صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲  ، 
کد خبر : ۲۹۲۲۷۶

اخبار

۱- قرائتی: چیزی که در مملکت کم است، جگر است!
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در برنامه‌ای با عنوان «تشبیه همسر به لباس در قرآن» در بخش‌هایی از سخنرانی خود گفت: «من که مسئول مملکتی نیستم. نه اختیار پول دارم، نه اختیار چیز دیگری. هیچ قدرتی هم ندارم. خدا هم کند که قدرت به دست من نیفتد. چون اگر من قدرت داشته باشم، دست به یک کارهایی می‌زنم. یک سال بودجه‌ ورزش را حذف می‌کنم، همه‌ جوان‌های عزب را زن می‌دهم. جوان نان ندارد، خانه ندارد، زن ندارد، بچه ندارد، کلی خرجش می‌کنیم برود آن طرف دنیا بازی کند و برگردد. دختر از اینجا می‌رود ایتالیا کشتی بگیرد و برگردد. همینجا در کوچه‌ خودت با دختر بچه‌ها کشتی بگیر. این پولی که می‌خواهی خرج این دختر کنی، برود آن طرف کره‌ زمین کشتی بگیرد و برگردد، جهیزیه‌اش را درست کن. ما در مملکت‌مان مشکل جگر داریم. لیسانس اوه... فوق‌لیسانس اوه... حجت‌الاسلام اوه... هر چه بخواهی داریم. آن چیزی که الآن در مملکت ما کم است، جگر است.»
۲- رأی به تعامل سازنده، رأی به سامان یافتن اوضاع اقتصادی بود
یک پایگاه خبری حامی دولت با تأکید بر اینکه سه سال از عمر دولت گذشت و خیلی زود دیر شد، نوشت: نظریه‌پردازان دولت باید بدانند که توجه بیش از حد عامه مردم به حوزه مذاکرات در انتخابات گذشته ناشی از این امر بود که آنها، تأثیر مستقیم مذاکرات بر کیفیت معیشت و سفره خود را تصور می‌کردند و رأی به تعامل سازنده، رأی به سامان یافتن اوضاع اقتصادی بود؛ این در حالی است که در فضای انتخاباتی سال آینده و در شرایطی که در خرداد ۹۶، نزدیک به ۱۸ ماه از آغاز اجرایی شدن برجام گذشته، نبود نتایج ملموس اقتصادی می‌تواند تار و پود باورهای پیشین مبنی بر راهگشا بودن مذاکرات در حلّ مشکلات داخلی را نیز از هم گسیخته و عامه مردم را جذب گفتمان‌های متفاوت و متضادی کند.
۳- صدور مجوز حملات پهپادی با تلفن همراه
در حالی که «هیلاری کلینتون» عنوان نخستین نامزد جدی زن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را از آن خود کرده است، جزئیات بیشتری از رسوایی ایمیلی وی در حال انتشار است. بر اساس گزارش جدید پلیس فدرال آمریکا، هیلاری کلینتون طی سال‌های ۲۰۱۲- ۲۰۱۱ که وزیر خارجه آمریکا بود، از تلفن همراه خود برای صدور مجوز حملات پهپادی استفاده کرده که به کشته شدن حدود هزار نفر، از جمله بیش از ۲۰۰ کودک در پاکستان منجر شده است. این حملات پهپادی در پاکستان، یمن، سومالی، افغانستان و کشورهای دیگر که حوزه عمل سازمان سیا است، انجام شده است. هر چند شمار بالای تلفات غیرنظامیان در نهایت برخی از مقام‌های پاکستانی را بر آن داشت تا در مقابل چنین حملاتی موضع بگیرند.
۴- اتفاقات عجیب در یک اردوی مختلط
بسیج دانشجویی دانشکده علوم دانشگاه تهران در نامه‌ای به رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب وضعیت اسف‌بار اردوی مختلط علمی این دانشکده را تشریح کرد و نوشت: این اردو که در روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت سال جاری و از سوی یکی از استادان پردیس علوم دانشگاه تهران با عنوان اردوی علمی برگزار شده، با حاشیه‌هایی تلخ، چون اسکان شبانه و مختلط دانشجویان در یک منزل شخصی همراه بوده است. این اسکان مختلط شبانه در حالی انجام شده است که تعدادی از دانشجویان به این مسئله اعتراض کرده‌اند، اما با بی‌توجهی مسئول اردو روبه‌رو شده‌اند؛ پس از این بی‌توجهی چند نفر از دانشجویان پسر شب را در حیاط سپری می‌کنند و بقیه دانشجویان دختر و پسر برای خواب در یک اتاق اسکان می‌یابند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات