سیاسی >>  سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۵۶۵۳۹

حدادعادل: جهاد تبیین پادزهر تحریف دشمن است

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: ما در شورای ائتلاف افراد متخصص، مومن، پر تلاش و سالم را معرفی می‌کنیم تا مجلسی به وجود بیاید که برای کار دولت ریل گذاری کند و دولت را تقویت کند

نشست «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهر تهران» امروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این نشست گفت: یک ملت کجا به عنوان ملت خودش به وجود خودش خودآگاهی پیدا می‌کند؟ ملت چیزی نیست که ما پنجره را باز کنیم بگوییم این ملت است. ملت بزرگ ایران چگونه احساس و ادراک ملت بودن می‌کند این سوال را در مورد هر ملتی می‌توان کرد

 

وی ادامه داد: مواقعی که این حس درک می‌شود در پیروزی‌ها و شادی هاست. مثلا وقتی تیم ملی یک کشور پیروز می شود ان ملت احساس می‌کند پیروزی متعلق به آن است. گاهی حوادث ناگوار طبیعی، ملت را کنار هم جمع می‌کند و مردم باهم یگانه می‌شوند مثل جنگ که حس کردیم ملت ایران از جنگ پشتیبانی می‌کند.

 

حداد عادل با اشاره به اینکه انتخابات یکی از مهمترین مواردی است که یک ملت می‌تواند احساس کند یک ملت است خاطرنشان کرد: مردم با شرکت در انتخابات احساس می‌کنند که در تعیین سرنوشت خود نقش دارند. وقتی همه پای صندوق رای بروند یعنی یک ملت می‌خواهد برای سرنوشت خودش تصمیم بگیرد و هویت ملت انجا خودش را نشان می دهد. 

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: احساس آزادی و اینکه رای هر فرد خوانده می‌شود و موثر است یک نعمتی است که به برکت انقلاب اسلامی به ایران داده شده. شما اگر از 1258 شمسی، از آغاز مشروطیت را بخوانید می‌بینید که غیر از سه چهار دوره، دیگر در ایران مجلس ازاد نداشته ایم، یعنی مجلسی که با رای واقعی ملت شکل گرفته باشد. 

 

وی تصریح کرد: علاوه بر تجربه شخصی خودم از انتخابات در قبل انقلاب، من شما را به اسناد و مدارک و اعترافات صحنه گردانان قبل انقلاب ارجاع می‌دهم. در زمان پهلوی دوم فهرست نمایندگان از دربار میرفته و این مورد در خاطرات علم پس از فوتش در اروپا چاپ و منتشر شده است. اما الان واقعیت این است که رای خوانده می‌شود و هیچ دخالت سازمان یافته ای و تقلبی از ناحیه برگزار کنندگان انتخابات وجود ندارد. 

 

حدادعادل در ادامه افزود: هیچ وقت اثبات نشده است که نظام خواسته باشد دخالتی در رای مردم داشته باشد. امام اهمیت دادن به رای مردم را از دل احکام اسلامی بیرون اورده بود. امام یک فقیه بود و کسی نبود که حرفی بزند که مخالف فقه اسلامی باشد و برای به دست اوردن دل مردم حرفی خلاف دین بزند. 

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این انقلاب به همت همین مردم به وجود امد. مردم تظاهرات کردند، جوانان شهید شدند تا انقلاب شد. از آن موقع تاکنون 39 انتخابات برگزار کرده ایم و مردم در صحنه بوده اند. البته این در صحنه بودن برای دشمنان این انقلاب خطرناک است. دشمن در پی تحریم و تحریف است و قصد دارد بین مردم و انقلاب اسلامی فاصله بی اندازد. به همین خاطر جهاد تبیین پادزهر تحریف دشمن است و ما وظیفه تبیین داریم و هر کس هر طور که می تواند مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کند. امسال شورای نگهبان تعداد بیشتری را تایید کرده تا سلایق مختلفی را پوشش دهد.

 

وی در پایان افزود: ما در شورای ائتلاف افراد متخصص، مومن، پر تلاش و سالم را معرفی می‌کنیم تا مجلسی به وجود بیاید که برای کار دولت ریل گذاری کند و دولت را تقویت کند. ما دنبال مجلسی نیستیم که چوب لای چرخ دولت بگذارد و رابطه دو سویه بین مجلس و دولت تحکیم شود

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات