صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۴  ، 
کد خبر : ۲۸۳۲۶۲

اخبار ویژه روزنامه‌ها 9 آبان

ک روزنامه زنجیره‌ای نوشت تعدادی از اصلاح‌طلبان در جلسات انتخاباتی و شب‌نشینی در خانه عبداله نوری شرکت می‌کنند.

روزنامه کیهان **

شب‌نشینی‌های شبه انتخاباتی در خانه سرحلقه افراطیون

یک روزنامه زنجیره‌ای نوشت تعدادی از اصلاح‌طلبان در جلسات انتخاباتی و شب‌نشینی در خانه عبداله نوری شرکت می‌کنند.

اعتماد نوشت: پس از تشکیل هیأت رئیسه موقت شورای عالی سیاست‌گذاری، ترکیب تصمیم‌سازان اصلاح‌طلب نیز تا حدودی روشن شد. به همین دلیل اصلاح‌طلبان نیز رایزنی‌های خود را آغاز کردند تا فرآیند انتخابات را منسجم‌تر از قبل به سمت شکل‌گیری مجلسی با اکثریت اصلاح‌طلب هدایت کنند. در همین راستا هفته گذشته علی شکوری راد، دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی دو جلسه انتخاباتی با محمدرضا عارف برگزار کرد. در این جلسات دو طرف ضمن تأکید بر لزوم حفظ انسجام اصلاح‌طلبان از آخرین مواضع یکدیگر آگاهی یافتند. شکوری‌راد همچنین طی دیداری با عبدالله نوری، مواضع حزب اتحاد در انتخابات پیش‌رو را برای وی تشریح کرد.

عبدالله نوری پس از دیدارهای جداگانه‌ای که هفته گذشته با برخی چهره‌های اصلاح‌طلب داشت از چند چهره مؤثر این جریان دعوت کرد تا طی جلسه‌ای در منزلش به بررسی آخرین وضعیت اصلاح‌طلبان بپردازد. بر اساس اخبار دریافتی «اعتماد» نوری از برخی چهره‌های اصلاح‌طلب نظیر غلامحسین کرباسچی دبیرکل کارگزاران، عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات، علی شکوری‌راد دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، حسن رسولی و چند چهره اصلاح‌طلب دعوت کرده تا چهارشنبه‌شب پس از صرف شام در منزل وی حضور یابند.

با توجه به ارایه برخی پیشنهادات از سوی کرباسچی در جلسه شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان یکی از محورهای این شب‌نشینی انتخاباتی بررسی دلایل کرباسچی برای ارایه پیشنهاداتش بوده است. نوری که چندی است دیدارهای منظمی با بزرگان اصلاحات دارد این بار می‌خواهد نقش متفاوت و مؤثری داشته باشد. او طی ماه‌های گذشته با حضور منظم در جلسات دفتر رئیس دولت اصلاحات در جریان آخرین وضعیت اصلاح‌طلبان قرار گرفته است.

یادآور می‌شود نوری بهمن 92 در جلسه محفلی افراطیون در مشهد گفته بود: دولت گرفتاری‌های خودش را دارد مثلاً همین آقای جهانگیری تا قبل از این که معاون اول رئیس جمهور شود هر بار که به قم می‌آمد به دیدار آقای صانعی می‌رفت اما حالا که معاون اول شده وقتی به دیدار ایشان می‌رود اعتراض می‌شود و حتی مسئله برکناری وی مطرح می‌شود که نشان از وجود موانع دارد.

نوری با تأکید بر اهمیت انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفته بود: در خبرگان ما اصلاً به دنبال این نیستیم که افرادی را به داخل این مجلس بفرستیم که حکومت و ارکان آن احساس خطر کنند بلکه ما فقط نفی برخی افراد تندرو را مد نظر داریم. می‌شود در انتخابات خبرگان از افراد معقولی که حکومت نیز نسبت به آنها حساسیت نداشته باشد حمایت کرد و در انتخابات مجلس نیز باید همین روش را در پیش گرفت و نباید از کسانی حمایت کرد که حکومت فکر کند قرار است مجلس ششم تکرار شود.

وزارت کشور در دوره وزارت عبدالله نوری، یکی از مراکز اصلی پمپاژ تشنج و افراطی‌گری در کشور بود. شورای شهر اول نیز که ریاست آن برعهده نوری بود، سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان، سرنوشتی بهتر از انحلال توسط دولت اصلاحات پیدا نکرد.

آمریکا: اشتباه نکنید سیاست ما درباره ایران تغییری نکرده است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: دعوت از ایران به نشست وین به معنای تغییر سیاست‌های ما نیست. سیاست‌های ما در قبال ایران هیچ تغییری نکرده است.

جان کربی در جمع خبرنگاران و در پاسخ این سوال که آیا دعوت از ایران به معنی تغییر در سیاست‌های آمریکا به شمار می‌آید؟ گفت: به هیچ روی اینگونه نیست. ما به حمایت ایران از تروریسم چشم نبسته‌ایم، از قدرت خود برای مقابله با این اقدامات استفاده کرده‌ایم و این کار را ادامه می‌دهیم. کسی صحبت از تغییر سیاست در قبال فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه نمی‌کند. چیزی که جان کری در آستانه توافق با ایران نیز گفت.

کربی اضافه کرد: درخصوص سوریه، همانطور که صحبتش نیز شد، چیزی که در اینجا تلاش می‌شود این است که فضایی برای انتقال سیاسی در این کشور ایجاد شود. در همه این مدت، ایران به میز گفت‌وگوها دعوت نشده بود و نیازی به حضور این کشور نیز وجود نداشت ولی اکنون در نقطه‌ای قرار داریم که به این نتیجه رسیده‌ایم که آنان می‌بایست باشند. به خاطر نفوذ طولانی مدت و حمایت طولانی مدت آنان از رژیم اسد، ما از چند ماه پیش نیز گفته بودیم که می‌بایست با آنان گفت‌وگوهایی صورت گیرد و خواهیم دید که گفت‌وگو با آنان چه میزان سازنده است و چه میزان در تلاش برای نقش‌آفرینی در انتقال سیاسی، جدی هستند. اگر آنان جدی باشند و راهی مناسب نیز پیش رو بگذارند، این را بار دیگر بگویم که هیچ تغییری در سیاست ما درباره فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایرانیان که هم‌اکنون نیز ادامه دارد، صورت نگرفته و ما نیز از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده آنان که در منطقه دارند، چشم‌پوشی نمی‌کنیم.

از سوی دیگر نیکلاس برنز معاون پیشین وزارت خارجه آمریکا به شبکه سی‌ان‌ان گفت: در نشست وین باید ایران و روسیه تحت فشار قرار بگیرند. آمریکا باید از موضع بالا در وین مذاکره کند. ایران و روسیه باید در وین خودشان را ثابت کنند. آنها از اسد و حزب‌الله حمایت می‌کنند.

با وجود علاقه مقامات آمریکایی به اعمال فشار و تغییر سیاست منطقه‌ای ایران، روزنامه یواس‌ای‌تودی تأکید کرد: مذاکرات سوریه در وین تنها به افزایش نفوذ منطقه‌ای ایران خواهد انجامید چرا که بحران سوریه بسیار پیچیده است.

پایگاه اینترنتی آیریش تایمز نیز تصریح کرد: دعوت از ایران به مذاکرات وین، نشان از شکست سیاست رقبای ایران و بلندپروازی‌های آنها در منطقه دارد. تصمیم آمریکا که با حمایت عربستان اتخاذ شده، نشان از شکست‌ رقبای ایران دارد. ایران حامی و بازیگر اصلی در سوریه است و نمی‌توان واقعیت نفوذ ایران را نادیده گرفت.

همچنین عبدالباری عطوان‌ سردبیر روزنامه‌های القدس العربی و رأی الیوم در تحلیلی خاطر نشان کرد: ایران بازیگری اصلی در پرونده سوریه و دعوت از این کشور برای حضور در نشست امروز وین درباره سوریه اذعان به این نقش‌آفرینی است.

ایران بازیگری اصلی در پرونده سوریه است و ظرف 5 سال گذشته پشتیبانی چشمگیری از نظام سوریه کرد و نقش مهمی در پایداری ارتش این کشور و خنثی‌سازی تلاشها و نقشه‌های عربی و غربی برای براندازی نظام سوریه و جلوگیری از تکرار سناریوی لیبی و عراق و با درجه کمتری، مصر ایفا کرد. تونی بلینکن معاون وزیر خارجه‌ آمریکا، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «فرانس 24» برای اولین‌بار اعتراف کرد: «دشوار است که بتوان تصور کرد حل بحران سوریه بدون مشارکت ایران امکانپذیر است». این اعتراف اگر‌چه خیلی دیر و با چهار سال تأخیر صورت گرفت اما مهم است.

عبدالباری عطوان با اشاره به ناراحتی عربستان از حضور ایران در نشست وین نوشت: حضور ایرانی‌ها در میز مذاکرات در نشست وین، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان را دچار سوءهاضمه خواهد کرد.

گاف هاشمی رفسنجانی صهیونیست‌ها را ذوق‌زده کرد

اظهارات مخدوش و مغلوط هاشمی رفسنجانی درباره برنامه هسته‌ای، با استقبال گسترده محافل صهیونیستی و ضدانقلاب مواجه شد. این در حالی است که آقای هاشمی پیش از این چندین بار درباره منتقدان مذاکرات گفته بود: دلواپسان با صهیونیست‌ها همنوا شده‌اند.

هاشمی در مصاحبه با سایت امید هسته‌ای مدعی شده بود: «در سفر پاکستان می‌خواستم با عبدالقدیرخان دیدار کنم اما به من نشان ندادند. او معتقد بود کشورهای اسلامی باید بمب اتم داشته باشند»، «در سال 61 ذهنیت ما این بود که باید خود را به عوامل بازدارنده مسلح کنیم» و «درست است که ما اجازه رفتن به طرف سلاح هسته‌ای را نداریم، ولی اگر شرایطی پیش بیاید و ضرورتی پیدا کند و یا دشمنی پیدا کنیم که بخواهد از این سلاح استفاده کند، قدرت ما محفوظ است.» معلوم نیست این اظهارات مخدوش و مغلوط با چه انگیزه‌ای عنوان شده است.

در پی این سخنان روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: رئیس جمهور پیشین ایران اعتراف کرد که ایران همواره، به طور پنهانکارانه‌ای به دنبال بمب اتمی بوده است. اکبر هاشمی هدف از برنامه هسته‌ای ایران را بازدارندگی در سایه جنگ طولانی مدت با عراق اعلام کرده است.

به گزارش جام نیوز، پایگاه رادیو سراسری رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی با عنوان «گزارشات نشان می‌دهد یک رئیس‌جمهور سابق اعتراف کرده ایران به دنبال بمب هسته‌ای است» نوشت: «رفسنجانی در مصاحبه‌ای گفت که برنامه هسته‌ای ایران با قصد کسب قابلیت ساخت سلاح هسته‌ای شروع به کار کرده است و گفته که «اوایل که شروع کردیم، در جنگ بودیم و دنبال این بودیم که چنین امکانی برای روزی که دشمن ما بخواهد از سلاح هسته‌ای استفاده کند، داشته باشیم.»

آروتز شوا نوشت: با وجود آن که رفسنجانی می‌گوید «اساس دکترین ما استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای بود» اما وی در مقابل تأکید کرده است «گرچه هیچ وقت از ذهن ما بیرون نمی‌رفت که اگر روزی بنا باشد خطری ما را تهدید کند و ضرورتی باشد، امکان اینکه به طرف دیگر هم برویم، داشته باشیم.»

وبگاه رادیو اسرائیل همچنین نوشت: رفسنجانی همینطور فاش کرد، چگونه ایران به دنبال کمک گرفتن از دانشمند بدنام و فریبکار هسته‌ای پاکستان عبدالقدیر خان بوده است که معتقدند فناوری هسته‌ای را به ایران، کره شمالی و لیبی فروخته است. رفسنجانی می‌‌گوید: «گویا خود آقای عبدالقدیر خان اعتقاد داشت که دنیای اسلام باید بمب هسته‌ای داشته باشد و به این کار عقیده داشت و بمب هسته‌ای پاکستان را هم او ساخت. هرچند طول کشیده بود تا بمب را بسازند. به هر حال حاضر شدند تا یک مقدار به ما کمک کنند.»

در ادامه واکنش‌های رسانه‌های صهیونیستی به سخنان اکبر هاشمی رفسنجانی، روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نیز با انتخاب این تیتر که «یکی از سران پیشین ایران اعتراف کرده ایران به دنبال سلاح هسته‌ای بوده» نوشت: «براساس گزارشات رسیده، آنها، این برنامه را در حین جنگ با عراق برای ایجاد بازدارندگی شروع کردند.»

توصیه ویژه سولانا به آمریکا انتخابات پارلمانی ایران مهم است

مسئول اسبق سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن مشورت دادن به آمریکایی‌ها گفت انتخابات پارلمانی ایران در ماه فوریه مهم است.

خاویر سولانا که پیش از کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه بود، اکنون عضو مؤسسه بروکینگز است. وی ضمن سخنرانی در این مؤسسه گفت: اکنون که مذاکرات هسته‌ای به نتیجه رسیده، این سؤال مطرح است که در حال حاضر در ایران اوضاع به چه صورت است. باید دید در داخل این کشور چه اتفاقهایی در حال رخ دادن است؟ به نظر من، اتفاق عجیبی که در حال رخ دادن است، به مسائل سیاسی داخل ایران مربوط می‌شود. همانطور که می‌دانید روحانی رئیس جمهور حمایت همه بخش‌های نظام را برای توافق هسته‌ای نداشت. اما حفظ نظام، هزینه دارد و هزینه‌ای که نظام ایران می‌پردازد، رسیدن به توافق با جامعه بین‌المللی بوده است بطوری که براساس آن بتواند به صورت خاص، از تحریم‌هایی خلاص شود که مشکلات زیادی را در مسیر توسعه اقتصادی ایران بوجود آورده است. اگر به فضای سیاسی داخلی ایران در فضای امروزی نگاه کنیم به بسیاری از تنشها و اختلافها بین حسن روحانی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پی می‌بریم. نحوه بحث درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مجلس ایران مصداق آشکار این مسئله است. درست است که برجام در مجلس ایران با آرای زیادی به تصویب رسید اما بحث‌هایی که در این خصوص در مجلس ایران مطرح شد، بسیار جدی و شدید بود.

سولانا افزود: «در این میان باید به انتخابات مجلس ایران نیز توجه داشت که قرار است در ماه فوریه (اسفند ماه) برگزار شود. این انتخابات نشان خواهد داد که مردم ایران درباره توافق هسته‌ای چه نظری دارند و آیا از روند حرکت حسن روحانی و دولت او در زمینه توافق هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها حمایت می‌کنند یا خیر. بی‌تردید روند برداشته شدن تحریم‌ها بر فضای سیاسی داخلی ایران و فضای انتخابات این کشور و نوع نگاه مردم به انتخابات تأثیر خواهد گذاشت. اگر برداشته شدن تحریم‌ها به سرعت اتفاق بیفتد، اقتصاد ایران به اندازه‌ای در مدتی کوتاه رشد خواهد داشت که در فضای انتخابات مجلس به نفع طرفداران توافق هسته‌ای تمام شود. اما اگر این اتفاق به سرعت رخ ندهد و تحریم‌ها به سرعت برداشته نشود، تأثیر آن بر انتخابات ایران محسوس خواهد بود، زیرا مردم ایران در فضای انتظار برای رفع تحریم‌ها، در فضای انتخابات ظاهر خواهند شد. بنابراین، این مسئله بسیار حائز اهمیت است. نکته دیگری که درباره انتخابات ایران بسیار اهمیت دارد به وجود نهادی بسیار پیچیده به نام شورای نگهبان مربوط می‌شود. شورای نگهبان نهادی است که صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس و انتخابات ریاست جمهوری را بررسی می‌کند. این نهاد، صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس را برای ماه فوریه نیز بررسی خواهد کرد. در این میان باید به انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز توجه داشت قرار است در ماه فوریه برگزار شود. این انتخابات نیز بسیار مهم است. نکته جالب توجه اینکه قرار است در انتخابات آتی مجلس خبرگان، حسن خمینی نوه خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نیز شرکت کند. حسن خمینی فردی است که در انتخابات ریاست جمهوری از حسن روحانی حمایت کرده است. اینکه چنین فردی در مجلس خبرگان حضور پیدا کند، بسیار حائز اهمیت است.

این سخنان سولانا در حالی است که ظریف سال گذشته در شورای روابط خارجی آمریکا گفته بود 16 ماه دیگر انتخابات در ایران برگزار می‌شود و مردم فرصت خواهند داشت با توجه به نتایج مذاکرات تصمیم بگیرند. یک سال بعد (امسال) جان کری در همان شورا گفت نگران سرنوشت روحانی و ظریف در انتخابات پارلمانی است چرا که آنها برای مذاکرات هزینه زیادی کرده‌اند.

خاویر سولانا در نشست مؤسسه بروکینگز همچنین گفته است تحول دیگری که در عرصه داخلی ایران رخ می‌دهد و به موازات حل و فصل مسئله هسته‌ای ایران حائز اهمیت است، آزمایشهای موشکی و توان موشکی این کشور است. سرعت گسترش توان موشکی ایران بویژه در ماههای اخیر بسیار اهمیت دارد. گسترش توانمندی‌ها و قابلیتهای موشکی ایران و رسیدن به توانمندی پرتاب موشک که در آینده به دست خواهد آورد بسیار حائز اهمیت است. ایران توانسته است توانمندی موشکی خودش را بسیار افزایش بدهد، دقت موشکهای ایران و ظرفیت و توان لیزری ایران نیز بسیار ارتقاء پیدا کرده است. ما باید توجه به این مسئله و رشد این فناوری را همچنان در دستور کار خود داشته باشیم، زیرا براساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، انجام چنین فعالیتهایی محل سؤال است. اگر ایران به این فعالیت‌ها ادامه بدهد، مشخص نیست که چه وضعی پیش خواهد آمد.

یادآور می‌شود سولانا اولین مذاکره کننده اروپایی با حسن روحانی در مذاکرات هسته‌ای 12 سال پیش بود.

*********************************

روزنامه قدس **

تکذیب موافقت ایران با رفتن اسد

گروه سیاسی: هیأت ایرانی شرکت کننده در اجلاس سوریه خبرهای منتشر شده درباره موافقت با رفتن بشار اسد طی 6 ماه را بشدت تکذیب کرد. برخی رسانه‌ها به نقل از حسین امیرعبداللهیان معاون وزیرخارجه مدعی شدند که ایران موافقت کرده که اسد تا 6 ماه آینده از قدرت کنار برود. این خبر را «رویترز» و دیروز هم زمان با نشست وین منتشر کرد.

اتهام رایس به ایران

قدس آنلاین: «کاندولیزا رایس» وزیر خارجه سابق آمریکا که طرح براندازی نرم در ایران را پیگیری کرده است، در نشستی در اندیشکده چتم‌هاوس به انتقاد از توافق هسته‌ای پرداخت و مدعی شد که «برجام» بسته‌ای 100 میلیارد دلاری برای بر هم زدن ثبات در خاورمیانه است.

ادعای عضو ارشد معارضان سوریه

فارس: «جورج صبرا» عضو ارشد ائتلاف معارضان خارج‌نشین سوریه ضمن مخالفت با حضور ایران در مذاکرات وین گفت که ایران نمی‌تواند نقش میانجی را ایفا کند، زیرا که در حال حمایت روزانه از دولت بشار اسد است. وی مدعی شد که این ائتلاف به مذاکرات وین درباره سوریه دعوت نشده است.

برداشت ها از خبرنادرست بود

ایرنا: سازمان انرژی اتمی ایران در پی مصاحبه کمالوندی سخنگوی این سازمان با شبکه تلویزیونی ITV و برداشت نادرست برخی رسانه های داخلی درمورد مصاحبه حضوری با دانشمندان هسته ای کشور این مطالب را غیر دقیق وناصحیح دانست.

درخواست ضد ایرانی نمایندگان بحرین

فارس: تعدادی از نمایندگان پارلمان بحرین در ادامه اظهارات ضد ایرانی مقام‌های منامه، از کشورهای عربی خواستند، سفرای خود را از ایران فرا بخوانند.

روایت «السفیر»!

تابناک: روزنامه لبنانی «السفیر» ادعا کرد، پوتین در نیمه «اوت» (اواخر مرداد) گذشته در جریان یک جلسه مهم در شورای امنیت ملی روسیه تأکید کرده که حملات هوایی ممکن است، حرکت گروه‌های تروریستی را کم کند، ولی آن را نابود نمی‌کند و باید از نظر زمینی نیز با آن مقابله کرد، ولی من در این زمینه به ایرانی‌ها، ژنرال سلیمانی و تعهداتش اطمینان دارم. سلیمانی به من وعده داد که حضور آن‌ها با نیروهای سوری اساسی خواهد بود.

*********************************

روزنامه جمهوری اسلامی **

* رحمان سیفی آزاد مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما گفت:همان‌طور که شب پنجشنبه از طریق زیرنویس به اطلاع مردم رساندیم، مجموعه «آمین» به خاطر ایجاد اشکال فنی به پخش نرسید و دلیل دیگری هم برای این موضوع وجود ندارد. به گزارش انتخاب، وی همچنین در پاسخ به این سئوال که برخی سایت‌های خبری اعلام کرده‌اند حضور و ایفای نقش یکی از بازیگرانی که به تازگی در خارج از کشور کشف حجاب کرده، دلیل پخش نشدن سریال در شب گذشته بوده، افزود: «بله متاسفانه در فضای مجازی شایعه شده که حضور صدف طاهریان سریال آمین را به پخش نرسانده اما این موضوع صحت ندارد. او اصلا در سریال حضور نداشته و حتی به پشت صحنه کار هم نیامده است.» صدف طاهریان (بازیگری که اخیرا کشف حجاب او جنجال‌های بسیاری برانگیخته) هفته گذشته وعده داده بود که بزودی در مصاحبه‌ای از چیزی که او در پیامی به دوستش «کثافات سینمای ایران» خوانده بود، پرده بردارد. وی بالاخره در مصاحبه با یکی از رسانه‌های فارسی زبان خارج کشور از پدیده‌های غیراخلاقی سینمای ایران پرده برداشت. این بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگوی خود با صراحت اشاره کرده که برخی موسسات و شرکت‌های سینمایی و حتی برخی کارگردانان و تهیه کنندگان برای بازی دادن او در فیلم‌های خود از وی درخواست‌های شرم آور می‌کردند. به گفته وی یکی از افراد یادشده حتی به او وعده داده که «اگر یک ماه با وی رابطه داشته باشد»، او را وارد بسیاری از طرح‌‌های مهم سینمایی خواهد کرد.

* فقیهه سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون با تایید بخشی از سخنان صدف طاهریان- که به تازگی کشف حجاب کرد و از ایران رفت - نوشت: «خانم صدف طاهریان..حرفهای شما در مورد عده زیادی از دست اندرکاران سینمای ما متاسفانه، متاسفانه و متاسفانه، کاملا درست و مورد تایید هست!...اما ایکاش با گذاشتن عکسهای بدون پوشش ات چشم و دل این افراد ناپاک رو که روز بروز بر تعدادشان در سینما و حتی پروژه‌های تلویزیونی افزوده میشه، سیر نمیکردی و باعث خدشه‌دار شدن تصویر خودت در ذهن مردم عزیزمان نمیشدی...در اینصورت اکثر هنرمندانی مثل من که سالیان سال در این حرفه بودنمان را شرافتمندانه حفظ کرده‌ایم و حتی یک لبخند باج به کسی نداده ایم،کاملا از تو حمایت میکردیم..اما شک نکن، که ما بانوان سینمای ایران شرافتمندانه در مقابل این عده ناپاک می‌ایستیم، میجنگیم.. تا روزیکه پشت صحنه سینمای ما نیز به معنای واقعی کلمه اسلامی،شریف، پاک و پاکیزه گردد.»

*********************************

روزنامه ایران**

فراخوان پویش مردمی «منا نباید فراموش شود»

پویش مردمی «منا نباید فراموش شود» از هموطنان خواست برای یاری رساندن به بازماندگان فاجعه «منا» به این پویش بپیوندند.

گروه های مختلف مردم با امضای نامه‌ای برای دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار پیگیری آن سازمان در شفاف‌سازی ابعاد واقعه «منا» و اتخاذ تدابیری برای تکرار چنین فجایعی شدند. در بین امضاکنندگان این نامه اسامی چهره‌های هنرمندان مطرحی همچون عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان، مجید مجیدی، پرویز پرستویی، رضا کیانیان، رخشان بنی‌اعتماد، کیومرث پوراحمد، احمدرضا درویش، ابراهیم حاتمی‌کیا و همچنین شماری از اعضای خانواده‌های جان‌باختگان منا، جانبازان، کارکنان و داوطلبان موزه صلح تهران، گروهی از آزادگان معروف به گروه «آن 23 نفر»، نویسندگان، شاعران، استادان دانشگاه، پزشکان، اصحاب رسانه و اهالی ورزش به چشم می‌خورد.

افشاگری «رویترز» از آمار جان‌باختگان «منا»

رویترز خبر داد در سرشماری کشته‌شدگان حادثه حج امسال، به رقم 2 هزار و 70 نفر رسیده است. این تعداد، حدود سه برابر رقمی است که مقام‌های عربستان سعودی اعلام کردند و بر آن اصرار دارند. ریاض شمار کشته‌شدگان این حادثه را ۷۶۹ نفر و نیز ۹۳۴ نفر زخمی اطلاع‌رسانی کرده بود. اما این آمار، از دو روز پس از حادثه، دیگر به روز نشده است.

پیش‌تر خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده بود که دست‌کم 2 هزار و 110 نفر در حادثه «منا» کشته شده‌اند. به گزارش ایسنا، رویترز و آسوشیتدپرس این دو خبرگزاری غربی، برمبنای گزارش‌های رسانه‌ای و بیانیه‌های ۳۰ کشوری که شهروندان‌شان در حادثه «منا» کشته شده‌ بودند، جداگانه‌ به این رقم‌ها رسیده‌اند.

نامه مشترک کمیسیون فرهنگی و امنیت ملی به روحانی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از نامه دو کمیسیون امنیت ملی و فرهنگی مجلس به رئیس جمهوری درخصوص لزوم اقدامات عاجل برای مدیریت فضای مجازی خبر داد. محمدحسن آصفری به مهر گفت: امروز بیش از ۱۰ میلیون نفر در کشور از تلگرام استفاده می‌کنند. نماینده اراک ادامه داد: متأسفانه جمهوری اسلامی برای مدیریت این فضا دیر بیدار شده است.

وی با انتقاد از برنامه‌های دولت برای گسترش فضای مجازی بدون تولید و مدیریت محتوا، گفت: این موضوع به عنوان یک تهدید در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد. نماینده اراک افزود: مقرر شد نامه‌ای توسط کمیسیون فرهنگی و امنیت ملی درخصوص لزوم اقدامات لازم برای مدیریت فضای مجازی و تولید محتوا به رئیس جمهوری نوشته شود. آصفری تصریح کرد: در این نامه تأکید شده است صرفاً با فیلترینگ نمی‌توان فضای مجازی را مدیریت کرد، بلکه باید با تولید محتوا در برنامه‌ریزی از این فضا در راستای اهداف و آرمان‌های نظام استفاده کرد.

بحرین به موسویان ویزا نداد

دولت بحرین از صدور ویزا برای حسین موسویان، عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران برای شرکت در کنفرانس امنیت خلیج فارس در منامه خودداری کرد. به گزارش ایرنا، عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با بیان اینکه «سال گذشته هم از ایران تنها من شرکت کرده بودم»، افزود: وزیران کشورهای عربی خلیج فارس و کشورهای غربی فضای کنفرانس سال گذشته را صد درصد علیه ایران شکل دادند لکن من در مقابل هر سخنرانی که علیه ایران صحبت می‌کرد، وقت می‌گرفتم و جواب او را محکم می‌دادم. وی گفت: امسال دولت بحرین با خودداری از صدور ویزا و با توجه به اینکه مقامات ایران هم شرکت نمی‌کنند، خواسته فضای کنفرانس را صد درصد ضد ایرانی کند و کسی هم نباشد که پاسخ آنها را بدهد.

*********************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات