صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۳  ، 
کد خبر : ۲۵۴۱۲۱

اخبار ویژه روزنامه های چهارشنبه 11 بهمن 1391


خراسان
نسیم نوشت

جلالی رئیس دفتر آیت ا...مصباح یزدی با بیان اینکه انتخابات 92 دوقطبی و میان اصولگرایان خواهد بود که یک قطب آن جبهه پایداری است گفت: ائتلاف 1+2 به ائتلاف دوازده گانه تبدیل می شود، سعیدی کیا، سبحانی، متکی و پورمحمدی به این ائتلاف اضافه خواهند شد ولی در آخر این ائتلاف به شکست منجر خواهد شد.
فاطر نیوز مدعی شد

جلسه اخیر هاشمی رفسنجانی با اهالی رسانه بیشتر به یک میتینگ تبلیغاتی وجلسه خواهش وتمنای بعضی روزنامه نگاران اصلاح طلب از هاشمی برای کاندیداتوری شبیه بود و احتمال کاندیداتوری هاشمی برای انتخابات را تایید کرد. مجری برنامه هم در ابتدای مراسم، بیانیه ای بلند بالا درباره اقتدارگرایی و انحصارطلبی خواند و هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان را به اقتدارگرایی متهم ساخت و در پایان خطاب به هاشمی رفسنجانی گفت که امروز تنها گزینه نجات ملی، تشکیل دولت وحدت ملی به ریاست شماست!
پارسینه مدعی شد

سایت "تاریخ ایرانی" که به طور تخصصی به موضوعات و مطالب تاریخی می پرداخت فیلتر شد.این سایت، تصاویر و مقالات مرتبط با موضوعات تاریخ معاصر ایران را منتشر می کرد. گفتنی است سایت خبری تابناک نیز به دستور مقامات قضایی از دسترس خارج شد.
تسنیم نوشت

محمدشریعتمداری کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه این شائبه به وجود آمده است که عده ای از کاندیداها می خواهند فضای گفتمانی را برای حضور آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات مهیا کنند تا هاشمی رفسنجانی 78ساله در انتخابات حضور پیدا کند، گفت: بنده چهار ماه پیش در خصوص موضوع اعتدال و جنبش اعتدال خواهی ایران صحبت کردم.
نسیم نوشت

افضلی نژاد سخنگوی کمیسیون اصل نود ،از ایجاد 20 هزار فرصت شغلی با تصویب قانون 'ممنوعیت دوشغله بودن برای نمایندگان مجلس، مدیران و حقوقدانان' خبر داد وگفت: 'در صورت پافشاری شورای نگهبان، طرح را به مجمع تشخیص مصلحت نظام می فرستیم'.
عصرایران نوشت

مقاماتی از سفارت آمریکا در کویت با وزارت خار��ه این کشور نشستی را برگزار کردند تا کویت را از همکاری های مشترک با ایران در زمینه کشتیرانی باز دارند.
خبرآنلاین نوشت

بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه اسلامی گفت:برنامه این حزب و خیلی از اصولگرایان این است که در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری به جای معرفی «فرد» یک «تیم» معرفی کنند.

جمهوری اسلامی
*
داوران و مسئولان جشنواره تآتر فجر در آخرین روزهای این جشنواره به تماشای کامل یک نمایش خارجی نشستند که مجری آن خانمی با پیراهن رکابی و بازوان لخت بود. در اتفاقی دیگر، نمایش خارجی مسأله‌داری در حضور داوران و مسئولان به اجرا در آمد که صحنه‌ها و نوع کلمات آن حکایت از ماجراهائی با معانی ضداخلاقی داشت اما ترجمه همزمان جملات بازیگران که به صورت نوشته از مقابل دید تماشاچیان می‌گذشت آشکارا مغایر با واقعیت قابل مشاهده بر روی صحنه بود. مسئولان جشنواره در پایان دقت‌های هنری خود برای نمره دادن به اجرای اول گفتند به مجریان جشنواره تذکر داده شده است که مانع تکرار ماجرا شوند اما در مورد نمایش دوم هیچ توضیحی را لازم ندانستند!
*
افراد سودجو در استان اردبیل از وضعیت غیرعادی گرانی برنج سوءاستفاده کرده و با توسل به شیوه‌های مختلف اقدام به کلاه‌برداری از مردم عادی می‌نمایند. از جمله، طی روزهای اخیر برخی دسته‌های متخلف به وسیله کامیون‌ها در محله‌های کم درآمد و حاشیه شهرها به طور هماهنگ اقدام به توزیع برنج هندی در بسته‌های 10 کیلویی به قیمت دولتی نموده‌اند که خریداران، هنگام مصرف متوجه شده‌اند بسته‌های حاوی مقداری جو مخلوط با مقداری ماسه است. فروشندگان متقلب دوره گرد توانسته بودند با بلندگوهای دستی، صف طولانی ایجاد نمایند. خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در اردبیل که این خبر را فرستاده افزوده است: از آنجا که در استان اردبیل اقلام حمایتی عمومی از طریق تعاونی‌های مصرف ادارات به کارمندان داده و در برخی فروشگاه‌های خاص توزیع می‌شود، اقشار محروم جامعه از این قبیل اقلام محروم می‌مانند و زمینه برای سوءاستفاده‌گران فراهم می‌شود.

دنیای اقتصاد
مخالفت احمدی‌نژاد و برخی وزرا با رفراندوم یارانه‌ای

خبرگزاری فارس نوشت: اخیرا یکی از اعضای دولت در جلسه‌ای با استناد به یک بند قانون اساسی خواسته است تا موضوع هدفمندی یارانه‌ها به رفراندوم گذاشته شود که این پیشنهاد با مخالفت احمدی‌نژاد و برخی وزرا روبه‌رو شد.
حجاریان: خاتمی اگر کاندیدا شود بدون تبلیغات هم رای می‌آورد

روزنامه اعتماد در شماره روز دوشنبه خود نوشت: سعید حجاریان می‌گوید: آقای خاتمی اگر بیاید و صلاحیتش هم تایید شود، حتما رای می‌آورد. نیازی به تبلیغات هم نیست. اگر خاتمی بیاید من معتقدم که تمامی بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان پای صندوق حاضر می‌شود و به خاتمی رای می‌دهد. حجاریان در پاسخ به اینکه «آیا اگر خاتمی بیاید و تایید شود نیازی به اقناع و توجیه بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات نیست؟» نیز گفت: نه نیازی نیست. مردم خاتمی را می‌شناسند و به او رای می‌دهند... شناختی که من از جامعه دارم، این است و فکر می‌کنم اگر یک نظرسنجی واقعی انجام شود، این مساله را ثابت می‌کند.
خبرگزاری فارس: حرف های هاشمی بازتولید «انتخابات آزاد» است

خبرگزاری فارس به نقل از «یک تحلیلگر مسائل سیاسی» درباره اظهارات اخیر هاشمی مبنی بر اینکه «ما باید در انتخابات مطابق استاندارد‌های مدرن عمل کنیم تا دشمنان به شکوه انتخابات ما اعتراف کنند» نوشت: این اظهارات آقای هاشمی در واقع فرار از پذیرش بار مسوولیت انتخابات آزاد است که وی پیش از این بر آن تاکید داشت و مقام معظم رهبری و نخبگان نسبت به این مساله تذکر دادند و آن را بازی در پازل دشمن دانستند.محمد‌حسین استاد‌آقا گفت: «انتخابات در سطح استانداردهای مدرن» یعنی همان انتخابات آزاد و هاشمی مساله جدیدی را مطرح نکرده است.
کیهان

کاش می مردم و چنین اشتباهی را نمی کردم !

ادعای برخی رسانه های غربی مبنی بر انفجار در تأسیسات هسته ای فردو، به یک رسوایی بزرگ برای این رسانه ها تبدیل شد.برخی رسانه های غربی نظیر روزنامه دی ولت و یک روزنامه نگار آمریکایی صهیونیستی به نام سیلورستاین منبع ادعای خود را فردی با اسم مستعار رضا کهلیلی (خلیلی) معرفی کرده بودند. سازمان سیا از این اسم مستعار ایرانی برای انتشار ادعاهای بی پایه و سست استفاده می کند تا از خود سلب مسئولیت کرده باشد.روزنامه دی ولت از قول رضا خلیلی(!؟) مدعی شده بود که وی اطلاعات مربوط به انفجار را از یک کارمند سابق وزارت اطلاعات به نام حمید رضا ذاکری دریافت کرده است.وی مدعی شد که هفته گذشته در تأسیسات هسته ای فردو در نزدیکی شهر قم انفجار مهیبی رخ داده و کارکنان این تأسیسات به علت این حادثه در داخل این مرکز گرفتار شده و هرگونه ارتباط آنها با خارج قطع شده است.وی همچنین مدعی شده بود نیروهای امنیتی ایران این منطقه را تا شعاع 24 کیلومتری محاصره کرده اند و اتوبان قم-تهران نیز بعد از این انفجار برای چندین ساعت مسدود بوده است(!) و یک جلسه اضطراری نیز با حضور رئیس جمهور ایران، وزیر اطلاعات،رئیس سازمان انرژی اتمی و برخی دیگر از مقام ها در مورد این انفجار تشکیل شده است(!)
اما مدتی بعد در پی معلوم شدن دروغ بودن این ادعا و عدم استقبال اغلب رسانه های غربی، ریچارد سیلورستاین، روزنامه نگار آمریکایی- اسرائیلی از خوانندگان خود به خاطر انتشار مطلب سراسر کذب و دروغ تحت عنوان «انفجار در سایت اتمی فردو» عذرخواهی کرد. به نوشته پایگاه ایران گلوبال وابسته به اپوزیسیون خارج از کشور او از اینکه بدون توجه به هشدارها و با عجله آن خبر را منتشر کرده است اظهار تأسف کرد و گفت: این (انتشار خبر دروغ) یکی از مواردی است که آرزو می کنم ای کاش می مردم و چنین اشتباهی را نمی کردم.ریچارد سیلورستاین، در ادامه ضمن اشاره به این که تعدادی از ایرانی های محترم که وی می شناسد به او قبلاً هشدار داده بودند، نوشت: این افتضاح به عنوان میخی آهنی بر تابوت رضا کهلیلی و حمیدرضا ذاکری می باشد که اولین افرادی بودند که نخستین قدم را در گزارش کردن این شایعه دروغ برداشتند.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز در نوشته ای با عنوان «انفجار در سایت فردو را چه کسی و چرا منتشر کرد؟» نوشت: در گزارش مذکور ادعا شده بود انفجار در سایت هسته ای فردو در اطراف قم، باعث آسیب جدی به سانتریفیوژها و گرفتار شدن 240 نفر در اعماق زمین شده که قادر به رهایی نیستند. اما چرا این ادعا مورد بی اعتنایی اغلب شبکه های خبری قرار گرفت؟ اگر این خبر درست بود می توانست یکی از جدی ترین خرابکاری ها علیه ایران باشد،اما اگر درست بود.هاآرتص می افزاید: قطع نظر از فقدان کمترین دلیل و سند درباره ادعای مذکور اگر واقعاً انفجار مهیبی در سایت فردو انجام شده بود چرا هیچ تصویر ماهواره ای از ده ها وسیله نقلیه احتمالی که در حال انجام عملیات نجات (آسیب دیدگان) هستند به دست نیامد؟ و اگر 240 نفر کارگر وجود داشتند که در اعماق زمین گیر کردند، چگونه در کشوری که مردمانش به اینترنت دسترسی دارند از سوی اقوام و بستگان آنها هیچ نگرانی در شبکه های اجتماعی ابراز نشد؟ رضا خلیلی با ناامیدی می گوید منبع او موثق بوده است(!)سایت «ایران گلوبال» در پایان گزارش خود نوشت: لازم به توضیح است که سایت ایران گلوبال تنها سایتی بود که به این گزارش با تردید جدی برخورد کرد اما برخی از سایتها مانند رادیو فردا و رادیو دویچه وله در دام این گزارش نادرست افتادند و با آب و تاب یک خبر بی پایه را منتشر کردند.

آمریکا پیغام هشدار ایران را دریافت کرد
باراک اوباما گفت وی بیشتر از هرکس دیگری به محدودیت های آمریکا برای مداخله نظامی در سوریه آگاه است.وی در مصاحبه با مجله نیوریپابلیکا گفته است: «در وضعیتی مانند سوریه، من باید این سوال را بپرسم، آیا ما می توانیم این وضعیت را تغییر دهیم؟ آیا مداخله نظامی اثری خواهد گذاشت؟ این مداخله چه تاثیری روی توانایی ما در حمایت از نیروهایی که همچنان در افغانستان هستند، خواهد گذاشت؟»
اوباما توضیح بیشتری در این باره نداده است اما همزمان روزنامه لس آنجلس تایمز خبر داد که ایران پیام هشدار و تهدیدآمیز درباره حمله علیه سوریه ارسال کرده است. این روزنامه نوشت: علی اکبر ولایتی مشاور ارشد رهبر عالی ایران هشدار داد هرگونه حمله به سوریه، حمله به ایران قلمداد می شود. این قوی ترین و شدیدترین هشدار از سوی ایران در حمایت از هم پیمان سوری خود بوده است.الشرق الاوسط نیز در گزارش مشابهی نوشت: ایران سوریه را حلقه طلایی ارتباط خود با مقاومت می داند و حاضر است به هر قیمت از سوریه حمایت کند. سخنان اخیر مشاور رهبری ایران حاکی از این معناست.الشرق الاوسط اضافه کرد: نظام حاکم بر سوریه از دهه هشتاد قرن گذشته یک هم پیمان بسیار مهم برای ایران اسلامی بود و نخستین هم پیمان عربی نظام حاکم بر ایران به شمار می رود. هم پیمانی سوریه و ایران در زمان بشار اسد تبدیل به یک رابطه تمام عیار و کامل و اساسی شده است و همین مساله باعث شد که تهران بتواند به میزان بیشتری بر منطقه تاثیر بگذارد. این طبیعی است که نظام حاکم بر ایران از نظام حاکم بر سوریه حمایت کند زیرا دمشق در زمان بشار اسد و در زمان جنگ ایران با عراق، حمایت زیادی از تهران کرد؛ سوریه در آن زمان منبع اصلی کمک ها به ایران بود.
این روزنامه افزود: این سوابق تفسیرکننده سخنان مشاور رهبر ایران است که گفت هرگونه حمله نظامی به سوریه به منزله حمله نظامی به ایران است و ایران آشکارا اعلام کرده است که اجازه نمی دهد نظام سوریه سرنگون شود.گفتنی است بشار اسد رئیس جمهور سوریه به تازگی در مصاحبه با روزنامه لبنانی الاخبار تاکید کرد: ارتش سوریه در برابر شبه نظامیان تحت حمایت غرب دست برتر را دارد.وی گفت: «ارتش در میدان مبارزه بسیار پیش است و دستاوردهای عمده ای را کسب کرده است. اگر ترکیه حمایت از شبه نظامیان را متوقف کند و مرز ترکیه جهت مقابله با قاچاق سلاح و شبه نظامیان بسته شود، این ماجرا ظرف تنها دو هفته خاتمه پیدا می کند.»اسد با بیان اینکه وضعیت در دمشق بهبود پیدا کرده است، افزود: «گروه های مسلح که تحت حمایت مالی کشورهای خارجی هستند، اخیرا با شکست های سنگینی روبرو شده اند.»سوریه قریب 2 سال است که درگیر جنگ با تروریست ها و گروه های مسلح خارجی است.گنادی گتی اف معاون وزیر خارجه اخیرا اعلام کرد: ایران را نمی توان منزوی کرد و باید از نقش مثبت ایران برای حل بحران سوریه استفاده کرد.به نظر ما نادیده گرفتن ظرفیت ایران در این زمینه قابل قبول نیست. ممانعت از ورود ایران به گروه میانجی گران بین المللی، احتمال حل سیاسی این بحران را کاهش می دهد. با توجه به روابط تنگاتنگ تهران- دمشق بعید نیست ایران کلید حل بحران سوریه را در اختیار داشته باشد.«ایوان سوفونیون» کارشناس انستیتوی خاورمیانه در مسکو نیز موضع غرب در برابر ایران را سوال برانگیز دانسته و می گوید: ایران دارای اهرم های سیاسی و اقتصادی بر سوریه است؛ ابزاری که روسیه ندارد.

روزنامه سعودی: اگر نجنبیم مصر هم مانند سوریه در جبهه ایران قرار می گیرد

 
«ایران سیاست نزدیکی با کشورهای مختلف به ویژه مصر را صبورانه دنبال می کند. کشورهای حاشیه خلیج فارس مراقب باشند که مصر به سمت ایران هل داده می شود.»این تحلیل آمیخته با هشدار را روزنامه سعودی الحیات منتشر کرد و نوشت: احتیاط مصر در قبال ایران چندان به طول نخواهد انجامید، به ویژه اگر سیاست کشورهای عرب خلیج فارس در قبال مصر ادامه پیدا کند. از یک سو قاهره با چالش ها و فشارهایی در تمامی زمینه ها به خصوص در سیاست خارجی و مسائل منطقه ای مواجه است و از سوی دیگر به خوبی می دانیم که ایران در سیاست نزدیکی خود به کشورها و جریان های مختلف بسیار صبور است و به سادگی ناامید نمی شود و پیشنهادات پر جرأتی نیز در صورت لزوم ارائه می دهد.الحیات افزود: به خوبی می دانیم که عرب های خلیج فارس از قدرت گرفتن اخوان المسلمین در مصر هراس دارند که در بخشی از این هراس حق داشته و در بخشی دیگر دچار مبالغه شده اند. به دلیل همین ترس است که به جز دوحه، دیگر پایتخت های عربی با گشایش نسبت به قاهره و حاکمان جدید آن عمل نمی کنند. این نکته نیز بدیهی است که خستگی سیاسی و بی برنامگی در سیاست های اخوان در مصر، تردیدهایی جدی ایجاد کرده است؛ اما این نکته واضح و پذیرفتنی نیست که چرا باید روابط دو جانبه حتی برای مرحله ای گذرا، دچار تنش شود؛ چرا که اولا خسارت وارده بسیار سنگین خواهد بود و ثانیاً این تنش می تواند در نهایت به نقطه ای برگشت ناپذیر برسد و قاهره را به سمت تهران سوق دهد. درست است که مصر، سوریه نیست ولی درغلطیدن سوریه به دامان ایران، عبرتی در خود نهفته دارد. هم پیمانی تاکتیکی حافظ اسد و ایران در برابر صدام حسین به مرور به یک اتئلاف استراتژیک طولانی تبدیل شد که بهای آن را پرداخت کرده و هنوز هم پرداخت می کنیم.روزنامه سعودی همچنین نوشت: به صراحت می توان گفت که روابط دوجانبه مصر با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را خطری جدی تهدید می کند. کشورهای عربی باید سیاستی جدید را در قبال مصر حتی با وجود اخوان المسلمین به کار گیرند و این کشور را در آغوش خود بگیرند تا بدین ترتیب جلوی تلاش های ایران برای نزدیکی به مصر گرفته شود.
تجزیه طلبی رسانه
MI6 انگلیس صدای جبهه ملی را درآورد
شبکه بی بی سی در مسیر ایجاد و افزایش تنش های قومی در ایران گام برمی دارد.«جبهه ملی» با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس بخش فارسی نوشت: متأسفانه شاهدیم که BBC مدتی است با بزرگ نمایی مشکلات و اختلافات قومی در ایران در مسیر افزایش و یا ایجاد تنش های قومی گام برمی دارد متاسفانه استفاده از کارشناسانی که سابقه ایران ستیزی آنان بر کسی پوشیده نیست و پوشش خبری و بزرگنمایی برخی کنفرانس های ضد ایرانی در برنامه های BBC
و با توجه به بدبینی عمومی در ایران نسبت به عملکرد دولت انگلستان در 150 سال گذشته باعث بدبینی بیشتر مردم ایران شده است. به گزارش گویانیوز در ادامه این نامه با اشاره به نقش منفی و ضد ایرانی انگلیس در ایران و هند آمده است: انگلیس در ایجاد قحطی و قتل عام مردم ایران در جنگ جهانی اول نقش داشت و قربانیان این واقعه بیشتر از قتل عام یهودیان توسط حکومت نازی در جنگ دوم بود. انگلیس همچنین نقش موثر در ایجاد آشوب های محلی در ایران، به گمراهی کشاندن انقلاب عظیم مشروطه و دسیسه چینی در از بین بردن نتایج موثر آن توسط به قدرت رساندن حکومت استبدادی و تحقیر ملت فهیم ایران و سرنگونی دولت ملی و قانونی دکتر محمد مصدق داشت. نویسندگان این نامه افزوده اند: اگر در شبکه بی بی سی کارشناس ضد ایرانی دعوت می شود انتظار است از کارشناسان ایران شناس آگاه نیز دعوت شود تا جواب بسیاری از استدلال های اشتباه و مغالطه های آشکار و تحریف های تاریخی در همان برنامه داده شود. نام بردن از برخی بزرگان 100 ساله اخیر ایران که تمام عمر خود را در جهت آزادی و آزادگی سپری کرده اند به عنوان مشتی فاشیست و نژادپرست در برنامه پرگار با چه استدلال و یا حکم اخلاقی انجام می پذیرد؟ چرا بی بی سی باید مردم ایران را نژادپرست بخواند؟جبهه ملی، علی عزیزی بنی طرف از عناصر فراری مقیم لندن را «ترویج کننده گفتمان ضدایرانی که در راستای تبلیغات تجزیه طلبان انگلیسی علیه ایران فعالیت می کند» معرفی کرد و از شبکه بی بی سی به خاطر ترویج تجزیه طلبی با استفاده از افرادی نظیر وی انتقاد کرد.
عسگراولادی گفت سعیدجان توبه کن خوب می شوی

«آقای عسگراولادی بالای سر من آمد و یک جمله ای هم گفت. او به من گفته بود سعید جان توبه کن ان شاءالله خوب می شوی».این مطلب را سعید حجاریان در مصاحبه با روزنامه اعتماد عنوان کرد. وی در تحلیل اظهارات اخیر عسگراولادی با بیان اینکه این اظهارات شخصی است، می گوید: آقای عسکراولادی زمانی که من ترور شده بودم و در بیمارستان سینا بودم، بالای سر من آمد و برای شفای من حمد خواند. آن موقع من بی هوش بودم. اول اطرافیان برایم گفتند و بعد خود ایشان برایم تعریف کردند. برایم «حمد» خواند و یک جمله ای هم گفت. او به من گفته بود «سعید جان! توبه کن ان شاءالله خوب می شوی.»وی می افزاید: حالا غرضم از تعریف کردن این خاطره این بود که بگویم آقای عسگراولادی همیشه چنین موضع گیری هایی داشته اند. یعنی صحبت های اخیرشان درباره سران معترضان انتخابات سال 88 منطبق با روش همیشگی ایشان است. آقای عسگراولادی الان گفته سران معترض بعد از انتخابات سال 88 «فتان» نیستند بلکه «مفتون» بوده اند و چون مفتون بوده اند حالا باید توبه کنند. به نظر من صحبت های ایشان درباره معترضان بعد از انتخابات گذشته شبیه همان اظهاراتی است که بالای سر من در بیمارستان سینا گفت. آنجا هم برای من دعا کرد و هم گفت توبه کن؛ یعنی آقای عسگراولادی آدمی است که وسط می ایستد. اصلاً شخصیت آقای عسگراولادی اینچنین است.حجاریان درباره موضع علی مطهری می گوید: موضع علی مطهری از آقای عسگراولادی هم بهتر است. یعنی علی مطهری مثل آقای عسگراولادی وسط نیست بلکه بیشتر به سمت اصلاح طلبان متمایل است. اما آقای عسگراولادی مجبور است که وسط بایستد. چون ایشان تحت فشار قرار دارد و اصولگرایان افراطی به او هجوم می آورند.حجاریان همچنین گفته است: حرف های آقای عسگراولادی ربطی به مؤتلفه ندارد و ممکن است ناشی از یک رؤیای صادقه یا به خاطر سوابق و رفاقت ها باشد.
قدس

ارسال میمون به فضا، غیرقانونی است!جام: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز دوشنبه در واکنشی منفعلانه گفت که اگر خبر اقدام ایران در پرتاب موشک به فضا درست باشد، ایران از قطعنامه‌های شورای امنیت سرپیچی کرده است.نولند مدعی شد: برپایه قطعنامه 1929 شورای امنیت، ایران از انجام هر آزمایش مرتبط با موشک‌های بالستیک منع شده است.
بشار اسد باز هم پدر می‌شود
جام: روزنامه لبنانی الاخبار اعلام کرد همسر بشار اسد از ماه ها پیش باردار است. خبر بارداری اسما اسد توسط سایت «البوابه» در امان پایتخت اردن نیز منتشر شده است. بشار اسد و همسرش، دارای 3 فرزند می‌باشند.
کاخ‌سفید: باور نمی‌کنیم
فارس: سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد آمریکا گزارش رسانه‌ها درباره وقوع انفجار در سایت هسته‌ای فردو را باور نمی‌کند.
گزینه «ابتکار» مطرح نیست
باشگاه خبرنگاران: اسماعیل حق پرستی، عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار با بیان اینکه «معصومه ابتکار» نمی‌تواند به عنوان گزینه مورد نظر اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری مطرح باشد، گفت: البته اعتقاد دارم برای نامزد شدن افراد، نباید مانع ایجاد کرد.
اجماع روی قالیباف منطقی‌تر است
باشگاه خبرنگاران: وهاب عزیزی دبیرکل جهادگران ایران اسلامی گفت: در بین گزینه‌های مطرح برای نامزدی ریاست جمهوری، قالیباف کسی است که علاوه بر داشتن شاخصه کارآمدی، کارنامه خوبی دارد بنابراین اجماع اصولگرایان برای حمایت از وی قریب به واقعیت و منطقی‌تر است.
پزشکان اسراییلی: مغز شارون کار کرد
واحد مرکزی خبر: پزشکان حاضر در سرزمین های اشغالی اسراییل از واکنش ها و عکس العمل های جدید مغز نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی خبر می دهند. آریل شارون نخست وزیر پیشین اسراییل از 7 سال پیش تا کنون بعلت سکته مغزی در کما به سر می برد.
دختر صدام: عراق مال ماست
فارس: دختر دیکتاتور معدوم عراق در راستای سوء استفاده از تظاهرات مردمی در این کشور با صدور بیانیه ای ادعا کرد: عراق برای ما و فرزندانمان است. وکیل «رغد صدام حسین» هم صحت بیانیه منتشر شده به نام موکلش را تأیید کرد.
«شهروند» روزنامه جدید دولت
مهر: با حکم رئیس جمعیت هلال احمر و تایید هیات نظارت بر مطبوعات عبدالرضا داوری مدیر مسؤول روزنامه‌ «شهروند» شد. به این ترتیب طی چند ماه پایانی دولت دهم یک رسانه دیگر به جمع رسانه های دولت پیوست.
تعدادی از خبرنگاران بازداشتی آزاد شدند
مهر: تعدادی از خبرنگاران اصلاح طلب بازداشت شده آزاد شدند.دوشنبه شب گذشته تعدادی از خبرنگاران روزنامه های اصلاح طلب که با حکم دادستانی تهران بازداشت شده بودند، از زندان اوین آزاد شدند.طی روزهای گذشته تعدادی از خبرنگاران و روزنامه نگاران روزنامه های آرمان، اعتماد، بهار، شرق و هفته نامه آسمان و هم چنین خبرگزاری ایلنا به حکم دستگاه قضایی در محل کارشان بازداشت و برخی نیز احضار و بازداشت شدند.پیگیری ها درباره علت بازداشت این افراد حکایت از اتهام همکاری برخی از این افراد با رسانه های فارسی زبان ضد انقلاب دارد.
نامه جوانفکر به رهبر معظم انقلاب
شفاف: وکیل علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهور گفت که موکلش با فرستادن نامه‌ای به رهبر انقلاب، رسیدگی مجدد به پرونده‌اش را درخواست کرده است.


 
 
 
 

 

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات