صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲  ، 
کد خبر : ۲۸۳۹۶۰

رویکرد ضدفرهنگی

«اردوی مختلط یعنی چه؟ کوهنوردی مختلط، اردوی مختلط، گاهی حتی خارج از کشور! بعضی‌ها کار فرهنگی را در داخل دانشگاه با کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته‌اند؛ [...]
پایگاه بصیرت / سیدفخرالدین موسوی

یادداشت: «اردوی مختلط یعنی چه؟ کوهنوردی مختلط، اردوی مختلط، گاهی حتی خارج از کشور! بعضی‌ها کار فرهنگی را در داخل دانشگاه با کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته‌اند؛ خیال می‌کنند کار فرهنگی این است‌؛ نه، کار فرهنگی ماهیت دیگری دارد، مفهوم دیگری دارد. مسئولین فرهنگی دانشگاه‌ها بفهمند چه‌کار می‌کنند.» این بخش از سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری تکرار دغدغه‌ای بود که بارها از زبان ایشان نسبت به اوضاع فرهنگی دانشگاه‌های کشور مطرح شده است. ایشان در سال جاری در هر دو دیداری که با مدیران دانشگاهی داشتند، در این‌باره موضعی صریح اتخاذ کردند و تغییر این روند را خواستار شدند.

اما در مقابل تذکرات مکرر ایشان، از یک سو با انکار تلویحی مسئولان دانشگاهی روبه‌رو شدیم و از سوی دیگر شاهد تداوم اقدامات ضدفرهنگی به نام کار فرهنگی در دانشگاه بوده و هستیم! گویی برخی اصل را نه بر اداره درست محیط فرهنگی دانشگاه که براساس جلب رضایت برخی جریانات خاص گذاشته‌اند. خبرها، فیلم‌ها و عکس‌هایی که در پایگاه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، بیانگر این واقعیت است که اردوهای مختلط در برخی دانشگاه‌ها و مراکز علمی وجود دارد و اعتراف یا انکار برخی دست‌اندرکاران تأثیری در اصل موضوع ندارد.

اما سرانجام در جلسه دیروز شورای انقلاب فرهنگی، اعضای این شورا به موضوع ورود کردند و رئیس‌جمهور هم که ریاست این شورا را عهده‌دار است، با ایجاد کارگروهی خواستار بررسی موضوع شد و با قید «اگر چنین چیزی وجود داشته باشد» دستور برخورد و جلوگیری از آن را داد. حال باید منتظر ماند و دید که تا چه حد این دستور در تغییر رویه غلط فرهنگی دانشگاه‌ها تأثیر می‌گذارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات