صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴  ، 
کد خبر : ۲۸۴۱۳۴

تأکید ایران و روسیه بر مقابله با تروریست‌ها

روزنامه «دیلی‌میل» 24 نوامبر 2015 (۳ آذر) در مقاله‌ای به دیدار «ولادیمیر پوتین» با رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های روسیه در قبال همکاری‌های راهبردی در سوریه پرداخت و نوشت: [...]
پایگاه بصیرت / برگردان از حمید نیکو
یادداشت: گروه ترجمه- روزنامه «دیلی‌میل» 24 نوامبر 2015 (۳ آذر) در مقاله‌ای به دیدار «ولادیمیر پوتین» با رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های روسیه در قبال همکاری‌های راهبردی در سوریه پرداخت و نوشت: «روز دوشنبه یک مقام کرملین در تهران پس از دیدار رئیس‌جمهور روسیه با رهبر ایران گفت: مسکو و تهران به‌طور مشترک با «تلاش‌های خارجی» برای تغییر رژیم در سوریه مقابله خواهند کرد. این اظهارات، نفی مستقیم درخواست‌های مکرر آمریکا، فرانسه، بریتانیا و عربستان سعودی است که خواهان سرنگونی بشار اسد و عدم نقش‌آفرینی وی در آینده سیاسی سوریه هستند.»
در ادامه مقاله آمده است: «سخنگوی کرملین این دیدار را «کاملاً سازنده» توصیف کرد و گفت: دو کشور درباره سوریه «اتفاق نظر» دارند. روسیه و ایران مخالف «تلاش‌های خارجی در دیکته کردن سناریوهای راه‌حل سیاسی» در کشور جنگ‌زده سوریه هستند و تنها مردم سوریه می‌توانند پس از آتش‌بس درباره آینده بشار اسد تصمیم بگیرند. رهبر ایران گفت: آمریکا «طرحی بلندمدت» برای تسلط بر سوریه و خاورمیانه [غرب آسیا و شمال آفریقا] دارد که «به ضرر تمام کشورها، از جمله ایران و روسیه است... این تهدید باید خردمندانه و با تعامل نزدیک‌تر خنثی شود... رئیس‌جمهور سوریه از سوی مردمی با دیدگاه‌های سیاسی، مذهبی و قومی مختلف در انتخاباتی سراسری انتخاب شده است. آمریکا نمی‌تواند رأی و انتخاب مردم سوریه را نادیده بگیرد».
در پایان مقاله آمده است: «تمرکز کنونی بر نابودی دولت اسلامی (داعش) است که بخش‌های مهمی از خاک سوریه را به تصرف خود درآورده است. جنگ میان ارتش اسد و شورشیان تحت حمایت غرب و کشورهای خلیج‌فارس به جنگی پیچیده تبدیل شده که بیش از 250 هزار کشته بر جای گذاشته است. تهدید داعش نیز بُعد جدیدی یافته و به اروپا کشیده شده است که اوج آن، حملات تروریستی اخیر در پاریس بود. روز دوشنبه فرانسه حملات هوایی علیه اهداف داعش در عراق صورت داد. از نظر روسیه، دفاع از اسد و مقابله با داعش، مسئله‌ای مهم است که پس از انفجار هواپیمای روسیه بر فراز صحرای سینا اهمیت آن دوچندان شده است. روسیه و ایران به دنبال محدودسازی اهرم فشار آمریکا در خاورمیانه هستند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات