صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲  ، 
کد خبر : ۲۷۰۵۸۰

سوروس و سازمان سیا بازندگان بزرگ انتخابات برزیل

سازمان جاسوسی آمریکا و "جورج سوروس"، با انتخاب مجدد "دیلما روسف" به عنوان رئیس جمهور برزیل از حزب کارگران، شکست سیاسی سنگینی متقبل شدند.

به گزارش گروه بین الملل بصیرت به نقل از باشگاه خبرنگاران به نقل از بنیاد فرهنگ استراتژیک، چند ساعتی قبل از انتخاب مجدد دیلما روسف، رسانه‌های غربی بر حسب رسالت فرافکنی خود در کشورهای هدف ، پیش از اعلام نتایج، در مورد رقابت سنگین و نزدیک بین رقبای اصلی، گزارشات هدفداری را مخابره کردند.

در بیشتر این گزارشات از احتمال پیروزی بسیار نزدیک دیلما روسف بر رقیب مورد حمایت سیا و سوروس، فرد محافظه‌کار به نام "ایکو نووس"، آن‌هم با حداقل 2 درصد اختلاف گزارشات متعددی مخابره می‌کردند .

روزنامه نیویورک تایمز، گلوب اند میل ، رویترز، و سایر شرکت‌های رسانه‌ای بزرگ طرفدار منافع غرب ، به وضوح با انتشار پیروزی دیلما روسف ناامید شدند .

آسوشیتدپرس پیش از پایان شمارش آرا ، مشتاقانه در مورد پیروزی قطعی روسف چنین نوشته است ؛ «با توجه به شمارش اکثر رای‌ها ، دیگر آرای باقی مانده ، برای "ایکو نووس" رقیب دیلما روسف ، در نتایج انتخابات تاثرگذار نخواهد بود ».

آلبرتو راموس ، اقتصاددان ارشد "گلدمن ساکس" در منطقه آمریکای لاتین ، پیشتر هشدار داده است که دیلما روسف باید از سیاست‌های خود در قبال فقرای برزیل و «اعتماد بازار» (که به عقیده وی تاثیر منفی در این بخش داشته است) کوتاه بیاید . به تازگی خبرگزاری بلومبرگ، پیش‌بینی کرده است که ارزش واقعی ارز برزیل با پیروزی دیلما روسف روند کاهشی خود را طی خواهد کرد ، بلومبرگ امیدوار است در تاریخ 27 اکتبر ، روز بازگشایی بازارهای برزیل ، این امر کاملا مشهود باشد .

فایننشال تایمز در لندن ، گزارش داده است که 3.1 درصد کاهش واقعی در ارزش ارز برزیل در برابر دلار آمریکا و عملکرد اقتصادی بد برای برزیل قابل پیش‌بینی است .

هر چند برای طراحان دموکراسی بر حسب منافع غرب از جمله سوروس و سازمان سیا ، خبر نتایج انتخابات از برازیلیا و ماپوتو دلگرم کننده بود ، اما در کل کشور ، مجموع آرا بسیار ناامید کننده بود! .

«مظنونین همیشگی» از جمله گلدمن ساکس ، بلومبرگ و نیویورک تایمز ، همه از پیروزی قاطع دیلما روسف بر نووس ناراحت بودند .

روزنامه وال استریت ژورنال ، متعلق به نئو محافظه‌کار مشهور ، "روپرت مرداک "، می‌نویسد : متاسفانه برزیل «دولت‌گرایی،» را انتخاب کرده است ، امری که برای سرمایه‌داران وال استریت نوعی توهین است! .

واکنش وال‌استریت و لندن و کاهش ارزش پول برزیل پس از پیروزی دیلما روسف ، استراتژی سرمایه‌داران جهانی در برخورد با برزیل را کاملا نشان می‌دهد .

بدون شک، برزیل در آستانه یک جنگ اقتصادی مشابه با ونزوئلا پس از پیروزی مجدد نیکلاس مادورو در انتخابات سال گذشته - رئیس جمهور سوسیالیست ونزوئلا - قرار دارد . اقتصاد ونزوئلا از طریق برنامه ساختگی کمبود کالاهای اساسی و مشکلات معامله خارجی توسط وال استریت ، سیا ، آسیب جدی دید .

منافع مهم سیا و سوروس در شکست دادن (سیاسی) دیلما روسف عمدتا در منحرف‌کردن روند ظهور اتحاد اقتصادی BRICS ( برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی ) معطوف شده است ، چرا که تشکیل این سازمان در واقع یک تهدید جدی برای تضعیف سلطه بانکداران جهانی ، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول بر اقتصاد جهان است .

بانکداران جهانی و سازمان سیا ، معتقدند که با پیروزی نووس یا مارینا سیلوا ، از حزب سبز ، تحت حمایت سوروس ، برزیل از BRICS خارج خواهد شد و دوباره وارد جامعه بانکداری جهانی خواهد شد .

سوروس و دوستان وی در سازمان سیا آن ، موفق به درک واقعیت روز برزیل ، آرای بی‌شمار فقیران برزیل نشده‌اند ، گروهی که جایگاه اجتماعی فعلی خود را مدیون سیاست‌های اقتصادی دولت به رهبری دیلما روسف و قبل از او، لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا هستند .

با انتخاب مجدد دیلما روسف، توسعه سازمان بریکس(BRICS) مجددا در دستور کار قرار خواهد گرفت ، هدف آن توسعه بانک توسعه جدید (NDB) و تامین 100،000،000،000 میلیارد دلار ذخیره ارزی آن(CRA) است ، که از طریق این منبع مالی بزرگ ، کشورهای عضو می‌توانند از غیر بانک جهانی و صندوق بین‌المللی وام دریافت کنند . انتخاب مجدد دیلما روسف نیز به ارتقا و توسعه سازمان BRICS کمک شایانی خواهد کرد .

آرژانتین که اخیرا از سوی سرمایه‌داری نیویورک با مشکلات اقتصادی زیادی روبه رو شده است ، ابراز علاقه شدیدی برای به پیوستن به BRICS از خود نشان داده است .

"هکتور تیمرمان" وزیر امور خارجه آرژانتین به تازگی اعلام کرده است ، آرژانتین تمایل زیادی برای پیوستن به BRICS دارد و موافقت نامه‌های تجاری اخیر بین آرژانتین از یک سو ، و چین ، روسیه و هند ، از سوی دیگر ، نشان می‌دهد که آرژانتین در «باشگاه» ضد آمریکایی نوظهور "نام نویسی" کرده است .

ایران ، اندونزی ، مصر نیز علاقه زیادی برای پیوستن به سازمان BRICS دارند . "ویدودو" رئیس جمهور جدید اندونزی عضو حزب رئیس جمهور سابق مگاواتی سوکارنوپوتری ، دختر رئیس جمهور سوکارنو ، که توسط سیا در کودتای خونین 1965 سرنگون شد ، سیاست خارجی این کشور را در اتحاد و عضویت در این سازمان می‌داند .

نیروهای مداخله گر سازمان سیا و سوروس در حال حاضر ، در آمریکای لاتین به منظور اعمال فشار بر دو کشور برزیل و آرژانتین ، انتخابات را بهترین گزینه می‌دانند .

از آنجایی که خوزه «په په» رئیس جمهور اروگوئه دیگر نمی‌تواند در دور بعدی انتخابات شرکت کند ، فردی به نام "تاباره واسکوئز" ، با نامزد ریاست جمهوری جناح راست حزب ملی "لوئیس لوکال پو"، پسر رئیس جمهور سابق و محافظه‌کار اروگوئه لاکاله هرا رقابت خواهد داشت ، شخصی که اروگوئه را تحت کنترل اقتصادی بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول قرار داده است .

در کنار حمایت سازمان جاسوسی سیا از نووس نوه رئیس جمهور سابق برزیل، که از یک بیماری مشکوک درست قبل از مراسم سوگند در سال 1985 درگذشت ، سازمان سیا و سوروس در حال حاضر از "پو" برای شکست واسکز در انتخابات به منظور نفوذ در آمریکای لاتین استفاده ابزاری می‌کند . پدرو بوردابری ، نفر سوم انتخابات در اروگوئه ، پسر دیکتاتور وحشی اروگوئه و مورد حمایت سیا خوان ماریا بوردابری است ، که در سال 2005 برای ترور دو قانونگذاران اروگوئه دستگیر شد .

در برزیل و اروگوئه ، کاندیداهای مورد حمایت سیا و سوروس و حامیان اصلی آنان ، نیروهای ارتجاعی هستند که بازگشت آمریکای لاتین به دوران حکومت فاشیستی را آرزو دارند .

اکنون نتایج انتخابات برزیل ، اهداف مورد نظر سیا و سوروس را به هم پیچیده است .

30 نوامبر در اروگوئه فرصت دیگری برای متوقف‌کردن مسیر ترقی آمریکای لاتین و برنامه‌های ائتلاف BRICS برای جلوگیری از گسترش یک نیروی سیاسی و اقتصادی دائمی چالش انگیز برای نئو‌امپریالیسم یا همان «محور شرارت» واشنگتن ، لندن ، بروکسل و اسرائیل است .
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات