صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۸  ، 
کد خبر : ۲۸۷۵۴۷

اخبار ویژه روزنامه‌های 29 بهمن ماه

روزنامه کیهان **

شیر تو شیر بی‌سابقه در روزنامه اجاره‌ای

یک روزنامه اجاره‌ای بعد از انتشار مطالب توهین‌آمیز علیه سپاه، اقدام به انتشار مطالب کپی شده از رسانه‌های سازمان سیا و MI6 کرد.

به گزارش دانا، روزنامه قانون سرمقاله خود را به مطلبی با عنوان ورود مصدق به انتخابات 2016 آمریکا اختصاص داده که بلافاصله خبرنگاران رسانه‌های اپوزیسیون نسبت به انتشار مطلب خود در این روزنامه بدون اجازه آنها اعتراض کردند.

کیوان حسینی، خبرنگار رادیو فردا در صفحه فیس‌بوک خود دراین‌باره نوشت: «روزنامه قانون در شماره روز سه‌شنبه، بعد از چند روز تاخیر به سراغ ماجرای سندرز و مصدق رفته و در صفحه یک هم عکسی از مصدق چاپ کرده. در مطلبی که درباره موضوع نوشته شده، بعد از یک مقدمه اغراق‌آمیز ملی‌گرایانه، از میانه پاراگراف دوم، آخرین نوشته من در وب‌سایت رادیو فردا کپی شده! بدون یک واو کم یا زیاد، نیمی از سرمقاله روزنامه قانون، آخرین نوشته من است که به نام «مهدی دل‌روشن» منتشر شده، نویسنده برای نیمه دوم مطلب هم تلاش خارق‌العاده‌ای نکرده. آن بخش هم کپی مطلب هادی نیلی است از وب‌سایت بی‌بی‌سی فارسی. اگر «قانون» به خودم مطلبی سفارش می‌داد، بدون پرداخت حق‌التحریر و انتشار نامم، حتما مطلب بهتری برایشان می‌نوشتم که هم حرف‌ تازه‌ای توش باشد و هم خواندنی‌تر باشد.»!

روزنامه قانون در شماره چند روز قبل خود نیز در مطلبی تحت عنوان «چرا اسیر آمریکایی می‌گریست؟» از اقدام نیروی دریایی سپاه در برخورد با ملوانان آمریکایی که وارد آب‌های ایران شده بودند و همچنین انتشار فیلم گریه یکی از ملوانان انتقاد کرده و اقدامات سپاه را به جنایت‌های داعش تشبیه کرده بود.

پیش از این نیز روزنامه اعتماد برای ماه‌های متمادی تحلیل‌های بی‌بی‌سی را بدون ذکر مأخذ عینا به عنوان تحلیل‌های خود منتشر می‌کرد. برخی همکاران اعتماد هم‌اکنون با شبکه‌ بی‌بی‌سی همکاری می‌کنند.

هر ماه 5352 نفر در دولت تدبیر بیکار شده‌اند

در طول 27 ماه فعالیت دولت تدبیر و امید، هر ماه 5352 نفر در ایران شغل خود را از دست داده‌اند.

به گزارش «الف» مقایسه نتایج طرح آمارگیری فصلی نیروی کار در پاییز 94 با تابستان 92 نشان می‌دهد در تابستان 92، 22/191/244 نفر در ایران شاغل بوده‌اند اما این آمار در پاییز 94 به 22/046/733 نفر رسیده است. به این ترتیب خالص ایجاد شغل از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون منفی 144/511 نفر بوده است و با احتساب 27 ماه (دو سال و 3ماه) از عملکرد این دولت، هر ماه 5352 ایرانی شغل‌شان را از دست داده‌اند.

این آمار براساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در تابستان 92 و پاییز 94 (مرکز آمار ایران) استخراج شده است. نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در سایت مرکز آمار ایران قابل دریافت و مشاهده است.

فرافکنی سخنگوی دولت درباره معطل ماندن بودجه 95

سخنگوی دولت در نشست خبری در خصوص تصویب لایحه بودجه در مجلس گفت: بودجه غیر از پیش‌بینی‌ درآمدها و هزینه‌ها، پیامی هم برای بخش‌های غیردولتی دارد و برای آنها مشخص و تبیین می‌کند که دولت چه برنامه‌ها و چه سیاست‌هایی را برای سال آینده در پیش گرفته است؛ بنابراین به مصلحت نیست که بودجه چند ماه معطل باشد و فعالان اقتصادی ندانند چه سیاست‌هایی برای سال آینده پیش‌بینی شده است.

به گزارش «فردا»، این اظهارنظرهای نوبخت در حالی است که بودجه سال 95 به جای 15 آذرماه، 27 دی ماه، یعنی با 42 روز تاخیر به مجلس ارائه شد. دولتی‌ها در توجیه این دیرکرد به روز موعودشان (اجرایی شدن برجام) اشاره کردند و گفتند که بودجه را براساس پسابرجام تدوین کرده‌اند و لذا منتظر اجرایی شدن برجام بودند.

اما این تاخیر در ارائه لایحه بودجه آن هم درست در سالی که انتخابات مجلس باید برگزار شود معادلات را کمی پیچیده‌تر کرده است. با توجه به اینکه طبق قانون، بررسی و تصویب بودجه در مجلس مراحل متعدد و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد؛‌ از تصمیم‌گیری در خصوص کلیت لایحه بودجه تا جلسات تخصصی کمیسیون‌ها و بحث و تبادل نظر در خصوص اجزای آن در صحن علنی مجلس، به علاوه مدت زمانی که مرکز پژوهش‌های مجلس برای یک مطالعه جامع و دقیق در خصوص ابعاد آن نیاز دارد، به طور طبیعی از دست دادن یک ماه و نیم زمان در این مسیر به لحاظ فنی و حرفه‌ای خسارتی بزرگ برجای گذاشت و از طرف دیگر نمایندگان درگیر انتخابات دور دهم هستند و به تاخیر انداختن تقدیم لایحه بودجه به معنای قرار گرفتن قلب دوره بررسی آن در مغز زمان تکاپوی نمایندگان و تبلیغات آنها برای موفقیت در انتخابات است.

همچنین نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا دولت لایحه بودجه چند دوازدهم به مجلس ارائه خواهد کرد یا خیر اظهار داشت: نظر دولت به دفعات از سوی خودم منعکس شده، نمایندگان مجلس شورای اسلامی حتی پس از گذشت 3 هفته تعطیلی که در حوزه انتخابی خود حضور پیدا می‌کنند، بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس این امکان را دارند که با یک مقدار فشردگی در برنامه‌ها لایحه بودجه 95 را تا پایان اسفند ماه به تصویب برسانند. به نظر می‌رسد با توجه به اعلام نیاز به ارائه لایحه بودجه چند دوازدهم به مجلس، این اظهارات جناب سخنگو مصداق بارز تعیین تکلیف و دخالت در قوه مقننه است به علاوه اینکه نوبخت در ادامه سخنانش، اظهارات تامل‌برانگیزی را به زبان آورد و گفت: قطعا اگر لایحه بودجه 95 به تصویب نرسد آن افزایش درآمدهایی که برای کارمندان و بازنشستگان پیش‌بینی شده از ابتدای سال 95 عملیاتی نخواهد شد و ما امیدواریم بدون ارائه لایحه چند دوازدهم، لایحه بودجه به نتیجه برسد.

یعلون: نفوذ و قدرت ایران چالشی بزرگ برای اسرائیل است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت ایران چالش بزرگ ما در منطقه است.

موشه یعلون ضمن سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: ایران دنبال نفوذ و هژمونی در منطقه و چالشی بزرگ برای اسرائیل است. حمایت ایران از حزب‌الله و حماس و جهاد اسلامی برای ما خطرناک است.

وی همچنین در مصاحبه با روزنامه آلمانی ولت گفت:ایران و حزب‌الله برای اسرائیل از داعش خطرناک‌تر است. در 2 سال اخیر ما شاهد 10حمله از بلندی‌های جولان در سوریه بودیم. هیچ کدام از آنها از جانب داعش یا جبهه ‌النصره نبود بلکه از طرف سپاه ‌پاسداران صورت گرفته بود.

وی افزود: ایران قدرتی منطقه‌ای با صنعت نظامی پیشرفته است و در منطقه سلاح توزیع می‌کند.

یعلون گفت: ایران در کنار مرز ما قرار دارد و این موجب شده است که بیشتر به ما سردرد بدهد تا داعش.

وی در پاسخ به اینکه چه انتظاری از انتخابات آینده ایران دارد، مدعی شد: ایران یک دیکتاتوری است و هیچ چشم‌اندازی برای تغییر تعیین‌کننده‌ای در این کشور وجود ندارد.

سایه تحریم‌های آمریکا همچنان بر سر شرکت‌ها و بانک‌های فرانسوی

با وجود دعوت‌های مکرر دولت ایران از بانک‌های فرانسوی، این بانک‌ها به خاطر نگرانی از تحریم‌های آمریکا از همکاری با ایران خودداری می‌کنند.

وبسایت رادیو فرانسه با انتشار این خبر نوشت: مسئول امور مالی شرکت هواپیماسازی «ایرباس» از بانک‌های اروپایی خواست که به دلیل مجازات‌های آمریکا علیه ایران، از صادرات محصولات و تجهیزات به ایران پشتیبانی کنند.

این گزارش می‌افزاید: برای شرکت هواپیماسازی «ایرباس» که توافقنامه فروش 118 هواپیمای مسافربری به ارزش 27 میلیارد دلار را با ایران امضا کرده، پشتیبانی بانک‌های اروپایی و فرانسوی از این معامله از اهمیت بالایی برخوردار است برغم دعوت‌های مکرر دولت ایران بانک‌های فرانسوی به دلیل نگرانی‌شان از تحریم‌های آمریکا علیه ایران از همکاری اقتصادی با این کشور پرهیز می‌کنند.

نایجل تیلور مدیرکل فدراسیون بانک‌های فرانسه گفته است: چارچوب حقوقی مجازات‌های آمریکا علیه ایران همچنان مبهم است و بانک‌ها باید مطمئن باشند که در صورت همکاری با ایران با مجازات‌های آمریکا روبرو نمی‌شوند.

مدیرکل فدراسیون بانک‌های فرانسه همچنین می‌گوید: بانک‌های فرانسوی برای همکاری با ایران نیازمند امنیت حقوقی کامل هستند. او همچنین گفته است ممکن است بتوان برای پرهیز از رویارویی با مجازات‌های آمریکا در معامله با ایران به جای دلار از یورو استفاده کرد، اما، چنین تدبیری نیز کافی به نظر نمی‌رسد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در آخرین سفرش به انگلستان با اشاره به نگرانی بانک‌های اروپایی از همکاری با ایران به دلیل تداوم تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران هشدار داد که ادامه این وضع ممکن است کل توافق بین‌المللی بر سر برنامه اتمی ایران را زیر سوال ببرد.

همزمان دویچه وله در گزارشی نوشت: یکی از مدیران ایرباس از بانک‌های اروپایی خواست از تعاملات مالی با ایران حمایت کنند و به خاطر ترس از جریمه‌های آمریکا از این امر امتناع نکنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جریمه 9 میلیارد دلاری گروه بانکی «بی‌ان‌پی پاریبا» در سال 2014 از سوی آمریکا به اتهام نقض تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی، بانک‌های فرانسوی را نسبت به تعامل با ایران دچار تردیدهای جدی کرده است.

این گزارش می‌افزاید: کمپانی هواپیماسازی ایرباس که به تازگی و در جریان سفر روحانی به فرانسه قراردادی به ارزش 27 میلیارد دلار برای فروش 118 هواپیمای مسافربری به ایران امضا کرده، به خاطر بی‌میلی بانک‌های اروپایی برای تعامل با ایران با دشواری‌های متعددی روبرو شده است.

به گزارش ماری‌ان‌بربت‌لیانی مدیر فدراسیون بانکداری فرانسه در گفت‌وگو با رویتر گفت: «چارچوب قانونی آمریکا درباره تحریم‌ها علیه ایران همچنان مبهم است و بانک‌ها برای این که قادر به تعامل باشند نیاز به شفافیت و امنیت قانونی دارند. این تغییرات مهم هنوز رخ نداده است تا در پی آن معاملات با ایران تسهیل شود.»

غیبت رهروان در عکس دسته‌جمعی ائتلاف اصلاح‌طلبان

روزنامه‌های اجاره‌ای تصویر دسته‌جمعی ائتلاف اصلاح‌طلبان را بدون حضور 3 عضو فراکسیون رهروان منتشر کردند.

علی مطهری، کاظم جلالی و بهروز نعمتی سه تن از اعضای فراکسیون رهروان هستند که در گذشته خود را اصلاح‌طلب معرفی می‌کردند اما مدتی است لابی‌هایی با اصلاح‌طلبان و دولت برقرار کرده‌اند و از جمله بنابر اظهارات جلالی،‌ وی به اصرار جهانگیری و علوی و واعظی و رحمانی‌فضلی در تهران نامزد شده است.

در تصاویر منتشره توسط روزنامه‌‌های شرق و اعتماد از ائتلاف 30 نفره اصلاح‌طلبان، مطهری و جلالی و نعمتی در عکس دسته‌جمعی حضور پیدا نکرده‌اند.

بهروز نعمتی در مصاحبه با ایسنا گفته است: مذاکرات کاظم جلالی با حزب اعتدال و توسعه منجر به همراهی در ائتلاف اصلاح‌طلبان شده است.

محمدرضا عارف در این فهرست سرلیست است. علی مطهری در لیست دیگری که به نام صدای ملت (با حذف پسوند قبلی «منتقد دولت») منتشر شده، سرلیست است و کسانی چون حضرتی، محجوب، وکیلی، کواکبیان، جلودارزاده، غفوری‌فرد، سبحانی، خوش‌چهره، صالحی‌منش، بیادی و شیخ‌الاسلام در آن حضور دارند.

اخیرا زمانی مشاور لاریجانی در اظهاراتی کنایه‌آمیز گفته بود عارف می‌تواند نایب رئیس خوبی باشد (البته بحث هیئت رئیسه مجلس منوط به راهیابی به مجلس است چه اینکه عارف در نظرسنجی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری 92 فقط 8 درصد رأی داشت.)

روایت مشاور رئیس‌جمهور از ترجیح لاریجانی بر عارف

حامیان دولتی عارف به سرعت از وی عبور کردند. اکنون علی یونسی مشاور ارشد روحانی می‌گوید عارف برای ریاست لاریجانی بر مجلس آینده مصلحت‌اندیشی کند.

به گزارش شفاف، در حالی که لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان و حامیان دولت با اما و اگرهای حاشیه‌ای و با سرلیستی محمدرضا عارف منتشر شد، مشاور رئیس‌جمهور پرده دیگری از برنامه حامیان دولت را برای ریاست مجلس آینده کنار زد. علی یونسی در گفت‌وگویی با روزنامه آرمان با اشاره به ریاست مجلس آینده تاکید کرد که «عارف برای ریاست لاریجانی مصلحت‌اندیشی می‌کند».

وی در پاسخ به این پرسش که «اگر آقای عارف نیز کاندیدای ریاست مجلس شدند چه شرایطی پیش خواهد آمد؟» گفت: «بنده معتقدم قطعا همکاری میان آقای عارف و لاریجانی در مجلس آتی خواهد بود. به نظر من به همان دلیل که مصلحت بود آقای عارف به سود آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری کناره‌گیری کند در مجلس دهم نیز مصالح اصلاح‌طلبی و مجلس را در ارتباط با مدیریت آن در اولویت قرار خواهند داد».

عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 نیز نامزد بود که با فشار اصلاح‌طلبان و با دلخوری تمام بدون اینکه از روحانی حمایت کند، کناره‌گیری کرد.

*********************************

روزنامه ایران**

محبوبیت روحانی و ظریف به روایت نظرسنجی «المانیتور»

«المانیتور» نوشت: «یک نظرسنجی جدید که چند روز قبل از اجرای توافق اتمی انجام شد، نشان می‌دهد که حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، از حمایت قدرتمند افکار عمومی این کشور برخوردار است. ایرانیان همچنین با نزدیکی به اروپا موافق هستند اما دیدگاهی منفی نسبت به ایالات متحده امریکا دارند.» به گزارش «انتخاب»، این نظرسنجی بین روز ۲۹ دسامبر تا ۱۵ ژانویه از سوی دانشگاه مریلند و از طریق یک واسطه اجرا شد. نظر ۱۰۱۲ نفر از ایرانیان بالای ۱۸ سال از طریق تلفن پرسیده و ضریب خطایی میان منفی تا مثبت 2/3 درصد برایش تعریف شد.

برمبنای نسخه مفصل نظرسنجی که در اختیار «المانیتور» قرار گرفته است، ۸۲ درصد از پاسخ‌دهندگان، نظر مثبتی نسبت به روحانی داشتند و ۷۸ درصد نیز به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه که تیم ایرانی را در مذاکرات منتهی به امضای برجام با ایالات متحده و پنج قدرت دیگر جهانی رهبری کرد، علاقه داشتند. همچنین بر مبنای این نظرسنجی، ۵۹ درصد از ایرانی‌ها می‌خواهند که نزدیکان و حامیان روحانی در انتخابات پیش روی مجلس، برنده شوند. به نوشته «المانیتور»، این احساس مثبت نسبت به رئیس جمهوری، بیانگر تأیید گسترده برجام از سوی مردم ایران است که تحریم‌های سازمان ملل، اروپا و برخی تحریم‌های ایالات متحده را در روز ۱۶ ژانویه در ازای محدود کردن برنامه اتمی برداشت. طبق نظرسنجی مذکور، ۷۲ درصد حامی توافق هستند و ۸۰ درصد از روابط بهتر با اروپا حمایت می‌کنند.

انتشار نتیجه تحقیقات از تفنگداران امریکایی

سخنگوی وزارت دفاع امریکا ضمن اعلام آغاز تحقیقات از تفنگداران امریکایی که در آب‌های ایران دستگیر شده بودند، گفت: «نتایج این تحقیقات بزودی در اختیار رسانه‌ها و کنگره قرار می‌گیرد.» به گزارش «ایسنا»، «پیتر کوک»، سخنگوی وزارت دفاع امریکا در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه خود در پاسخ به سؤالی درباره بازجویی از ملوانان دستگیر شده در آب‌های ایران توسط سپاه پاسداران گفت: «تحقیقات از این ملوانان انجام گرفته و بخشی از آن به پایان رسیده است و با تکمیل آن، نتایج در اختیار سناتور «مک کین» و رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.» گفتنی است، سناتور «جان مک کین» در هفته جاری ضمن تأکید بر لزوم انجام تحقیقات درباره ماجرای دستگیری 10 تفنگدار نیروی دریایی امریکا، تهدید کرد که اگر روند تحقیقات تا اول ماه مارس یعنی دو هفته دیگر به پایان نرسد، این ملوانان را به مجلس «سنا» احضار و خود درباره علت ورودشان به آب‌های ایران و دستگیری‌شان از آنها بازجویی خواهد کرد.

توافق هسته‌ای، حمله سایبری را بایگانی کرد

«نیویورک تایمز» در تازه‌ترین گزارش خود، طرح حمله سایبری دولت امریکا به تأسیسات اتمی ایران را افشا کرد. به نوشته این روزنامه امریکایی، این طرح مفصل به عنوان «گزینه‌ای غیر از جنگ»، درصورت شکست تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران هسته‌ای طراحی شده بود اما با رسیدن به توافق هسته‌ای ناکام ماند. «نیویورک تایمز» به نقل از مقام‌های نظامی و اطلاعاتی مدعی شد: «برنامه «نیترو زئوس» با هدف فلج کردن سیستم‌های دفاع ضدهوایی، سیستم‌های ارتباطی و بخش‌های مهم شبکه برق این کشور طراحی شده بود ولی با امضای توافق هسته‌ای کنار گذاشته شد.» براساس این گزارش، «هرچند ارتش امریکا طرح های احتیاطی برای انواع سناریوها در جهان مثل حمله کره شمالی به کره جنوبی دارد، اما طرح مربوط به ایران جنبه اضطراری داشت، تا حدودی به این دلیل که مقام‌های کاخ سفید باور داشتند احتمالش زیاد است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تصمیم به حمله به تأسیسات اتمی ایران بگیرد و ایالات متحده به خصومت‌های متعاقب آن کشیده شود.»

*********************************

روزنامه خراسان **

الف نوشت:

سه کاندیدای مجلس خبرگان از زمان نطق انتخاباتی خود در رسانه ملی استفاده نکردند.آیت‌ا... محمد باقرکنی، آیت‌ا... محمد یزدی و آیت‌ا... محمدتقی مصباح‌یزدی سه کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان از زمان 20 دقیقه‌ای نطق خود در رسانه ملی استفاده نکرده و در مدت 2 دقیقه این برنامه به معرفی زندگی‌نامه این افراد پرداخته است.

خبرآنلاین مدعی شد :

حسام الدین آشنا در مناظره تلویزیونی در برنامه نگاه یک، با اشاره به جلسه ای که در یکی از نهاد های امنیتی در فروردین سال 80 درباره نحوه مواجهه با حمله آمریکا به عراق برگزار شده بودگفت حمید مولانا، مشاور بین الملل احمدی نژاد در این جلسه امنیتی، طرح حمله ایران به عراق را داد که به گفته مسئولان اطلاعات سپاه، دام آمریکایی ها بر سر راه نظام بود.

عصر ایران نوشت:

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: حضور گسترده آحاد مردم ایران اعم از شیعه و سنی در انتخابات هفتم اسفند دشمنان را برای ایجاد تفرقه و ضربه زدن به انقلاب اسلامی مایوس می کند.

*********************************

روزنامه وطن امروز **

پطرس غالی درگذشت

پطرس غالی، دبیرکل پیشین سازمان ملل در 93 سالگی درگذشت. غالی، دیپلمات کارکشته‌ای که روز سه‌شنبه در بیمارستانی در قاهره درگذشت بین سال‌های 1992 تا 1996 دبیرکل سازمان ملل بود. دشمنان غالی از کوتاهی در عملیات سازمان ملل برای حفظ صلح در دوره وی انتقاد می‌کنند اما مدافعان وی به شروط سختی اشاره می‌کنند که کشورهای ابرقدرت و در رأس آنها آمریکا مطرح کرده بودند. این دیپلمات مصری تنها دبیرکل سازمان مللی است که به دلیل وتوی آمریکا نتوانست برای بار دوم این سمت را در اختیار بگیرد.

اردن دیپلمات‌ها را بازرسی می‌کند

اردن تصمیم گرفته دیپلمات‌های کشورهای عربی و غیر عربی را در فرودگاه‌ها و مراکز مرزی اردن بازرسی کند. وزارت خارجه اردن در بخشنامه‌هایی که برای همه هیات‌های دیپلماتیک مستقر در این کشور ارسال کرد،‌ از انجام بازرسی‌های فعلی در همه فرودگاه‌ها و مراکز مرزی اردن برای دیپلمات‌های کشورهای عربی و غیرعربی خبر داد و اعلام کرد که این بازرسی‌ها برای همه دیپلمات‌ها به استثنای رؤسای هیات‌ها اجرا خواهد شد.

عرض‌اندام آمریکا برای کره‌شمالی

4 فروند جنگنده رادارگریز اف-22 آمریکایی در اقدامی آشکار برای نشان دادن قدرت ایالات متحده به کره‌شمالی، چهارشنبه‌ در ارتفاع کم بر فراز کره‌جنوبی به پرواز درآمدند. پیونگ‌یانگ احتمالا ورود این جنگنده‌ها از محل پایگاه آمریکا در ژاپن به شبه‌جزیره کره را تهدیدی علیه خود تلقی می‌کند چرا که این جنگنده‌ها یک نمایش واضح قدرت هوایی آمریکا بوده و نشان می‌دهد آمریکا برای دفاع از همپیمان خود یعنی کره‌جنوبی در مقابل کره‌شمالی چه کاری می‌تواند انجام دهد.

تمدید حالت فوق‌العاده در فرانسه

پارلمان فرانسه، سه‌شنبه به تمدید حالت فوق‌العاده در این کشور به مدت 3 ماه رای مثبت داد. این وضعیت از نوامبر گذشته و به دنبال حملات مرگبار در این کشور وضع شده بود. رسانه‌های محلی فرانسه اعلام کردند ۲۱۲ تن از نمایندگان مجلس ملی، پیش‌نویس این قانون را برای ادامه وضعیت کنونی تا ۲۶ ماه مه ‌ارائه کردند. سنای فرانسه هم هفته گذشته به تمدید این وضعیت رای داده بود. نوامبر گذشته، مجموعه‌ای از حملات در فرانسه به مرگ دست‌کم ۱۳۰ نفر منجر شد. گروه تروریستی داعش مسؤولیت این حملات را برعهده گرفت.

یک سعودی سر فرزندش را برید

یک سعودی وهابی در جنایتی هولناک به سبک جنایات تکفیری‌های داعش، سر فرزند ۱۰ ساله‌اش را از تن جدا کرد. به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه عکاظ، پدر قاتل، فرزندش را پس از تعطیلی مدرسه به نقطه‌ای در نزدیکی منزلشان در شهر احد المسارحه - در منطقه جازان در جنوب غربی عربستان - برد و سپس با چاقو او را سر برید. شرطه‌ها در حالی کودک سربریده شده را پیدا کردند که کتاب‌های مدرسه‌اش در کنارش بود. قاتل سعودی هم خود را به دستگاه‌های امنیتی سعودی تسلیم کرده است. رسانه‌های رژیم سعودی مطابق معمول برای گمراه‌سازی افکارعمومی از همان ترفند و شگرد همیشگی یعنی متهم کردن جانی به داشتن بیماری‌های روانی برای تبرئه فرقه وهابیت و افکار ویرانگر آن در بروز چنین جنایاتی استفاده کردند، افکاری که سبب افزایش میزان جرم و جنایت و خشونت در جامعه عربستان شده است. در حالی که این جنایت خشم شهروندان عربستان را برانگیخته است و باعث شده مردم وحشت خود را در شبکه‌های اجتماعی بروز دهند، سرتیپ عثمان المحرج مدیر امنیت کل سعودی برای منحرف کردن افکارعمومی از تاثیرات افکار وهابی بر این جنایت، مراکز بهداشتی و ادارات تابع وزارت بهداشت عربستان را به سبب درمان کردن بیماران روانی که به پدیده‌ای در عربستان سعودی طی سال‌های اخیر تبدیل شده، ‌متهم کرده است. پیروان وهابیت، سربریدن مخالفان عقاید خود را با تکیه بر فتاوای تکفیری ضد اسلامی مبلغان و مفتیان وهابی حلال می‌دانند که این جنایات ضد بشری هولناک به کرات از سوی تروریست‌های تکفیری داعشی و جبهه النصره و دیگر گروه‌های مورد حمایت آل‌سعود در جهان اسلام علیه مسلمانان و مسیحیان و پیروان ادیان دیگر صورت گرفته است.

*********************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات