صفحه نخست >>  عمومی >> پرسمان
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲  ، 
کد خبر : ۲۸۷۷۶۳

اکنون که برجام اجرایی شده است مشاهده می‌شود همچنان جریان‌هایی در آمریکا به دنبال این هستند که لایه‌های مختلفی از فشار را روی جمهوری اسلامی نگه دارند، به نظر شما بهانه‌های پس از برجام چه خواهد بود؟

از آنجا که هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها به‌طور اساسی جمهوری اسلامی ایران را یک مانع برای منافع و اهداف خودشان در جهان می‌دانند؛ ازاین‌رو نگاه آنها به برجام یک نگاه کلی و همه‌جانبه نیست به عبارت دیگر، آنها برجام را یک اقدام برای مهار فقط یک موضوع از موضوعات جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌کنند. ازاین‌رو همواره مترصدند با شگردها و بهانه‌های دیگری برنامه‌های فشار بر ایران را در دستور کار خود داشته باشند. منتهی دموکرات‌ها سعی دارند به اقداماتی دست بزنند که روی ظاهر برجام اختلال ایجاد نکند، اما جمهوری‌خواهان خود را به این مسئله متعهد نمی‌دانند؛ بنابراین آنها بهانه‌هایی که می‌توانند در آینده دنبال کنند، از جمله بهانه برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار خود دارند و به اشکال مختلف برنامه‌های تحریمی و فشار را بر ایران دنبال می‌کنند و همچنین در حوزه حقوق بشری هم سعی دارند که در این حوزه با بهانه و گزارش‌های خاص به کمیسیون شورای حقوق بشر سازمان ملل و سایر عوامل دخیل بر این موضوع، موضوعات تحریمی را در کنگره آمریکا به تصویب برسانند و ما را در یک مرحله دیگری از تحریم و فشار قرار دهند.

سومین بهانه آنها در حوزه مداخله‌گری و مبارزه با تروریسم است که با این بهانه سعی دارند شخصیت‌های ایرانی و برخی از نهادهای جمهوری اسلامی ایران را با توجه به فشار دیپلماتیک یا فشار اقتصادی تحت فشار قرار دهند و از این طریق جمهوری اسلامی ایران را مهار کنند و بتوانند از تحرک انقلابی جمهوری اسلامی ایران در منطقه جلوگیری کنند.  

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات