صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶  ، 
کد خبر : ۲۹۱۳۲۲

اخبار

۱- باهنر: نباید بازی برده را باخت!
«محمدرضا باهنر» دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس دهم گفت: طبعاً عارف و لاریجانی دو مهره‌ای هستند که انگشت اشاره برای ریاست مجلس به سمت آنهاست و هر یک از این دو مورد حمایت شخصیت‌هایی هستند. حالا در این میان هاشمی و رئیس دولت اصلاحات هم از عارف حمایت کرده‌اند؛ من فکر می‌کنم خاتمی بیش از همه از شخص عارف حمایت جدی دارد. پیش‌بینی من این است که لاریجانی بر کرسی ریاست مجلس دهم تکیه می‌زند و به طور کلی مجلس دهم از آن اصولگرایان است؛ در واقع این طیف همچنان در اکثریت باقی می‌ماند. وی همچنین افزود: البته در اینجا این احتمال هم وجود دارد که طیف اصولگرا با وجود اکثریت آرا، مجلس را به اصلاح‌طلبان واگذار کند تا هر چه شد و هر چه پیش آمد پای همین جریان نوشته شود؛ اما این احتمال و این تحلیل را بنده شخصاً خیلی قبول ندارم و معتقدم که نباید مجلس دهم را واگذار کرد. چرا باید بازی برده را باخت و واگذار کرد؟ گفتنی است، دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از شنبه هفته آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
۲- آمریکا در جنگ تحمیلی میلیاردها دلار به ایرانی‌ها خسارت زد
یک تحلیلگر آمریکایی در یادداشتی با ذکر موارد مطرح‌شده اخیر در مجلس شورای اسلامی ایران و تصمیم ۲۰۳ نماینده ایران با موافقت در انجام دعوی حقوقی علیه واشنگتن، نوشت: «ایران دارایی‌های آمریکا را به تصرف خود درنیاورده است که بتواند آن را مصادره کند. در مقابل، آمریکا میلیارد‌ها دلار اموال توقیف‌شده ایران را در این کشور پس از انقلاب سال ۷۹ میلادی مسدود کرده است. این پول‌ها برای ایران است و آمریکا حق قانونی درباره آنها ندارد.» «خوان کول» همچنین با اذعان به حمایت آمریکا از صدام نوشت: «رونالد ریگان» رئیس‌جمهور وقت آمریکا با تجهیز عراق به سلاح و اطلاعات نظامی و حتی فروش بمب‌های بیولوژیکی و شیمیایی علیه نیروهای ایران، میلیاردها دلار خسارت به ایران وارد کرده است که در ادامه این ریاکاری همان سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیک دلیل حمله سال ۲۰۰۳ دولت «جرج دابلیو بوش» رئیس‌جمهور آن دوره آمریکا به عراق شد.»
۳- افتتاح خطوط تولید فیوزهای موشک فاتح ۱۱۰ و بمب‌های ۵۰۰ پوندی
با حضور سردار حسین دهقان خطوط تولید فیوزهای راکت‌های فجر ۳، ۵، فلق ۱ و ۲ و فاتح ۱۱۰ و همچنین فیوز بمب‌های هوایی ۲۵۰ تا ۵۰۰ پوندی از نوع فیوزهای ضربه‌ای و فیوزهای مجاورتی و فیوزهای الکترونیکی ویژه سلاح‌های نافذ در خانواده توپخانه و خمپاره افتتاح شد. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه مسیر توسعه توان دفاعی کشور را با قدرت ادامه می‌دهیم، تأکید کرد خطوط تولید جدید که امروز افتتاح شده است در راستای آمایش جدید صنعتی وزارت دفاع و خروج صنایع دفاعی از مراکز شهری برای کمک به حفظ محیط زیست و روزآمدسازی تجهیزات و تسلیحات نیروهای مسلح صورت گرفته است.
۴- استقبال یک اصلاح‌طلب از اصولگرایان
صادق زیباکلام، تحلیلگر اصلاح‌طلب که پیشتر درباره عبور از روحانی سخن گفته بود، این بار زودتر از اصولگرایان به پیشواز رقبای آقای روحانی در خرداد ۹۶ رفته است. وی در یادداشتی در روزنامه «مردم‌سالاری» می‌نویسد: «مي‌توان پيش‌‌بيني کرد که اگر اصولگرايان به طور جدي خواهان برگشت به صحنه قدرت باشند، نامزد‌هاي احتمالي آنان محمود احمدي‌نژاد يا سردار قاسم سليماني است؛ چراکه هيچ‌يک از افراد مطرح اصولگرا، مانند محسن رضايي نمي‌توانند براي اين جبهه رأي بياورند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات