تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴  ، 
کد خبر : ۲۸۴۱۵۳

نقش بسیج در برهه ی نفوذ

در شرایطی که دشمن بر روی نفوذ و تغییر باورها و تغییر محاسبات مردم، نخبگان و مسئولان کشورمان متمرکز است، نقش بسیجیان می تواند مانند عرصه های دیگر پررنگ بوده و با ایفای نقش به جا و به موقع، این راهبرد دشمن را هم بی اثر کند.
پایگاه بصیرت / شیرین زارعپور

بسیجیان، همانهایی که امام(ره) در آن وصیت نامه سیاسی الهی خود آنها را با اصحاب پیامبر(ص) و سیدالشهداء(ع)، مقایسه می کند و رهبر فرزانه ی انقلاب آنها نیز آنها را متن ملت، وظیفه شناس حاضر در میدان های نیاز کشور، الگو و سرمشقی برای ملت های دیگر و... می دانند،‌ نیروی درونزای داخلی کشور می باشند که در برهه ها و صحنه های مختلف توانسته اند با خنثی سازی انواع توطئه ها و عبور از گردنه های مختلف،‌ پایداری و استحکام نظام اسلامی را تضمین کنند. اما آنچه در حال حاضر در ارتباط با بسیج مهم به نظر می رسد، شناخت نقشه ی دشمن در فضای ایجاد شده توسط استکبار برای نفوذ است. به عبارتی، در شرایطی که دشمن بر روی نفوذ و تغییر باورها و تغییر محاسبات مردم، نخبگان و مسئولان کشورمان متمرکز است، نقش بسیجیان می تواند مانند عرصه های دیگر پررنگ بوده و با ایفای نقش به جا و به موقع، این راهبرد دشمن را هم بی اثر کند. در این زمینه، اهتمام به موارد زیر حائز اهمیت است:

1- بصیرت افزایی: بصیرت، به عنوان قطب نمای حرکت و همان چیزی که باعث می شود بدانیم دشمن در کجاست و به سمت دوست نشانه نرویم، مانع از تقویت جبهه نفوذگذاران می شود و اولین شرط مقابله با نفوذ است که مجمهوعه بسیج و بسیجیان باید به تقویت هر چه بیشتر این مهم در خود بپردازند.

2- مطالبه گری : بسیجی می تواند پی گیر اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب از سوی مسئولین باشد. به عنوان مثال، در موضوع نفوذ اقتصادی، علاوه بر شناخت نقشه ی دشمن در راستای ورود شرکت های خارجی به بهانه ی سرمایه گذاری و در اصل ورود فرهنگ غرب به داخل کشور و تغییر ذائقه مردم، مطالبه کردن دستور رهبری در انتهای نامه ی ایشان به ریئس جمهور مبنی بر وارد نشدن کالاهای خارجی به کشور، امری مطلوب است و درعین حال پی گیر بودن عملکرد مسئولین در راستای اقتصاد مقاومتی و همینطور در مورد برنامه ی هسته ای و مسکوت نماندن این ابلاغ مهم توسط مسئولین است.

3- فرهنگ سازی در مقابل فرهنگ زدایی غرب: به فرمایش رهبر معظم انقلاب، فرهنگ بسیجی، فرهنگ معنویت، شجاعت، غیرت، استقلال، آزادگی و اسیر خواست های حقیر نشدن است. به هر میزان که این فرهنگ در میان اقشار مختلف بسیج و جامعه تقویت شود و توسعه یابد،‌ نقشه دشمن در نفوذ و استحاله نظام با شکست مواجه می شود. راهکارهای زیر می تواند در این زمینه موثر باشد :

- مراقبت بر سبک زندگی اسلامی در زندگی شخصی و در بدنه ی بسیج

- توجه کردن به کانون خانواده به عنوان زیربنای هویت و شخصیت بسیج، بسیجیان و کل جامعه

- تقویت حس دینی و دین مداری و پیاده کردن آموزه های دینی در زندگی شخصی بسیجی

- دوری از اسراف، تجمل گرایی، اشرافی گری، محدودیت قایل شدن برای خود در خرید کالای خارجی و پای بندی عملی به مصرف کالای داخلی

- تقویت روحیه ی مقاومت، ایثار و شهادت در تفکر و اندیشه ی بسیج

- مجهز شدن به منطق مستحکم انقلاب برای پاسخگویی به شبهات ایجاد شده در خصوص ارکان مختلف نظام اسلامی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
زائر
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
0
همرزم شهیدان نادر مهدوی،بیژن گرد و علیرضا ماهینی...دریادار پاسدار جانباز شیمیایی علیرضا میرزایی در پیاده روی اربعین حسینی(طریق الحسین ع) در اثر بیماری مربوط به جراحات شیمیایی در دوران دفاع مقدس در کشور عراق (نجف اشرف) به شهادت نائل آمد،برای شادی روح این شهید و تمام شهیدان صلوات.اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم...یازهرا س
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات