صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰  ، 
کد خبر : ۲۹۰۶۸۰

اخبار

۱- دریادار فدوی: آمریکایی‌ها مجبورند به زبان فارسی پاسخ ما را بدهند
فرمانده نیروی دریای سپاه گفت: از سال ۹۴ آمریکایی‌ها مجبورند در خلیج‌فارس به زبان فارسی به پرسش‌های سپاه پاسخ دهند دریادار علی فدوی، به بررسی وضعیت منطقه خلیج‌فارس و برخی اظهارات مقامات آمریکایی درباره رزمایش‌های دریایی سپاه پرداخت و با بیان اینکه حضور آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس یک حضور معمولی و طبیعی نیست، اظهار داشت: آنها همواره به دنبال همپیمانان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در خلیج‌فارس هستند که همین موضوع آرایش نظامی منطقه را غیرطبیعی کرده است. وی تصریح کرد: امروز حدود ۶۰ فروند شناور نظامی بیگانه که عمدتاً از آمریکا، فرانسه و انگلیس هستند، در خلیج‌فارس حاضرند که همه آنها هر ساعت از سوی سپاه رصد می‌شوند و علاوه بر شناورهای آنها، دیگر توانمندی‌های‌شان در هوا نیز مورد اشراف اطلاعاتی ماست و خود آنها هم این را می‌دانند. سردار فدوی خاطرنشان کرد: از سال ۹۴ اعلام کرده‌ایم که اینجا خلیج‌فارس است و آمریکایی‌ها باید در این منطقه به زبان فارسی با ما صحبت کنند و در ماجرای ۲۲ دی سال قبل که به دستگیری نظامیان آمریکایی در خلیج‌فارس منجر شد، همه مکالمات به زبان فارسی بود. وی تصریح کرد: البته ما برای نیروهای خودمان این قید را مطرح نکردیم و آنها به زبان انگلیسی مسلط هستند. فرمانده نیروی دریایی سپاه  افزود: آمریکایی‌ها در هوا نیز در این منطقه گاهی شیطنت‌هایی می‌کنند، اما باید بدانند اگر حماقتی انجام دهند، بدتر از دریا تحقیر خواهند شد.
۲- نیروهای مقاومت آماده مقابله با تروریست‌ها
بنا بر اعلام منابع میدانی، در حملات چند روز گذشته به «خان ‌طومان» و مناطق اطراف آن، حدود ۴۰۰ تروریست به هلاکت رسیده یا زخمی شده‌اند و این، مقدمه عملیات آزادسازی است. جدیدترین خبرهای رسیده از جبهه خان طومان در «ریف جنوبی» حلب حاکی از آن است که ارتش سوریه و متحدانش از حالت تدافعی جمعه گذشته خارج شده و به حالت هجومی تغییر وضعیت داده‌اند. ارتش و متحدانش پیشروی ائتلاف «جیش الفتح» را کاملاً متوقف کرده‌اند و به دلیل اشراف بر منطقه، هرگونه تحرک اعضای احرار الشام یا النصره را که تلاش می‌کنند به محور زربه فشار بیاورند، هدف می‌گیرند و تقریباً تمام تلاش‌هایی که برای نزدیک شدن به زربه انجام شده،‌ در نطفه سرکوب شده است. گفتنی است، در زمان آتش‌بس، با کمک‌های دولت ترکیه، آمریکا و رژیم عربستان چند هزار فرد مسلح از استان ادلب سوریه به حومه جنوبی حلب منتقل شدند و پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی در اختیار آنان قرار گرفت.
۳- دولتی‌ها و اصلاح‌طلبان در صدد ریاست لاریجانی
درحالی که طی روزهای گذشته و پیش از برگزاری جلسه فراکسیون امید، اصلاح‌طلبان از محمدرضا عارف، به منزله اصلی‌ترین‌ گزینه خود برای ریاست مجلس یاد می‌کردند و وی را رئیس بی‌رقیب مجلس دهم با ۱۵۸ حامی می‌‌دانستند، روزنامه «آفتاب یزد» سیاست جدیدی را در این زمینه اتخاذ کرد. این روزنامه در گزارش خود بدون نام بردن از محمدرضا عارف به منزله گزینه اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس دهم با به‌کار بردن ادبیاتی متفاوت به نوعی دست به دامن علی لاریجانی شد! از طرفی، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان این مطلب که دولتی‌ها هم تلاش می‌کنند لاریجانی ریاست مجلس دهم را برعهده بگیرد، گفت: چالشی در مجلس دهم به وجود نخواهد آمد؛ چراکه اصلاح‌طلبان قدرت و توان این را ندارند که در مجلس دهم چالش‌آفرینی کنند، بنابراین مجلس دهم یک مجلس متوازن و متعادلی خواهد بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات