صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴  ، 
کد خبر : ۲۸۵۶۰۸

دشمن، انتخابات و نفوذ

امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) دیروز در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور، ضمن تبیین جایگاه بالای نماز جمعه در حکومت اسلامی و برکات آن برای جامعه اسلامی با تأکید بر حضور حداکثری ملت در انتخابات،[...]
یادداشت: امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) دیروز در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور، ضمن تبیین جایگاه بالای نماز جمعه در حکومت اسلامی و برکات آن برای جامعه اسلامی با تأکید بر حضور حداکثری ملت در انتخابات، رعایت سلامت انتخابات، تبیین ابعاد مختلف مفهوم حق‌الناس در عرصه انتخابات و...، به سناریوی نفوذ دشمن در بستر انتخابات و طمع‌ورزی آمریکایی‌ها به انتخابات پیش رو اشاره کردند و فرمودند: «آمریکایی‌ها مثل ما دنبال تحولـند؛ امـا ما تحولی را می‌خواهیم که فاصله کشور و جامعه با اهداف اسلام و انقلاب را کاهش دهد و آنها دقیقاً در نقطه مقابل تحول مورد نظر ملت ایران، دنبال دور کردن جامعه از اهداف انقلاب و نزدیک کردن ایران به اهداف خودشان هستند.»
در واقع، تغییر هویت انقلابیِ ایران اسلامی نقطه کانونیِ راهبرد دشمن برای نفوذ در جمهوری اسلامی ایران است و در این میان، انتخابات بزنگاه و نقطه عطفی است که دشمن می‌تواند به این رؤیای خود جامه عمل بپوشاند. دشمن برای این منظور، افزون بر استفاده از شیوه‌ها و ابزارهای مختلف اقتصادی، ‌فرهنگی، سیاسی و... می‌کوشد تا با حمایت و برجسته‌سازی برخی مهره‌های سرسپرده داخلی یا به عبارتی، با منجی‌سازی از عوامل خود،‌ آنها را به درون مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی هدایت کند.
نتیجه این‌گونه نفوذ، سیاست‌گذاری در راستای اهداف دشمن است. در این حالت،‌ دشمن بدون حضور فیزیکی در خاک کشورمان و با کمترین هزینه،‌ به اهداف خود در قبال نظام اسلامی دست ‌می‌یابد.
از این رو، تمرکز دشمن بر سناریوی نفوذ در انتخابات مسئله‌ای بسیار جدی و در عین حال، خطرناک است که لزوم هوشیاری ملت و مسئولان را گوشزد می‌کند.
در این میان، مهم‌ترین ملاک برای تشخیص اینکه کدام افراد یا جریان‌ها می‌توانند نفوذی یا بسترساز نفوذ دشمن باشند، توجه به این امر است که اهداف آنها از حضور در انتخابات چیست؟
آنها برای تحقق اهداف موردنظرشان از چه شیوه‌ها و ابزارهایی استفاده خواهند کرد؟ شعار آنها اتکا به مردم است یا چشم دوختن به دست دشمن؟
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات