صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۰  ، 
کد خبر : ۲۸۷۵۱۲

اخبار ویژه روزنامه‌های 28 بهمن ماه

روزنامه کیهان **

چند نفر را صاحب‌خانه کردی که به مسکن مهر ناسزا می‌گویی؟!

عباس آخوندی در همایش «چالش‌های توسعه شهری در اندیشه ایران شهر» که در دانشکده معماری دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، ادعا کرده بود: مسکن مهر تصویری است از انسان‌هایی که کالا هستند و می‌توانید در هر جایی از این سرزمین آنها را در قفسه جا دهید. نه مسئله شهر را می‌بینید، نه مقام انسان را و نه ساختار اجتماعی را، فقط یکسری قفسه است که می‌توانید در آن هم کالا بگذارید و هم انسان.

وی که قبلا هم مسکن مهر را مزخرف خوانده بود می‌گوید: ایران شهر ما در وضعیت پرچالشی به سر می‌برد. در زمستان می‌بینیم که امکان نفس کشیدن در تهران با مشکل جدی مواجه است. تهران چه از لحاظ منابع زیستی و چه روابط اقتصادی مشکلات جدی دارد. تعداد فقرایی که پیرامون شهر تهران زندگی می‌کنند به پنج میلیون نفر می‌رسد که سبب‌ساز انواع بزه‌های اجتماعی می‌شود.

پرخاشگری وزیر راه و شهرسازی علیه مسکن مهر در حالی است که اخیرا روزنامه دولتی شهروند به نقل از احمد اصغری مهرآبادی (قائم مقام وزیر راه) نوشت: 2/5 میلیون نفر از طریق مسکن مهر صاحب‌خانه شده‌اند و کیفیت سازه‌های مسکن مهر در حد قابل قبول و استاندارد است.

شهروند تصریح کرده بود: دولت یازدهم در بخش مسکن برنامه خاصی را دنبال نمی‌کند و برای مسکن دهک‌های درآمدی پایین‌ نیز در نظر ندارد جایگزینی برای مسکن مهر تعریف کند.

اظهار نگرانی عباس آخوندی نسبت به وضعیت فقرا و حاشیه‌نشین‌ها در حالی است که وی چند هفته پیش، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان که وظیفه‌اش مقابله با گران کردن قیمت‌هاست مدعی شد حامیان قیمت‌گذاری و مهار قیمت‌ها، کمونیستی فکر می‌کنند!!

در واکنش به اظهارات سخیف وزیر راه، مخاطبان سایت جهان‌نیوز کامنت‌های زیر را ذیل خبر این اظهارات نوشته‌اند:

- جناب وزیر خودتان کجا می‌نشینید که این‌گونه خانه‌های مسکن مهر را نمی‌توانید به قشر فقیر ببینید؟!

- اصلا مگه مردم در بقیه قسمتهای شهر در ویلاهایی با 200 متر حیاط زندگی می‌کنند...؟؟؟

خوب اگه ناراحتید طرح بهتر بدید و یا خدمات بهتر به مسکن مهری‌ها بدین مثل مترو و پارک و سالن ورزشی و...

- می‌خوام ببینم شمایی که با این ادبیات بی‌ادبانه هر چند وقت یکبار صحبت می‌کنی چه اقدامی برای خانه‌دار شدن مردم کردی. جز حرف زدن و فرار از مسئولیت و آنچه به ظاهر برای آن سوگند خوردی.!!!!!!!

- من نمی‌گویم مسکن مهر محل مناسب زندگی است، چون محل مناسب زندگی خوابگاه نیست. فضای سبز دارد. نمای معماری اسلامی- ایرانی دارد. ظرفیت مناسب دارد.

اما من می‌گویم برای کسانی که سقف بالای سر ندارند، از هیچی که بهتر بود. از اجاره‌نشینی یا خانه‌های 200 میلیونی هم بهتر بود، 20 میلیون به قیمت یک خودرو بود دیگه. بله شما اگه بهترشو ساختید وسط شهر ساختید با فضای سبز و معماری زیبا ساختی، خدا خیرت دهد. ولی نباید همینجوری دست رو دست گذاشت. حداقل یه کاری بکنید که بگیم یه حرکتی کردند.

- ای کاش شما توانایی ساختن همین قفس‌ها را داشتید تا میلیونها ایرانی بی‌سرپناه به همین قفس‌ها پناه ببرند. آقای آخوندی حق دارد مسکن مهر را قفس بنامد زیرا در مقایسه با مسکنی که در آن زندگی می‌کند قفس است و از سونا و جکوزی و بسیاری از امکانات آپارتمان‌های مجلل خبری نیست ولی هر چه باشد از کارتن خوابی بهتر است.

- چند نفر را صاحب‌‌خانه کردی جناب آخوندی؟... از جیب 99 درصد مردم خبر داری؟... 2 تا از اون خونه‌های باب طبعت تا حالا تحویل مردم محروم دادی؟

- متاسفم برای وزیر.

- ان‌شاءالله شما شرایط بهتر برای مردم فراهم کنید و همه این نقطه ضعفها را برطرف کنید.

خواست همه مردم این است. طرح اشکال کردن دیگر بعد از دو سال جایی ندارد. ما صبور هستیم و خواهیم دید که نتایج کار شما و همکاران شما در مجموعه دولت درخصوص مسکن چه خواهد بود؟

- شما که این ادعا را می‌کنی یک صدم اینها را خوب بساز ببینیم چند مرده حلاجی...

- وزیر یک کار مفید و ماندگار در این دو سال نکرد.

- این دولت فراموش کرده که قاطبه مردم با جناح‌های سیاسی کاری ندارند و خدمت و خدمات به مردم را می‌بینند چیزی که فعلا در این دولت ندیده‌اند. پس خیلی منتظر استمرار دولتشان در چهار ساله بعدی نباشند. حالا بیایید مرتب به طرح‌هایی که به طبقه سوم جامعه می‌پردازد فحش بدهید!!

- و این نتیجه روی کار آمدن دولتی است که وزیرش فقط حرف می‌زنه.

- من یک تار موی شما کوخ‌نشینان را با کاخ‌نشینان عوض نمی‌کنم... امام خمینی.

- این آقا اگر مسکن مهر نبود می‌خواست درخصوص چی صحبت کنه این آقا که بالای دو سال در این پست هستن برای مسکن مردم چکار کرده بیاید این را توضیح دهد والا املای نانوشته که غلط نداره.

کنایه مشاور رئيس مجلس /عارف می‌تواند نایب رئیس خوبی باشد

حسن زمانی در گفت‌وگو با ایرنا و درباره احتمال نایب رئیسی محمدرضا عارف در مجلس آتی گفت: اگر این اتفاق بیفتد باید به فال نیک گرفت، آقای عارف از دوستان بسیار خوب ما و از نیروهای بسیار توانمندی است و فکر می‌کنم در هیئت رئیسه مجلس آن هم در سمت نایب رئیسی می‌تواند نقش سازنده‌ای را ایفا کند.

وی همچنین گفت: علی لاریجانی قرار نیست در انتخابات لیستی بدهد و وی به صورت مستقل وارد عرصه شده است.

حسن زمانی اظهار داشت: دوستان و یاران آقای لاریجانی هماهنگ می‌کنند تا از طریق لیست‌هایی که در تهران و شهرستان ارایه می‌شود وی به انتخابات ورود کند.

وی بار دیگر تاکید کرد که لاریجانی لیست جداگانه‌ای در انتخابات نمی‌دهد.

زمانی پیش‌بینی کرد ترکیب مجلس آینده مشابه ترکیب مجلس پنجم باشد.

ابراز تمایل نسبت به نایب رئیسی عارف در این اظهارات ضمنا به مفهوم مخالفت با آرزوی عارف و برخی حامیان وی در میان اصلاح‌طلبان در زمینه ریاست مجلس دهم است. البته همه این سوداپروری‌ها در حالی است که عارف در آخرین روزهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 با فشار اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه بیش از 8 درصد رأی ندارد مجبور به کناره‌گیری و انصراف شد. او به خاطر دلخوری و رکب خوردن از اصلاح‌طلبان حاضر به اعلام حمایت از روحانی نشد. اصلاح‌طلبان چند ماه قبل از آن به خاطر اعلام نامزدی خودسرانه از سوی عارف، به وی لقب اصلاح‌طلب بدلی و قلابی و نفوذی مراکز امنیتی داده بودند.

در زمینه سرلیستی نیز ظاهرا میان علی مطهری و عارف اختلافاتی وجود دارد. برخی اعضای فراکسیون رهروان نظیر مطهری، کاظم جلالی، بهروز نعمتی و... درصدد ارائه فهرستی مشترک با دولتی‌ها هستند.

یک رفتار ضدانقلابی در وزارت علوم

اخیرا در مقالات علمی که از دانشگاه تهران برای ثبت در پایگاه استنادی ISI و دیگر پایگاه‌های علمی دنیا فرستاده می‌شود دیده شده که نام جمهوری اسلامی ایران (Islamic Repablic of Iran) از شناسه مقالات اساتید و دانشجویان حذف شده است!

این در حالی است که پیش از این در شناسه مقالات فرستاده شده به مجلات علمی خارجی، نام کامل کشور که هویت تولیدکننده را معرفی می‌کند بصورت کامل ثبت می‌شد. براساس اخباری که به کیهان رسیده ظاهرا این اقدام ضدملی به صورت رسمی صورت گرفته و در برخی دانشگاهها هم اجرا می‌شود.

یکی از اساتید دانشگاه تهران وقتی با این مسئله در یکی از مجلات علمی روبه‌رو می‌شود با اصرار درخواست می‌کند در شناسه مقاله‌اش حتما نام کامل «جمهوری اسلامی ایران» قید شود، اما باز هم با مقاومت مدیران نشریه روبرو شده و نهایتا به عبارت (I.R.IRAN) بسنده می‌کنند!

برخی این اقدام را هم در ادامه اقدامات سیاسی دولت در وزارت علوم از جمله بی‌آبرو کردن بورسیه‌ها، اقدامات ضدفرهنگی همچون رقص و آواز و اردوهای مختلط در دانشگاهها، کاهش رشد علمی کشور و... ارزیابی می‌کنند و معتقدند که این جریان خزنده در وزارت علوم به دنبال استحاله عناصر دانشگاهی است!

این همان کسی نیست که از انحراف اصلاح‌طلبان می‌گفت؟

کریم ارغنده‌پور (عضو سردبیری روزنامه توقیف شده سلام) در این باره در فیس‌بوک خود نوشت: وقتی گفته می‌شود علی مطهری در لیست اصلاح‌طلبان جای می‌گیرد قابل فهم است. معنی این کار این نیست که چشم روی هویت یا خاستگاه علی مطهری بسته شده یا پاره‌ای مواضع تند و غیر اصلاح‌طلبانه او در ابعاد اجتماعی فراموش شده، معنی‌اش این است که علیرغم این واقعیات امروز علی مطهری اهداف اصلاح‌طلبانه را بهتر از دیگران تأمین می‌کند. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم علی مطهری امروز با علی مطهری دوران اصلاحات که در کیهان مطالب انتقادی می‌نوشت فرق کرده است. آدم‌ها تغییر می‌کنند و او هم در سیاست کاملاً به سمت اصلاحات تمایل پیدا کرده. کما اینکه ناطق نوری نیز، ناطق نوری سال 76 و قبل از آن نیست، کما اینکه هاشمی رفسنجانی و بسیاری دیگران هم.

از سوی دیگر نشریه کارگزارانی صدا در تحلیلی نوشت: با آن که اصلاح‌طلبان عموماً در سابقه تاریخی خود به عنوان «نیروهای خط امام» شناخته می‌شدند و متقابلاً، علی مطهری به پدر خود متصف بود، اما در سال‌های اصلاحات جدالی انتقادی میان منسوبان و رهروان خط امام با فرزند شاگرد و پاره تن او جریان داشت. در آن سال‌ها مطهری از نویسندگان غیرثابت اما پرکار روزنامه کیهان بود. کمتر هفته‌ای بود که او دست به قلم نبرد و مقاله‌ای تفصیلی در نقد سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی عصر اصلاحات ننویسد و دولت و مجلس وقت را به انحراف از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب متهم نکند. در سایه همین مواضع انتقادی بود که مطهری در انتخابات مجلس هشتم مورد حمایت اصولگرایان قرار گرفت.

نویسنده با اشاره به تغییر ریل بعدی مطهری و حضور وی در گروه «اصولگرایان حامی موسوی» در سال 88 می‌نویسد: این انتخاب مطهری گام تعیین کننده در آینده سیاسی او بود. پس از آغاز حصر موسوی و کروبی، او به صریح‌ترین حامی آنها تبدیل شد، چنان که گاه اصلاح‌طلبان و دیگر حامیان انتخاباتی آنان را هم شرمنده کرد... فهرست «صدای ملت» مطهری پیش‌بینی می‌شود اشتراک 90 درصدی با اصلاح‌طلبان داشته باشد.

یادآور می‌شود مطهری قرار است در فهرست اصلاح‌طلبان قرار گیرد. وی به فاصله 4 سال قید «منتقد دولت» را از عنوان انتخاباتی «صدای ملت، منتقد دولت» حذف کرد و ائتلاف وی و دوستانش با دولت و اصلاح‌طلبان قطعی شده است منتها به اعتبار نگرانی از منتسب شدن به وکیل‌الدولگی فعلاً ترجیح داده این ائتلاف علنی نشود.

فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان ممکن است با ریزش مواجه شود

روزنامه آرمان در گزارشی با عنوان «اصلاح‌طلبان در پیچ راستگوها» نوشت: پس از انتخابات شورای شهر تهران در سال 92 در نهایت شگفتی نام قالیباف به عنوان شهردار تهران از صندوق رأی بیرون می‌آید. در فاصله کوتاهی شوک‌ها فروکش کرده و علت مشخص می‌شود؛ «الهه راستگوها!» این اسم از زمان شهردارشدن قالیباف و همچنین ناکامی اصلاح طلبان در انتخابات شهردار تهران باب شد. کسی که با اصرار برخی از شخصیت‌های حزبی اصلاح طلب در لیست انتخاباتی اصلاح طلبان گنجانده شده بود. لیستی که بدون بررسی دقیق و ریزبینانه گزینه‌های مناسب بسته شده و خلاف تفکر جریانی که حمایتش کرده بودند، رفتار کرد.

این روزنامه درباره نحوه بسته‌شدن فهرست اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس می‌نویسد: اتاق فکر اصلاحات به راه می‌افتد و راهکارهای مختلف بررسی می‌شود. صادق زیبا‌کلام به سیاق انتخابات 92 از عدم آلترناتیو می‌گوید، علی شکوری‌راد از ماندن در صحنه حرف می‌زند،‌آذر منصوری از ائتلاف با اصولگرایان میانه حرف می‌زند، حق‌شناس از ائتلاف چهارضلعی گفته و کواکبیان از امضای میثاق‌نامه اصلاحات توسط اصولگرایانی که به لیست دعوت می‌شوند، دم می‌زند. در این میان اما در نهایت تحلیل‌ها به سمت حمایت از افراد کمتر شناخته شده ولی نزدیک به گفتمان اصلاح طلبی می‌رود. اتفاقی که طی آن فرم‌هایی با نام مخفف ‌]فام[ تهیه شده و به دست متقاضیان شناخته نشده حضور در لیست برای پرشدن داده شد، مصاحبه‌هایی با متقاضیان انجام گرفت و تعهدهایی از آنان گرفته شد تا در نهایت به مرحله بستن لیست برسد. همچنین برخی اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خبر می‌دهند حدود 300 نفر از نامزدهای تایید صلاحیت شده در این مدت به ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان مراجعه کرده‌اند که در نهایت بعد از چند مرحله پالایش 70 نفر از آنها برای قرار گرفتن در لیست اصلاح‌طلبان انتخاب شده‌اند که بر اساس معیارهایی امتیازدهی شدند و ارزیابی اولیه از آنان صورت گرفت. در نهایت نیز آخرین جلسه برای انتخاب 30 نفر نهایی از میان این 70 نفر برگزار شد. جلسه‌ای که قرار است از درون آن لیست انتخاباتی جبهه اصلاحات برای انتخابات مجلس 94 بیرون بیاید. در این میان مشخص نیست افرادی بدون سابقه روشن احتمالی سیاسی و جریانی تا چه اندازه میزان خطر و ریسک اینگونه لیست بستن را بالا می‌برند.

آرمان با بیان اینکه «راستگوها از آنچه می‌پندارید نزدیکترند!» اضافه کرد: به نظر می‌رسد پایبند بودند به همان استراتژی سال 92 و بازگشت به ائتلاف نانوشته‌ای که میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان میانه‌رو به وجود آمد ممکن است راهکار مطمئن‌تری باشد. به هر حال اصولگرایان معتدل اما شناسنامه‌داری مانند علی مطهری امکان لغزش و عدول از تعهدات ندارند در مقابل کسانی که ممکن است هم گمنام‌تر بوده و هم بر اثر شتابزدگی به خوبی محک و ارزیابی نشده باشند. به هر حال تجربه گذشته همیشه پیش‌روی جبهه اصلاحات است و همچنین خطر شیوع پدیده ناشناخته‌ها نیاز به توجه جدی دارد.

*********************************

روزنامه جمهوری اسلامی **

* وب سایت صهیونیستی «تال نیری» اخیراً با چاپ مقاله‌ای در توصیف محبوبیت امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب ایران،‌ نوشت: باید قبول کنیم که روحانیونی مانند امام خمینی(ره) و آیت‌الله خامنه‌ای هزاران نفر از مسلمانان را از اسرائیل منزجر نموده‌اند. این امر از 35 سال گذشته ضررهای مالی زیادی را به ما (اسرائیل) وارد کرده است. بدون شک اگر به رهبریت این روحانیون، انقلاب اسلامی در ایران رخ نمی‌داد، ما تاکنون از نیل تا فرات حکومت داشته و به آرزوی دیرینه خود می‌رسیدیم اما حیف که آنها برنامه‌های ما را خنثی کرده و سبب نگرانی‌های زیادی برای ما شده‌اند. بنابر گزارش این وب سایت، ایران از گروه‌ها و شخصیت‌های مخالف اسرائیل حمایت می‌کند و مهمترین این گروه‌ها، حزب‌الله می‌باشد. این گروه اسرائیل را با مخمصه‌های زیادی روبرو کرده و به یک خواب وحشتناک در مرزهای شمالی برای این کشور تبدیل شده است.

* مولانا سمیع الحق مشهور به پدر معنوی طالبان در یکی ازتازه‌ترین جزوه‌های خود می‌نویسد: بهترین واجب دینی جنگ علیه ایرانی‌ها می‌باشد و جان دادن در این راه بهترین عبادت به شمار می‌رود. جنگ کردن با اسرائیل از اولویت‌های ما نیست چرا که فلسطینی‌ها با اسرائیل صلح کرده‌اند، لذا جنگ کردن ما با اسرائیل حرام می‌باشد. رژیم صهیونیستی با استقبال از اظهارات سمیع الحق، می‌گوید: باید به چنین روحانیون روشنفکری کمک کنیم چرا که وی بجای بیان مطالبی علیه اسرائیل، خطرات انقلاب اسلامی ایران را مطرح می‌کند.

* تخمین‌های اولیه سازمان‌های امنیتی اندونزی، مالزی، سنگاپور و فیلیپین نشان می‌دهند حداقل 900 نفر از این 4 کشور برای پیوستن به گروه تکفیری داعش به سوریه سفر کرده‌اند. روزنامه «جاکارتا پست» با بررسی این موضوع نوشت: نخستین اندونزیایی‌هایی که برای پیوستن به گروه داعش به سوریه سفر کردند روادید دانشجویی خاورمیانه را داشتند و اغلب آن‌ها توسط افراد وابسته به گروه‌های رادیکال که به کشور بازگشته بودند مورد حمایت قرار می‌گرفتند. به نوشته این روزنامه، کسانی که در مالزی و سنگاپور قبل از ترک کشورشان برای پیوستن به داعش دستگیر شدند، تا حد زیادی هیچ ارتباط قبلی با گروه‌های افراطی نداشتند. شرکت مشاوره امنیتی «گروه صوفان» در آمریکا معتقد است بین 27 هزار تا 31 هزار خارجی از 86 کشور در گروه داعش در عراق و سوریه فعالیت‌های تروریستی انجام می‌دهند. بزرگترین گروه این افراد از اندونزی با حدود 700 نفر است و از مالزی و فیلیپین هر کدام حدود 100 شهروند به این گروه تروریستی پیوسته‌اند.

*********************************

روزنامه ایران**

عاملان حمله به سفارت عربستان در آستانه محاکمه

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سؤالی درباره پیگیری موضوع حمله به سفارت عربستان خبر داد: «این حادثه پیگیری شد، عاملان آن شناسایی و پرونده آنها به قوه قضائیه ارائه شد و در شرف محاکمه هستند.» به گزارش خبرگزاری «صدا و سیما»، علی شمخانی در حاشیه همایش «جهان در پیچ تاریخی، نقش جمهوری اسلامی در هندسه جهانی قدرت» در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: «روند اجرای برجام مرتب بررسی می‌شود و موضوع نقض صدور ویزا از مواردی بود که دنبال شد تا به راه‌حلی برسیم.» وی همچنین پیرامون موضع ایران در قبال تحرکات اخیر ترکیه و عربستان در سوریه نیز با اشاره به اینکه «متأسفانه بعضی کشورهای منطقه خطای قبلی خود را در قبال سوریه به شکل جدیدی دنبال می‌کنند»، افزود: «موضع جهانی در قبال سوریه تأکید بر راه‌ حل سیاسی است و راه‌ حل نظامی در این زمینه وجود ندارد.»

روایت «جروزالم پست» از حمله ناکام نرم افزاری اسرائیل به نطنز

«جروزالم پست» در گزارشی به مستند جدید درباره خرابکاری «تل‌آویو» در برنامه‌های هسته‌ای ایران پرداخت. به گزارش «باشگاه خبرنگاران»، «ژنرال مایکل هایدن»، رئیس پیشین «سیا» و «آژانس امنیت ملی امریکا» در این مستند مدعی شد که هدف اسرائیل از فشار بر ایران، وارد کردن امریکا به جنگ با تهران بود. یکی از منابع این مستند اعلام کرد: ما میلیون‌ها دلار برای این عملیات و خرابکاری در تمامی رایانه‌های زیرساخت‌های ایران هزینه کردیم. ما به مراکز دولتی، خطوط برق، نیروگاه‌های برق و بسیاری از زیرساخت‌های ایران نفوذ کردیم. با وجود اینکه کارشناسان فناوری، «استاکس نت» را ویروس رایانه‌ای آلوده‌کننده نطنز عنوان کرده بودند، در این مستند نام این ویروس ذکر نشد. «جو بایدن»، معاون رئیس جمهوری امریکا نیز در این مستند اعلام کرد: «اسرائیلی‌ها کد‌های این ویروس مرگبار را تغییر دادند. در نتیجه، اقدام «تل‌آویو» و برخلاف برنامه، این ویروس از برنامه هسته‌ای ایران به تمامی رایانه‌های این کشور و از آنجا در سراسر دنیا منتشر شد. این عمل نابخردانه، حتی رایانه‌های امریکا را نیز مورد آسیب قرار داد».

کارشکنی‌ ترکیه در سفر نخست وزیر یونان به ایران

در حالی‌که چند روز از سفر «آلکسیس سیپراس» نخست وزیر یونان به ایران می‌گذرد، رسانه‌های یونانی از کارشکنی ترکیه در مسیر فرود هواپیمای حامل نخست وزیر یونان برای سوخت‌گیری مجدد و پرواز به ایران خبر دادند. به نوشته وبگاه «گرییک ریپورتر» در سفر نخست وزیر یونان و اعضای کابینه این کشور فرود در جزیره «رودز» نیز در نظر گرفته شده بود اما مقام‌های ترکیه‌ای با بیان اینکه این هواپیمای نظامی از نوع «امبرائر» و متعلق به نیروی هوایی یونان بوده، امکان فرود به هواپیما را ندادند. براساس این گزارش، از آنجایی که ترکیه جزایر «رودز» و «دودکانیز» را منطقه‌ای غیر نظامی برمی‌شمارد، مقام‌های این کشور پیشنهاد برنامه پروازی جدید به این هواپیما و سوخت‌گیری در آنکارا، آلکساندرو پلی و بخشی دیگر دادند. اقدامی که موجب پرواز این هواپیما بر فراز قلمروی هوایی ترکیه می‌شد. این گزارش می‌افزاید: به دنبال این ماجرا و مشورت دیپلمات‌های یونانی با نخست وزیر یونان با تغییر مسیر پرواز به مصر، قبرس، اردن و عربستان سعودی، هواپیمای نخست وزیر یونان و هیأت همراه به ایران می‌رسد و البته سوخت‌گیری مجدد در مصر صورت می‌پذیرد.

بسته «گردشگری حلال» روسیه برای ایرانیان

دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری روسیه در ایران در مقر سفارتخانه این کشور افتتاح شد. به گزارش «ایسنا»، در مراسم افتتاحیه این دفتر، رئیس آژانس گردشگری فدرال روسیه که در رأس هیأتی بزرگ متشکل از آژانس‌های گردشگری این کشور به ایران سفر کرده است و معاون گردشگری ایران و همچنین سفیر روسیه حضور داشتند. در پایان این مراسم، یکی از شرکت‌های گردشگری روسیه به مسئول دفتر اطلاع‌رسانی این کشور گواهینامه Halal friendly اعطا کرد که بر این اساس مقرر شد این دفتر، بسته «گردشگری حلال» را برای ایرانی‌های مسافر به روسیه تهیه کند.

*********************************

روزنامه خراسان **

عصرخبر نوشت :

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در آخرین پست اینستاگرامی خود، تصویری را از دوران حبس مرحوم حاج سید احمد خمینی در زندان قزل قلعه منتشر کرد و نوشت: همراهان روزهای سختی امام و بیت امام را فراموش نکنیم.«روزها به سرعت برق و باد می گذرند. اتفاق های خوب و بد، هر چیز و هر جا، همه و همه می آیند و می گذرند و باز می آیند. آنچه می ماند یادها و خاطره هاست؛ و عکس هایی که این روزها کمک کننده به حافظه هاست.

آخرین نیوز نوشت :

«امیر دریابان علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوالی درباره ادعای مضحک رسانه های صهیونیستی در رابطه با سرطان سید حسن نصر ا... گفت: صهیونیست ها سرطان فکری دارند.

تابناک خبرداد :

اسکای نیوز گزارش کرد : ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی مدعی شده است که یک کشتی باری ایرانی حامل تجهیزات ارتباط نظامی را در بندر «الحدیده» در غرب یمن توقیف کرده است.

*********************************

روزنامه وطن امروز **

توافق مسکو و ریاض برای عدم افزایش تولید نفت

وزیر انرژی قطر می‌گوید روسیه و عربستان بر سر عدم افزایش تولید نفت به توافق رسیده‌اند. در پی نشست اضطراری اوپک در روز سه‌شنبه در دوحه قطر، عربستان و روسیه به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت خام جهان به توافق رسیدند. اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از جمله ونزوئلا و نیجریه به دلیل کاهش بی‌سابقه قیمت نفت، خواستار برگزاری این جلسه اضطراری شده بودند. از سال 2014 میلادی تاکنون قیمت نفت خام بیش از 70 درصد کاهش یافته است.

سارکوزی در دادگاه

نیکولا سارکوزی،‌ رئیس‌جمهور سابق فرانسه که قصد دارد سال آینده بار دیگر برای به دست آوردن سمت ریاست‌جمهوری تلاش کند، سه‌شنبه مقابل بازپرسانی حاضر شد که درباره سیستم مالی بین وی و حزبش UMP و شرکتی تحت عنوان Bygmalion تحقیق می‌کنند؛ شرکتی که ادعا می‌شود برای پنهان کردن هزینه‌های مازاد بدون مجوز ایجاد شده است. فرانسه در سال 2012 کمپین انتخاباتی با گردش 5/22 میلیون یورو داشت و سارکوزی متهم است 17 میلیون یورو از آن مبلغ را به صورت مازاد و اضافه هزینه کرده است.

بازداشت متهم اصلی انفجار بیروت

دستگاه امنیتی لبنان نایف زین‌الدین، یک شهروند سوری را دستگیر کرد که از وی به‌عنوان مغز متفکر و مامور امور لجستیکی انفجار در منطقه تحت کنترل حزب‌الله در جنوب بیروت یاد می‌شود. محله «حاره حریک» که از مراکز حضور حزب‌الله در جنوب بیروت به شمار می‌آید، در ژانویه 2014 هدف یک حمله تروریستی قرار گرفت که ده‌ها کشته و زخمی به جای گذاشت و خسارت‌های زیادی به بار آورد. اهمیت بازداشت این شخص که در گذشته عضو جبهه النصره بود و سپس با داعش بیعت کرد، در این امر نهفته است که وی کارشناس مواد منفجره بوده و در آماده کردن خودروهای بمب‌گذاری شده مشارکت داشته است.

لغو قرارداد گازی اردن با اسرائیل

پارلمان اردن سه‌شنبه رسما طرح توافقنامه واردات گاز از فلسطین اشغالی را لغو کرد. یحیی سعودی، رئیس کمیته فلسطین در پارلمان اردن با اعلام این خبر گفت توقف واردات گاز از رژیم صهیونیستی یک خواست مردمی و تصمیم پارلمان است و دولت باید به آن عمل کند. دولت اردن در اجلاس اقتصادی داووس در بحر المیت که ماه مه سال گذشته برگزار شد، قراردادی را با شرکت «بریتیش گاز» انگلیس به امضا رساند که به موجب آن گاز فلسطین را به اردن وارد خواهد کرد. گفتنی است، در فروردین‌ماه امسال رژیم صهیونیستی قرارداد گازی با اردن امضا کرده بود که با اعتراضات گسترده مردمی مواجه شده بود.

بازداشت ۴ خبرنگار آمریکا در سالگرد انقلاب بحرین

مقامات بحرین 4 روزنامه‌نگار آمریکایی را که به پوشش خبری پنجمین سالگرد قیام مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه در این کشور پرداخته بودند، بازداشت کرده است. پلیس بحرین روز دوشنبه (26 بهمن) اعلام کرد که این روزنامه‌نگاران شامل 3 مرد و یک زن در روستای ستره و یک ایست بازرسی در بازداشت هستند. انتظار می‌رود که پرونده مربوط به این خبرنگاران آمریکایی به دفتر دادستان کل ارجاع داده شود. در حال حاضر خبرنگاران بسیاری در بحرین که از اواسط فوریه (اواخر بهمن 1389) صحنه تظاهرات صلح‌آمیز ضددولتی است، در بازداشت به سر می‌برند.

پلنگ خشمگین در هند

یک پلنگ خشمگین در مدرسه‌ای در یکی از ایالت‌های هند دست‌کم 6 نفر را زخمی کرد. به گفته مقام‌های رسمی، این پلنگ نر 8 ساله که از قفس خود متواری شده بود وارد مدرسه‌ای در بنگلور شد و چندین نفر را زخمی کرد. این پلنگ خشمگین برای معاینات پزشکی به پارک ملی بنرگاتا منتقل شده بود که ناگهان از قفس خود فرار کرد. هفته پیش نیز یک پلنگ در محوطه یک مدرسه در منطقه کوندالاهالی در ایالت کارناتاکا در جنوب هند دیده شد.

*********************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات