صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸  ، 
کد خبر : ۲۹۲۱۴۸

اخبار کوتاه

هوشنگ شجری، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه دولت برنامه آنی برای مبارزه با رکود ندارد، گفت: از بین بردن رکود با برنامه ضربتی دوباره اقتصاد را با تورم روبه‌رو می‌کند. وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین فرارهای مالیاتی از جانب قطب‌های ثروت است، تصریح کرد: کانون‌های بزرگ پولی و مالی و قطب‌های ثروت معمولاً از توانایی‌هایی برخوردار می‌شوند که با حساب‌سازی، ارتشا، زد و بند و مخدوش کردن دستگاه‌های وصول راه‌های فرار مالیاتی را برای خود باز می‌کنند.
وزارت کشور فلسطین با اشاره به وضعیت بغرنج ۲۸ هزار نفر از بیماران، سالمندان و مجروحان جنگی ساکن غزه خواستار بازگشایی مجدد گذرگاه رفح از سوی مقامات مصری شد. به گزارش «نباء پرس» گذرگاه رفح در مرز غزه و مصر از ابتدای سال ۲۰۱۶ تنها هفت روز باز بوده است که این مسئله با توجه به شمار بالای بیماران و مجروحان در غزه در راستای رفع مشکلات آنها مؤثر نبوده است.
یکی از عوامل اصلی بروز بیماری‌های واگیردار و میکروبی در ایران، استفاده از آب آلوده، سبزیجات و صیفی‌جاتی است که با آب آلوده آبیاری شده‌اند. متأسفانه، با وجود تأکیدات بسیار زیاد مسئولان به لزوم جلوگیری از ورود فاضلاب خام انسانی به منابع آبی و خاکی، در اقصی نقاط کشور شاهد آن هستیم که منابع آبی و خاکی کشور با ورود فاضلاب خام انسانی آلوده می‌شوند.
ظفر بنگاش، اندیشمند برجسته جهان اسلام، حذف نام عربستان از فهرست کشورهای ناقض حقوق کودکان را شرم‌آور خواند و تأکید کرد، این رژیم‌ به دلیل جنایات بی‌شمارش باید محاکمه شود. وی که ریاست اندیشکده اسلامی کانادا را برعهده دارد، با ننگین دانستن این اقدام سازمان ملل، گفت: این امر لکه‌ای سیاه هم برای اعتبار سازمان ملل و هم برای رژیم سعودی است.
بر اساس گزارش شرکت انگلیسی «بریتیش پترولیوم» ظرفیت پالایشگاهی ایران از سال ۲۰۱۳ بدون تغییر و در سطح ۹۸۵/۱ میلیون بشکه در روز باقی مانده و در سال ۲۰۱۵ افت ۸/۳ درصدی داشته است. ظرفیت پالایشگاه‌های ایران تنها دو درصد از کل ظرفیت پالایشگاه‌های جهان را تشکیل می‌دهند.
جانشین سازمان وظیفه عمومی با اعلام خبر نام‌نویسی حدود ۱۰ هزار نفر برای پرداخت جریمه سربازی، گفت: نام‌نویسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد، بیشتر متقاضیان ترجیح داده‌اند با وجود امکان پرداخت جرایم به صورت اقساط، آن را به صورت نقدی پرداخت کنند.
نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات