صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۲۸۹۷۰۹

اخبار

اروپایی‌ها توان دفاع نظامی از خود را ندارند...
۱- اروپایی‌ها توان دفاع نظامی از خود را ندارند
«جورج فریدمن» مؤسس مرکز مطالعات امور جهانی «آینده ژئوپلیتیک» در یادداشتی در پایگاه «بیزینس اینسایدر» به تحلیل نقاط ضعف فراوان اتحادیه‌ اروپا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای تأمین امنیت کشورهای این قاره پرداخت و نوشت: اظهارات دونالد ترامپ (نامزد جمهور‌یخواهان) درباره اینکه «ناتو ایفای نقش عادلانه‌ای نداشته و بهتر است که این سازمان منحل شود»، با نگرانی‌های فزاینده در اروپا بی‌ارتباط نیست. روسیه و خاورمیانه چالش‌هایی در حوزه امنیت ملی برای اروپایی‌ها ایجاد کرده‌اند و این قاره هیچ توانایی نظامی یکپارچه‌ای جز ناتو در اختیار ندارد؛ ناتویی که خود اکنون در عرصه نبرد قرار دارد. هر چند بسیاری از اروپایی‌ها ناتو را پایه و اساس امنیت ملی کشور خود می‌دانند. به عبارت دیگر، اتکای آنها تنها بر ایالات متحده به منزله تنها عضو ناتو با قابلیت نظامی جهانی است. هم‌‌اکنون اروپایی‌ها نگران این مسئله هستند که آمریکا اعتماد خود را از ناتو از دست داده و این اتحاد دیگر قادر نیست آن‌گونه که باید، امنیت را تأمین کند.
۲- تصویری که غرب از دیدن آن وحشت دارد
سال گذشته ۷۰۰ هزار نفر در مراسم اعتکاف شرکت کردند و امسال نیز پنج هزار و ۵۰۰ مسجد میزبان معتکفان روزه‌دار است. با وجود تلاش‌ رسانه‌های غربی برای تصویرسازی در زمینه فاصله جوانان ایرانی با ارزش‌های دینی، مصداق‌های مختلفی، مانند اعتکاف و استقبال گسترده جوانان از این مراسم وجود دارد که هر سال مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد؛ در حالی که این رسانه‌ها اتفاق‌های به مراتب کوچک‌تر از مراسم اعتکاف را در ایران پوشش خبری می‌دهند. سوژه‌ها و اتفاق‌هایی که به ارزش‌های غرب نزدیک، اما در تعارض با دین و مذهب ایرانیان هستند. رسانه‌های غربی مدت‌هاست که مؤلفه‌های تقویت‌کننده فرهنگ ایرانی- اسلامی را بایکوت خبری می‌کنند و گزارش‌های گوناگونی را از شرکت بعضی جوانان در پارتی‌های مختلط، رقص، مصرف مشروبات الکلی، روابط خارج از قاعده دختران و پسران ایرانی و حتی موضوعات مرتبط با همجنس‌بازی را منتشر می‌کنند.
۳- نگرانی آمریکایی‌ها از آب سنگین ایران
روزنامه «وال‌استریت ژورنال» به نقل از مقامات بلندپایه آمریکایی نوشت: دولت باراک اوباما در تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای تاریخی‌اش با ایران، ۳۲ تن آب سنگین را که مؤلفه‌ای کلیدی در توسعه تسلیحات هسته‌ای است، خریداری می‌کند. این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش داد: این اقدام از آن رو صورت می‌گیرد که وزارت انرژی آمریکا از اینکه ایران نتواند به سرعت ذخایر آب سنگین خود را کاهش دهد، نگران است. این مطالب در حالی منتشر شود که بر اساس توافق هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵، کشورمان متعهد شده است ذخایر آب سنگین خود را طی سال‌های اولیه در سطح کمتر از ۱۳۰ تن نگهداری کند و در سال‌های بعد نیز اجازه ندهد این ذخایر به بیش از ۹۰ تن برسد.
۴- دولت باید مدرسه پیرمردها را تعطیل کند
محمد زارع‌فومنی، دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: دولت نباید همه چیز را با برجام گره بزند، دولت باید حوزه کاری برجام را جدا کند و در حوزه اقتصادی و معیشتی تحول بزرگی را ایجاد کند. در جایگاه کسانی که از دولت تدبیر و امید دفاع کردیم و همچنان نیز دفاع خواهیم کرد، توقع داریم دولت به حوزه اشتغال، معیشت و اقتصاد توجه بیشتری داشته باشد؛ زیرا در این حوزه‌ها ضعف زیادی وجود دارد. وی با انتقاد از بی‌تحرکی دولت در حوزه اقتصاد ادامه داد: دولت باید ضمن تقویت تیم اقتصادی، کابینه خود را نیز پالایش و مدرسه پیرمردها را تعطیل کند تا در یک سال باقی‌مانده از عمر دولت تدبیر و امید، عملکرد اقتصادی خوبی داشته باشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات