تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۰  ، 
کد خبر : ۲۷۱۶۹۹
دکتر لاله افتخاري

صبر و بصيرت بخشي رهبري به تولد 9 دي کمک کرد

در روز ۹ دي همه مردم با هر ظاهر، عقيده، منش و طيف سياسي کنار هم قرار گرفتند و در دفاع از نظام و کشور خود کوشش کردند

پايگاه بصيرت، گروه سياسي/ خبرنگار پايگاه بصرت در آستانه نهم دی گفت‌وگويي را با خانم دکتر لاله افتخاري عضو کميسيون فرهنگي و نماينده مردم تهران در مجلس  شوراي اسلامي ترتيب داده که شمارا به خواندن آن دعوت مي‌کنيم.

 

ويژگي حماسه ۹ دي چيست؟

۹ دي نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي بود. روزي که نقش رهبري، امام و پيشواي الهي و برنامه‌هاي دشمنان را کاملاً آشکار کرد. اين روز براي مردم تجربه‌اي شد به‌ويژه براي کساني که فريب اين تبليغات را خورده بودند. آن‌ها باور نداشتند که اين جرياني که در مسيرش قرار گرفته‌اند فتنه است و زماني که آگاهي پيدا کردند برگشته و مانند حر از صف دشمن جدا شده و به‌صف دوست و به دفاع از انقلاب، نظام و ولايت پيوستند.

افراد بايد توجه مي‌کردند که اگر نقدي هم دارند آن را به‌طور مناسب و در جاي خود مطرح کنند چون  اين نقد ممکن است سبب شود تا عده اي سوءاستفاده کرده و آن را به يک فتنه پيچيده و بحراني تبديل کنند. اين‌ها مسائلي بود که ما در ۹ دي شاهد آن بوديم.

در روز ۹ دي همه مردم با هر ظاهر، عقيده، منش و طيف سياسي کنار هم قرار گرفتند و در دفاع از نظام و کشور خود کوشش کردند. البته صبر و بصيرت بخشي مقام معظم رهبري نيز کمک کرد تا حماسه ۹ دي متولد شود.

 

نمايندگان مجلس در نهم دي چگونه عمل کردند؟

نمايندگان مردم در مجلس نشان دادند که به‌راستي نماينده اين مردم با بصيرت هستند چراکه دو روز قبل از آن نمايندگان به‌صورت نمادين در مجلس شوراي اسلامي راهپيمايي انجام دادند تا چشم فتنه و فتنه گران را کور کنند.

 

چه شد که حماسه ۹ دي شکل گرفت؟ و ملت اينگونه باشکوه به صحنه آمدند؟

برخي افرادي که آمده بودند، نمي‌دانستند که اين فتنه از سال‌ها قبل از آن‌طرف برنامه‌ريزي‌شده و طوفاني است که عده‌اي در داخل کشور سلسله جنبان آن بوده و در حال پياده کردن برنامه‌هاي دشمن هستند. عده ديگري هم بودند که نفهميدند بازي‌خورده و در حال بازي کردن در زمين دشمن هستند، اين افراد براي اعتراض نيامده بودند، بلکه قصد آنها رساندن مطالبات و صداي آن‌ها به گوش مسئولان و پيگيري بوده است. فتنه‌گران قصد سوءاستفاده از مردم را داشتند.

اين نظامي که پاي آن خون زيادي ريخته شده و جانبازان فراواني داريم، امروز اميد مستضعفان جهان و الهام‌بخش دنيا است. مردم متوجه شدند قصد اين افراد از بين بردن اين نظام است، در اين شرايط بود که مسير آنها عوض شد و با هر ديد، ذائقه، نگرشي و ديني که بودند به آغوش نظام برگشتند.

به نظر بنده نقطه اوج اشتباه آن‌ها در محرم بود، خطاي بزرگ دشمن و فتنه انگيزان در محرم بود که رنگ سبز را انتخاب کردند. رنگ سبزي براي مردم ما قداست دارد و آن‌ها با اين کار خود نسبت به باورهاي مردم اهانت کردند.

 

تفاوت حماسه ۹ دي با ديگر حرکت‌هاي مشابه چيست؟

راهپيمايي ۲۲ بهمن حرکتي در چارچوب نظام در شرايطي عادي است، حرکتي  منسجم  و منظم که هر سال در سخت‌ترين زمان‌ها هم تکرار مي‌شود، اما بخش عمده‌اي از راهپيمايي ۹ دي توسط کساني شکل گرفت که بازي‌خورده اين فتنه بودند، آن‌ها برگشتند و در کنار مردم اين حماسه را شکل دادند، با گستره‌اي عظيم‌تر و بزرگ‌تر از ۲۲ بهمن. اين اجتماع از افرادي تشکيل‌شده بود که براي حمايت از نظام و رهبري آمده بودند.

آن‌ها مي‌خواستند سيلي محکمي بر صورت فتنه‌گران بزنند، اين حماسه بيمه‌کننده‌ي انقلاب ما بود، خيلي از مسائل براي مردم ما روشن شد که اميدواريم از يادشان نرود و طوري نشود که دشمن با لباس ديگري وارد شده و احساسات و افکار آن‌ها را به بازي بگيرد.

 

بعد از حماسه ۹ دي شاهد چه تغيير و تحولاتي در فضاي سياسي کشور بوديم؟

رسانه‌هاي بيگانه شکست خورده اين ميدان بودند. آن‌ها از حدود ۱۰، ۲۰ سال قبل برنامه‌ريزي کرده بودند که الحمدالله به نتيجه نرسيد. بنده در مجلس هفتم از سه وزير سؤال پرسيدم و به اين خاطر که بعضاً سفارتخانه‌هاي کشورهاي اروپايي به لانه جاسوسي تبديل‌شده بود، تذکر دادم.  متاسفانه در حال حاضر در سايز کوچک‌تري عليه نظام ما برنامه‌ريزي مي‌کنند، در حالي‌که چنين چيزي درست نيست چراکه سفارتخانه بايد پايگاه تعامل باشد و اينها مسائلي بود که براي ما آشکار شد و ما با آن مقابله کرديم.

از طرفي ديگر گروههاي مختلف شناخته شدند. بازي خوردن سران فتنه آشکار شد و در حال حاضر آن‌ها جايگاهي بين مردم ندارند. گاهي حرکاتي انجام مي‌دهند که بگويند آن‌ها زنده هستند اما واقعيت آن است که پايگاه و جايگاهي ندارند. مردم ما نشان دادند که ديگر فريب کساني که حتي در برهه اي از تاريخ انقلاب ما مسئوليت‌هاي کلاني همچون رئيس قوه اي را داشتند نمي‌خورند.

 آن‌ها نيز بايد توجه کنند که مقام معظم رهبري فرمودند شمر سال 61 هجري، جانباز جنگ صفين بود که تا يک قدمي شهادت پيش رفته بود. مبادا طوري شود که خدايي نکرده تاريخ تکرار شود، اين مسائل پيش بيايد و عاشورا تحريف شود  يا مورد اهانت قرار گيرد.

 

چه تلاش‌هايي توسط فتنه‌گران براي احياء مجدد فتنه بعد از ۹ دي صورت گرفت؟

عده‌اي در دفاع از فتنه‌گران، مکاتبات و نامه‌نگاري‌هايي کردند، گاهي اوقات اظهارنظرهايي نيز داشته و پا را از گليم خود بيشتر دراز کردند و جاي آن‌ که شکرگذار نظام مقدس جمهوري اسلامي و مقام معظم رهبري باشند که با سماحت و گذشت شرع مقدس از سيره اهل‌بيت(ع) نخواستند حکم واقعي آن‌ها اجرا شود.

همان روزي که خدمت حضرت آقا بوديم، ايشان به بعضي از مدافعان فتنه گران فرمودند که اگر حکم واقعي آن‌ها اجرا مي‌شد قطعاً شما ناراحت مي‌شديد، بنابراين آن‌ها بايد قدرشناس باشند از اين رفعت اسلامي و صعه صدر و گذشتي که آقا نشان دادند و مردم ما هم به تبعيت از رهبر معظم انقلاب متعرض نشدند، پس همين جايگاهي که دارند حفظ کنند و انتظار بيشتر نداشته باشند.

فتنه‌گران بدانند که مردم ديگر اجازه نمي‌دهند افرادي که در فتنه دستي داشته و سلسله‌جنبان بودند بخواهند وارد عرصه سياسي کشور شوند، اگر بخواهند وارد عرصه شوند مردم ما ۹ دي ديگري را مي‌آفرينند تا انقلاب از وجود کساني که با اين ديدگاه‌ها هستند و مي‌خواهند عليه نظام کار کنند و مسئوليتي بگيرند واکسينه شود. اينکه فردي که نظام را قبول ندارد و مي‌خواهد در جهت براندازي نظام فتنه‌انگيزي کند بخواهد مسئوليتي داشته باشد و در جهت رشد منافع نظام حرکت کند غيرممکن است.

 

تهيه و تنظيم: سيد محمد مشکوة الممالک

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات