صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۴  ، 
کد خبر : ۲۵۵۲۳۶

چه کسانی از سپاه در هراسند؟!/مهدى سعیدى

امروزجریانی به صف مخالفان درآمده است،که به تدریج ازخط امام و رهبری فاصله گرفته و تا بدانجا پیش رفته که بزرگان دینی از این جریان با عنوان «جریان انحرافی» یاد کردند. این جریان به همان میزان که از اصول انقلاب زاویه گرفته، سپاه را رویاروی خود دیده و تلاش کرده تا با تخریب و متهم سازی، فضا را برای ...

اختصاصی بصیرت:در دهه 70 بود که جریانی سیاسی از میان گروه های سیاسی کشور متأثر از اندیشه هایی التقاطی و اتخاذ رویکردی منفعت طلبانه، به تدریج از خط امام زاویه گرفت و به نفی برخی از اصول و آرمان های انقلاب در حوزه سیاسی و فرهنگی پرداخت. همین زاویه در حوزه اعتقاد کافی بود تا در میدان عمل سیاسی نیز به تدریج از اردوگاه معتقدان به انقلاب اسلامی نیز فاصله بگیرد. این جدایی هم از افراد بود و هم از گروه های سیاسی و هم حتی از نهادهایی انقلابی، که در رأس آن، ارزشمندترین نهادهای انقلاب اسلامی یعنی سپاه و بسیج قرار داشتند.این فاصله گیری کافی بود که خط تخریب این نهاد اصیل انقلاب اسلامی در دستور کار جریان فاصله گرفته از انقلاب قرار گیرد. با قدرت یافتن این جریان در سال 76 و هویت یابی با عنوان «جریان دوم خرداد»، بر انحرافات این جریان افزوده شد و به همین نسبت، کینه و هراس ایشان از سپاه و بسیج روزافزون گردید. در یک ارزیابی میدانی به سادگی می توان به این نتیجه رسید که میزان هجمه ای که به این دو نهاد انقلابی در دوران هشت ساله حاکمیت اصلاح طلبان صورت گرفت، در طول دوران پیروزی انقلاب اسلامی سابقه نداشت متهم کردن سپاه به دخالت در انتخابات، مهندسی آرا، حمایت از نامزدی خاص و... تنها بخشی از ادعاهای دروغی بود که توسط روزنامه های زنجیره ای این جریان در طول سال های متمادی تکرار شده است که حکایت از هراس این جریان از سپاه و بسیج دارد.جریان دیگری نیز امروز به صف مخالفان و سپاه هراسان درآمده است. جریانی که به تدریج از اصول آرمان های خط امام و رهبری فاصله گرفته و تا بدانجا پیش رفته که بزرگان دینی چون حضرت آیت الله مصباح و دیگران از این جریان با عنوان «جریان انحرافی» یاد کردند این جریان نیز به همان میزان که از اصول انقلاب زاویه گرفته، سپاه را رویاروی خود دیده و تلاش کرده تا با تخریب و متهم سازی، فضا را برای فعالیت های انحرافی و عدول از آرمان های انقلاب و ملت فراهم آورد.طبیعی است که این جریان در آستانه انتخابات آتی و در حالی که هراس از شکست و ناکامی در انتخابات را بیش از پیش احساس می کند، هجمه همه جانبه ای را علیه سپاه و بسیج طراحی کرده باشد.در این بین، هیچ کدام از مسئولان و فرماندهان سپاه مصون نبوده اند و حتی نماینده محترم ولی فقیه در سپاه نیز مورد هتک و هجمه رسانه ای این جریان قرار گرفته است. نویسنده گمنامی در شبکه ایران متعلق به این جریان در حالی که از اظهارات معاون سیاسی سپاه کاملاً عصبانی است، در مقاله ای با عنوان «بازی پررنگ سرهنگ در زمین سیاست/ یاران سعیدی به چه می اندیشند؟»، بدون آنکه حرفی برای نقد اظهارات وی داشته باشد، در عباراتی کاملاً توهین آمیز و خلاف قانون می نویسد: «شاید ایران تنها کشوری باشد که برخی نظامی هایش در هر حد و اندازه ای - حتی در قد و قواره فردی چون سرهنگ - هر لحظه که اراده کنند می توانند به عالی ترین مقام اجرایی حمله کنند و کسی هم از آنها حساب نمی کشد. ظاهراً محتسب در سپاه پاسداران شخص حجت الاسلام سعیدی است که البته تکلیف او روشن است. شاید خود آقای سعیدی نیز گاهی اوقات به یک محتسب محتاج باشد.»
این اظهارات تهاجمی مملو از توهین و افترا با اظهارات مشابهی تکمیل می شود و این بار نفر اول قوه مجریه، سپاه را متهم به دخالت در انتخابات نظام پزشکی می کند این در حالی است که اعلام نظر در مورد برخی گزینه ها، با استعلام مراجع قانونی برگزاری انتخابات نظام پزشکی صورت گرفته و از دیگر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نیز در این زمینه استعلام شده است و این روند قانونی در همه سال های گذشته نیز با تصمیم گیری مراجع قانونی انجام می شده است.لذا کاملاً آشکار است که چنین ادعای دروغی تنها با هدف تخریب و متهم کردن سپاه در آستانه انتخابات صورت می گیرد. جالب آن است که حتی وابستگان رسانه ای این جریان از تحریف پاسخ سخنگوی سپاه نیز ابایی ندارند و سایت شبکه ایران خبر مربوط را چنین تیتر می زند: «اذعان سردار شریف به دخالت سازمان اطلاعات سپاه در انتخابات نظام پزشکی»!چنین اقداماتی نشان از پایان عمر سیاسی حلقه انحرافی دارد و ضرری به انقلاب وارد نخواهد ساخت، ضمن آنکه این حلقه با جدایی از انقلاب و رهبری و ملت در باتلاقی قرار گرفته که چنین اقداماتی تنها به فرورفتن بیشتر آن در فساد و تباهی خواهد انجامید. همچنین چنین واکنش هایی موید آن است که سپاه این بار هم چون گذشته در انجام رسالت انقلابی و قانونی خود در مقابله با حلقه های انحرافی کاملاً قاطع و درست عمل کرده است!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات