صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵  ، 
کد خبر : ۲۸۷۷۰۱
در نشست خبری

حدادعادل: دولت اجازه ندهد فتنه پشت نقاب اعتدال پنهان شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در دوران پسابرجام یک مجلس قوی از نظر اقتصادی می‌تواند در هدایت اقتصاد به دولت کمک کند.
 غلامعلی حدادعادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان، گفت: اصولگرایی از نظر ما وفادار ماندن به مبانی امام، پیمودن ادامه راه امام توسط رهبری و حفظ ارزش‌هایی است که ما را در انقلاب اسلامی به پیروزی رساند.

وی با بیان اینکه در 37 سال گذشته دیده‌ایم عده‌ای اصول‌شان را مطابق با اقتضای روز تنظیم می‌کنند، خاطرنشان کرد:یک روز متناسب با فضای کشور، سوسیالیست دوآتشه در اقتصاد شده و از اقتصاد دولتی برای رأی آوردن حمایت می‌کنند و یک روز دیگر همه حرف‌های گذشته را کنار گذاشته، تمایلات غرب‌گرایانه پیدا می‌کنند تا رأی بیاورند در حالی که اصولگرایی مقابل چنین رفتاری در عالم سیاست قرار دارد

وی در ادامه سخنان خود به وحدت شکل گرفته در بین اصولگرایان اشاره کرد و گفت:‌ وحدتی که در مرکز به وجود آمد باعث شد در بین اصولگرایان استان‌ها نیز وحدت قابل توجهی به وجود آید و در شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها هم وحدت قابل توجهی میان اصولگرایان حاصل شود به طوری که در اکثر شهرها و استان‌ها توانستیم با ساز و کار وحدت‌گرایانه‌، نامزدهای مورد تائید ائتلاف اصولگرایی را معرفی کنیم.

حدادعادل بر همین اساس تاکید کرد:‌ در فهرست اصولگرایان حداقل 10 نفر اقتصاددان دیده می‌شود که علاوه بر تحصیلات دانشگاهی و تخصص در اقتصاد، تجربه مدیریتی و قانونگذاری دارند؛ این نشانه اهتمام اصولگرایان به معیشت مردم است، ما معیشت را بخش اول شعار انتخاباتی خود قرار دادیم.

حدادعادل خاطرنشان کرد: در دوران پسابرجام یک مجلس قوی از نظر اقتصادی می‌تواند در هدایت اقتصاد به دولت کمک کند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه در شعارهای انتخاباتی و آنچه در فضای مجازی می‌گذرد، بداخلاقی و تخریب، دروغ و جنجال‌آفرینی به شدت احساس می‌شود، افزود:‌ بنده تجربه مجلس ششم را دارم، احساس می‌کنم صدای پای مجلس ششم در تبلیغات انتخاباتی مجلس دهم شنیده می‌شود، خوب است که ملت به یاد آورد و خوب است ملت به یاد آورد؛ ادبیات جنجالی که حاکم بر مجلس ششم و فضای کشور بود را در تبلیغات انتخاباتی می‌بینیم، باید افراد سیاسی یک انسجام منطقی میان آرای‌شان داشته باشند. نمی‌توان مدام نام رهبری را برد ولی در شعارهای تبلیغاتی از کسانی طرفداری کرد که به صراحت مقابل مقام معظم رهبری ایستادند.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اقدام برخی از جریانات سیاسی برای استفاده از چهره های بد سابقه برای افزایش رای خود در همایش های سیاسی اظهارداشت: این روش ها در دهه 70 و 80 استفاده شد و گروه‌های سیاسی بهره‌ای از این نوع ایجاد شوک‌ها در جامعه نخواهند برد بلکه این اقدامات به کشور صدمه میزند.

حدادعادل برهمین اساس گفت:‌ شعار آقای روحانی اعتدالبوده و دولت خود را دولت راستگویان معرفی کرده است، از این رو اگر کسانی تحت عنوان حمایت از دولت و همسویی با دولت فضای انتخابات را گرفتار جار و جنجال کنند و روش هایی مانند روش های فتنه 88 و فتنه 78 را بخواهند اعمال کنند، این با اعتدال همخوانی ندارد و دولت آقای روحانی نباید اجازه دهد فتنه پشت نقاب اعتدال پنهان شود.

وی همچنین گفت: مردم با بصیرت هستند و این روش ها را تجربه کرده اند و آزموده را آزمودن خطاست.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص عملکرد اقتصادی مجالس هفتم، هشتم و نهم و همچنین برنامه اقتصادی ائتلاف اصولگرایان، افزود: مجلس هشتم و هم مجلس نهم به مشکلات اقتصادی توجه داشته‌اند. در همین مجلس فعلی ما تعداد زیادی طرح و لایحه را به تصویب رساندیم که همه آنها در جهت رفع مشکلات اقتصادی بوده است.

وی با تاکید براینکه مجلس هفتم از نظر اقتصادی برنامه‌های متعددی داشت، گفت:‌ به عنوان مثال طرح تثبیت قیمت‌ها، یکی از برنامه‌های اقتصادی مجلس هفتم بود، اما گاهی در مورد این طرح آنچنان عنوان می‌شود که گویی این طرح صدمه‌ای به اقتصاد بوده است، ولی حقیقت این است که هر سال دولت‌ها به عنوان مبارزه با آلودگی هوا، قیمت سوخت خودرو را افزایش می‌دادند و بلافاصله با اعلام افزایش قیمت بنزین، همه قیمت‌ها به صورت مهارنشدنی بالا می‌رفت و مسئولین به جز خط و نشان کشیدن‌های لفظی و اظهار تأسف، هیچ کاری نمی‌کردند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان تاکید کرد: در نتیجه این اقدامات یک تورم بی‌جایی به علت افزایش قیمت بنزین در همه قیمت‌ها ایجاد می‌شد؛ یعنی دولت از افزایش قیمت سوخت بهره‌ای هم نمی‌برد. با اینکه درآمدی از افزایش قیمت بنزین کسب می‌کرد، اما به دلیل تورم ناشی از آن افزایش، هزینه‌هایش بالا می‌رفت.

حدادعادل ادامه داد: ما وقتی دیدیم دولت برای جلوگیری از این تورم برنامه‌ای ندارد، در همان سال افزایش قیمت بنزین را متوقف کردیم و گفتیم با این کار تا شهریور سال بعد قیمت‌ها تغییر نکند و از این طریق دولت به صورت همزمان بتواند برای مهار تورم، برنامه‌ای داشته باشد. این یکی از کارهای مجلس هفتم بود.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان یکی دیگر از اقدامات مجلس هفتم را سهمیه‌بندی بنزین عنوان کرد و افزود: اگر این طرح به درستی اجرا شده بود، ما امروز گرفتار آلودگی هوا نبودیم و دولت هم مجبور نمی‌شد از خارج بنزین وارد کند.

وی افزود:‌ همچنین رفت و آمد هم در خیابان‌ها آسان‌تر می‌شد ولی متاسفانه این طرح را نه دولت قبل قدرش را دانست و نه دولت‌ بعدی. امروز این طرح به کلی فراموش شده است ولی از اقدامات شجاعانه مجلس هفتم بود.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در ادامه افزایش صددرصدی حقوق بازنشستگان را یکی دیگر از کارهای مجلس هفتم دانست و گفت: در سال 84 حداقل حقوق بازنشستگان 119 هزار تومان بود، اما مجلس هفتم در بودجه سال 85 این مبلغ را به 200 هزار تومان رساند و دریافتی مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی را دو برابر کرد؛ اینها بخشی از اقدامات ما در مجلس هفتم بوده البته مجالس بعد هم فعالیت‌های اقتصادی داشتند.

حدادعادل یادآورشد: اصولگرایان برنامه اقتصادی خود را برای مجلس دهم منتشر کرده‌اند که این برنامه در رسانه‌ها منتشر شده است.

وی در ادامه سخنانش گفت: ما معتقدیم در دوران پسابرجام باید هدایت اقتصاد کشور در مسیر اقتصاد مقاومتی باشد و باید قویاً از سوی مجلس نظارت صورت بگیرد. نگرانی ما این است که در دوران پسابرجام با هجوم شرکت‌های اقتصادی غربی، اقتصاد ما از این چیزی که است، وابسته‌تر شود.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به سوالی درباره اینکه در میان نامزدهای اصولگرا به دلیل حضور همزمان آنها در چند فهرست و عدم انصراف برخی از آنها نوعی دوگانگی مشاهده می شود، اظهار داشت: همیشه اینگونه است که وقتی فهرست اصلی ارائه می شود، ممکن است به طور استثنائی چند نفری هم بنا به دلایلی بخواهند تا روزهای آخر در صحنه انتخابات باشند.

حدادعادل افزود: این چیزی نیست که بتوان افراد را با اجبار از حضور در صحنه انتخابات منصرف کرد و در فضای اصولگرایی نیز در کنار فهرست اصلی ممکن است چند نفری فهرست دیگری بدهند،  آنچه برای اصولگرایان اصل است، همان فهرست 30 نفره است و حضور همزمان نامزدهای ائتلاف در فهرست های دیگر نیز دو حالت دارد؛ گاهی حضور در فهرست های سیاسی رقیب است که این مجاز نیست و گاهی حضور در فهرست هایی است که قشرهای مختلف مردم مثل ورزشکاران، صنعتگران و فرهنگیان منتشر می کنند که این نوع را نه می‌توان کنترل کرد و ممانعت از آن هم ضرورتی ندارد.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان اضافه‌کرد:‌ آنچه برای ما مهم بوده، این بوده که اصولگرایان مرز خود را با دیگران روشن کنند و اینطور نباشد که کسی برای رأی آوری هم در فهرست اصولگرایان باشد و هم در فهرست اصلاح طلبان که چنین چیزی هم اتفاق نیفتاده است.

حدادعادل در پاسخ به سوالی درباره مطرح شدن شعارهایی در همایش‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان که ارتباطی به وظایف مجلس ندارد، گفت: این روش‌ها برای رأی‌آوری است نه حل مشکلات مردم؛ با اینکه شعار برخی ها «آرامش » است، اما از کسانی حمایت می شود که بر هم‌زنندگان آرامش کشور بوده اند و اگر فضای سیاسی آرام نباشد، موفق به حل مشکلات اقتصادی نمی شویم.

سخنگوی ائتلاف امروز بزرگترین امتیاز جمهوری اسلامی را امنیت و آرامش دانست و گفت:‌ این آرامش را مدیون کسانی هستیم که پیکرهای آنان را به عنوان مدافعان حرم تحویل می گیریم اگر آنها در سوریه و عراق مقاومت نمی‌کردند امروز آرامش نداشتیم و اگر جلوی عوامل فتنه نیز گرفته نمی‌شد، امروز در کشور آرامش نداشتیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه دولت و مجلس دهم اگر بخواهند مشکلات کشور را حل کنند، باید بدانند که این بدون آرامش امکان پذیر نخواهد بود، گفت:‌ اگر صاحبان این منش تخریب و بدزبانی که این روزها رواج یافته، به مجلس راه یابند، نگران بازگشت فضای پرتنش مجلس ششم خواهیم بود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص حضور اصولگرایان در لیست اصلاح طلبان و ابراز نگرانی برخی اصولگرایان در زمینه افزود: عده‌ای درصدد آشفته کردن فضا هستند. اینکه چه جاذبه‌ای در اصلاح‌طلبان وجود دارد که برخی اصولگرایان جذب آنها شده‌اند را باید از خود آنهایی پرسید که راضی شده‌اند در فهرست اصلاح‌طلبان قرار گیرند؛ این نگرانی وجود ندارد که در مجلس آینده اصولگرایان بیشتری تمایل به پیوستن به اصلاح طلبان داشته باشند، البته شاید آقای مصباحی مقدم شخصاً نگرانی داشته باشد.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان ادامه داد: اگر هر جریان سیاسی، اصول شفافی داشته باشد و بر اساس اصول شفاف خود به دنبال حل مشکلات باشد، فضای درستی شکل می گیرد. در فضای سیاسی درست، رقابت میان برنامه‌ها خواهد بود نه شعارها و ادعاها.

وی با بیان اینکه اصولگرایان به دلیل وجود اختلاف نظر، ائتلاف کرده‌اند، گفت: اگر اختلاف نظر نداشتیم، ائتلاف نمی‌کردیم، موفقیت ما این بود که با وجود اختلاف نظر به وحدت و ائتلاف رسیدیم.

حدادعادل با تأکید بر اینکه ائتلاف اصولگرایان با وجود اختلاف نظرها نشان‌دهنده وجود عقلانیت در جریان اصولگرایی است، گفت: امیدوارم وحدتی که در ارائه فهرست واحد متجلی شد، در رای مردم به فهرستی 30 نفره نیز به طور کامل تحقق یابد.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وجود چهره های پایداری موجب کاهش اقبال به فهرست اصولگرایان شده، گفت: از کجا معتقدید که وجود چهره‌های پایداری، اقبال عمومی به این فهرست را کاهش داده است؟دو سه سال است که عده ای به هر نوع نقدی برچسب افراطی گری زده و یا همه اصولگرایان را به جریان پایداری منصوب می کنند و پایداری‌ها را هم سیاه نمایی می‌کنند که این ترفند سیاسی است.

وی ادامه داد: جریان پایداری سلیقه سیاسی اصولگرایی است، جریان پایداری در بسیاری از مبانی با اصولگراها همسان هستند و شما نگران وحدت اصولگرایان نباشید.

حدادعادل در ادامه به موضوع اقتصاد اشاره کرد و گفت: کلید اقتصاد مقاومتی در دست دولت است، اگر دولت مصمم به اجرای اقتصاد مقاومتی نباشد، بهترین مجلس‌ها با بهترین قانون‌ها هم کاری از پیش نخواهند برد، از این رو دولت باید اراده راسخ به اجرای اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی، تقویت پایه‌های شرکت‌های دانش بنیان است، معضل نظام آموزشی کشور ما دلخوش کردن به آمارهای ISI است، این جزو برنامه‌های ماست که از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کنیم و البته دولت هم باید در این زمینه همراه باشد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به سؤالی درباره آرایش سیاسی مجلس آینده و فراکسیون‌‌های آن از جمله فراکسیون رهروان ولایت، گفت: اصطلاحاتی مانند «رهروان ولایت» خاص مجلس نهم بوده، نمی‌توان از الان درباره آرایش سیاسی مجلس دهم صحبت کرد، ممکن است این عناوین کنار گذاشته شده و عناوین جدیدی شکل بگیرد.

حدادعادل با بیان اینکه چه اتفاقی افتاده خارجی‌ها در انتخابات ما طمع کرده‌اند؟ یادآورشد: دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی ایران، استقلال است، مردم در 37 سال گذشته با شعار «مرگ بر آمریکا»، استقلال مکتبی، فکری و سیاسی خود را حفظ کرده‌اند چطور است کسانی که افتخارشان مبارزات انقلابی است، امروز بیش از همه مورد تشویق خارجی‌ها قرار گرفته‌اند که این مسئله مورد تائید ملت نیست.

وی تصریح کرد: ملتی که در 9 دی آن حماسه بزرگ را از خود نشان داد، آنقدر بصیرت دارد که تحت تاثیر القائات خارجی قرار نگیرد.

حداد عادل با بیان اینکه هر چه زور مردم در انتخابات بیشتر باشد و انتخابات باشکوه‌تر برگزار شود، اقتدار ملی بیشتر خواهد شد، گفت: این برای عزت کشور یک سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به سؤالی در خصوص شاخص‌های انتخاب اعضای لیست 30 نفره ائتلاف اصولگرایان اظهارداشت: من در مصاحبه قبلی معیارهای تعیین افراد برای لیست ائتلاف اصولگرایان را مطرح کردم، شایستگی فردی، اصولگرا بودن و رای‌آوری از جمله شاخص‌ها بود، ما در کلیت فهرست این ملاحظات را داشتیم که 4 نفر روحانی و 6 نفر از بانوان و 10نفر از اقتصاددانان در لیست ائتلاف حضور داشته باشند، یعنی باید یک ترکیب بهنجاری را از لحاظ تخصصی و غیرتخصصی در این فهرست رعایت می‌کردیم.

حدادعادل یادآورشد: باید توازنی میان تجربه و نوآوری در افراد فهرست رعایت می‌کردیم، مجموعه این ملاحظات باعث شد که برخی از این چهره‌ها در لیست قرار نگیرند؛ فقط آقای غفوری‌فرد نبود که در فهرست اصولگرایان قرار نگرفت، بلکه اصولگرایان دیگری هم بودند که در مجلس فعلی هم هستند و ما هیچ انتقادی به مواضع آنها نداریم و آنها را اصولگرایان صالح و خدمتگزاری می‌دانیم ولی در یک فهرست 30 نفره ظرفیت برای حضور همه اصولگرایان وجود ندارد، ممکن است چند نفری هم با وجود شایستگی‌ها در فهرست قرار نگیرند، اما به قول ورزشکاران هیچ چیز از شایستگی‌های آنها کم نمی‌شود.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه در صورت گنجانده نشدن برخی چهره‌ها در فهرست اصولگرایان، لیست ائتلاف با تفرقه و تشتت همراه می‌شد، گفت: وحدت همین است، یکی از لوازم وحدت این است که همه جریان‌ها در آن حضور داشته باشند، شما نمی‌توانید بگویید بیایید با یکدیگر به وحدت برسید و از طرفی یک شاخه و گروه را حذف کنید، مگر دیگران غیر از این کار را انجام می‌دهند؛ این مسئله یک امر طبیعی و عقلایی است.

حداد عادل در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا اصولگرایان از عملکرد اقتصادی سه دوره مجلس هفتم، هشتم و نهم و هشت سال دولت اصولگرایی صحبت نمی‌کنند و پاسخگو نیستند، تصریح کرد: شما فکر می‌کنید اداره یک کشور در شرایطی که آمریکایی‌ها و هم‌دستان غربی آنها فلج‌کننده‌ترین تحریم تاریخ را بر این کشور تحمیل کردند، کار آسانی بوده؟ مگر کسی شک دارد که مشکلات اقتصادی وجود داشته است؟ مشکلات اقتصادی وجود داشت و امروز هم وجود دارد. مگر در دو سال و نیم گذشته که دولت در دست اصولگرایان نیست، چه اتفاقی افتاده است؟ چرا ما باید یکدیگر را متهم کنیم؟ چرا به اصل موضوع توجه نداریم؟

حداد عادل با بیان اینکه یک کشور انقلابی بر موجودیت اسرائیل صحه نگذاشت و در مقابل این ظلمی که بر جهان اسلام رفته است، سکوت نکرد و اجازه نداد دستِ آمریکا در کشور باز شود، گفت: آمریکا هم آمد موضوع هسته‌ای ما را بهانه کرد، فشار اقتصادی آورد که این فشار به هر دولتی وارد می‌شد، مشکلات اقتصادی پدید می‌آمد. چه دولت آقای احمدی‌نژاد باشد و چه دولت آقای روحانی، ما باید کارنامه دولت‌ها و مجلس‌ها را با در نظر گرفتن تحریم‌ها ارزیابی کنیم، نه اینکه بگوییم در آن زمان چه اتفاقاتی افتاد و امروز چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تخریب های صورت گرفته نسبت به وی مبنی بر داشتن چند مسئولیت و دریافت همزمان حقوق، اظهار داشت: این هم از خوش اخلاقی رقبای ما است؛ چون ما به بداخلاقی متهم هستیم و آنها ادعای اخلاق دارند.

حدادعادل تصریح‌کرد: من از مجلس هیچ حقوقی نمی‌گیرم و در این 16 سال نمایندگی نیز همیشه از دانشگاه تهران به مجلس مأمور بوده ام و حقوق دانشگاه تهران را می گیرم و بابت این پول همیشه هم تدریس کرده‌ام؛ در بنیادهایی هم که مسئولیت دارم، حقوق نمی‌گیرم و فقط مبلغ اندکی از فرهنگستان زبان و ادب فارسی بابت حق التحقیق می‌گیرم.

وی همچنین گفت: ریاست فرهنگستان نیز به معنای دو شغله بودن نیست؛ چراکه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که در زمان ریاست مرحوم حبیبی بر فرهنگستان صورت گرفته بود، ریاست فرهنگستان، شغل آموزشی است و منعی ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: اگر صد جای دیگر هم باشد تا وقتی توان داشته باشم کار می کنم، اما به قصد حقوق گرفتن کار نمی کنم و در 37-38 سال اخیر نیز تجربه اندوخته ام و به همین دلیل فهرستی از حضور من در مجامع مختلف درست کرده اند و آن را تبلیغ می کنند، در همین دولت آقای روحانی نیز با امضای ایشان حکم جدیدی با عضویت در یک شورای جدید پیدا کرده‌ام و به این دولت هم در حد توانم خدمت می کنم.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره انتقادهای وارده به طرح تثبیت قیمت ها در مجلس هفتم اظهار داشت: نظر ما در مجلس هفتم این نبود که تثبیت قیمت‌ها ابدی باشد؛ ما تنها گفته بودیم که قیمت ها برای 6 ماه تغییر نکند تا دولت لایحه ای به مجلس بیاورد، تصدیق می کنید که هر سال با افزایش قیمت بنزین همه چیز به این بهانه گران می شد و این یک تورم غیرواقعی در کشور ایجاد می کرد؛ بنابراین این مصوبه مجلس هفتم یک تصمیم موقت بود چون دولت در این رابطه هیچ برنامه ای نداشت.

وی همچنین درباره عملکرد مجالس گذشته در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: فساد اقتصادی یک امر فراجناحی است و می‌بینیم که در تبلیغات انتخاباتی به عنوان یک ابزار برای تسویه حساب جناحی مورد استفاده قرار می گیرد.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه همه باید برای ریشه‌کنی فساد اقتصادی دست به دست هم دهیم، گفت: برخورد با فساد هم قانون می خواهد که در این زمینه قوانینی را در مجلس گذرانده ایم و هم اراده قوه قضائیه را می خواهد که البته در چند سال اخیر قوه قضائیه با سه پرونده بزرگ شهرام جزایری، مه آفرید امیرخسروی و بابک زنجانی دست و پنجه نرم کرده است.

حدادعادل افزود: سنگین ترین پرونده تاریخ قضایی ایران، همین پرونده مه آفرید امیرخسروی بود که قوه قضائیه اراده خودش را نشان داد و پرونده بابک زنجانی را نیز خود نمایندگان مجلس مطرح و پیگیری کردند، معتقدم اقتصاد مقاومتی یا هر نسخه دیگری زمانی گره گشا خواهد بود که جلوی فساد اقتصادی گرفته شود.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در خصوص حساسیت اصولگرایان به محیط‌زیست، گفت: من از 40 سال پیش در رابطه با مسائل محیط‌زیستی حساسیت داشتم و به خانم ابتکار در این زمینه مشورت می‌دهم.

وی یکی از علل آلوده بودن شهرها را تولید بی‌رویه خودروهای شخصی خواند و گفت: تا زمانی که خودروهای بی‌حساب وارد خیابان‌ها می‌شوند، مشکل آلودگی هوا حل نمی‌شود،‌هیچ دولتی از طریق کنترل تولید خودرو اقدام به حل مشکل آلودگی هوا نکرده است. مجلس هفتم با سهمیه‌بندی بنزین می‌خواست این مشکل را حل کند اما سهمیه‌بندی نیز برداشته شد.

وی با تاکید بر اینکه باید جلوی زمین‌خواری و پول‌خواری‌ها گرفته شود، گفت: مسئله محیط‌زیست، مسئله‌ای فراجناحی است و باید همه دست به دست هم دهیم و نگذاریم جنگل‌ها از بین رفته و دریاچه‌ها خشک شود، مسئله محیط‌زیست نباید به مسئله سیاسی تبدیل شود و باید بر اساس راهکارهای دقیق علمی و بر اساس دلسوزی، برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات