تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸  ، 
کد خبر : ۲۸۴۱۳۱

حقوق بشر دستاویزی علیه حقوق بشر!

مشخصاً چنين قطعنامه‌هاي ضد بشري را بايد ج‍زء طنزهاي تاريخ بدانيم كه در آن مؤسسان و حاميان تروريست در منطقه و جهان در اقدامي تعجب برانگيز و فرار به جلو، به جاي تغيير سياست‌هاي خود در قبال حمايت از تروريسم، ديگران را به موارد حقوق بشر متهم مي كنند و خود را سردمدار مبارزه با تروريسم مي‌نامند.
پایگاه بصیرت / فرهاد كوچك زاده

برخورد دوگانه سازمان ملل در موضوع حقوق بشر يكي از اساسي‌ترين نقدهايي است كه همواره بر عملکرد اين سازمان وارد بوده است. در روزهاي گذشته نیز با تصويب قطعنامه‌اي حقوق بشری عليه ايران و روسيه در سوريه بار ديگر كميته حقوق بشر سازمان ملل مضحكه افكار عمومي دنيا شده است. نكته جالب آنكه پيش‌نويس متن این قطعنامه را عربستان سعودي ارائه كرده است. اين كشور با ريختن پول و رشوه در دامان تعدادي از كشورها توانسته رأي را عليه كشور ما جمع كند. مشخصاً هم صدايي رژیم صهیونیستی و آمريكا مزيد بر علت بوده است. البته كميسيون حقوق بشري كه عربستان عضو آن باشد، انتظار ديگري از آن نمي‌رود.

در كنار عربستان، نقش آمريكا و رژیم صهیونیستی در صدور اين قطعنامه بسيار مهم به نظر می رسد. رژیم منحوسي كه از بدو تأسيس خود تا به امروز كشتار مسلمانان بي گناه فلسطين از جمله اقدامات وحشيانه هميشگي آنها بوده است و آمريكايي كه به گفته هیلاري كلينتون وزير سابق خارجه اين كشور «براي مقابله با نفوذ شوروي در افغانستان دو گروه القاعده و مجاهدين را به وجود آورد و با دستگاه امنيتي پاكستان وارد عمل شد تا مجاهداني را از عربستان و ساير كشورها استخدام و انديشه وهابيت به آنها تزريق نمايد»، امروزه نيز همين كشور كه خود را سردمدار حقوق بشر مي داند، داستان داعش را با همان فيلمنامه تكراري القاعده اجرائي نموده است.

با این وجود،‌ در خصوص این اقدام باید گفت؛ زماني كه تركيه به صورت مرتب گروه‌هاي چند صد نفري مسلح را به سوريه مي فرستاد تا بشار را سرنگون نمايند، زماني كه از داعش نفت ملت عراق را مي خرد، زماني كه عربستان و قطر ماهانه ده‌ها ميليارد دلار به داعش و پول اسلحه تزريق مي كردند، زماني كه فرانسوي ها به كشورهاي عربي براي كمك به داعش اسلحه مي فروشند و زماني كه انبارهاي اسلحه قذافي به دنبال حمله اروپا به ليبي در اختيار داعش قرار گرفت و... در تمام اين مدت مديران كميسيون حقوق بشر تنها وظيفه شان تلاش در جهت فهم و جمع آوري اسناد عليه حقوق بشر در ايران بوده است !؟ در واقع، آنگاه که مدعیان حقوق بشر می بایست فریاد وا حقوق بشر را سر می دادند، صرفاً نظاره گر اقدامات ضد حقوق بشری در سوریه، لیبی، بحرین، یمن و... بودند و هستند و در این میان،‌ صرفاً به بهانه های واهی و استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر آن را عَلَم کرده و علیه کشورهای ضدتروریستی که با اقدامات ضدحقوق بشری در هر جای دنیا مخالف هستند، از آن استفاده ابزاری می کنند و اینگونه دوگانگی در شعار و عمل خود را نمایان می کنند. ضمن اینکه کشورهایی مانند عربستان سعودی در بحث حقوق بشر واقعاً در معرض اتهام قرار دارند و او باید نسبت به اقدامات خلاف حقوق بشر خود در داخل کشورش و در سطح منطقه پاسخگو باشد.

البته بايد بدانيم تمامي اقدامات آمريكا و عربستان با تفسير حقوق بشر آمريكايي، صحيح و عادلانه جلوه مي دهد! با اين تفسير حتي رژيم فاسد و ظالم عربستان را بايد به عنوان عضو در كميسيون حقوق بشر سازمان ملل مشاهده كرد. در مقابل اقدام جمهوري اسلامي ايران در جهت دفاع از ملت مظلوم سوريه و حكومت قانوني بشار اسد، يك عمل غير قانوني و خارج از حقوق بشر غربي تفسير مي گردد! مشخصاً چنين قطعنامه‌هاي ضد بشري را بايد ج‍زء طنزهاي تاريخ بدانيم كه در آن مؤسسان و حاميان تروريست در منطقه و جهان در اقدامي تعجب برانگيز و فرار به جلو، به جاي تغيير سياست‌هاي خود در قبال حمايت از تروريسم، ديگران را به موارد حقوق بشر متهم مي كنند و خود را سردمدار مبارزه با تروريسم مي‌نامند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات