صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹  ، 
کد خبر : ۲۸۴۱۷۹

تابلو سیاسی چهارشنبه 4 آذر

تابلو سیاسی word
 
ایران از هرکه مقابل زورگویی ایستادگی کند حمایت می‌کند
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهوری بولیوی با تجلیل از ایستادگی جذاب و قهرمانانه بولیوی و برخی دیگر از کشورهای امریکای لاتین در مقابل زورگویی‌های جبهه استکبار، سیاست خطرناک امریکا در دنیا و منطقه امریکای جنوبی را تغییر هویت جوانان خواندند و تأکید کردند: باید با تقویت اراده‌ها و افزایش ارتباطات و همکاری ها، در مقابل این سیاست سلطه‌جویانه ایستادگی کرد. ایشان ایستادگی در مقابل استکبار را امتیازی مهم برای بولیوی برشمردند و گفتند: ایران اولین کشوری در دنیا بود که با نهضت مردمی و مستقل امام خمینی(ره) به‌طور کامل از سیطره امریکا بیرون آمد و در مقابل معارضه‌های دو امپراتوری شرق و غرب و انواع فشارهای نظامی، امنیتی و اقتصادی آنان ایستادگی کرد. بر همین مبنا، جمهوری اسلامی ایران از هر کس در هر جای دنیا که در مقابل زورگویی و سلطه ایستادگی کند، حمایت می‌کند. امام خامنه ای، سیاست آمریکا در دنیا و همچنین در منطقه آمریکای لاتین را تغییر هویت بومیان و جوانان با استفاده از شیوه‌های جدید ارتباطی خواندند و افزودند: اگر امریکایی‌ها در این سیاست خود موفق شوند و بتوانند فکر جوانان را به «فکر آمریکایی» تبدیل کنند، آنگاه بدون نیاز به کودتای نظامی و اقدامات سخت، بر کشورها مسلط خواهند شد. ایشان، تقویت هویت بومی و شناساندن ارزش ها به جوانان را راه مقابله با این سیاست آمریکا برشمردند و تکیه به خداوند متعال و با تقویت اراده‌ها را شرط پیروزی در این نبرد دانستند. در این دیدار آقای «اوو مورالس» نیز با اظهار خرسندی از دیدار رهبر انقلاب، گفت: ما جنابعالی را پدر و راهنمای همه انقلاب های مستقل و به‌ویژه انقلاب های منطقه آمریکای لاتین می‌دانیم و از سخنان ارزنده، الهام بخش و امیدآفرین شما درس های فراوانی آموخته‌ایم.


مبادله اورانیوم براساس فرمایشات مقام معظم رهبری تدوین شده است
تسنیم /  بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت : کیک زرد با اورانیوم خام وطبیعی تفاوتی ندارد و مبادله ای که در آینده انجام خواهد شد بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری تدوین شده است. کمالوندی در ارتباط تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود : مطالبی که اقای صالحی در مصاحبه خود گفته است با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری تدوین شده و مبادله ای که در آینده خواهیم داشت بر اساس شروط رهبر معظم انقلاب خواهد بود . وی گفت: این معامله یک معامله خوب در سطح بین الملل خواهد بود وسبب خواهد شد ایران به باشگاه صادر کنندگان و وارد کنندگان مواد هسته ای بپیوندد. سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به این قرارداد گفت: در این معادله در ازای اورانیوم غنی شده کیک زرد خواهیم گرفت و این باعث می شود که مواد هسته ای مان در کشور افزایش یابد. کمالوندی با بیان اینکه برای ما مهم است که منابع هسته ای را در دست داشته باشیم افزود: این توافق در اصل یک توافق خوب است که بر اساس دیدگاه های مقام معظم رهبری امضا شده است.

اطلاعاتی جدید در اختیار خانواده رکن آبادی قرار گرفت
باشگاه خبرنگاران / سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به سوالی مبنی بر اخبار منتشر شده در فضای مجازی در خصوص پیدا شدن سفیر سابق ایران در لبنان گفت: با توجه به اعزام خانواده رکن آبادی، شواهد جدیدی از جمله عکس در اختیار آنان قرار گرفته است که در حال تطبیق این شواهد با مستندات واقعی هستیم. وی در ادامه افزود: تا به این لحظه هنوز نتیجه قطعی در این خصوص را دریافت نکرده ایم پس وی همچنان جزو مفقودین و کسانی که هنوز اطلاعی از آنان در دست نیست، محسوب می شود. اوحدی تاکید کرد: با توجه به شناسایی دو نفر دیگر از مفقودین،تعداد مفقودین ایرانی به 15 نفر کاهش یافت.

نقش کلیدی ایران در مذاکرات وین
سفیر سوریه در تهران در گفتگو با خبرگزاری مهر در ارتباط با نقش ایران در سویه گفت: هیچکس در دنیا نمی تواند نقش اساسی ایران در مسائل منطقه و در مبارزه با تروریسم را نادیده بگیرد، نقش ایران در مبارزه با تروریسم و حل بحران ها در منطقه یک نقش اساسی و مبتنی بر اصول قوانین بین الملل، منشور سازمان ملل متحد، اصول حق و دیدگاه استراتژیک و فهم حقیقی از رویدادهای منطقه است لذا غرب در سوریه مرتکب اشتباه شد، غرب، آمریکا و مزدوران آن در منطقه همچون عربستان سعودی، قطر و ترکیه از تروریسم حمایت کردند و تمامی دستورات دیکته شده به آنها و تهدید علیه سوریه را مرتکب شدند لذا ما امروز شاهدیم گرایش و مسیری که جمهوری اسلامی ایران در آن قرار دارد مسیر صحیحی است و گرایشی که کشورهای مذکور [در قبال سوریه] دارند اشتباه است. وی افزود: بدون شک، مشارکت ایران در مذاکرات وین عامل اصلی در اتخاذ تصمیماتی بود که در این نشست با مشارکت جمهوری اسلامی ایران، روسیه و کشورهای دوست همچون عراق، لبنان و عمان گرفته شد. مشارکت این کشورها در مذاکرات وین نقش کمک کننده ای به اتخاذ تصمیماتی داشت که بر حق ملت سوریه در تعیین سرنوشت خود و اینکه هیچ طرف خارجی حق سخن گفتن به نیابت از ملت سوریه را ندارد و اجازه ندارد دستوراتی را به مردم سوریه دیکته کند تاکید دارد.

حلقه پاستور نعمت‌زاده را نمی‌خواهد
امیررضا واعظ آشتیانی معاون وزیر اسبق صنایع و معادن در خصوص فشار برخی از رسانه های نزدیک به دولت برای برکناری نعمت زاده از وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: فشار رسانه های حامی دولت برای برکناری نعمت زاده، یک جنگ قدرت در درون دولت است. در درون دولت یازدهم جنگ قدرتی شکل گرفته که به واسطه رسانه های نزدیک به برخی از مشاوران پر نفوذ روحانی، در جامعه پخش می شود. حلقه اطراف روحانی می‌خواهند افرادی را بیاورند که از آنها حرف شنوی داشته باشند؛ نعمت‌زاده به جوانان میدان نداد و رفقای خود را مانند خسروتاج به وزارتخانه آورد. وی خاطرنشان کرد: عده ای در درون دولت قصد دارند، آرام آرام بستر را برای برکناری آقای نعمت زاده فراهم کنند. البته این که نعمت زاده چه عملکردی داشته و برای صنعت، و معدن و تجارت کشور چه کرده، بحثی جداست که باید در زمانی دیگر به آن پرداخته شود.
 
********************
تسنیم / حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور در گفت و گو با نسیم گفت: با توجه به اینکه سیاست دولت بر عدم تغییر استاندار است، استاندار قزوین آخرین استاندار کشور بود که طبق ارزیابی باید تغییر می‌کرد.
********************
نامه نیوز / علی مطهری در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در بخشی از سخنان خود گفت: در حال حاضر تا حدی در بخش فرهنگی نفوذ صورت گرفته به طوری که با نگاهی به نوع و سبک زندگی می‌توان فاصله از سبک زندگی اسلامی و نزدیکی به سبک زندگی غربی را دید. ... در همین رابطه گزارشی عمیق و وسیع منتشر شد و خدمت مقام معظم رهبری نیز رسید. گزارشی در خصوص افزایش نرخ طلاق، اعتیاد و حاشیه‌نشینی شهرها و مواردی از این دست که مأیوس کننده نیز بود. شنیدم رهبری خودشان 6 ساعت وقت گذاشته‌اند و گزارش را شنیدند و در برخی حوزه‌ها نیز اشک ریخته و گریه کرده‌اند. این نشان می‌دهد این مسأله مهمی است و حاکی از نفوذ فرهنگی می‌باشد.
********************
فارس / محمد‌زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: اعضای حزب مردمی اصلاحات با حضور در دفتر محسن هاشمی(فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام) با وی دیدار و گفت‌و‌گو کردند. وی افزود: حزب مردمی اصلاحات در این دیدار از آقای محسن هاشمی برای ثبت‌نام در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دعوت به عمل آورد و تاکید کرد که در صورت کاندیداتوری، حزب مردمی اصلاحات محسن هاشمی را سرلیست انتخاباتی خود قرار خواهد داد.

ائتلاف با دولت راهبرد اصلی عارف
جوان /  رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: ائتلاف اصلاح‌طلبان با اعتدالیون یا همان طیف دولت، راهبرد اصلی ما برای انتخابات است. محمدرضا عارف در گفت‌وگو با جوان گفت: دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب باید با چهره‌های شاخص خود در انتخابات مجلس حضور پیدا کنند تا مجلس آینده از حیث کارشناسی برجسته باشد. وی در پاسخ به این سوال که راهبرد اصلاح‌طلبان برای ثبت نام در انتخابات چگونه خواهد بود، گفت: آنچه مسلم است اصلاح‌طلبان با چهره‌های شاخص خود در انتخابات حضور خواهند داشت اما مبنای کار ما حساسیت‌زدایی در چارچوب قانون است. عارف تأکید کرد: ما برای آرامش فضای انتخابات و همچنین مشارکت حداکثری مردم از افرادی که به هر دلیلی حساسیتی روی آنان وجود دارد، می‌خواهیم که کاندیدای نمایندگی مجلس نشوند. رئیس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به این سوال که اگر دولت بخواهد همزمان با اصلاح‌طلبان، با اصولگرایان هم ائتلاف انتخاباتی داشته باشد، وضعیت طیف اصلاح‌طلب چگونه خواهد بود، ابراز کرد: دولت که نمی‌تواند برای انتخابات جلو بیاید بلکه طرفداران آن باید اقدام کنند لذا پیشنهاد ما به طرفداران دولت اتحاد و یکپارچگی است. عارف همچنین درباره احتمال سرلیستی‌اش برای انتخابات مجلس خاطرنشان کرد: برای بحث درباره سرلیستی فعلا زود است چرا که ما هنوز وارد مصادیق نشده‌ایم اما امیدواریم که هر 290 نفری که برای نمایندگی مجلس معرفی می‌کنیم، ظرفیت سرلیستی را داشته باشند نه اینکه یک عده‌ شاخص و بقیه "سیاهی‌لشکر" باشند چراکه هدف ما قطعا ارتقای سطح مجلس است.


اعلام آمادگی فرانسه برای همکاری با روسیه در جنگ با داعش
رئیس جمهوری فرانسه در پی حوادث تروریستی پاریس اعلام کرد که حاضر است با روسیه و کشورهای دیگر در سوریه علیه داعش جنگ کند. به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند از آمادگی کشورش برای همکاری با روسیه در جنگ علیه داعش خبر داد. رئیس جمهور فرانسه که در نشستی مشترک با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا شرکت کرده بود بر لزوم همکاری کشورهای مختلف برای نابودی داعش تاکید کرد. وی همچنین بسته شدن مرز میان ترکیه و سوریه برای جابجایی تروریست های داعش را خواستار شد. اولاند هرچند در روزهای گذشته درباره موضع فرانسه نسبت به بشار اسد چرخشی سیاسی نشان داده ولی همچنان ادعای کنار رفتن اسد از قدرت را مطرح کرد. وی گفت به هر حال بهترین راه حل برای بحران سوریه کناره گیری اسد از قدرت خواهد بود ولی در زمان کنونی تعیین تاریخی برای این امر کمی زود است.

  آقایان درصدد هستند که تشکیلاتی را برای معتدلین اصولگرایان راه اندازی
عوض حیدرپور، عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در مورد برنامه این فراکسیون برای انتخابات مجلس دهم به خبرنگار نامه نیوز گفت: براساس شنیده ها و اطلاعاتی که ما داریم گویا آقایان درصدد هستند که تشکیلاتی را برای معتدلین اصولگرایان راه اندازی کنند، ولی اینکه حزب یا جبهه باشد و چه ترکیبی داشته باشد هنوز اطلاعاتی نداریم. حیدرپور افزود:به طوری طبیعی هر حزب و جبهه ای که در داخل اصولگرایان تشکیل شود یکی از اهدافش، همگرا کردن و تلاش برای وحدت اصلگرایان است. وی در رابطه با رسیدن به وحدت دراین تشکیلات احتمالی با جبهه پایداری گفت: پایداری ها حال و روح وحدت با اصولگرایان را تاکنون از خودشان بروز نداده اند و ما نیز تاکنون ندیده ایم که آنها قدمی در راستای وحدت اصولگرایان بردارند. وی گفت: قطعا اگر قرار است وحدتی صورت گیرد باید با محوریت آقای لاریجانی و سایر اصولگرایانی که در گذشته محوریت های اساسی را دراصولگرایی به عهده داشته‌اند باشد؛ یعنی باید محور آقایان قالیباف، لاریجانی و ناطق نوری باشند.

باید به کسانی رای داد که موی دماغ دولت نشوند
محمدرضا خباز که به عنوان نماینده مردم کاشمر در مجالس چهارم، پنجم، ششم و هشتم حضور داشته و از نمایندگان پرکار فراکسیون اقلیت در مجلس هشتم بود معتقد است که در انتخابات پیش رو مردم مجلسی هماهنگ با دولت را انتخاب می‌کنند. وی گفت: تجربه من نشان می‌دهد هنگامی که مردم یک دولت را انتخاب می‌کنند، در انتخابات مجلس نیز مجلسی هماهنگ با آن دولت را برمی‌گزینند، چراکه مردم هم اعتقاد دارند مجلس و دولت دو بال این نظام هستند. در تاریخ انقلاب نیز این مساله بارها اتفاق افتاده است. به گزارش ایسنا، خباز در پاسخ به این سوال که آیا نگران چنددستگی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیستید؟ گفت: من نگران این مساله نیستم، اصلاح‌طلبان با وجود شخص رئیس‌جمهور دولت اصلاحات اختلاف نظری ندارند، به جز آن بخشی که در گذشته تئوری عبور از وی را ارایه کرده است.
 ابتکار سهل‌انگاری کند نه مجلس می‌گذرد و نه مردم
سید شکر خدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، با گلایه از اینکه متاسفانه سازمان محیط زیست به حالت نیمه تعطیل درآ‌مده است، گفت:‌ شهرهای جنوبی کشور با مشکلات متعددی مواجه هستند که شامل بیماری های تنفسی ، باران های اسیدی ، ریز گردها و آلوده شدن کارون است، ولی خانم ابتکار اصلا اهمیت نداده و حتی یک ریال برای رفع این مشکلات تخصیص نداده اند. وی با اشاره به اینکه رئیس سازمان محیط زیست به حدی درگیر کارهای جانبی است که خیلی محیط زیست برایشان مهم نیست ادامه داد: خانم ابتکار مسئولیت سنگینی دارد که اگر بخواهد سهل انگاری کند نه مردم خواهند گذشت نه مجلس! موسوی با بیان اینکه این سازمان به واسطه تبدیل شدن به یک باشگاه سیاسی از وظایف اصلی خود جا مانده است، گفت: با توجه به لزوم عملیاتی شدن سیاست های فوق الذکر، رئیس جمهور باید در ریاست سازمان محیط زیست تجدید نظر کند در غیر این صورت با حضور رئیس کنونی سازمان محیط زیست، سیاست های ابلاغی راه به جایی نخواهد برد.
    اکثریت مردم ایران برجام را یک موفقیت بزرگ می دانند
به گزارش ایرنا، موسسه پژوهشی گالوپ ضمن انتشار آخرین نظر سنجی های این موسسه نوشته است: بیش از دو سوم مردم ایران تلاش تیم مذاکره کننده ایرانی در گفت وگو های هسته ای حمایت کرده و برجام را یک دستاورد بزرگ و توافقی خوب برای ایران می دانند. گالوپ نوشته است درحالی که 66 درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی معتقدند که این توافق موجب بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهد شد فقط 19 درصد با چنین نظری مخالفت کرده اند. نتایج نظر سنجی مذکور همچنین نشان داده است که شمار زیادی از مردم ایران (56 درصد) گفته اند که حصول این توافقنامه زمینه بهبود روابط ایران با کشور های غربی را فراهم کرده و 51 درصد ابراز امیدواری کرده اند که توافق مذکور به بهبود روابط ایران و آمریکا بیانجامد. موسسه گالوپ به این نکته نیز اشاره کرده است که هنوز شمار کسانی که درایران از واشنگتن و رهبری سیاسی آمریکا حمایت می کنند بسیار ناچیز است و فقط 19 درصد از مردم ایران در مورد گردانندگان کاخ سفید نظر مثبتی ارائه داده اند.
********************
یک مقام عالی رتبه روسیه گفت که ترکیه به وسیله موشک هوا به هوا جنگنده سوخو-24 این کشور را در مرزهای سوریه هدف قرار داده است. شبکه المیادین به نقل از یک مقام عالی رتبه روسیه گزارش داد: هواپیمای سوخو-24 روسیه در یک کمین هوایی از سوی دو جنگنده ترکیه مورد تعرض قرار گرفته و به وسیله موشک هوا به هوا سرنگون شد. وی افزود: جنگنده روسیه حریم هوایی ترکیه را نقض نکرد و تنها به شکل موازی نزدیک مرزهای ترکیه شد.
********************
تسنیم /  الکساندر زاسبکین سفیر روسیه در بیروت درباره این سئوال که چرا ترکیه، جنگنده روسی را سرنگون کرد؟ به شبکه المیادین گفت: دلیل آن این است که روسیه، تانکرهای داعش را هدف حمله قرار داد و این اقدام به ترکیه زیان وارد کرد و برخی تجار(دلالان) ترکیه‌ای را عصبانی کرد. وی تصریح کرد واکنش روسیه به سقوط جنگنده خود، روابط امنیتی و اقتصادی با ترکیه را در بر خواهد گرفت. سفیر روسیه در لبنان افزود روسیه در سیاست خارجی خود بر شیوه گفت‌وگو تکیه می‌کند ولی این شیوه پس از سرنگونی جنگنده روسی تغییر خواهد کرد.



  
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات