صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵  ، 
کد خبر : ۲۸۴۲۸۲

پرونده مفتوح منا

یش از دو ماه از فاجعه هولناک و غم‌انگیز منا که در آن صدها تن از زائران ایرانی و چندین هزار زائر از کشورهای اسلامی مظلومانه جان باختند، می‌گذرد. گذشته از چند و چون شناسایی جان‌باختگان [...]
یادداشت: بیش از دو ماه از فاجعه هولناک و غم‌انگیز منا که در آن صدها تن از زائران ایرانی و چندین هزار زائر از کشورهای اسلامی مظلومانه جان باختند، می‌گذرد. گذشته از چند و چون شناسایی جان‌باختگان و کم‌کاری و سوءمدیریت آل‌سعود که سند رسوایی این رژیم شد، ابعاد دیگری در این حادثه دیده شد که در نوع خود جالب توجه بودند. یکی از این موضوعات، مفقود شدن تعدادی از زائران بود که در میان آنها، نام سفیر سابق کشورمان در بیروت نیز دیده می‌شد. در این میان حرف‌ها و اظهارنظرهای فراوانی مطرح شد؛ از جمله اینکه بلافاصله پس از وقوع حادثه، عربستان منکر ورود شخصی با نام رکن‌آبادی به این کشور برای انجام مناسک حج شد و پس از آن اخبار ضد و نقیض زیادی درباره وی منتشر گردید. خبرهایی که از احتمال ربایش این دیپلمات کشورمان حکایت داشت تا اخباری که جان باختن وی را در روز حادثه تأیید می‌کرد. با ورود دستگاه دیپلماسی به این موضوع اظهارنظرهای متفاوتی از مسئولان سیاست خارجی کشورمان مطرح شد که بیشتر آنها زنده بودن این دیپلمات را تأیید می‌کرد و حتی اینکه قرار است به زودی به کشور بازگردد.
در همین اثنا اعلام شد، هویت غضنفر رکن‌آبادی پس از گذشت 62 روز از حادثه شناسایی شده است و پس از آن پیکر وی به کشور بازگشت و جمعه گذشته در تهران تشییع و به خاک سپرده شد؛ اما ابهامات زیادی درباره رکن‌آبادی و چند نفری که هنوز هم از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست، وجود دارد و آل‌سعود هم خود را پاسخگو نمی‌داند. انتظار می‌رود متولیان امر، به ویژه وزارت امور خارجه کشورمان پرونده منا را تا روشن شدن تمام زوایای این حادثه پیگیری کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات