه و اطمینان، سعادت و عزت اجتماعی، استقلال و آزادی عمومی تامین شده است که مقدمه لازم برای رسیدن به این حیات طیبه، برگزاری جلسات و مسابقات قرآنی، و تربیت حفاظ و قراء است.
رهبر انقلاب اسلامی با توصیه به جوانان برای تفهم و تدبر در قرآن و حفظ آیات نورانی آن خاطرنشان کردند: با هر بار نشست و برخاست با قرآن یک پرده از جهالت برداشته می شود و چشمه ای از نورانیت گشایش می یابد.
حضرت آیت الله خامنه ای تشویق کودکان و نوجوانان به حفظ قرآن را با ارزش توصیف کردند و درباره اهمیت حفظ قرآن تصریح کردند: حفظ قرآن این فرصت را به حافظ می دهد تا با تکرار، قدرت تدبر در آیات را پیدا کند ضمن آن که باید قدر نعمت حفظ قرآن را بداند و اجازه ندهد این نعمت الهی از دست برود.
ایشان خواندن از اول تا آخر قرآن را، امری ضروری برای درک معارف قرآنی و آشنایی ذهن با این معارف دانستند و افزودند: اساتید و معلمین تفسیر هم با بیان بطون و معارف قرآنی، و رفع مشکلات فهم آیات، معارف و حقایق قرآن را به دل مشتاقان سرازیر می کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای با مقایسه حرکت قرآنی ایران قبل و بعد از انقلاب خاطرنشان کردند: در 31 سال اخیر، این حرکت عظیم و رو به جلو، به وجود آمده است و انبوه جوانان مشتاق، به جمع حافظان، قاریان و متبحران قرآن پیوسته اند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: در پرتو توجه به قرآن، توان تاثیرگذاری ملت ایران در جهان بیشتر شده و این ملت با احساس قدرت، در مقابل دشمنان ایستاده است.
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات