صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۲  ، 
کد خبر : ۲۸۴۷۲۹

اخبار ویژه روزنامه‌های 26 آذر ماه

روزنامه کیهان **

تندروها غریبه نیستند شعور مردم را دست کم نگیرید

تخطئه تندروی و مسکوت گذاشتن ساختارشکنی‌های سال 88 نادیده گرفتن شعور مردم است.

محمد کاظم انبارلویی در سرمقاله روزنامه رسالت نوشت: آقای هاشمی در مصاحبه با ایلنا بازهم از مقوله «تندروی» به ویژه «تندروی‌های مزاحم» یاد کرده‌اند. آقای هاشمی بی‌آنکه بگویند تندروی چیست و تندرو کیست، به صورت مبهم آدرس غلط می‌دهند. طی سه دهه گذشته، نظام توسط برخی که سر در آخور دشمنان نظام داشتند شاهد تندروی و افراطی‌گری بوده است. آشوب و فتنه لیبرال‌ها در اتحادی نامقدس با منافقین، کمونیست‌ها و ملی‌گراها منجر به شهادت 17 هزار نفر از شهروندان ایرانی شد که فجایع هفتم تیر و هشتم شهریور سال 60 از آن جمله بود. همین جماعت با پوست‌اندازی در 18 تیر 78 زیر چتر تجدیدنظرطلبان به اصطلاح اصلاح‌طلب آشوب به پا کردند. ده سال بعد در فتنه 88 این تندروی و افراطی‌گری به بلوغ خود رسید و رسماً و بی‌پرده‌پوشی، سرویس‌های امنیتی سیا، موساد و ام‌آی 6 پشت سر آن قرارگرفتند. در این فتنه همسر آقای هاشمی صبح روز انتخابات فرمان شورش خیابانی صادر کرد. دختر وی دست در دست منافقین و بهائی‌ها که به دوستی با آنها افتخار می‌کند آتش‌بیار معرکه‌های خیابانی علیه نظام بود.

رسالت می‌افزاید: اهل فتنه با شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه و حمله به هیئت‌های عزاداری در روز عاشورای 88، با وقاحت تمام اوج تندروی و افراطی‌گری را به نمایش گذاشتند. امت حزب‌الله در قیام تاریخی 9 دی 88 به این بازی‌های نرم و سخت دشمن پاسخ شایسته دادند و سران فتنه را با اسم و مشخصات، لعن و سپس رسوا کردند. آقای هاشمی در وسط این آشوب و فتنه کجا بود؟ چه می‌کرد؟ تعریف وی از تندروی و افراطی‌گری در فتنه 88 چه بود؟ نسبت او با این فتنه چه بود؟ این‌ها سؤالاتی است که او بی‌پاسخ گذاشته است و هر از چندی برای پاک کردن حافظه تاریخی مردم از مقوله تندروی، چیزی می‌گوید که مصداق آن را فقط می‌توان در اردوگاه اصلاح‌طلبان تجدید نظرطلب آمریکایی که می‌خواستند امام(ره) را به موزه تاریخ بسپارند، جستجو کرد. فعل و قول برخی از فرزندان و بیت او مصداق تندروی و افراطی‌گری است که هیچگاه متأسفانه راجع به آن موضع نگرفته و مرز خود را با آن مشخص نکرده است. فساد سیاسی و اقتصادی مهدی هاشمی که به حکم قانون مجازات شده، آیا فراتر از مصداق تندروی و افراطی‌گری نیست؟

این ابهام و ایهام باعث شده خدمات وی به انقلاب هم زیر سؤال رود و دلسوزان انقلاب نگران شوند که او سرنوشتی همانند سرنوشت منتظری پیدا کند. علت اقبال رسانه‌های دشمن از این نوع مصاحبه‌ها هم این نگرانی را تشدید می‌کند. آقای هاشمی رفسنجانی تاکنون پاسخی منطقی به منتقدین نداده است. هر از چندی در مصاحبه با برخی رسانه‌های مرتبط با آشوب و فتنه 88 به منتقدین اهانت می‌کند. کلاغ نامیدن منتقدین، مشکل پیشینه او را در فتنه حل نمی‌کند. در عصر ارتباطات و اطلاعات که همه چیز زیر دید دقیق لنز دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری است و هر رویداد سیاسی دقیق ثبت و ضبط می‌شود، نمی‌توان وقایع را تحریف و حوادث را وارونه نشان داد. نمی‌توان صورت مسائل را پاک کرد و صورت مسئله جدید نوشت بی‌آنکه به سؤالات و مسائل کلیدی گذشته پاسخی عقلانی داد. بصیرت مردم سد راه این وارونه‌سازی است. نباید شعور سیاسی مردم را نادیده بگیرند.

روحانی نامزد اعتدال و توسعه بود اصلاح‌طلبان دقیقه 90 آمدند

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه معتقد است در جریان حمایت‌ها و ائتلاف‌های انتخاباتی «دل می‌گویدعارف، عقل می‌گوید لاریجانی»!

غلامعلی دهقان در مصاحبه با مجله مثلث، «نوبخت، واعظی، نعمت‌زاده، بانک، جنتی و سلطانی‌فر» را از شمار دولتمردانی که عضو یانزدیک به حزب اعتدال و توسعه هستند معرفی کرد و نوشت: همه به ما می‌گویند که در روزگار غربت آقای روحانی این اعتدال و توسعه بود که از او دعوت کرد و این سخنگو بود که اولین بار عنوان کرد و بارها و بارها تأکید بر حضور دکتر روحانی داشت. حتی کیهان در 7 دی 91 نوشت که چراغ روحانی را این حزب روشن کرد. با توجه به اینکه بعداً جبهه اصلاحات در دقیقه 90 به مجموعه ما پیوستند این افتخار برای اعتدال و توسعه در تاریخ ثبت شد که اولین مشوق آقای روحانی برای نامزدی ما بودیم.

وی می‌افزاید: آرایش سیاسی 92 همچنان حفظ شده با این تفاوت که طرفداران اعتدال نه تنها ریزش نداشتند بلکه بخشی از اصولگرایان که نوعی نگاه عقلانی، منطقی نسبت به سیاست خارجی و کارشناسی اقتصادی دارند و تبلورش همین جمعیت رهروان است، به نظر ما رویکرد اعتدالی دارند. الان یک سه ضلعی شکل گرفته است. یعنی سه ضلع اعتدالی؛ جریان نزدیک به آقای روحانی، جریان نزدیک به آقای عارف و جریان نزدیک به آقای علی لاریجانی که فقط همان ساز و کارهای تشکیلاتی و کدورت‌های گذشته باعث می‌شود که اینها به هم نزدیک نشوند وگرنه با هم هم افق و همسو هستند.

دهقان درباره ائتلاف با لاریجانی و تشکیلات راه‌اندازی شده از سوی وی می‌گوید: از شنیدن این خبر خوشحال شدیم و از تشکیل آن استقبال می‌کنیم. جالب اینجاست که یکی از دوستان قدیم مان آقای کاظم جلالی در این مجموعه نقش خیلی فعالی دارد. کاظم جلالی تا سال 86 عضو شورای مرکزی ما بود.

وی با بیان اینکه به معتدلین اصولگرا خیلی نزدیک هستیم درباره ترجیح میان لاریجانی و عارف می‌گوید: اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم، فکر می‌کنم شانس معتدلین اصولگرا در مجلس آینده با توجه به اینکه احتمال تأییدشان هم زیاد است، بیشتر است.

(در مقام حمایت ترجیح می‌دهید از آقای عارف برای ریاست حمایت کنید یا از آقای لاریجانی؟) خیلی سخت است چون بالاخره آقای عارف یک از خودگذشتگی کرد که به نظرم یک بدهی به ایشان داریم. (اما آقای عطریانفر معتقد است که پرونده انتخابات 92 بسته شده است). همین جاست که کار سیاست‌ورزی به خصوص در ایران مشکل می‌شود. یک موقع عقل چیز دیگری می‌گویدو یک موقع هم احساس چیزی دیگر.

گزارش رئیس اسبق MI6 از نقش بندر بن سلطان در تأسیس داعش

رئیس اسبق سرویس جاسوسی انگلیس گفت: رئیس استخبارات عربستان، داعش را برای قتل‌عام شیعیان راه‌اندازی کرد.

به گزارش الشرق الاوسط به نقل از ایندیپندنت، ریچارد دیرلاو که تا 10 سال پیش رئیس سازمان جاسوسی MI6 بوده، می‌گوید: بندر بن سلطان رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان گفته بود بلایی که نازی‌ها بر سر یهودیان آوردند بر سر شیعیان و علوی‌ها خواهد آمد. عربستان به داعش کمک کرد تا بر شمال عراق تسلط یابد زیرا ریاض این کار را بخشی از «عملیات گسترده قتل‌عام شیعیان و تبدیل زندگی آنها شبیه زندگی یهودیان در سایه نازی‌های آلمان» می‌دانست.

دیرلاو در موسسه سلطنتی خدمات انگلیس گفته است: «بندر بن سلطان پیش از عملیات یازده سپتامبر سال 2001 میلادی در نیویورک به طور شفاهی به من گفت آن روز در خاورمیانه، دور نیست که بر شیعیان تسلط یابیم». منظور بندر بن سلطان از این جمله نیز قتل‌عام شیعیان است. لحظه مرگباری که بندر بن سلطان به شیعیان وعده آن را داده بود فرا رسید و این کار نیز فقط به قتل‌عام گسترده شیعیان به واسطه عملیات انتحاری که از سال 2003 میلادی تاکنون بیش از یک میلیون شیعی بر اثر خودروهای بمب‌گذاری شده و عملیات انتحاری کشته شدند محدود نبوده است بلکه به طور ویژه به واسطه کمک‌های عربستان برای تسلط بر شمال عراق یعنی نینوا و موصل بود؛ زمانی که داعش به کشتار زنان و کودکان شیعی و ایزدی‌ها و قتل‌عام دانشجویان دانشکده هوایی (پایگاه اسپایکر) و دفن آنان در گورهای جمعی دست زد.

دیرلاو گفت: مزارهای شیعیان و مساجد آنان در موصل و در یک شهر ترکمنی شیعه‌نشین در نزدیکی تلعفر منفجر شد و داعش روی چهار هزار خانه به اعتبار «غنیمت جنگی» دست گذاشت و بدین ترتیب زندگی شیعیان در عراق و همچنین علوی‌هایی که شعبه‌ای از شیعیان در سوریه هستند و همچنین زندگی مسیحیان و اتباع اقلیت‌های دیگر از زندگی یهودیان در مناطق تحت کنترل نازی‌ها در اروپا در دهه 1940 میلادی، خطرناک‌تر شد.

وی افزود: بدون تردید حمایت‌های هنگفت و مداوم مالی عربستان و قطر از داعش در تسلط و سیطره داعشی‌‌ها بر مناطقی از عراق نقش مهم و اساسی داشته است.

ایندیپندنت می‌نویسد: رسانه‌ها به بمب خبری که رئیس سابق سازمان اطلاعات انگلیس در سخنرانی‌اش در خصوص طرح بندر بن سلطان برای کشتار شیعیان و علوی‌ها و اقلیت‌های دیگر منفجر کرد متمرکز نشدند بلکه به تهدید داعش علیه غرب متمرکز شدند، در صورتی که دیرلاو تاکید کرد، تهدید داعش علیه غرب بر خلاف تهدید القاعده، بزرگنمایی می‌شود. در حالی که القاعده به تهدید منافع غرب متمرکز شده بود داعش به اجرای طرح بن سلطان برای کشتار کسانی متمرکز شده است که آنها را براساس عقیده وهابیت غیرمسلمان و کافر می‌داند.

دیرلاو درباره نفاق عربستان درخصوص ادعای مبارزه با تروریسم گفت: سعودی‌ها، جهادی‌ها را در داخل سرکوب می‌کنند اما در خارج تروریست‌ها را با استناد به عقیده وهابیت به ویژه برای کشتار شیعیان تشویق و ترغیب و حمایت می‌کنند.

عواقب وخیم عملی نشدن وعده‌های اقتصادی برای روحانی

یک سایت حامی دولت از قول مجله نیوزویک نوشت عواقب نارضایتی مردم نسبت به عملکرد اقتصادی دولت می‌تواند برای وجهه روحانی خطرناک باشد.

نامه‌نیوز به نقل از نیوزویک نوشت: حسن روحانی در سال 2013 به عنوان رئیس جمهور و با 2 هدف انتخاب شد؛ خروج از تحریم‌های بین‌المللی و بهبود وضعیت اقتصادی. علی‌رغم موفقیت روحانی در کسب توافق هسته‌ای، به نظر می‌رسد که وی قادر به فراهم کردن زندگی بهتر برای اغلب مردم نباشد.

این گزارش می‌افزاید: «متحدان روحانی در حال نشان دادن نشانه‌هایی از، از دست دادن اعتماد خود هستند. در حالی که تمامی طیف‌های سیاسی در ایران به دلیل برآورده نشدن وعده‌های اقتصادی از وی انتقاد می‌کنند، بیشترین انتقادات از سوی متحدان وی یعنی اصولگرایان عملگرا صورت می‌گیرد. بسیاری انتظار داشتند که روحانی با لغو احکام تکنوکرات در عرصه اقتصادی مسیر بهبود در این زمینه را فراهم کند. اگر انتقادات اخیر را نشانه‌ای از گسترده‌تر شدن شکاف نارضایتی‌ها میان روحانی و نخبگان تلقی کرد عواقب آن برای ادامه دوران ریاست جمهوری وی و توانایی وی برای پیشرفت در حفظ جبهه اجتماعی خود و همچنین کاهش تنش‌ها با غرب می‌تواند وخیم باشد».

دولت باد رکود کاشت و احتمالا تورم درو خواهد کرد

دولت در اقتصاد باد تورمی کاشته و بیم آن می‌رود که حجم نقدینگی به موج جدید تورم دامن بزند.

روزنامه جوان در یادداشتی نوشت: تاثیر حجم نقدینگی در تورم یک واقعیت انکارناپذیر است، از همین رو کنترل حجم نقدینگی می‌تواند زمینه‌ساز کنترل تورم در اقتصاد ایران باشد اما نکته اینجاست که دولت یازدهم به رغم افزایش بیش از 400 هزار میلیارد تومانی حجم نقدینگی از ابتدای فعالیت تاکنون، توانسته تورم را نیز از مرز 40 درصد به زیر 15 درصد برساند که همزمان با این رخداد در محافل مختلف کارشناسی این سوال طرح شده است، آیا افزایش حجم نقدینگی آثار سوء در آینده برای اقتصاد ایران به همراه نمی‌آورد؟

این روزنامه می‌افزاید: دولت توانسته است با پرداخت سود بیش از تورم، بیش از 80 درصد حجم نقدینگی را در بخش بانک حبس کند و حداقل برای مدتی اثر تورمی رشد حجم نقدینگی در اقتصاد را به تاخیر بیندازد اما این تأخیر تنها تا زمانی ادامه دارد که نقدینگی از بانک‌ها خارج نشود که لازمه آن پرداخت بیشترین سود توسط بانک‌ها در مقایسه با سایر بازارهای رقیب می‌باشد. اما سیاست دولت مبنی بر افزایش شدید حجم نقدینگی در اقتصاد و راهی کردن این حجم از نقدینگی به بخش پول (به واسطه پرداخت سود بالا) رکود در بازارهای موازی بانک یعنی کار، مسکن، صنعت، بورس و... تشدید کرده است و از سوی دیگر اگر روزی این نقدینگی از بخش بانک خارج شود می‌تواند چنان تاثیر سوئی بر شاخص تورم ایران بگذارد که در تاریخ اقتصادی ایران بی‌نظیر باشد. پس رکود موجود در اقتصاد دلیل اصلی‌اش حبس نقدینگی در حساب‌های مدت‌دار بانک‌هاست که این حبس نقدینگی با هدف پنهان‌سازی یا به تاخیر انداختن آثار سوء رشد شدید حجم نقدینگی در کشور انجام شده است اما در این بین پیوسته این نگرانی وجود دارد که به هر دلیلی اگر روزی نقدینگی افزایش یافته در اقتصاد از چنگ بانک‌ها خارج شود، می‌تواند به بازار کالایی چون مسکن، صنعت، ارز، سکه و طلا یا بازارهای سرمایه همچون بورس‌ها هجوم آورده و مجددا شاخص تورم را در کشور افزایش دهد.

یادآور می‌شود پیش از این فرشاد مومنی اقتصاددان نیز نسبت به افزایش تورم به سطح تورم دوره سازندگی در سال‌های 73 و 74 هشدار داده و علت آن را بازی دولت با بازار ارز و افزایش قیمت‌ها عنوان کرده بود.

*********************************

روزنامه قدس **

جلسات ۴ نفره اصولگرایان به کار خود پایان داد

تسنیم: آیت الله مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از پایان یافتن جلسات گروه۴ (حجت‌الاسلام ناطق نوری، آیت‌الله مقتدایی، علی لاریجانی و ولایتی) خبر داد و گفت: این جلسات با هدف وحدت ایجاد شده بود.

هاشمی رفسنجانی به روحانی تبریک گفت

ایرنا: هاشمی رفسنجانی در پیامی به دکتر روحانی بسته شدن پرونده موسوم به «پی.ام.دی» و ابطال 12 قطعنامه علیه ایران را به ملت، رهبر انقلاب و دولت، تبریک گفت.

توضیح درباره سفر «سردار» به مسکو

مهر: شریف، مسؤول روابط عمومی سپاه پاسداران هرگونه اظهارنظر از سوی سپاه درباره انتشار خبر سفر سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس به روسیه را رد کرد.

یاسر هاشمی: «آقازادگی» بد نیست

ایسنا: یاسر هاشمی رفسنجانی «آقازادگی» را موضوع بدی نمی داند و می گوید: «آقازاده» به عنوان یک واژه سیاسی در کشور جا افتاده است و تعبیرات مختلفی نیز در این رابطه وجود دارد.

پاسخ دندان‌شکن اندونزی به سعودی‌ها

مشرق: وزيرخارجه اندونزي با ابراز تعجب از سخنان مقام های سعودي مبني بر حمايت اندونزي از ائتلاف نظامي عربستان گفت که کشورش در هيچ ائتلاف نظامي شرکت نمي کند.

شایعه درگیری در مرز مهران از زبان سفیر عراق

تابناک: سفیر عراق در ایران اخبار مطرح شده درباره عبور ۵۰۰ هزار نفر بدون روادید از مرز مهران و درگیری در مرز را شایعه‌ای خواند که از سوی دشمنان دو کشور منتشر می‌شود.

پاسخ تمسخرآمیز اسرائیل به اردوغان

شفاب: دفتر نخست‌وزیر صهیونیستی به درخواست اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای عادی‌سازی روابط با این رژیم، پاسخی سرد و توأم با تمسخر داد و اعلام کرد: تل‌آویو به دنبال تقویت روابط با یونان و قبرس است.

*********************************

روزنامه جمهوری اسلامی **

«حدادعادل» سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان شد

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: براساس تصمیمات گرفته شده، غلامعلی حداد عادل به عنوان سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان انتخاب شد. حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در گفت وگو با ایرنا، افزود: جریانات و احزاب اصولگرا درآینده یک جلسه دیگر را با حضور آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی برگزار می‌کنند.وی ادامه داد: از این پس جلسات شورا با حضور تمام اعضا ادامه خواهد داشت و تصمیمات گرفته شده اطلاع رسانی می‌شود.جبهه اصولگرایی با محوریت جامعتین در جهت ایجاد وحدت میان اصولگرایان به فعالیت می‌پردازد.

غفوری‌فرد: خانه احزاب با شورای نگهبان مذاکره‌ نمی‌کند

رئیس خانه احزاب ایران گفت: خانه احزاب بنا ندارد در کار شورای نگهبان دخالتی صورت دهد بنابراین مستقیماً مذاکره‌ای در مورد انتخابات نمی‌کند.محمدحسن غفوری‌فرد در گفت‌و‌گو با فارس، اظهار داشت: شورای نگهبان علاقه‌ای ندارد که کسی در کار آن‌ها دخالتی داشته باشد بنابراین اگر نظری از ما خواسته شود ما مشارکت خواهیم کرد.رئیس خانه احزاب ایران در ادامه در مورد همایش «احزاب و انتخابات دهم مجلس» نیز گفت: این همایش اوایل بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.غفوری‌فرد تاکید کرد: این همایش برای بالا بردن خط مشارکت احزاب و پرشورکردن انتخابات برگزار می‌شود.وی در مورد ساختمان خانه احزاب نیز تصریح کرد: هنوز محل مناسبی از سوی شهردار تهران به ما پیشنهاد نشده است و ما در حال رایزنی با وی هستیم.

انتقاد حزب ندای ایرانیان نسبت به بی‌توجهی جامعه بین‌المللی به کشتار شیعیان نیجریه

حزب ندای ایرانیان در نامه‌ای انتقادی از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست که با ایجاد کمیته حقیقت یاب در خصوص وقایع اخیر نیجریه، گام دیگری برای شناسایی عاملان این جنایت و محقق کردن آزادی انسان، و رهاکردن او از ترس و ظلم بردارد. به گزارش ایرنا، در بخشی از نامه این حزب آمده است: در این روزها، که نقض حقوق اقلیت مسلمان میانمار ادامه دارد، خبر از حمله ارتش نیجریه به محل سکونت رهبر شیعیان این کشور و کشته شدن حدود 300 نفر از آنها می‌رسد. خبرهایی که متاسفانه با خبر واکنش جامعه بین‌المللی نسبت به این جنایات علیه بشریت همراه نشد و سکوت جامعه بین‌المللی (و سازمان ملل به عنوان مهم‌ترین نماد آن) و استانداردهای دوگانه را بار دیگر برجسته کرد.حزب ندای ایرانیان در نامه خود یادآور شده است: سازمان ملل به عنوان مهم‌ترین سازمان بین‌المللی که مسئول حفظ صلح و امنیت بین‌المللی است، تلاش‌های بسیاری برای حمایت و جلوگیری از نقض حقوق بشر انجام داده است، تلاش‌هایی که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت، اما متاسفانه به نظر می‌رسد این سازمان همچنان از فجایعی که در طی صد روز در رواندا رخ داد درس نگرفته است.حزب ندای ایرانیان در نامه خود آورده است: آنچه در نیجریه رخ داده است را می‌توان نمونه‌ای آشکار از جنایت علیه بشریت نامید که انسان‌ها تنها به دلیل تعلق داشتن به یک اقلیت مذهبی خاص بدون آنکه مرتکب جرمی شده باشند و یا در دادگاه صاحب صلاحیت و عادلی محکوم شده باشند، توسط نیروهای ارتش سرکوب شده و به قتل رسیده‌اند.

هیئت اجرایی انتخابات قزوین مشخص شدند

معتمدان اصلی و علی‌البدل هیات اجرایی انتخابات استان قزوین مشخص شدند.به گزارش ایسنا، در جلسه اعضای هیات اداری و هیات نظارت بر انتخابات، محمد حسن باریک بین، حکمت‌الله داودی، ابراهیم مشیری، سیدیوسف جبارزاده، هادی تبسمی، غلامرضا همافر، محمد محمدعلیزاده، محمد تُرینیا با کسب اکثریت نسبی آرا به عنوان اعضای اصلی هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه استان در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند.محمد اخلاقی، محمدحسین گروسی، رضا شالی، علی زمانی و محمدصادق بابایی به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.رئیس ستاد انتخابات شهرستان قزوین گفت: پس از معرفی افراد پیشنهادی به هیات نظارت شهرستان قزوین، 24 نفر از سوی این هیات مورد تایید قرار گرفتند، بر اساس قانون افرادی که موفق به کسب اکثریت نسبی آرا شده‌اند وظیفه برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را نیز بر عهده دارند.

حبیبی: موتلفه برای رسیدن اصولگرایان به یک ائتلاف می‌کوشد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: این حزب برای رسیدن اصولگرایان به یک ائتلاف سراسری در عرصه انتخابات می‌کوشد.به گزارش ایرنا، محمد نبی حبیبی افزود: در همین رابطه تاکنون بیش از 60 نشست را با اعضای جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران برگزار کرده ایم. وی از آمادگی حزب موتلفه برای حضور در عرصه انتخابات خبر داد و گفت: از دو سال قبل برای انتخابات آماده شده‌ایم و در این زمینه مطالعه کرده و افرادی نیز شناسایی شده‌اند اما با این حال به عقل جمعی اصول گرایان اعتقاد داشته و به آن احترام می‌گذاریم. حبیبی با بیان اینکه تلاش داریم تا از تعدد نامزدهای اصولگرا در حوزه‌های انتخابیه جلوگیری کنیم، شعار اصولگرایان در انتخابات را همه با یک صدا و یک فهرست خواند و افزود: با توجه به بحث ائتلاف، حزب موتلفه نامزد مستقلی را در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه معرفی نخواهد کرد.

*********************************

روزنامه خراسان**

تابناک نوشت :

احزاب عضو شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان لیست کاندیداهای پیشنهادی حزب خود را به رئیس این شورا تقدیم کردند. در این لیست‌ها، همان‌طور که از قبل مشخص شده بود اسامی چهره های سیاسی جوان و زنان نیز دیده می شود.

سایت خرداد نوشت :

همزمان با تشدید تنش دیپلماتیک میان روسیه و ترکیه خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه اشاره می کند که هیچ نشانه ای از رفع این منازعه دیده نمی شودکه این مسئله به نفع تولیدکنندگان ایرانی به خصوص در حوزه میوه است چرا که به نظر می رسد ایران می تواند جای خالی ترک را در بازارهای روسی پر کند.

انتخاب نوشت :

آیت‌ا... سیدمصطفی محقق داماد به فاجعه بیمارستان اشرفی خمینی‌شهر واکنش نشان داد و تصریح کرد: گریه‌آور و شرم‌آور است که در یکی از شهرستان‌های کشورمان مادر و پدری پول برای بخیه فرزندشان نداشته باشند و پزشکان نیز بخیه آن کودک را بکشند. خدا کند این مسئله دروغ باشد، در غیر این صورت برای این انحطاط اخلاقی باید فکری کنیم. باید برای آن گریه کرد.

*********************************

روزنامه ایران**

سخنگوی سپاه: تأیید و تکذیب نمی‌کنم

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با «ایسنا»، هرگونه اظهار نظر از سوی سپاه در مورد انتشار خبر سفر فرمانده سپاه قدس به کشور روسیه را رد کرد و گفت: «من نه با شبکه المیادین و نه با هیچ رسانه دیگری در مورد این موضوع گفت‌وگویی نداشته‌ام و نه نفیاً و نه اثباتاً به این موضوع ورود پیدا نمی‌کنیم.» پیش‌تر، خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی «المیادین» اعلام کرد که «روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در تماسی که شبکه المیادین با آن داشته است، سفر سردار قاسم سلیمانی به مسکو را تکذیب کرد.» پیش از این اظهار نظرها، دیروز بخش انگلیسی «فارس» مدعی شد: «سردار قاسم سلیمانی با هدف دنبال کردن مسائلی که در دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری روسیه مطرح شده است، هفته گذشته برای دیدار با ولادیمیر پوتین و فرماندهان نظامی روس به مسکو سفر کرد.»

اعتراض شدید «آیپک» به «شورای حکام»

«کمیته روابط عمومی امریکا- اسرائیل» در بیانیه‌ای، قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره پرونده «پی‌ام‌دی» ایران را محکوم کرد. به گزارش «باشگاه خبرنگاران جوان»، در بیانیه «آیپک» که نیرومندترین لابی «تل‌آویو» در ایالات متحده است، درباره مختومه شدن پرونده اقدامات هسته‌ای گذشته ایران ادعا شده است: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی این پرونده را بست که مدارک مشکوک بیشتری را درباره برنامه هسته‌ای ایران کشف و سرسختی بیشتری از سوی این کشور مشاهده کرده بود.» «آیپک» همچنین از اینکه «تصمیم آژانس منعکس کننده آغازی بر فرآیند اجرای برنامه جامع اقدام مشترک است»، «آژانس» را مورد انتقاد قرار داده است.

مرتضوی: در پرونده زنجانی هم «منع پیگرد» گرفته‌ام

سعید مرتضوی، مدیرعامل پیشین سازمان تأمین اجتماعی گفت که بازپرس دادسرای کارکنان دولت پس از انجام رسیدگی‌های لازم، در پرونده بابک زنجانی برای او قرار منع پیگرد صادر کرده و این قرار با تأیید دادستان تهران، نهایی و قطعی شده است.

به گزارش «تسنیم»، سعید مرتضوی درباره سخنان برخی نمایندگان مجلس از جمله دهدشتی در ارتباط با ماجرای فروش شرکت‌های تأمین اجتماعی به بابک زنجانی، گفت: «147 شرکت تأمین اجتماعی بیش از 30 هزار میلیارد تومان می‌شد. هر چه گفتیم دروغ و کذب است، گوش نکردند و تا همین یک ماه پیش نیز می‌گفتند.» مرتضوی ادامه داد: «پرونده را به قوه ‌قضائیه فرستادند و بازپرس هم از تأمین اجتماعی استعلام کرد مبنی بر اینکه اگر شرکتی واگذار شده، سندش را بدهید یا اگر شرکتی تحویل زنجانی شده، صورتجلسه تحویل را ارائه کنید. پرونده را رسیدگی کردند و دیدند که شرکت‌های مورد ادعا در مالکیت تأمین اجتماعی است و به کسی واگذار و تحویل نشده است. به همین خاطر، بازپرس پس از رسیدگی، در قضیه بابک زنجانی برای من قرار منع پیگرد صادر کرد.»

فراخوان ایرانیان برای اعتراض به مصوبه کنگره

همزمان با مخالفت افکار عمومی جهانیان و اعتراض رسمی اتحادیه اروپا به مصوبه کنگره امریکا درباره لزوم دریافت ویزای مجدد برای کسانی که از سفر به ایران، سوریه، عراق و سودان بازگشته‌اند، ایرانیان مقیم خارج فراخوانی در اعتراض به این مصوبه راه انداخته‌اند که با استقبال کاربران خارج و داخل کشور روبه‌رو شده است.

هدف از این فراخوان انتقال پیام اعتراض مردم ایران به محتوای غیرمنطقی، ضدایرانی و ناعادلانه این مصوبه به مقامات امریکایی است. مصوبه کنگره برای اجرایی شدن نیازمند تأیید «کاخ سفید» است.

*********************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات