صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۲۹۰۵۶۲

نشریه اخبار و تحلیل‌ها یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 شماره 4341

امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) آمریکایی‌ها و کشورهای دنباله‌روِ آنها در طراحی خود به دنبال ارائه‌ چهره‌ای غیرواقعی از جمهوری اسلامی ایران و به فراموشی سپرده شدن رژیم صهیونیستی و همچنین به دنبال تجزیه‌ منطقه از طریق القای جنگ شیعه و سنی هستند. (95/2/12)
نشریه اخبار و تحلیل‌ها word
نشریه اخبار و تحلیل‌ها pdf

▼ حرف روز
پاسداران حرم

در آستانه سوم شعبان و روز پاسدار خبر شهادت 13 تن از پاسداران مدافع حرم منتشر شد. این رویداد که به فرموده امام(ره) «عزت ابدي» است، برگ زرین دیگری از ارادت فرزندان انقلاب اسلامی به ائمه‌اطهار(ع) و جانفشانی برای حفظ حریم آنان در بلاد غربت است.
دفاع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از حرم اهل‌بیت(ع) از شلمچه تا خان طومان حکایت دل‌سپردگانی است که مسیر عاشقی به اهل‌بیت(ع) را در پرواز بی‌سر و بال می‌دانند؛ آنان اکنون در مسیر دفاع از عقیله بنی‌هاشم و جلوگیری از کربلایی دیگر از همدیگر سبقت می‌گیرند. اگرچه سبقت زمانی کربلا فرصت حضور این مردان را در آن معرکه ناممکن کرده بود؛ اما خداوند پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان ذخیره‌های مادام‌العمر خود برای دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) نگه داشت و به گفته امام خامنه‌ای (دامت‌ظله) «اگر اینها نمی‌رفتند و دفاع نمی‌کردند، امروز دشمنان اهل‌بیت(ع) حرم حضرت زینب(س) را با خاک یکسان کرده بودند، سامرا را با خاک یکسان کرده بودند و اگر دست‌شان می‌رسید، کاظمین، نجف و کربلا را هم با خاک یکسان می‌کردند. (7/10/94)» سخنان و وصایای این مدافعان حرم که اکنون در فضای مجازی مورد استقبال مردم، به ویژه جوانان است و در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، دربر دارنده پیام‌هایی مبنی بر ایستادگی در مقابل کفار، دشمنان و تکفیری‌ها است و دفاع از ولایت را به جوانان توصیه می‌کنند.
گذشته پرافتخار سپاه پاسداران همواره نشان داده است با وجود اینکه برخی از عناصر داخلی بر سر تقسیم غنایم از معامله با شیطان سخن به میان می‌آورند، پاسداران بر پیمان خود بر ولایت استوار مانده‌اند و با بصیرت راه خود را از میان بیراهه‌ها و گمراهه‌ها با تمسک به سفینه‌النجاه پیدا کرده و مبارزه خود را با شهادت یا پیروزی بر مینای «احدی الحسنین» ادامه می‌دهند. شهید مدافع حرم، علی امرایی در وصیت‌نامه‌اش می‌نویسد: اگر به زیارت کربلا رفتید سلام مرا به آقا برسانید و بگویید ارباب غریبم دلم برای‌تان تنگ شده بود، ولی دیدم پاسبانی از حریم خواهر و دخترتان بر من واجب‌تر است، راستی به جای من سفر مشهد بروید که خیلی دلم تنگ است...»

▼ گزارش روز
سقوط نمودارها

اعلام عضویت 181 نماینده منتخب دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در فراکسیون گسترده اصولگرایی در مجلس پیش رو، نمایی واقعی‌تر از بافت دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را به نمایش گذاشت؛ در حالی که روزهای پس از انتخابات هفتم اسفند ماه و به ویژه پس از برگزاری دور دوم انتخابات در اردیبهشت ماه، هر دو جناح مدعی پیروزی بودند و بازار گمانه‌زنی‌ها، نمودار کشیدن‌ها و آمار دادن‌ها درباره نتایج انتخابات و پیروزی جریان‌های مختلف، به ویژه از سوی رسانه‌های اصلاح‌طلب داغ بود، دیروز شاهد روایت متفاوت و واقعی‌تری از نتایج انتخابات بودیم. روز گذشته نامزدهای متعلق به دو جریان عمده در کشور با برگزاری نشست‌هایی در کنار هم گرد آمدند؛ در یک سو اصولگرایان به دعوت علی لاریجانی و حضور آیت‌الله موحدی‌کرمانی در ساختمان قدیم مجلس و در سوی دیگر اصلاح‌طلبان به دعوت محمدرضا عارف و میزبانی حسن روحانی در مسجد سلمان ریاست جمهوری، که البته برگزاری یک نشست حزبی و گروهی در دولت و با حضور مسئولان دولتی نیز خود جای تعجب و سؤال فراوان دارد!
در این میان، همبستگی 181 نماینده مجلس آتی با فراکسیون اصولگرایان، آبی بود بر آتش رقابت‌های تبلیغی درباره تصاحب اکثریت در انتخابات! از نشست‌های روز گذشته می‌توان به منزله خط پایان جنگ روانی برای پیروز جلوه دادن خود یاد کرد! به ویژه آنکه تعداد نمایندگان حاضر در نشست اصلاح‌طلبان بر اساس اعلام برگزارکنندگان آن 150 نفر بود، تعدادی که البته بر اساس شواهد و قراین موجود و در خوشبینانه‌ترین حالت به 120 نفر هم نمی‌رسید؛ نشست‌هایی که به نظر می‌رسد پیش از آغاز به کار مجلس دهم گرایش و جهت‌گیری دهمین دوره مجلس را تا حدود زیادی روشن کرد، مجلسی که امید می‌رود فارغ از بازی‌ها و نزاع‌های سیاسی و فارغ از مصلحت‌اندیشی‌های حزبی، به فکر ترسیم درست آینده کشور و ریل‌گذاری صحیح در مسیر پیشرفت کشورمان و انجام وظایف نظارتی خود به احسن وجه باشد.

▼ خبر ویژه
افزایش قابلیت‌های ناوگان پهپادی به دست متخصصان سپاه

ماهنامه تخصصی «ارتش آمریکا» نوشت: ناوگان پهپادی ایران تحت نظارت سپاه پاسداران تهدیدی نگران‌کننده است. این ماهنامه در جدیدترین شماره‌ خود با تمرکز بر صنایع پهپادی ایران، نوشت: «در سال‌های اخیر هیچ بخشی از زرادخانه ایران به سرعت ناوگان پهپادی رشد نکرده و اکنون نیروهای مسلح ایران در حال به‌کارگیری این تجهیزات هستند و حتی پهپادهای ایران در جنوب حلب سوریه مشاهده می‌شوند.» به نوشته این نشریه ‌آمریکایی، رسانه‌های داخلی ایران نیز به‌تازگی به استقرار پهپادهای ایران در حلب، بزرگ‌ترین شهر سوریه اشاره کرده‌اند. این ماهنامه می‌نویسد: «به‌کارگیری پهپادهای ایرانی در عراق و سوریه نیز نمایانگر گسترش تهدیدهای این کشور، به ویژه از زمانی است که نیروهای حزب‌الله لبنان همگام با نیروهای ایرانی و ارتش سوریه در داخل سوریه علیه نیروهای مخالف دولتی و گروه‌های تروریستی مشغول نبرد نیابتی هستند.» در پایان این گزارش آمده است: «تخصیص بودجه و فناوری بیشتر به بدنه سپاه پاسداران پس از برجام احتمالاً نشان‌دهنده این است که سپاه پاسداران ایران تحقیقات کنونی خود در زمینه پهپادها و توسعه آنها را در آینده حتی با شتاب بیشتر ادامه خواهد داد.»
 
▼ اخبار
1- آمادگی نیروهای مقاومت برای بازپس‌گیری «خان طومان»

نیروهای مقاومت و مدافع حرم برای بازپس‌گیری شهرک «خان طومان» در نزدیکی شهرک «حمیره» در جنوب شرق حلب مستقر شده‌اند. جدیدترین خبرها از حومه جنوبی استان حلب حاکی از آن است که در مقابل، عناصر تروریستی نیز با بیش از هشت هزار نیرو در منطقه حضور دارند و از طریق مرز ترکیه و استان ادلب تجهیزات پیشرفته‌ای در اختیار آنان قرار می‌گیرد. بنا بر خبرهای رسیده، جنگنده‌های روسی و سوری به شدت مواضع تروریست‌ها را در شهرک «معراته» منطقه «ابوریل» و ارتفاع «المسطاوی» هدف قرار می‌دهند. یک منبع میدانی تصریح کرد: پیش از عقب‌نشینی اعضای گروه تروریستی احرار الشام در منطقه ابوریل، نیروهای ویژه ایرانی و حزب‌الله ده‌ها تن از تروریست‌ها را در کمینی شکار کردند و بیش از 30 تن از آنان را به هلاکت رسانده یا زخمی کردند.
2- صادرات فرش به ارزش 4/9 میلیون دلار به آمریكا
مجید عباسی، رئیس اداره فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به صادرات فرش به ارزش 9 میلیون و 400 هزار دلار به بازارهای آمریكا گفت: برجام، قفل صادرات فرش دستباف ایران را به بازارهای جهان گشوده است. وی افزود: سال‌ها از بازار فرش آمریكا دور بوده‌ایم كه این موضوع شناخت سلیقه روز مصرف‌كنندگان این كشور را دشوار می‌كند. گفتنی است با وجود اینکه فرش دستباف ایران بهای تمام‌شده بیشتری نسبت به اقلام تولیدی سایر كشورها دارد، اما به دلیل برخورداری از كیفیت بالا هنوز مشتریان خود را دارد و از جایگاه ویژه‌ای در بازار آمریكا برخوردار است.
3- اسمایلی‌های واتس‌آپ حرام است!
«وجدی عکاری» مبلغ سعودی پس از تفسیر برخی سمبل‌ها و اسمایلی‌های مورد استفاده در «واتس‌آپ» استفاده از آنها را حرام اعلام کرد و گفت: «استفاده از «موشن‌های فرشته یا شیطان» در شرع جایز نیست؛ زیرا فرشته‌ها، شکل و حالت فیزیکی ندارند و ما نمی‌دانیم شیطان چه شکلی است، پس نمی‌توانیم تصویری از شکل آنها ارائه دهیم.» وی همچنین اسمایلی دو دستی را که به علامت دعا به هم چسبیده‌اند، به این دلیل که متعلق به ادیان دیگر است، رد می‌کند و می‌گوید: «نمی‌توان از همه اسمایلی‌های موجود استفاده کرد. همه آنها حلال نیستند.»
4- من در اردوگاه آقای لاریجانی هستم
کاظم جلالی، نماینده‌ منتخب مجلس و رئیس فراکسیون رهروان ولایت با بیان اینکه من در اردوگاه آقای لاریجانی هستم، گفت: ریاست مجلس دهم باید برعهده‌ کسی باشد که در مبارزه با جریان غیرعقلانی، منحرف و مخرب ایستادگی کرده و در این راه از همه چیز خود مایه گذاشته و کفایت خود را ثابت کرده باشد؛ من معتقدم این فرد کسی جز آقای دکتر لاریجانی نیست، اگرچه قائلم در این مسیر باید با تعامل پیش رفت و از گذشته تجربه آموخت و نباید گذاشت که فضا به نفع افراطی‌ها یا منحرفان رقم بخورد.
5- مسرور بارزانی: جدایی از بغداد تنها گزینه‌ باقی‌مانده است
مسرور بارزانی، رئیس سازمان اطلاعات منطقه کردستان عراق موسوم به سرویس امنیتی «آسایش» در مطلبی که در روزنامه واشنگتن‌پست منتشر کرد، نوشت: «عراق به عنوان یک کشور برآمده از ویرانه‌های امپراتوری عثمانی، یک شکست است و مردمانی را که زمینه‌های مشترک چندانی ندارند، محکوم به یک آینده نامطمئن کرده است. اکنون زمان آن است که بپذیریم ادامه یکپارچگی عراق دیگر کارایی نداشته و این کشور یک کشور شکست‌خورده است و تداوم حضور ما در داخل عراق همه ما را به خصومت‌ها و درگیری‌های بی‌پایان محکوم می‌کند.»

▼ اخبار کوتاه
به گزارش منابع یمنی، بیش از ۲۰۰ تفنگدار دریایی آمریکا همزمان با ورود ناو هواپیمابر «روزولت» و شش کشتی جنگی به خلیج عدن، با خودروها و تجهیزات نظامی خود وارد شهر «المکلا» در جنوب یمن شدند. پیش از آن نیز ۱۵ بالگرد آمریکایی از نوع آپاچی و پنج بالگرد بلاک هوک به بهانه مبارزه با القاعده وارد پایگاه هوایی العند شده بودند و در پی آن، مقاديری سلاح و مهمات از اين پايگاه به استان الضالع در شرق استان تعز منتقل شد.
بهنوش بختیاری، هنرپیشه سینما و تلویزیون در اینستاگرام خود نوشت: «هر چی هست و نیست از غیرت این مردان باشرفه. ما امنیت کشورمون رو ازین عزیزان داشتیم و داریم. ای خاک بر سر من که یادم می‌ره اگه هستم به خاطر وجود شهدا و کسانیه که واسه منو شما جونشونو دادن. حاج‌قاسم سلیمانی همواره زنده باشی مرد! برای مدافعان حرم و همه کسانی که برای هموطن‌شون می‌جنگن دعا کنیم.»
علی لاریجانی در جمع منتخبان مجلس دهم که در جلسه فراکسیون فراگیر اصولگرایان شرکت کرده بودند، گفت: شما افراد نخبه هستید. پس چه نیازی به پدربزرگ‌های سیاسی بیرون داریم که به ما چیز یاد بدهند. شما افراد بالغی هستید و امروز در صحنه ایران، مهم آن است که به این نتیجه برسیم که انقلاب حرکت ریشه‌ای و مبنایی است و روحیه انقلابی لازم است.
در جلسه منتخبان مجلس دهم با روحانی، محمدرضا عارف با برشمردن مشکلات اجتماعی و اقتصادی در کشور اعلام کرد، مجلس برای رفع این مشکلات کاری انجام نداده است و مردم در سال‌های ۹۲ و ۹۴ تدبیر و امید را برای حل مشکلات‌شان برگزیده‌اند. اظهارات وی سبب اعتراض نمایندگان و منتخبان حاضر در جلسه شد.
یک منبع آگاه در دبیرخانه هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه اعلام کرد: موضوع ابطال آرای یکی از داوطلبان انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی در اصفهان هفته گذشته به این هیئت ارجاع شده است که نتایج بررسی‌ها ان‌شاءالله به‌زودی برای استحضار رهبر معظم انقلاب (دامت‌ظله) تقدیم خواهد شد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه پالایشگاه خلیج‌فارس پیشانی پروژه‌های کشور است و اگر به تولید برسد، کشور را به صادرکننده بنزین تبدیل می‌کند، گفت: ستاره خلیج‌فارس بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی غرب آسیا و شمال آفریقاست که 86 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات