تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰  ، 
کد خبر : ۲۹۲۱۷۲

چه کساني از قدرت «حزب‌الله» مي‌هراسند؟

(روزنامه اطلاعات ـ 1395/03/11 ـ شماره 26452 ـ صفحه 12)

اغراق نيست اگر دو جريان صهيونيستي و تکفيري را اصلي ترين منابع تهديد در منطقه بدانيم؛ دو جرياني که حزب الله لبنان در پيشاني مبارزه با آن قرار دارد و البته تاوان آن را نيز مي پردازد.

يکي از تازه ترين تاوان‌هايي که حزب الله لبنان بابت مبارزه رو در رو با اصلي ترين منبع‌هاي تهديد در منطقه پرداخته، شهادت «مصطفي بدرالدين» فرمانده ارشد اين گروه است که در پي حمله به مقر حزب الله در نزديکي فرودگاه دمشق رخ داد. حزب الله در بيانيه اي گروه‌هاي تکفيري را مسئول اين حمله دانست.

بدرالدين فرمانده شاخه نظامي حزب الله، جانشين «عماد مغنيه» بود که او نيز سال‌ها پيش (بهمن ماه 1386) در سوريه به شهادت رسيد؛ رخدادي که بسياري رژيم صهيونيستي را عامل آن مي دانند. البته اين‌ها تنها تاوان‌هاي حزب الله نبوده است. در طول ساليان اخير هزاران نفر از اعضاي اين گروه به شهادت رسيدند .حزب الله گروهي است که در دهه 1980 ميلادي با هدف مبارزه با اشغالگري رژيم صهيونيستي در لبنان تاسيس شد.

به واسطه تلاش‌هاي اين گروه بود که اشغالگران صهيونيست در سال 2000 ميلادي ناگزير به عقب نشيني از مناطق اشغالي در جنوب لبنان شدند.در ادامه نيز حزب الله نقش مهمي در دفاع از تماميت ارضي و امنيت ملي لبنان در برابر تهديد صهيونيست‌ها ايفا کرد. توانمندي رزمي اين گروه جنبه بازدارنده در دفاع از لبنان داشت و حتي در مواردي از جمله جنگ 33 سه روزه که رژيم صهيونيستي به لبنان حمله کرد، حزب الله توانست در برابر ارتش مجهز صهيونيستي بايستد و مانع از اشغال دوباره لبنان شود.

اين در حالي است که توان نظامي حزب الله به عنوان يک گروه چريکي از نظر تجهيزات قابل همسنجي با رژيم صهيونيستي نيست .آغاز ناامني‌ها در سوريه و گسترش فعاليت گروه‌هاي تکفيري و تروريستي مسووليت تازه اي را بر دوش حزب الله نهاد. اگر تا پيش از اين، مبارزه با رژيم صهيونيستي برنامه اصلي حزب الله بود، اين بار مبارزه با فعاليت‌هاي گروه‌هاي تکفيري و تروريستي نيز به مسووليت‌هاي اين گروه افزوده شد .حضور و فعاليت حزب الله در سوريه با درخواست دولت دمشق صورت گرفت.

از آنجايي که اين گروه توان رزم در جنگ‌هاي چريکي را دارد يعني همان عرصه اي که ارتش کلاسيک سوريه تبحر کمتري در آن دارد، حضور نيروهاي حزب الله در نبرد با گروه‌هاي تکفيري که آن‌ها نيز به صورت چريکي و نامتقارن مي جنگند، بسيار موثر بود.حضور حزب الله در کنار ارتش سوريه افزون بر کمک مستشاري ايران و پشتيباني هوايي روسيه باعث شد که موازنه قوا به ويژه در ماه‌هاي اخير به سود اين جبهه و به ضرر گروه‌هاي تکفيري و تروريستي تغيير کند. به اين ترتيب بسياري از شهرها و مناطق مهم سوريه به ويژه در غرب اين کشور که بيشترين جمعيت سوري را در خود جاي داده است از دست تروريست‌ها خارج شد .

مدارک و شواهد بسياري وجود دارد که بسياري از گروه‌هاي تروريستي و تکفيري‌هاي مسلح به صورت مستقيم و غيرمستقيم از سوي برخي از کشورهاي منطقه حمايت مي شوند. در واقع برخي از دولت‌هاي خاورميانه از آنجا که براندازي دولت سوريه را با هدف تغيير معادلات امنيتي در منطقه به سود خود، در دستورکار قرار داده اند، از هر ابزاري از جمله حمايت از گروه‌هاي تروريستي براي دستيابي يه اين هدف سود مي‌جويند‌.

به نظر مي‌رسد حضور موثر و توانمند حزب الله در جبهه نبرد با تکفيري‌ها، تروريست‌ها و کشورهاي حامي آن‌ها را خشمگين ساخته است. از اين رو، دشمنان حزب الله از هر ابزاري از جمله ترور و از بين بردن چهره‌هاي موثر، براي ضربه زدن به اين گروه استفاده مي‌کنند. اين‌گونه اقدام‌ها در شرايطي صورت مي‌گيرد که در عرصه سياسي نيز برخي از کشورهاي منطقه تلاش مي‌کنند حزب‌الله را زير فشار قرار دهند. در اين ارتباط، چندي پيش شوراي همکاري خليج فارس به رهبري سعودي‌ها، حزب الله را در فهرست گروه‌هاي حامي تروريسم قرار داد؛ اقدامي که بسياري آن را هماهنگ با سياست‌هاي رژيم صهيونيستي در منطقه مي دانند.

در شرايط کنوني، تکفيري‌ها و حاميان منطقه اي آن‌ها از يک سو و رژيم صهيونيستي از سوي ديگر همچون دو لبه قيچي تلاش دارند حزب الله و پشتيبانان منطقه اي آن را زير فشار قرار دهند. اين در حالي است که دو جريان يادشده در سال‌هاي اخير اصلي ترين منبع تهديد در کشورهاي منطقه بوده اند؛ رژيم صهيونيستي که نوعي تروريسم دولتي را نمايندگي مي کند و پيشقراول کشتن انسان‌هاي بيگناه و تجاوز به کشورهاي منطقه است و گروه‌هاي تکفيري که با برداشت نادرست، افراطي و وارونه از آموزه‌هاي ديني، بنيان خشونت‌هاي سياه و افسارگسيخته را گذاشته اند و دشمن سرسخت آزادي و ثبات هستند.در چنين وضعي، کشورها و گروه‌هايي نظير حزب الله که در مقابل اين دو منبع تهديد ايستاده اند، هزينه‌هاي بسياري را پرداخت مي کنند، هر چند بسيار بعيد است که اين فشارها و هزينه‌ها ضربه‌اي به اين جبهه بزند.

گمانه‌زني‌ها پيرامون شهادت فرمانده نظامي حزب‌الله

از زمان اعلام شهادت مصطفي بدرالدين "ذوالفقار" فرمانده نظامي حزب‌الله لبنان، تحليل‌ها و گمانه زني‌هاي زيادي در اطراف اين حادثه بسيار مهم صورت گرفته است.به گزارش ايسنا از بيروت، گروهي آن را جرم جديد اما بدون اثر اسرائيل نام نهادند. برخي ديگر آن را حادثه‌اي مشکوک در ادامه سقوط خان طومان در جنوب حلب ارزيابي کردند. کسان ديگري گفتند که شهيد ذوالفقار در جايي ديگر در صحنه نبردها در سوريه به شهادت رسيده اما سناريوي ديگري از سوي حزب‌الله مطرح شده است. برخي پا را فراتر از اين گذاشته و آن را تسويه حساب‌هاي داخلي در درون حزب‌الله معرفي کردند!همه اين تحليل‌ها هر يک به نوعي حزب‌الله، ايران و هم پيمانان نظام سوريه و محور مقاومت را نشانه گرفته بودند.

اين اولين باري نبود که پس از شهادت يکي از فرماندهان عالي رتبه مقاومت اسلامي چنين ادعاهايي از سوي محور رسانه‌اي ضد مقاومت در منطقه مطرح مي‌شود.سيد حسن نصرالله، دبيرکل حزب‌الله لبنان نيز به همين موضوع اشاره و تاکيد کرد وجود حاشيه‌ها در باره شخصيتي همچون مصطفي بدرالدين امري طبيعي است همانطور که پيشتر در باره عماد مغنيه نيز وجود داشت .

نام مصطفي بدرالدين بيش از هر طرفي براي اسرائيلي‌ها شناخته بود که از سال 1994 تا سال 2000 ميلادي ضربات مهلکي بر ارتش اشغالگر قدس در جنوب لبنان وارد کرده بود. وي فرماندهي شجاع و برنامه ريز بود که توانست يکي از قوي‌ترين گروه‌هاي نظامي مقاومت را در جنوب لبنان پايه گذاري کند.پس از شهادت وي برخي رسانه‌هاي وابسته به اردوگاه آمريکا در لبنان و کشورهاي عربي اين گونه وانمود کردند که حزب‌الله در حادثه شهادت بدرالدين شهامت متهم کردن اسرائيل را از ترس واکنش‌هاي احتمالي نداشته است.

سيد حسن نصرالله از اين گروه از رسانه‌هاي وابسته به " اشد کفرا و نفاقا " ياد کرد که گوي سبقت را از جنگ رواني اسرائيل عليه حزب‌الله ربوده‌اند.يکي از شخصيت‌هاي سياسي نزديک به مقاومت اسلامي در خصوص شهادت ذوالفقار مي‌گويد: گروه‌هاي تکفيري از محل شهادت مصطفي بدرالدين بيش از 10 کيلومتر فاصله نداشته‌اند، مناطق درگيري در اطراف دمشق و در اين محدوده‌ها بسيار به هم نزديک است لذا امکان شليک گلوله توپ با خمپاره در هر زماني ممکن است، ضمن اين که با حمل خمپاره توسط چهار يا پنج نفر امکان نفوذ به برخي از مناطق تحت حاکميت ارتش سوريه نيز وجود دارد و اين اتفاقاتي است که در خيلي از مناطق درگيري رخ مي‌دهد لذا احتمال اين که شليک خمپاره به محل حضور شهيد بدرالدين به همين شکل صورت گرفته باشد، زياد است.

وي ادامه مي‌دهد: از زمان وقوع حادثه نيروهاي زبده و کارشناس حزب‌الله به محل حادثه اعزام شدند تا بررسي دقيقي از محل حادثه و مواد منفجره به کار رفته داشته باشند و نتيجه بررسي‌ها نشان داد که از موشک ميانبرد يا دوربرد در اين واقعه استفاده نشده است.براساس اطلاعات موجود دو احتمال وجود دارد. ممکن است گروه‌هاي تکفيري مقر نظامي محل استقرار نيروهاي حزب الله را هدف حمله خمپاره‌اي قرار داده‌اند بدون آن که بدانند چه کساني در اين مقر حاضرند. از سويي ديگر ممکن است از وجود مصطفي بدرالدين به شکلي مطلع شده‌اند و يا حداقل تصور مي‌کرده‌اند که مقامات مهمي در زمان حادثه در مقر حضور داشته‌اند. وجود چنين احتمالاتي در جنگي به وسعت سوريه در هر لحظه مي‌تواند شکل عملي به خود گيرد، اين تجربه‌اي است که جنگ سالهاي اخير سوريه بارها نشان داده است. نبايد از اين نکته غافل شد که طرف‌هاي اطلاعاتي گسترده‌اي از کشورهاي عربي و غربي اکنون در سوريه از زمين، هوا و دريا همه تحرکات نيروهاي هم پيمان با نظام سوريه را با تمام دقت رصد مي‌کنند و ممکن است برخي اطلاعات خود را در اختيار گروه‌هاي تروريستي و تکفيري در سوريه قرار دهند.

به همين دليل بود که مصطفي بدرالدين در صورت استفاده از تلفن همراه، هيچگاه بيشتر از يک روز از آن استفاده نمي‌کرد و تلاش مي‌کرد همه نکات ايمني را رعايت کند؛ گرچه تصاوير و فيلم‌هاي منتشر شده از وي نشان مي‌دهد که برخي اوقات بدون تيم حفاظتي در برخي از اماکن به خصوص مرقد حضرت زينب (س) و مرقد حضرت رقيه (س) حاضر مي‌شده و سرکشي‌هاي غير منتظره و بدون کاروان حفاظتي از خطوط تماس در مناطق درگيري و برخي مقرها در سوريه داشته است.در هر حال اين موضوع باعث تغيير ماهيت مبارزه حزب‌الله لبنان در سوريه و منطقه خاورميانه نخواهد شد.

اين اولين باري نيست که مردي در قامت ذوالفقار صحنه کارزار را با لباس شهادت ترک مي‌کند و آخرين بار نيز نخواهد بود. همانگونه که سيد حسن نصرالله مي‌گويد وقتي حزبي 34 سال درحال نبرد با اشغالگران اسرائيلي است حتما نسل‌هاي مختلفي از فرماندهان در رده‌هاي مختلف سني دارد که به راحتي جايگزين فرماندهان شهيدش مي‌شوند.

ابعاد ناشناخته‌اي از اقدامات جهادي شهيد بدرالدين

پايگاه خبري المنار به بررسي ابعاد ناگفته‌اي از اقدامات جهادي شهيد مصطفي بدرالدين فرمانده نظامي حزب‌الله لبنان از زبان همرزم وي پرداخت.ماهيت مأموريت گذاشته شده بر دوش اين برادران شهيد به ما و آنها اجازه نمي‌دهد در طول زندگي‌شان در ميان مردم شناخته شوند. آنها قبل از شهادت ناشناخته بوده و تنها در هنگام شهادت است که مردم تصاوير آنها را مي‌بينند و اسامي آنها را مي‌شنوند و احياناً نسبت به شنيدن جايگاه اين شهيد و موقعيت وي در مقاومت غافلگير مي‌شوند. اما بعد از شهادت نيز ما نمي‌توانيم از آنها جز به صورت خلاصه مطالبي را بيان کنيم. علت آن هم اين است که زندگي آنها و دستاوردهايشان و جزئيات رفتارها و شخصيت آنها ذوب در مقاومت و مسير مقاومت است.

شب و روز و خواب و بيداري و تمامي عملکرد آنها در خدمت اين روند است.اينها بخشي از سخنراني سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت شهادت حسان اللقيس از فرماندهان شهيد مقاومت بود. همين موضوع بر سيره زندگي مصطفي بدرالدين فرمانده جهادي ارشد مقاومت لبنان است صدق مي‌کند، کسي که تمامي زندگي خود را در مبارزه با دشمن صهيونيستي در امتداد اراضي لبنان و تقابل با پروژه‌هاي آمريکايي در منطقه سپري کرد تا در نهايت مبارزه با ابزارهاي تکفيري آنها در منطقه پرداخت.مصطفي بدرالدين کسي بود که تمامي کساني که به دنبال ترور شخصيتي وي براي هدف گرفتن مقاومت و موضوع فلسطين بودند را نااميد کرد.

وي هرگز نسبت به اين اقدامات و تلاش‌ها خم به ابرو نياورد و زمان آغاز فعاليت‌هايش در سال 1982 مانند کوه ثابت‌قدم و مستحکم باقي ماند تا با درجه ذوالفقار به عنوان يکي از فرماندهان مقاومت تبديل شد و بارها و بارها از جولاي 93 گرفته تا آوريل 96 و پيروزي 2000 و جولاي 2006 شمشير حق را در سينه صهيونيست‌ها فرو برد و از اين کار خسته نمي شد. بدر الدين سستي و خستگي نمي شناخت. وي اين بار به سمت دمشق گرايش پيدا کرد تا در حيات و شهادتش در مجاورت حاج رضوان دوست و همکارش قرار بگيرد.

کساني که او را مي‌شناختند نسبت به کار زيادش و خستگي‌ناپذيري و کم خوابي اش شگفت زده مي‌شدند. وي تمامي مسئوليت‌هاي خود را بدون احساس نياز به استراحت انجام مي داد. چرا که اعتقاد داشت، وقتي دشمنش نمي‌خوابد، او چرا بايد بخوابد؟الحاج علام يکي از نيروهاي مقاومت (که مدت طولاني با شهيد بدرالدين همکاري داشته است) بدون ورود به جزئيات امنيتي و فعاليت‌هاي نظامي اين رهبر جهاد و مقاومت گفت:ذوالفقار در گسترش فعاليت نظامي مقاومت نقش داشته و علاوه بر اين، به بخش‌هاي مهم ديگري مي‌توانست دستاوردهايي براي مقاومت به همراه داشته است، اهميت فوق‌العاده‌اي مي‌دهد . بخش رسانه اي از جمله اين بخش‌هاست که در جنگ رواني با دشمن اسرائيلي موثر بود.المنار به نقل از الحاج علام نوشت: شهيد بدرالدين هميشه و به طور گسترده بر اهميت رسانه به ويژه تصوير و فيلم در نشان دادن وجهه مقاومت و نقش و عمليات و دستاوردهاي آن به افکار عمومي و رساندن خبرهاي آن به دست مردم متمرکز بود تا مردم در جريان همه تحولات قرار گرفته و روحيه‌اي مضاعف پيدا کنند .

شهيد بدرالدين بر نحوه استفاده از تصوير و خبر در جنگ رواني عليه دشمن تسلط داشت و در اين راه هميشه به دنبال جديدترين شيوه‌ها و تکنولوژي‌ها بود.وي افزود: ذوالفقار نقش زيادي در گسترش فعاليت ستاد تبليغات جنگ در مقاومت اسلامي و شرايط موفق کنوني آن داشت. از اقدامات ويژه اي که شهيد ذوالفقار انجام داد کمين معروف «انصاريه» در تابستان سال 1997 بود. وي در اين کار از نظر برنامه ريزي، فرماندهي و همچنين نظارت بر اجرا نقش اساسي داشت.

الحاج اظهار داشت: ذوالفقار با دقت زياد مبارزاني را که در اين عمليات مشارکت داشتند برگزيد و با تشريح همه جزئيات امنيتي و نظامي و لجستيکي اين عمليات، آن‌ها را از نظر روحي و فکري براي اجراي عمليات آماده کرد. وي با تجربه نظامي و امنيتي و هوش بالا و اطلاعاتي که داشت فکر اسرائيلي‌ها را خواند و به نحوه اجراي عمليات و راههايي که نيروهاي صهيونيست قرار بود طي کنند پي برد و براساس آن بمب‌ها را کار گذاشت و نقشه استقرار مبارزان را در اين مکان کشيد که باعث شد عمليات انصاريه صد درصد موفقيت‌آميز باشد که خود صهيونيست‌ها نيز به آن اذعان کردند.

الحاج علام افزود: شهيد بدرالدين عمليات انصاريه را کاملا محرمانه نگه داشت و تنها افراد کمي از آن اطلاع داشتند. حتي همه جزئيات اين عمليات را از ستاد تبليغات جنگ که شخصا بر آن نظارت داشت، پنهان کرد. وي براي اين ماموريت يکي از اصحاب رسانه را که براي يک آژانس خارجي کار مي‌کرد انتخاب کرد تا نخستين لحظات پس از اجراي عمليات را مستقيما از ميدان نبرد به تصوير بکشد تا اين عمليات بازتاب گسترده اي در سراسر جهان داشته و افکار عمومي سرزمين‌هاي اشغالي را عليه فرماندهي نظامي و کابينه آن تحريک کرده باشد که همين اتفاق هم افتاد. شهيد بدرالدين ستاد تبليغات جنگ را براي مقابله با اسرائيلي‌ها و نشان دادن ضعف ارتش دشمن در برابر دستاوردهاي مبارزان، هدايت مي کرد.

نحوه آوردن خبرنگاري که نخستين لحظات عمليات را بعد از اجراي آن تصويربرداري کرد کار شهيد بدرالدين بود و حتي کارکنان ستاد تبليغات جنگ تاکنون از نحوه آوردن خبرنگار به ميدان نبرد مطلع نشده اند.الحاج علام تصريح کرد، شهيد بدرالدين به همه کساني که با او کار مي کردند، احترام مي گذاشت و به ويژه در جزئيات کار بسيار قاطع بود و هيچ کوتاهي را نمي پذيرفت. وي به مردم نزديک بود به همين علت هميشه از تدابير امنيتي که رهبري مقاومت او را به رعايت آن‌ها ملزم مي کرد، طفره مي رفت.مصطفي بدرالدين فرمانده شاخه نظامي حزب‌الله بامداد جمعه 24 ارديبهشت در ريف دمشق در منطقه‌اي نزديک فرودگاه بين‌المللي دمشق بر اثر انفجاري شديد به شهادت رسيد.

مختصات معادله جديد نصرالله عليه صهيونيست‌ها

دبيرکل حزب الله لبنان در آخرين روز سال 2015ميلادي با بيان اينکه حزب‌الله از جنگ با اسرائيل نمي‌ترسد آشکارا قواعد درگيري با دشمن صهيونيستي را بدون هيچگونه ترس و وحشتي کنار گذاشت.به گزارش تسنيم به نقل از العالم، سيد حسن نصرالله در مراسم يادبود شهداي حمله هوايي رژيم صهيونيستي به "قنيطره" به صراحت گفت، حزب الله از جنگ با اسرائيلي‌ها نمي‌ترسد و اگر جنگ بر وي تحميل شود با آن مقابله خواهد کرد و پيروز خواهد شد . وي افزود، مقاومت ديگر آنچه قواعد درگيري يا تفکيک صحنه‌ها و ميادين نام دارد را به رسميت نمي شناسد لذا مقاومت داراي حق شرعي، اخلاقي و قانوني براي مقابله با دشمن در هر مکان و زمان است.موضع سيد حسن نصرالله براي جدا سازي گذشته از حال است اما به نظر مي رسد رژيم صهيونيستي اين پيام را در آن زمان درک نکرد چون پاسخ مقاومت به جنايت قنيطره در کشتزارهاي اشغالي "شبعا" انجام شد يعني در چارچوب محدودي از قواعد درگيري باقي ماند.

پس از آن جنايت ترور شهيد "سمير قنطار" در سوريه با موشک صهيونيستي به وقوع پيوست که پاسخ آن نيز در کشتزارهاي شبعا بود، اين بدان معني است که حزب الله دو هشدار بزرگ به رژيم صهيونيستي داد که به طور حتم سومين آن اخراج با کارت قرمز به شکل بازي فوتبال خواهد بود.

امروز "مستعربين" (عرب شده‌ها) و "اسرائيلي شده‌ها" (پيروان رژيم صهيونيستي) با حمله به حزب الله از طريق به شهادت رساندن سيد "مصطفي بدر الدين " کوشيدند بر ترس، ضعف و کينه شان در برابر حزب الله سرپوش بنهند لذا سيدحسن نصرالله کارت قرمز نهايي را به آنان و رژيم صهيونيستي نشان داد، و مقاومت را از قيد و بند محدوديت براي پاسخگويي به هر گونه تعدي به رزمندگان مقاومت با هر رتبه و مسئوليت برهاند.

وي صهيونيست‌ها را با صراحت مورد خطاب قرار داد و گفت:اگر به هر رزمنده ما تعدي کنيد پاسخمان مستقيم و شديد و خارج از شبعا خواهد بود حال هر پيامدي که مي خواهد داشته باشد.هر شخصي که سيد مقاومت را مي شناسد مي داند مواضع اساسي وي از پيش نوشته شده بود، به دقت بررسي شده و سخناني با دقت بسيار زياد گزينش شده است مانند1- پاسخ خواهيم داد.2-به صورت مستقيم.3-بسيار شديد.4-خارج از کشتزارهاي شبعا.5-به وضوح و با هر پيامدي.موضع سيد مقاومت بالطبع فقط براي اسرائيلي‌ها نيست بلکه براي ديگر طرف‌ها نيز هست.

او گفت، به آنچه مستعربين مي‌گويند اهميت نمي دهيم که قبلا براي آن اعتبار قائل بوديم، اکنون به تکفيري‌ها و حاميانشان و همچنين به اسراييلي‌ها پاسخ مي دهيم حال هر پيامدي که مي خواهد داشته باشد، ما آماده تمامي سناريوها هستيم و از اين به بعد اجازه نمي دهيم به مقاومت، فرماندهان و رزمندگان آن تعدي شود، مقاومت که با خون و زخم به جنگ ديگران رفت اما ديگران از پس آن بر نيامدند لذا به زخم شدن و توطئه چيني عليه آن ادامه دادند و در مکان‌ها و زمان‌هاي مختلف عليه آن مکر کردند.

سيد حسن نصرالله با اين سخنان خواست تأکيد کند که، قواعد درگيري با همه از هر نوع که باشد براي مقاومت مهم نيست چه اينکه در برابر مرحله جديدي قرار داريم که تمام طرف‌ها بايد مرز‌هاي آن را بشناسند.قواعد نبرد، زمان و مکان تغيير کرده و حزب الله به طور کامل آماده نبرد بزرگ است به همان دليلي که سيد پس از جنايت قنيطره و شهادت قنطار آمادگي حزب الله را اعلام و مواضع نظامي و پايگاه‌هايش را براي آماده شدن جهت جنگ تخليه کرد تا آن را از هر گونه بمباران مصون دارد.

حزب الله برخي از اهدافش عليه رژيم صهيونيستي را در گفت و گو با شبکه تلويزيوني "الميادين" اعلام کرد که شامل اهداف اتمي، پتروشيمي و ديگر نقاط حساس و راهبردي است به اين معني، که آماده نبرد بوده و قادر است اگر دشمن اقدام به ماجراجويي عليه حزب يا لبنان کند، ضربات دردناکي به رژيم صهيونيستي وارد ساخته و آن را شکست دهد.

پيام ديگر سخنراني سيد مقاومت آن بود که بازي با حزب‌الله ديگر شوخي نيست چون اين حزب به قدرتي منطقه‌اي تبديل شده که جنگ سالاران بزرگ، سران کشورهاي جهان و کارشناسان نظامي به آن گواهي مي دهند چه اينکه معادلات بين المللي را تغيير داده و طرح‌هاي بزرگ به هدف تجزيه منطقه و ايجاد فتنه در آن را خنثي کرده است.اين موضوع در واقع به آن معني است که حزب الله به بازيگري با بزرگان تبديل شده اما مستعربين و اسرائيلي شده‌هاي کوتوله تنها بازيچه اي در دست بزرگان هستند و در سطوح سياسي، بين المللي و عملي محلي از اعراب ندارند.آنان با رفتن طرح‌هاي اربابانشان مي روند و توطئه آمريکايي سعودي تکفيري در سوريه با شکست مواجه خواهد شد همانگونه که رهبر مقاومت گفت.

http://www.ettelaat.com/new/index.asp?fname=2016\05\05-30\19-18-55.htm&storytitle=%8D%E5%20%98%D3%C7%E4%ED%20%C7%D2%20%DE%CF%D1%CA%20%AB%CD%D2%C8%9D%C7%E1%E1%E5%BB%20%E3%ED%9D%E5%D1%C7%D3%E4%CF%BF

ش.د9500502

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات