تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷  ، 
کد خبر : ۲۹۱۴۸۹
«ابتکار» شعار شورای ‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان را بررسی می‌کند؛

توجه به آرامش، امید و اقتصاد مردم

پایگاه بصیرت / علی فراهانی

(روزنامه ابتكار – 1394/10/22 – شماره 3338 – صفحه 2)

گروه سیاسی: در زمان کمی که به برگزاری انتخابات مجلس دهم باقی مانده است، بحث‌های زیادی درباره ‌سازوکارهای ورود اصلاح‌طلبان و ارائه فهرست احزاب سیاسی اصلاح‌طلب در انتخابات مطرح می‌شود، دراین میان موضوعی که می‌تواند به مردم برای انتخابشان کمک کند و بر انتخاب آن‌ها تاثیرگذار باشد، شعارها و وعده‌هایی است که اصلاح‌طلبان برای ورودشان به انتخابات دهمین دوره مجلس انتخاب می‌کنند. شعارهایی که نشانه‌ای از تغییر برای فضای سیاسی کشور باشد و بتواند مردم را مجاب کند تا به نماینده‌های فهرست‌های اصلاح‌طلب رای دهند. اصلاح‌طلبان از یک‌ طرف باید حمایت از دولت یازدهم را در شعار خود مدنظر قرار دهند و از طرف دیگر همراهی با مردم را. بنابراین اصلاح‌طلبان نباید از مقولاتی چون حقوق شهروندی، آرامش و رفاه مردم غافل شوند.

اصلاح‌طلبان می‌دانند که اکثر مردم از مجلس نهم دل خوشی ندارند، چراکه این مجلس نتوانسته است به مطالبات طبقات مختلف اجتماع پاسخگو باشد و حال باید با این استراتژی که تغییر برای مجلس را در دستورکار خود دارد وارد عرصه رقابت شوند، اما شعار احزاب سیاسی نقش مهمی در فرآیند انتخابات دارد. نقشی تاثیرگذار که گروه‌های مختلف مردم را مجاب می‌کند به‌واسطه آن شعار، سیاست‌ها و عملکردهای اصلاح‌طلبان را زیر ذره‌بین قرار دهند و رای خود را به آن‌ها اختصاص دهند. پس ملت ایران به تابلوها و شعارهای انتخاباتی جریان‌های سیاسی توجهی جدی نشان می‌دهند و طبیعتا در بین آحاد جامعه تاثیرگذار خواهد بود.

امید، آرامش و رونق اقتصادی

چندروز پیش اصلاح‌طلبان جلسه ای برای شعار انتخاباتی خود برگزار کردند و در آن جلسه شعار انتخاباتی این طیف و جریان سیاسی مشخص شد. الهام فخاری، مسئول روابط عمومی شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان درباره جلسه این شورا به تسنیم گفت: در این جلسه شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان انتخاب و تصویب شعار، امضای مشترک اصلاح‌طلبان و دیگر حامیان دولت را در دستور کار خود داشت. وی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان، در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اصلاح‌طلبان با شعار «امید، آرامش و رونق اقتصادی» و با نام «ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان (گام دوم)» در انتخابات فعالیت می‌کنند.

شعار امید، آرامش و رونق اقتصادی تداوم شعار تدبیر و امید است

داریوش قنبری، عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری درباره شعار انتخاباتی اصلاح‌طلبان به «ابتکار» گفت: شعار امید، آرامش و رونق اقتصادی تداوم شعار دولت تدبیر و امید است که در سال 92 از طرف حجت‌الاسلام حسن روحانی مطرح شد. بنابراین اصلاح‌طلبان در تلاشند تا مجلسی همسو و همراه با دولت شکل بگیرد تا موانع و مشکلاتی که مجلس نهم برای دولت تدبیر و امید به وجود آورده را برطرف کنند. وی در این باره اضافه کرد: دولت روحانی برای تحقق وعده‌ها و شعارهای خود نیاز به مجلسی همراه و همسو دارد.

بنابراین موانع موجود باید از سر راه دولت روحانی برداشته شود. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب به موانع جدی بر سر راه دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: در مجلس نهم افرادی تندرو و رادیکال وجود دارند که به منافع ملی کشور و ملت عزیز ایران بی توجه هستند. به هر حال یکی از مشکلات دولت وجود چنین طیفی در مجلس شورای اسلامی است. قنبری با بیان اینکه شعار امید در سال 92 توسط روحانی بیان شد و این بار شعار امید، آرامش و رونق اقتصادی شعار انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای مجلس شورای اسلامی شده است، تاکید کرد: اصلاح‌طلبان قصد دارند امیدی که در سال 92 مطرح شد را در مجلس دهم شورای اسلامی تکمیل، قدرتمند و هدفمند اجرا کنند.

بنابراین چنین امیدی توسط آراء مردم به وجود می‌آید یعنی ملت همان راهی را که در سال 92 پیمودند را تکمیل خواهند کرد. عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری شعار انتخاباتی اصلاح‌طلبان را مناسب دانست و در ادامه تصریح کرد: شعار انتخاباتی اصلاح‌طلبان ادامه دهنده راه گذشته خواهد بود به دلیل اینکه امید باعث شکل گیری رونق اقتصادی در کشور می‌شود تا ایران عزیز به سمت توسعه اقتصادی و حتی سیاسی حرکت کند.

شورای عالی، فراگیرترین تشکیلات سیاسی اصلاح‌طلبان

قنبری با اشاره به اینکه عده‌ای به دنبال این هستند تا امیدی که در سال 92 ایجاد شد را به یاس و ناامیدی بدل کنند، اظهار کرد: افرادی که می‌خواهند مسیر امید ملت عزیز ایران را به یاس و ناامیدی تغییر دهند باید شناسایی و به مردم معرفی شوند تا آن‌ها موانع ناامیدی برای کشور ایجاد و فراهم نکنند. به گفته او، مردم از طریق انتخابی درست می‌توانند اشخاصی که ارزشی برای آمال، آرزو و امید کشور قائل نیستند را از صحنه سیاسی خارج تا ایران به سمت آرامش، امید و رونق اقتصادی حرکت کند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب شعار شورای عالی در جامعه را تاثیرگذار دانست و افزود: شعار انتخابی اصلاح‌طلبان سیاسی و اقتصادی است یعنی این شعار نشان از تحول سیاسی در کشور دارد.

بنابراین اصلاح‌طلبان به امنیت، آرامش، امید، پیشرفت، توسعه کشور و مردم توجهی جدی دارند. قنبری در پایان به گام دوم مبنی بر ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان اشاره کرد و گفت: به عقیده من، ائتلاف دیگری جز در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان وجود ندارد به دلیل اینکه خود شورای عالی بهترین روش و تاکتیک برای ائتلاف انتخاباتی است. شورای عالی به شکل فراگیر رفتار کرده و اکثر گروه‌ها، احزاب و تشکل‌های سیاسی اصلاح‌طلب را در بر گرفته است و فراگیرتر از تشکیلاتی به نام شورای عالی برای اصلاح طلبان وجود ندارد.

شعار اصلاح‌طلبان به نیازها و کمبودهای جامعه تاکید دارد

محمدجواد حق شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی نیز در این باره به «ابتکار» گفت: چنین شعاری دارای پیام‌های گوناگونی است. اصلاح‌طلبان شعاری به نام امید، آرامش و رونق اقتصادی را مورد توجه قرار داده اند. به این معنا که جبهه اصلاحات این شعار را هدف گذاری کرده و برنامه‌های خویش را برای حضوری موفق در یک 4 دوره ساله قرار داده است. او در ادامه به مساله ناامیدی در جامعه اشاره کرد و در این باره افزود: یکی از مشکلات اصلی جامعه وجود یاس و ناامیدی است چراکه بخش عمده‌ای از جوانان ایرانی فاقد شغل هستند. متاسفانه حدود 8 میلیون از جوانان کشور بیکارند و چنین آماری که تعداد کثیری از افراد جامعه را جوانان تشکیل می‌دهند، کاملا نگران کننده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: گسست اخلاق، خانواده، افزایش طلاق، سن ازدواج و... شاخص‌هایی از وضعیت بغرنج کشور را نشان می‌دهد. اصلاح‌طلبان در تلاشند تا این مشکلات و موانع را بر طرف و امید از کشور نابود نشود. حق شناس به وجود رونق اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: جامعه از گرفتاری اقتصادی رنج می‌برد به این دلیل که تحریم‌ها اقتصاد ایران را تخریب کرده است. بنابراین شعار انتخاباتی اصلاح‌طلبان تاکید ویژه بر حوزه تولید، اشتغال، رونق اقتصادی و... دارد. این استاد دانشگاه با بیان اینکه شعار اصلاح‌طلبان به نیازها و کمبودهای جامعه تاکید دارد به وجود آرامش در کشور اشاره کرد و در این باره افزود: متاسفانه در گذشته کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ملتهب بوده است.

بنابراین باید تلاش کرد تا جامعه‌ای آرام و متکی بر خرد ورزی به وجود آید تا به اهداف مورد نظر برسیم. عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی به ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان در گام دوم اشاره کرد و گفت: ملت عزیز ایران گام اول را در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 برداشت و طبیعتا گام دوم نیز باید در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برداشته شود. وی در پایان اظهار کرد: همانطوری که ملت ایران با آراء خود در سال 92 امید را به وجود آوردند بار دیگر با رای خودشان می‌توانند در انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی راه امید، آرامش و رونق اقتصادی را تکمیل کنند.

http://ebtekarnews.com/?newsid=31642

ش.د9405352

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات