تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۹  ، 
کد خبر : ۲۹۱۵۸۶

آیت‌الله هاشمی: صداوسیما سیاست‌هایش را عوض کند

پایگاه بصیرت / عليرضا سالار
(روزنامه آرمان ـ 1395/03/01 ـ شماره 3043 ـ صفحه 1)
بدون شك دانشگاه آزاد نقش بزرگي در بالارفتن سطح علم و اگاهي جامعه داشته است؛ دانشگاهي كه با نام آيت‌ا... هاشمي پيوند خورده است و هجمه‌هايي كه در موضوعات مختلف به نام اين دانشگاه نثار رئيس هيات موسس آن يعني آيت ا... هاشمي كردند بر كسي پوشيده نيست. اما او مي‌دانست با يك گام عقب‌نشيني بر خلاف وعده‌اي كه به خانواده‌ها در راستاي علم آموزي فرزندان داده شده است عمل مي‌كند پس ايستاد و هجمه را پذيرا شد تا اين دانشگاه هر روز بيش از هميشه پيشرفت كند. جبهه پايداري از جمله گروه‌هايي بود كه در نظر داشت دانشگاه آزاد را از مديريت آيت ا... هاشمي خارج كند چنانكه در دولت احمدي‌نژاد هم تلاش‌هايي در اين راستا كرد كه ناموفق بود. روز پنجشنبه كه جشنواره فرهيختگان برگزار شد او اشاره‌هايي به وضعيت فعلي دانشگاه آزاد و تلاش‌هايي داشت كه براي تضعيف او صورت گرفته بود.

۵۴ درصد فارغ‌التحصيلان دانشگاه آزادی‌اند

آيت ا... هاشمي‌رفسنجاني گفت: « دانشگاه آزاد اسلامي در ۳۳ سال گذشته رشد كرده و آن قدر دستاورد داشته كه ۵۴درصد فارغ‌التحصيلان كشور متعلق به دانشگاه آزاد اسلامي است.» آنا نوشت؛ رئيس هيات موسس دانشگاه آزاد يادآوري كرد وقتي كه انقلاب به پيروزي رسيد نزديك به ۶۰درصد از مردم بطور كامل بي‌سواد بودند و اظهارکرد: «احساس نياز واقعي به علم وجود داشت. سال‌هاي بعد از پيروزي انقلاب شرايطي پيش آمد كه اسلحه‌ها از كلانتري‌ها وارد دانشگاه شده بودند و در تمام دانشگاه‌ها اتاق جنگ وجود داشت. در نتيجه اداره دانشگاه‌ها سخت شده بود.» آيت ا... هاشمي‌رفسنجاني تصریح کرد: «اگر چه كه من مخالف اين امر بودم اما نمي‌شد كاري كرد و دانشگاه‌ها تعطيل شدند. ستادي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي ايجاد شد كه دانشگاه‌ها را كنترل مي‌كرد.» هاشمي‌رفسنجاني گفت: «دكتر عبدا... جاسبي و من به اين نتيجه رسيديم كه بايد به سمت مردم حركت كنيم زيرا دولت بودجه‌اي براي توسعه دانشگاه‌ها نداشت. در آن زمان كه همه‌چيز دولتي بود و كار غيردولتي به مبناي ارتداد بود ما به دنبال ايجاد دانشگاهي آزاد بوديم كه سراسر غيردولتي بود. در نتيجه با جبهه‌گيري‌هاي بي‌شماري مواجه شديم كه بعد از ۳۳ سال نيز هنوز اين جبهه‌گيري‌ها ادامه دارد.» او افزود: «آن زمان اين مساله را با امام (ره) در ميان گذاشتيم. امام خميني (ره) بسيار باهوش بودند. در آن زمان با صورتي بشاش و چشماني براق گفتند كه تاسيس اين دانشگاه كار خوبي است. ما اعلام كرديم كه پولي براي تاسيس اين دانشگاه نداريم امام فرمودند من هديه كوچكي براي تاسيس اين دانشگاه مي‌دهم. پول را خودتان پيدا كنيد.»

كارشكني‌ها عليه دانشگاه آزاد

رئيس هيات امناي دانشگاه آزاد به مزاحمت‌هايي كه بعد از ۳۳ سال از سوي «عده‌اي از برادران و دوستان دولتي» براي دانشگاه آزاد به وجود مي‌آيد اشاره كرد و گفت: «چند روز پيش پايداري‌ها در مجلس مصوبه‌اي تصويب كردند كه بر اساس آن طوري برنامه ريخته شد كه هر چه خواستند به دانشگاه آزاد تحميل كنند و دست دانشگاه آزاد را كاملا ببندند. در صورتي كه از روز اول تاسيس دانشگاه آزاد مصوبه مجلس و شوراي عالي انقلاب فرهنگي را داشتيم كه به ما در اداره دانشگاه اختيار كامل مي‌داد.» او به طرحي اشاره كرد كه مصوب شدن رشته‌ها را كاملا در اختيار وزارت علوم قرار مي‌داد و گفت: «مي‌خواستند كاملا يك بمب را براي دانشگاه منفجر كنند اما قيدي در مصوبه آمد كه اگر شوراي عالي انقلاب فرهنگي چيزي را تصويب كرده باشد، آن مصوبه استثنا است، در حالي كه ما آن مصوبه را داريم اما هنوز هم كارشكني‌هايي انجام مي‌شود.» اين دانشگاه با توسعه شركت‌هاي دانش‌بنيان قصد دارد وابستگي خود را به شهريه كم كند. متاسفانه حسودها و دشمنان انقلاب همواره در كمين‌اند و دانشگاه آزاد اسلامي نياز به حراست دارد. او افزود: در حال حاضر بعضي از افراد براي ما مزاحمت‌هايي ايجاد مي‌كنند و اگر با چند نفر مخالف باشند شهر را خراب مي‌كنند تا شايد آن چند نفر را زير آوار ببرند.

در دانشگاه آزاد هيچ‌كس سهمي ندارد

آيت ا... هاشمي‌رفسنجاني تاكيد كرد بعد از رفع تحريم‌ها بايد حركت عظيمي شكل بگيرد و گفت: «اساس كار در دانشگاه آزاد اسلامي نيت خير است. فعاليت دانشگاه آزاد اسلامي نيز در همين راستا است. در اين دانشگاه هيچ كس سهمي ندارد و هيچ كس مالك اين دانشگاه نيست.» او ادامه داد: «حتي قرار بود كه دانشگاه را وقف كنيم تا كسي به اين دانشگاه دست‌درازي نكند. فعلا اين روند متوقف شده است. همانطور كه مسجد مالكيت ندارد دانشگاه آزاد اسلامي نيز متعلق به همه است. همه زمين‌ها، تجهيزات و... دانشگاه متعلق به عموم مردم است. فعاليت‌هاي دانشگاه به خاطر منافع مالي نيست بلكه در جهت رشد كشور و خدمت به اسلام و اهل بيت است.» او نيت خير و تكيه كردن به مردم را از نقاط قوت دانشگاه‌ آزاد دانست و گفت: «ا متاسفانه حسودها و دشمنان انقلاب همواره در كمين‌اند و دانشگاه آزاد اسلامي نياز به حراست دارد.»او از همگان دعوت كرد به دانشگاه آزاد اسلامي بيايند و و ببينند كسي از اين دانشگاه استفاده شخصي نمي‌كند. آيت ا... هاشمي‌رفسنجاني گفت: «بيايند تا خيال‌شان راحت‌تر شود. متاسفانه صدا و سيما، كاستي‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي را در بوق و كرنا مي‌كند اما خبرهاي اساسي و موفقيت‌هاي دانشگاه براي آنها خط قرمز است. اميدواريم با استقرار مديريت جديد در صداوسيما شرايطي فراهم شود كه دانشگاه آزاد اسلامي و فعاليت‌هايش بهتر معرفي شود. اگر روحيه اخلاص و عمل چند برابر شود اين دانشگاه موفق‌تر خواهد بود.»رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تغییر ریاست صداوسیما اظهار داشت: ان‌شاءا... رئیس جدیدی که به صداوسیما آمده است سیاستش عوض شود. اگر همین نمایشگاهی که امروز در حاشیه این مراسم برگزار شد منعکس شود، مردم دانشگاه آزاد را خواهند شناخت.

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/152064

ش.د9500260

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات