تهران بزرگ >>  عمومی >> به پیشنهاد سردبیر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰  ، 
کد خبر : ۲۸۶۴۵۴
مجموعه خبرهای سایت ها و روزنامه ها

تا انتخابات شماره3

. در این میان سریع القلم مشاور رییس جمهور یکی از پیشتازان این عرصه می باشد وی در این خصوص چنین می گوید: " کشور ایران هم به عنوان یکی از اعضای جامعة جهانی از این قاعده مستثنی نیست و برای رسیدن به سطح مطلوب توسعه چاره ای ندارد جز آنکه به منظومة غرب محور دنیا بپیوندد زیرا سامان دنیایی ما با غرب گره خورده است.
گردآوری خبری و تحلیلی" تا انتخابات" مجموعه ای است از اخبار انتخاباتی خبرگزاریها،روزنامه ها،سایتها و شبکه های اجتماعی و در راستای دستیابی سریع و آسان به این اطلاعات است و درج اخبار گروهها و جریانات به معنای تایید رویکرد آنان نمی باشد.

________________________________خبرهاي کلي انتخابات______________________________________

اسرائیل انتخابات ایران را رصد می‌کند /توافق هسته‌ای نقطه عطف استراتژیک بود

«مقامات اسرائیل مزایای توافق هسته‌ای آمریکا با ایران را بیش از زیان‌های آن می‌دانند. آنها انتخابات ایران را رصد می‌کنند».

اینها اظهارات یک مقام صهیونیست در مصاحبه با المانیتور است. المانیتور در گزارشی نوشت: نیروی دفاعی ارتش اسرائیل انتخابات آتی ایران را مهم می‌داند چرا که می‌تواند مشخص کند مردم ایران در کدام جهت حرکت می‌کنند.

«یوسی کوهن» رئیس جدید «موساد» گفت خطرات ایران پس از توافق هسته‌ای از خطرات گذشته حتی بیشتر است. نظر بسیاری از افراد در درون تشکیلات دفاعی اسرائیل تفاوت اندکی با این نظرات دارد.

المانیتور افزود: تشکیلات نظامی و رهبران سیاسی اسرائیل درخصوص سلاح‌های متعارف ایران هم نگرانی دارند اما تصویر کلی پیچیده‌تر از میلیاردها دلاری است که ایران ممکن است برای تقویت تروریسم بین‌المللی خرج کند یا نکند.

یکی از منابع یاد شده اسرائیلی گفت: ارتش‌ها و نیروهای اطلاعاتی هم ضعف‌هایی دارند؛ ارزیابی گرایش‌های عمیق درون جامعه دشوارتر بوده و این مسئله درباره ایران هم صادق است. اشاره این مقام اسرائیلی به انتخابات پارلمانی آینده ایران است. (شبکه های اجتماعی)

پروپاگاندای فله ای  علیه شورای نگهبان

بررسی پروژه های فتنه گران در انتخابات 94

1- ستاد فتنه برای انتخابات 7 اسفند برنامه های زیادی را طراحی کرده و به مرور این پروژه ها را در مقاطع مختلف به میدان خواهد آورد.

2- در مرحله ی ثبت نام ستاد فتنه ،با پروژه ی ثبت نام فله ای وارد میدان انتخابات شد و برای هر حوزه ی انتخابیه به طور میانگین حدود 30 نفر ثبت نام کردند ، با این هدف که شورای نگهبان را در تنگنا و منگنه ی فشار و مطالبه ی افکار عمومی !!! قرار دهند و از طرف دیگر افکار عمومی را به نفع خود و برای ایفای نقش در فتنه ی آینده مهندسی و مدیریت کنند.

3 - اینک در مرحله ی اعلام نظر شورای نگهبان ، ستاد فتنه وارد فاز دوم شده و قصد دارد با شکایت گله وار فشار خود زرا بر شورای محترم نگهبان بیشتر نماید.

برخی از این زیر پروژه ها از این قرار است :

1 - استعفای مدیران دولتی و استانداران که با استعفای استاندار خوزستان کلید خورد لیکن به دلیل مخالفت وزیر کشور و شخص رئیس جمهور (ایشان در این مرحله حذف اصلاح طلبان به نفع اعتدال و سبب برنده شدن تیم دولت در انتخابات می داند) این پروژه نیمه کاره رها شد.

2- شکایت به رئیس جمهور و تقاضای پادرمیانی ایشان در این مسئله و وارد کردن فشار از سوی ایشان به شورای نگهبان

3- هماهنگی با شبکه های خبری غربی نظیر BBC ، VOA ، رادیو فردا و بمنظور پوشش خبری و فضاسازی برای دخالت بیگانگان و به اصطلاح نهادهای بین المللی در انتخابات ایران (که در انتخاب های پیشین نیز مسبوق به سابقه است).

4- پخش گسترده ی شایعات دروغ علیه شورای نگهبان و سایر نهاد های نظام (امنیتی ، قضایی ، انتظامی و...)در سطح جامعه نظیر "عقب نشینی شورای نگهبان ، وساطتت و میانجیگری فلان مرجع ، رد یا تأیید صلاحیت فلانی و..." بمنظور تشویش اذهان عمومی.

5- پروپاگاندای (عملیات گسترده ی تبلیغاتی) بسیار گسترده در روزنامه های زنجیره ای و شبکه های اجتماعی و رسانه های بیگانه و علیه سلامت انتخابات با طرح این موضوع انحرافی که این حجم از رد صلاحیت ها در حقیقت همان تقلب بزرگ انتخاباتی است تا با استناد این تبلیغ پروژه ی تطهیر فتنه گران 88 را نیز پیش ببرند. (فتنه گران در اثبات اتهامات خود در کودتای آمریکایی 88 مانند خر در گل مانده و اینک به مستند سازی ردصلاحیت ها به عنوان مشابهت تقلب روی آورده اند).

6- پخش شایعه ی دروغ تهیه لیست رد صلاحیت شده ها و تقدیم به رهبری توسط رئیس جمهور جهت اخذ حکم حکومتی که این شایعه با سخنان آقای اشرفی اصفهانی کلید خورد لیکن به همان دلیل پیش گفته با مخالفت رئیس جمهور و موضع گیری رئیس دفتر ایشان و عقب نشینی اشرفی اصفهانی ظاهراً خاتمه یافت اگر چه فضا و التهاب تبلیغاتی آن کماکان ادامه دارد.

7 - اظهارات غیر مسئولانه و بعضاً خلاف قانون برخی مسئولان دولتی بویژه استانداران نزدیک به اصلاح طلبان علیه شورای نگهبان و سایر نهاد های مسئول.

8 - تلاش برای به موضع کشاندن برخی ائمه ی جمعه و روحانیون با نفوذ بمنظور بهره برداری در این مرحله و موضع دار کردن آنان جهت بهره برداری در مراحل بعدی .

9 - اخذ تماس و تلاش برای وارد کردن مراجع عظام تقلید و موضع دار کردن آنان علیه شورای نگهبان و سایر نهادهای مسئول.

نقد و نظر پژوهشکده عمار بصیر :

- ذکر این نکته ضروری است که به استناد قانون انتخابات ، شورای نگهبان به استناد اطلاعات بدست آمده از مراجع 4 گانه ی قانونی (وزارت اطلاعات ، نیروی انتظامی ، قوه ی قضائیه و ثبت احوال) به صلاحیت افراد رسیدگی می کند ولی فتنه گران در بین مردم اینطور تبلیغ و القا می کنند که گویی شورای نگهبان رأساً و بدون هیچ منطق و سابقه ای و بر اساس سلیقه ی فردی ، به این کار مبادرت می ورزد.

- شورای نگهبان متشکل از 6 فقیه و 6 حقوق دان به بررسی صلاحیت ها می پردازد و نظر یک نفر به تنهایی نقش مؤثری در تأیید یا رد صلاحیت افراد ندارد ؛ مضافاً بر اینکه این 12 نفر (اعضای شورای نگهبان) بدواً هیچ شناختی در خصوص اکثریت قریب به اتفاق نامزدهای ثبت نام کرده در سطح کشور نداشته و صرفاً از طریق اطلاعات مأخوذه نسبت به بررسی اقدام می کنند. (شبکه های اجتماعی)


آمار بالای رد صلاحیت‌ها!

اگر مقایسه‌ای از نظر تأیید صلاحیت داوطلبان اصلاح‌طلب نسبت به اصول‌گرا داشته باشیم، می‌بینیم که تعداد اصلاح‌طلبانی که صلاحیت‌شان در هیئت نظارت بر انتخابات تأیید شده، 2برابر اصول‌گرایان است.در واقع برخی از رسانه های داخلی و شخصیت های سیاسی و همچنین بیگانه با برجسته کردن آمار بالای رد صلاحیت‌ها، از سویی می‌کوشد عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها را به چالش بکشد و ازسوی دیگر در قالب اظهارنظرها در این باره تلاش می‌کنند به نوعی تقابل یا همان دوقطبی‌سازی در فضای انتخاباتی ایران را پیش ببرد .این در حالی است که اگر مقایسه‌ای از نظر تأیید صلاحیت داوطلبان اصلاح‌طلب نسبت به اصول‌گرا داشته باشیم، می‌بینیم که تعداد اصلاح‌طلبانی که صلاحیت‌شان در هیئت نظارت بر انتخابات تأیید شده، 2برابر اصول‌گرایان است. (فارس)

آمارهای تکان‌دهنده درباره ردّ صلاحیت‌ها!

در خبری که قضاوت درباره صحت و چرایی انتشار آن با خوانندگان است، مدعی شده است منابع نزدیک به هیئت‌های نظارت، گزارش جامعی از ردّ صلاحیت‌شدگان را برای برخی مقامات ارشد نظام همراه با مستندات ارسال کرده‌اند. از میان ردّ صلاحیت‌شدگان ۶۰۳ نفر مرتکب قتل و در دادگاه‌ها محکوم شده‌اند (غیرعمد، رضایت اولیای دم، فرصت مرخصی برای نام‌نویسی و...)؛ ۴۲۲ نفر مجرم به زنا شناخته شده‌اند که احکام قضایی این افراد ضمیمه این گزارش شده است؛ ۵۷۰ نفر در دادگاه‌ها به سرقت محکوم شده‌اند؛ ۳۴۰ نفر هر سه جرم قتل، زنا و سرقت را مرتکب شده‌اند؛ ۴۱۵ نفر عضو گروه‌های منحله اعم از کموله، مجاهدین خلق (منافقین)، نهضت آزادی، مشارکت، مجاهدین، پ.ک.ک، سلطنت‌طلبی و... بوده‌اند؛ ۲۵۰ نفر تابعیت ایران را نداشته‌اند؛ ۱۷۶ نفر دوتابعیتی بوده‌اند (طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، افراد غیرایرانی یا با تابعیت دوگانه نمی‌توانند در هیچ‌یک از انتخابات‌ نامزد شوند)؛ ۴۶۰ نفر هیچ آدرسی در فرم‌های نام‌نویسی خود ننوشته‌اند؛ ۳۳۰ نفر از داوطلبانی هم که صلاحیت‌شان احراز نشده، برای تحقیقات در پرونده نام‌نویسی خود آدرس دقیقی ارائه نکرده‌اند. «پارس‌نیوز»

درگیری مرگبار طرفداران نامزدهای انتخاباتی در شوش

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی خوزستان گفت: «درگیری هواداران نامزدهای انتخاباتی در شوش یک نفر کشته و سه زخمی برجا گذاشت.» سیدرحمان موسوی در گفت‌وگو با «فارس» افزود: «تبلیغات انتخاباتی در این شهرستان باعث شد که هواداران دو نفر از نامزدها که همگی فامیل بودند ظهر روز شنبه با هم درگیر شوند.»وی ادامه داد: «بلافاصله بعد از این اتفاق پلیس وارد عمل شد و اوضاع را تحت کنترل قرار داد.» این مسئول تأکید کرد: «در حال حاضر وضعیت در این منطقه آرام است و مأموران پلیس در حال بررسی کارشناسی حادثه هستند.» ( روزنامه ایران)

جابجایی صندلی‌ها
حسین شریعتمداری در یادداشت روزنامه کیهان با تیتر «جابجایی صندلی‌ها !» نوشت :

1- «قوه مجریه در انقلاب‌های جهانی و در تاریخ، همیشه قانون را به نفع خود تفسیر می‌کردند و انقلاب را به استبداد می‌کشاندند، بنابراین در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با دیکتاتوری، شورای نگهبان پیش‌بینی شده است و برای این که جلوی دیکتاتوری گرفته شود، قانون ‌اساسی پیش‌بینی کرده که شورای نگهبان، تفسیر این قانون را برعهده داشته باشد».

تصور می‌کنید که این تحلیل دقیق و توضیح منطقی جایگاه شورای نگهبان در قانون اساسی را چه کسی ارائه کرده و چه کسی با این بیان مستند، نشان داده است که اگر شورای نگهبان در قانون اساسی پیش‌بینی نشده بود، دولت‌ها به سمت استبداد و دیکتاتوری پیش می‌رفتند؟ آنچه از نظرتان گذشت بخشی از سخنان آقای دکتر روحانی، رئیس‌جمهور محترم کشورمان است که در صفحه 7 روزنامه جمهوری اسلامی 9 آذر 1359 درج شده است.

ایشان در ادامه برای شناخت افراد و جریاناتی که در خط امام و انقلاب نیستند می‌گویند «معیار و مبنا، سخنان رهبر انقلاب است. مردم مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها را بخوانند و مواضع مسئولان را با بیانات امام و رهبری مقایسه کنند تا ببینند چه کسانی در خط انقلاب هستند و چه کسانی برخلاف نظر امام که نظر امت خواهد بود قدم برداشتند»( روزنامه کیهان)

چرا رئیس‌جمهور حق‌الناس شورای‌نگهبان را به رسمیت نمی‌شناسد؟

به نظر می‌رسد این سخنان حسن روحانی و ایراد وارد کردن به عملکرد شورای‌نگهبان بیش از آنکه واقعا برخاسته از یک منظومه فکری باشد، ناشی از نارضایتی از عملکرد این شورا در بررسی صلاحیت‌هاست. چرا که در دوره‌های قبل نیز روند بررسی صلاحیت‌ها همینگونه بوده اما آنچه نسبت به گذشته فرق کرده جایگاهی است که الان حسن روحانی در آن قرار دارد. بنابراین «تلاش برای القاء دوگانه های جعلی مثل تعهد-تخصص» «آدرس غلط» است، چرا که مشکل اصلی روحانی و فتنه‌گران حامی دولت نه این مسائل، بلکه «زیربار حق نظارت شورای‌نگهبان نرفتن» است. مساله‌ای که در انتخابات ریاست‌جمهوری هم خود را در قالب اعتراض به «تشخیص رجل سیاسی بودن نامزدها» توسط این شورا نشان می‌دهد. رجانيوز

نسخه بی بی سی فارسی برای شورای نگهبان !!

بي بي سي فارسي در تحليلي چهار پيشنهاد را به آقاي حسن روحاني برای مقابله رئیس‌جمهور با شورای‌ نگهبان ارايه كرده است:

دیپلماسی داخلی با چاشنی سماجت و فشار

استفاده از اهرم فشار نیروهای اجتماعی و مردم

برگزار نکردن انتخابات

انصراف از نامزدی در مجلس خبرگان (شبکه های اجتماعی)

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی: آقای روحانی! از کی تا به حال شورای نگهبان باید مجلس را سهمیه بندی کند؟

نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور خطاب به رئیس جمهور:از کی تا به حال شورای نگهبان باید مجلس را سهمیه بندی کند و سهم هر حزب و جناح را به تناسب طرفدارانشان بدهد؟گویا این شمایید که خانه ملت را با خانه احزاب اشتباه گرفته اید و گمان میکنید شورای نگهبان بر اساس سلایق حزبی دست به رد و یا عدم احراز صلاحیت ها زده است.برای ما سوال است که چرا حضرتعالی خیر و صلاح کشور را در راهیابی طرفدران و حامیان دولت به مجلس میدانید و ابایی هم از گفتن این مطلب ندارید. «خبرگزاری دانشجو»

اسامی فرزندان شهدا که در انتخابات مجلس شورای اسلامی این دوره دهم

(تائید صلاحیت ها) عبارتند از

دکتر علیرضا سخایی از تهران/ دکتر محمد قمی از پاکدشت/ دکتر محمدرضاآذریان از تهران / لاله افتخاری از تهران / حضرت پور از ارومیه/ گروسی از شهریار/علی رضایی دینانی اصفهان / سید محمود اندرزگو مشهد / سید حسین کامیاب از مشهد / علی صالحی از مشهد/ سید شریف حسینی از اهواز/ حسن فریدی از بابل/ محمد هادی مفتح از قم. / خانم شبنم حیرانی از اسلام اباد غرب/ محمد سلیمانی از کنگاور-صحنه و هرسین/ رضا عبدالهی از نقده/ مهردادبذرپاش ازتهران/ مصطفی امینی از حوزه سردشت/ ابوالفضل ابوترابی از نجف آباد/ مجید اصفهانی از تهران. مهدی اللهیاری از قزوین. ناصر مطیعی از دورود/. محمد رضا حصاری از نیشابور/. خانم هاجر چنارانی از نیشابور/. غلامرضا قنبری از مشهد/. جواد عليكردي از سبزوار/. احمد بيگدلي زنجان خدابنده/. عبداله قادرزاده از بوکان/.رضا بیگرضایی از اسلام اباد غرب/.احمد صفری از کرمانشاه/.لطف الله پرندین از گیلان غرب/.خانم ثریا بابایی ازتهران/.خانم معصومه موسی زاده از رشت/.علی حسین خانی ازهمدان (ملایر)/.هیمن شریعتی ازسنندج/.مهدی داودابادی از اراک/.محمد مهدی مفتح از تویسرکان/.علی رمضانی از تایباد/.هادی شیرپور از تهران/.ستارحاتم پوراز سرپل ذهاب/.محمد گرامی از تهران/.مجید ملکی از قروه/.دکترروح الله اخوان دورباش ازآذربایجان (شاهین دژ.تکاب...)/.دکترآجدانی ازاصفهان/.امیر آزفنداک از حوزه سر دشت وپیرانشهر/.حسین شاه وردی ازساوجبلاغ,نظرآبادو طالقان ازاستان البرز/. آقای حسن اقدامی از تهران/.افشین آبشناسان ز از تهران/.مينا نيسي از اهواز /. فرزند شهید سیف از نهاوند/. دکترسعید سروش زاده ازتهران/.عسگریان از کرج/.مجید نوری از مشهد/.عمارفتحی ازورامین .قرچک.پیشوا.جوادآباد/.خانم عصمت حسینی از مشهد/.سیدعلی حسینی از مشهد/.حمد الله کریمی از بیجار/.خانم فریده اولاده قباد ازتهران

(شبکه های اجتماعی)


رئیس‌جمهور با کدام سلیقه رئیس‌جمهور شد؟

نقوی: دولت به جای دخالت در انتخابات پاسخگوی جوانان بیکار و رکود اقتصادی باشد.آقای روحانی فراموش نکنند که خودشان در همین سیستم شورای نکهبان تایید صلاحیت شدند؛ اگر بنا این بود که شورای نگهبان سلیقه‌ای عمل کند رئیس‌جمهور با کدام سلیقه رئیس‌جمهور شد؟ اساساً به مجری انتخابات ربطی ندارد چه کسی تایید می‌شود، چه کسی تایید نمی‌شود؟(شبکه های اجتماعی)

______________________________________اصولگرايان______________________________________

فرآیند رسیدن به ۳۰ نامزد

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن بیان جزئیات نشست هم‌اندیشی شورای ائتلاف با کاندیداهای اصولگرا، گفت: بنده در این جلسه فرآیند رسیدن به ۳۰ نامزد نهایی را تبیین کردم.ایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی:حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه هم‌اندیشی شورای ائتلاف اصولگرایان با کاندیداهای اصولگرای تهران اظهار داشت: جلسه بسیار خوب و یک ابتکاری در زمینه انتخابات بود، چرا که همه نامزدهای اصولگرا با سلایق و دیدگاه‌های مختلف و حفظ اصول و شاخص‌های انقلاب اسلامی، مطالب خود را مطرح کردند.فدایی تصریح کرد: پیشنهادهای بسیار خوبی در این جلسه مطرح شد و نکات بسیار خوبی در این هم‌اندیشی مطرح شد.دبیرکل جمعیت ایثارگران تأکید کرد: این یک جلسه بی‌نظیری است که اصولگرایان برای اولین بار همه نامزدهای خود را جمع کرده و با آنها صحبت کردند.وی یادآور شد: در این نشست حدود 200 نفر از کاندیداهای اصولگرای تهران حضور داشتند و آقای تقوی مقدماتی را مطرح کردند و بنده نیز توضیحی درباره فرایند رسیدن به 30 نامزد را توضیح دادم.فدایی با اشاره به لیست 30 نفره اصولگرایان در تهران، گفت: بحث‌های زیادی در این زمینه صورت گرفت و مقرر شد کمیته‌ای در این راستا تشکیل شود و ساز و کارها را مشخص کنند.

وی افزود:‌ برخی عملکردهای غلط گذشته دغدغه ها را بیشتر کرد و جمع بندی براین اساس شد تا از همه ظرفیت‌های اصولگرا دعوت کنیم تا درباره مصادیق جمع بندی صورت گیرد. (شبکه های اجتماعی)

کلید فتنه جدید

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: چرا باید کسانی که قانون اساسی و انقلاب را قبول ندارند کرسی‌های مجلس را در اختیار بگیرند؛ مجلس عصاره فضائل کشور است. ترقی گفت:هجمه به شورای نگهبان کلید فتنه جدید است(فارس)

 تجربه 92 تکرار نمی‌شود

شاکری عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با تاکید براینکه در طول انقلاب اسلامی جریان اصولگرایی تا این اندازه انسجام و همدلی نداشته‌اند، گفت: تمام گروه‌های و طیف‌های اصولگرا به این جمع بندی رسیده‌اند که یک لیست ارائه کنند. (تسنیم)

اراده خوبی بین اصولگرایان برای تحقق ائتلاف وجود دارد

قائم مقام جبهه پایداری گفت: اراده خوبی در بین گروه‌ها، احزاب و شخصیت‌های اصولگرا برای تحقق ائتلاف اصولگرایان وجود دارد و این موضوع نشان دهنده آن است که انشاء الله به صورت مناسب و مطلوب وحدت تحقق پیدا کرده است.( خبرگزاری تسنیم)

جلسات وحدت به خوبی پیش می‌رود

آقاتهرانیدبیرکل جبهه پایداری با تاکید بر اینکه جلسات شورای ائتلاف کاملاً اقناعی است و جلسات وحدت به خوبی پیش می‌رود، گفت: هرجا که دچار مشکل شویم خدمت فقها می‌رسیم و از مباحث آنها بهره‌مند می‌شویم.باهنر در جمع اعضای جامعه اسلامی مهندسين هم گفت: احتمالا ١٧-١٨ نفر از نمايندگان فعلي تهران در ليست اصولگرايان قرار خواهند گرفت.فارس

جبهه یکتا در حال تهیه اساسنامه خود است

یک عضو جبهه یکتا گفت: در حال رایزنی و گفت‌وگو برای تهیه اساسنامه و مرامنامه جبهه یکتا هستیم.

محمد عباسی در پاسخ به این پرسش که چرا تاکنون جبهه یکتا تقاضای مجوز فعالیت سیاسی به وزارت کشور نداده است ، اظهار کرد: جبهه یکتا از تشکل های سیاسی مختلفی تشکیل شده و ما در حال تلاش هستیم تا اساسنامه و مرامنامه یکتا را تهیه کنیم.

وی در ادامه افزود: این کار زمانبر است و نمی دانم قبل از انتخابات آماده می‌شود یا نه . هرگاه اساسنامه و مرامنامه یکتا آماده شد آن را به وزارت کشور داده و تقاضای مجوز فعالیت می‌کنیم.

وزیر ورزش دولت احمدی نژاد درباره نسبت یکتا با احمدی نژاد گفت:‌ بسیاری از خادمان نظام جمهوری اسلامی ایران سابقه عضویت در دولت نهم و دهم که منشا برکات فراوانی بوده است را دارند ولی ما در تشکیل یکتا مشورتی با احمدی نژاد نداشتیم و معتقدیم از ظرفیت های نیروهای جبهه یکتا به خوبی می‌توانیم استفاده کنیم.

عباسی درباره نحوه مشارکت جبهه یکتا در شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: ما از تصمیمات این شورا حمایت می‌کنیم و تاکید ما بر تقویت همگرایی اصولگرایان است.

این فعال سیاسی در پایان تاکید کرد: ما از لیست نهایی ائتلاف اصولگرایان تبعیت کرده هر چند از اعضای یکتا هم در این لیست حضور نداشته باشند البته ما شاخص ها و مصادیق مورد نظر خودر ا به شورای ائتلاف اصولگرایان معرفی کرده ایم. ( ایسنا)

______________________________________اصلاح طلبان______________________________________

دولت با اصلاح طلبان است ولی نمیتواند آن را علنی کند

رئیس دولت اصلاحات در جلسه‌اي با برخي از اصلاح طلبان که از رابطين استاني شوراي عالي اصلاح طلبان گفته است:حتي اگر با شما برخورد امنيتي شد، شما حق نداريد فضا را امنيتي کنيد. حق نداريد به گونه‌اي القاء کنيد که فضا روي اصلاح‌طلبان امنيتي شده است.تلاش کنيد که از منابع مالي به نحوي استفاده کنيد که اين منابع مالي بعد از ورود به مجلس تبديل به دردسر و گرفتاري نشود.حق هيچگونه انتقادي از دولت را نداريد، دولت با اصلاح طلبان است اما نمي تواند آن را علني کند.سعي کنيد اختلافات خود را به هر طريق ممکن حل کنيد در صورتي من در حل اختلافات ورود مي کنم که موضوع خيلي حاد باشد. (شبکه های اجتماعی)

تاکتیک اصلاح‌طلبان فاش شد

بر اساس اظهارات یکی از سران مدعی اصلاحات، آنها بر امور زیر تاکید کرده اند:شورای سیاست گذاری در چنین شرایطی تصمیم به حضور حداکثری نامزدهای اصلاح طلب در سه سطح شناخته شده، میانی و ناشناس و اصول گراهای هم قسم شده با اصلاحات هستند.

این تصمیم به خاطر آن گرفته شد که اگر لایه‌های شناخته شده رد صلاحیت شود از لایه‌های پنهان خود برای بدست گرفتن اوضاع استفاده کنیم که در این راه نیروهای اصول گرایانی هم قسم با ما هم ما را به هدفمان نزدیک‌تر خواهند کرد. (شبکه های اجتماعی)

به منظومه غرب محور دنیا بپیوندیم!

در حال حاضر جماعتی مشغولند تا با ایجاد دوقطبی‌ کاذب و تکرار این شعار و ادعا که برای پیشرفت باید به ایجاد رابطه ای بدون قید و شرط با غرب روی آورد و کشاندن آن به سطح جامعه و قطب‌بندی با افکار عمومی داخلی حساسیت مردم را نسبت به نفوذ دشمن از بین ببرند تا دشمن با خیالی آسوده به اجرای نقشه های شوم خود علیه ملت ایران مشغول باشد.

شاید برای شاهد مثال مدعای خویش بتوانیم از افرادی همچون سریع القلم - نیلی - حجاریان و به‌ عنوان مرکزیت این افکار و اظهارات نام برد کسانی که مخصوصا در دوسال گذشته با ابراز نظرات خود بر تنور ایجاد این دوقطبی تاکید داشته اند. در این میان سریع القلم مشاور رییس جمهور یکی از پیشتازان این عرصه می باشد وی در این خصوص چنین می گوید: " کشور ایران هم به عنوان یکی از اعضای جامعة جهانی از این قاعده مستثنی نیست و برای رسیدن به سطح مطلوب توسعه چاره ای ندارد جز آنکه به منظومة غرب محور دنیا بپیوندد زیرا سامان دنیایی ما با غرب گره خورده است. ائتلاف با هیچ مجموعة جایگزینی مانند کشورهای شرقی یا جهان اسلام هم نمی تواند جایگزین رابطه با غرب شود. لذا عادی سازی رابطه با غرب تنها گزینة پیش روی کشور برای نیل به توسعه است..."

اما حضرت امام(ره) در پاسخ به این افراد ساده لو و با درک و بینش الهی خود می دانسته که دشمنان ما و جهان‌خواران هیچگاه استقلال و آزادی خواهی ما را تحمل نمى ‏کنند لذا با قاطعیت در مقابل این افراد قد علم نموده و چنین فرموده است: «به یقین، آنان(دشمنان) مرزى جز عدول از همه‌ی هویت ها و ارزش‌هاى معنوى و الهى‏ مان نمى ‏شناسند. به گفته‌ی قرآن کریم، هر گز دست از مقاتله و ستیز با شما برنمى‏ دارند، مگر اینکه شما را از دینتان برگردانند. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم صهیونیست‌ها و آمریکا و شوروى در تعقیب مان خواهند بود تا هویت دینى و شرافت مکتبى‏ مان را لکه‏ دار نمایند.»(شبکه های اجتماعی)

_______________________________________خبرگان________________________________________

لیست جامعه روحانیت

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز زمان تدوین نهایی لیست این تشکل برای اتنخابات خبرگان را پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان اعلام کرد.حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی در پاسخ به پرسشی درباره تدوین لیست جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات خبرگان، اظهار کرد:جامعه روحانیت هنوز در این خصوص به جمع‌بندی نهایی نرسیده است.وی افزود: جامعه روحانیت پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌های داوطلبان مجلس خبرگان از سوی شورای نگهبان، لیست نهایی‌اش را آماده خواهد کرد. پیش از این نیز حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز از تدوین لیست مشترک جامعه روحانیت و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای انتخابات تا پایان هفته آتی خبر داده بود. (ایسنا)


شاخصه هاي نامزدهاي اصلح در انديشه امام خميني (ره)

1. شاخصه اخلاقي:

الف. اخلاق فردي؛

1. مزين به اخلاق اسلامي2. متدين3. متقي4. مخلص5. سالم6. امين، معروف به امانت7. مؤمن8. داراي سعه صدر9. شجاع10. داراي حب نفس نباشد

11. پرهيز از معيارهاي غير اخلاقي12. پرهيز از هواهاي نفساني13. پرهيز از خودنمايي

ب. اخلاق اجتماعي؛

1. متعهد2. احساس مسؤوليت3. دلسوز به ملت و به خصوص طبقه مستضعف4. خدمتگزار به اسلام و مسلمين5. خدمتگزار به ملت و كشور6. معروف به خدمت به مردم7. مرتبط با مردم8. از قشر متوسط مردم و آميخته با مردم9. توجه به ارزش خدمت نه تحصيل مقام10. خيرخواه امت11. مورد اعتماد

12. ضابطه گرايي13. عدم گروه گرايي14. كار براي خدا15. پرهيز از كار براي خود16. ناباب نباشد17. كارشكني نكند18. فتنه گري نكند19. ساده زيست20. بي علاقه به زخارف دنيا21. پرهيز از زندگاني اشرافي و مصرفي22. پرهيز از تعلق قلب به مال و منال و جاه و مقام23. عدم سوء سابقه و انحراف24. عدم خيانت25. عدم احتمال انحراف اخلاقي در اعمال26. حريت27. صراحت

2. شاخصه اعتقادي:

1. صد در صد مسلمان2. معتقد به احكام اسلام3. معتقد به اجراي احكام اسلام4. ملتزم به ولايت مطلقه فقيه5. تعهّد به اسلام و حيثيت آن6. عدم احتمال انحراف عقيدتي

3. شاخصه علمي:

1. متفكر2. متخصص3. اقتصاددان4. علما و روحانيون مطلع از احكام شرعي5. قدرت تشخيص مسائل6. آگاه به مسايل روز7. آگاه به نيازهاي كشور

8. منتج و نافع9. روشنفكر متعهد10. روحانيون مطلع از احكام اصول سياسي اسلام11. مطلع بر اوضاع جهان12. داراي فهم و درك سياسي13. سياست را بفهمد14. از روي جهالت با مسأله برخورد نكند15. لايقتر از سايرين16. كارشناس و متخصص متعهد و زبردست

4. شاخصه سياسي:

الف. عرصه داخلي؛

1. متعهد به قوانين كشور2. حافظ منافع كشور3. سياستمدار4. احتياجات مملكت را بشناسد5. مطلع به مصالح و مفاسد كشور6. وجدان سياسي7. داراي ديد سياسي8. حق گرايي9. اهل توطئه نباشد10. مخالف طاغوت11. عدم گرايش به دسته و گروه

ب. عرصه بين المللي؛

1. اجراي سايت نه شرقي، نه غربي2. نه متمايل به شرق نه متمايل به غرب3. آگاه به اوضاع سياسي جهان4. قدرت تشخيص مسائل پيچيده جهان5. بي گرايش؛ به دو قطب الحادي و سرمايه داري6. مقابله در برابر فشارهاي امريكا و روس7. مخالف با مكتب هاي انحرافي8. منزه از گرايش به شرق و غرب9. فهميدن مسائل خارجي و توطئه هاي دشمنان10. استقلال

ج. عرصه انديشه و تفكر؛

1. داراي ديد و فهم سياسي2. وفادار به جمهوري اسلامي3. وفادار به قانون اساسي4. غير منحرف5. داراي بصيرت در امر دين و دنيا6. موافقت با جمهوري اسلامي7. معتقد به جمهوري اسلامي8. قدرت تصميم گيري هاي قاطع9. به صحنه آوردن احكام سياسي، اجتماعي .یزدان دوست بویراحمدی 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات