صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲  ، 
کد خبر : ۲۸۳۷۸۵

فائزه هاشمی: پرداختن به فتنه 88 یک دکان است

به گزارش «مجمع زنان فرهیخته انقلاب اسلامی»،فائزه هاشمی که چندی است به بهانه نزدیکی به انتخابات مجلس شورای اسلامی در انتهای سال، فعالیت و اظهارنظرهای خود را افزایش داده است، در نمایشگاه مطبوعات ضمن دکان دانستن فتنه ۸۸، نه تنها آن را زیر سوال برد بلکه هجمه گسترده ای هم به نظام وارد کرد.

آنچه در زیر میخوانید افاضات فائزه هاشمی در تالار گفتگوی نمایشگاه مطبوعات است که به مذاق رسانه های اپوزیسیون خوش آمده و به انتشار آن پرداخته اند:

پایگاه اپوزیسیون کلمه نوشت: فائزه هاشمی در پاسخ به فردی که می گفت چرا از فتنه حمایت کردید خاطرنشان کرد: به نظر من یک دکان است یعنی گروهی هستند که از بیان فتنه و از برخورد با فتنه منفعت می برند و این دکان را برای حفط خود و منافعشان ایجاد کردند. فتنه ای در کار نبوده است.

به گفته ی وی گروهی معترض طبق اصل ۲۷ قانون اساسی به خیابان ها آمدند. اصل ۲۷ قانون اساسی می گوید برگزاری تظاهرات و تجمعات به شرط آنکه مخل مبانی اسلامی نبوده و مسلحانه هم نباشد آزاد است. حتی نیاز به گرفتن مجوز هم ندارد.

دختر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: آنانی که با این اعتراض مردم برخورد کردند فتنه گر بودند.

فائزه هاشمی در بخش دیگری از این پرسش و پاسخ درباره ی حضور زنان در ورزشگاه ها گفت: من یک سوال معمولی دارم. اگر وارد شدن زنان به ورزشگاه ها منشا دینی دارد که زنان نباید وارد ورزشگاه ها شوند و مسابقات مردان را تماشا کنند، پس چرا خارج از کشور وقتی تیم ملی ایران مسابقه ای دارد سفارت های ما در همه ی دولت ها، خانواده های ایرانی ها و دیپلمات ها را شامل زن و مرد را می برد توی استادیوم ها را تا ورزشکارانمان را تشویق کنند؟

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همین مسابقه ی والیبال لهستان با ایران، بارها و بارها دوربین صدا و سیما رفت روی صورت خانم های محجبه که خانواده های دیپلمات های ما بودند و مسابقات مردان را تشویق می کردند با افتخار نشان می داد. از نظر من هم قابل قبول بود. چطور ما خارج از کشور می توانیم مسابقه ها را ببینیم اما داخل کشور حرام است؟

به گفته ی هاشمی این بیشتر مسئله ی سیاسی است. می گویند در استادیوم ها فضای بی اخلاقی مردانه است و مناسب نیست خانم ها بیایند.

فائزه هاشمی افزود: بی اخلاقی مال زمانی است که مردها تنها جایی می روند. منِ مرد اگه با همسرم با مادرم و دخترم به جایی بروم رعایت می کنم و به خودم اجازه نمی دهم رفتارهای بی اخلاقی انجام دهم.

وی همچنین گفت: مردها بی اخلاقی می کنند، خانم ها را تنبیه می کنند که نروید استادیوم. خب مردها را بیرون کنید تا خانم ها بتوانند مسابقه ها را تماشا کنند. هیچ دلیل عقلی و منطقی و دینی برای جلوگیری از حضور خانم ها وجود ندارد و کاملا مسئله سیاسی است.

  بی پایه بودن استدلال های فائزه هاشمی برکسی پوشیده نیست و به نظر می رسد صرفا جهت خوش آمدن مذاق قشرخاکستری و همراه کردن رای بخشی از مردم این سخنان مطرح شده است.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات