صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱  ، 
کد خبر : ۲۹۰۹۷۲

اخبار

۱- هزینه‌های جاری دولت یازدهم برابر دولت‌های نهم و دهم
سیدمسعود میرکاظمی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با انتقاد از سرانجام برجام و بیان این مسئله که امروز اعضای هیئت دولت نیز بر این باورند که برجام سرابی بیش نیست، گفت: برجام نه‌تنها هیچ‌گونه منفعت قابل توجهی نداشته، بلکه با ایجاد انتظار طولانی سه ساله فعالان اقتصادی را معطل کرده و ضمن تعمیق رکود، مشکلات فراوان اقتصادی را برای مردم به همراه داشته است که از جمله آنها می‌توان به افزایش بیکاری و کاهش درآمد خانوار، افزایش ضریب جینی، افزایش نقدینگی به بیش از هزار هزار میلیارد تومان، یعنی یک‌ونیم برابر افزایش نقدینگی هشت سال دولت پیشین، رشد اقتصادی منفی برای چندمین دوره، افزایش هزینه‌های جاری کشور اشاره کرد. وی همچنین با انتقاد از هزینه‌های غیرضرور در دولت یازدهم خاطرنشان کرد: در هشت سال دولت سابق در مجموع ۴۷۰ هزار میلیارد تومان صرف هزینه‌های جاری شده و در دولت فعلی تاکنون مجموعه هزینه‌های جاری بالغ بر ۴۷۰ هزار میلیارد تومان است.
۲- بگویید علمای ما از همین جاها بیرون آمدند
یک روزنامه‌نگار اصولگرا در صفحه «گوگل پلاس» خود نوشت: «در دیدار شنبه (۲۵ اردیبهشت ۹۵) اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه تهران با حضرت آقا، یکی از آقایان بزرگان حوزه علمیه تهران با اشاره به قدیمی و فرسوده بودن ساختمان‌های حوزه‌های علمیه در تهران و نیز قرار گرفتن آنها در جغرافیای شلوغ مرکز شهر، تقاضا کرد که محل مناسبی برای ساخت حوزه علمیه اختصاص یابد و گفت میهمان خارجی که می‌آید، جای مناسب را نداریم که نشانش دهیم و بگوییم حوزه علمیه اینجاست و... در نهایت هم نام تپه‌های عباس‌آباد تهران را برد. رهبر معظم انقلاب در سخنان خود، به این بخش جواب دادند و فرمودند (نقل به مضمون): اتفاقاً دست خارجی‌ها را بگیرید ببرید این حوزه‌ها را نشان بدهید و بگویید علمای ما از همین جاها بیرون آمدند؛ حالا خیلی وجهی ندارد یک جایی بسازیم که بخواهیم پزش را به دیگران بدهیم.»
۳- تداوم کارشکنی سعودی‌ها در موضوع حج
سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت درباره آخرین وضعیت حج تمتع سال ۹۵ گفت: عربستان حاضر نیست درباره امنیت زائران ایرانی و عدم برخوردهای تحقیرآمیز با ایرانیان تضمین دهد. وی تأکید کرد: از عربستان خواسته‌ایم تضمین دهد تا در فرودگاه‌ها (حادثه فرودگاه جده) و دیگر مکان‌ها به زائران ایرانی بی‌حرمتی نشود؛ اما سعودی‌ها تضمین نمی‌دهند. در همین راستا کابینه عربستان در جلسه دیروز بدون اشاره به کارشکنی‌های خود برای اعزام حجاج ایرانی، اعلام کرد: حضور نداشتن حجاج ایرانی در آیین حج امسال به دلیل کارشکنی ایران است. رژیم آل‌سعود همچنین در بیانیه‌ای مدعی شد که مانع از سیاسی کردن فریضه حج از سوی ایران خواهد شد.
۴- تهدید یاران لاریجانی!
روزنامه «آفتاب یزد» در گزارشی نوشت: «برخی از افراد لیست امید به محض گذر حیوان چهارپای‌شان از پل انتخابات مجلس دهم، در حالی که جامه اصلاح‌طلبانه خود را از تن به در می‌کردند، پا روی تمام پرتره‌های دونفره‌شان با منتخب اول مردم تهران گذاشتند. سردسته فراموشکاران لیست امید، کاظم جلالی دست راست علی لاریجانی و بهروز نعمتی از یاران رئیس مجلس نهم هستند که با حضور در فهرست امید، امروز عنوان وکلای ملت در مجلس دهم را به دنبال خود یدک می‌کشند، اما علت رأی‌آوری خود را از خاطر برده‌اند. بی‌وفایان به لیست امید، در نهایت خودشان متضرر می‌شوند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات