تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰  ، 
کد خبر : ۲۹۱۵۲۲

گزارش روزنامه انگلیسی از وضعیت زنان کارگر هندی در بحرین و عربستان

روزنامه انگلیسی از خرید و فروش زنان کارگر هندی در کشورهای حاشیه خلیج فارس در ازای قیمت ناچیز خبر داد.
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "مرآت البحرین"، روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن، فاش کرد که زنان کارگر هندی، در بحرین و عربستان در ازای مبالغ بسیار ناچیزی مثل یک کالا خرید و فروش می شوند.
این روزنامه انگلیسی به نقل از وزیر امور اجتماعی هند گفت هر زن کارگر هندی در عربستان به قیمت 4000 پوند، (برابر با 2200 دینار بحرین) و در بحرین به قیمت 2000 پوند (برابر با 1100 دینار بحرینی) فروخته می شوند.
یکی از نمایندگان پارلمان هند به نام "بالی راگونات ریدی"، گفت زنانی از ایالت "آندرا پرادش" واقع در جنوب هند در کشورهای حاشیه خلیج فارس در شرایط بسیار وخیمی، زندانی هستند. این نماینده هندی گفت: این زنان که از همسران یا اربابان خود فرار کرده اند، در زندان، شرایط بسیار وحشتناکی را تحمل می کنند.
"بالی راگونات ریدی" با ارسال نامه ای به وزیر امور خارجه هند، از دولت این کشور خواست از زنان تبعه هند در مقابل سوء استفاده شرکتهای کاریابی که آنها را مثل یک کالا می فروشند، حمایت کند.

وی در این نامه گفت این شرکتها، زنان هندی را با وعده دستمزدهای عالی، سه برابر دستمزدی که در هند می گیرند، اغفال می کنند.
این نماینده هندی اظهار داشت در عربستان این زنان را در مدت مجاز در ویزا سرمی دوانند و پس از پایان مدت یادشده، آنها را به زندان می اندازند و سپس حراج می کنند.
روزنامه ایندیپندنت می نویسد بیش از بیست هزار زن هندی که از ایالتهای "آندرا" و "تلانگانا" به کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر کرده اند وضعیت بسیار وخیمی دارند. کما اینکه شکایتهایی با موضوع بدرفتاری فیزیکی و عدم پرداخت دستمزد و محرومیت از حقوق اساسی انسانی از جانب انها مطرح شده است.
این نماینده هندی خاطرنشان کرد در حال حاضر بیش از 25 زن در زندانهای کشورهای حاشیه خلیج فارس، اسیر و در انتظار کمک دولتشان هستند.آنها از دولت هند انتظار دارند اقدامات لازم را برای بازگرداندن هر چه سریعتر به کشور انجام دهند.
وی افزود: باید به تمام سفارتهای هند در کشورهای حاشیه خلیج فارس دستور مداخله و ارائه کمکهای لازم و تأمین خوراک و پوشاک و مسکن برای آنها، داده شود.
دولت هند اعلام کرده است در ماه آینده چند وزیر را برای پیگیری شرایط بازداشت زنان کارگر هندی به عربستان و بحرین خواهد فرستاد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات