تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸  ، 
کد خبر : ۲۹۲۴۷۲
سیدحسن خمینی در دیدار با اهالی فرهنگ:

شرط تعالی فرهنگی شجاعت است

پایگاه بصیرت / مریم‌سادات گوشه

(روزنامه ايران ـ 1395/03/12 ـ شماره 6227 ـ صفحه 21)

تولیت آستان مطهر امام خمینی (ره) ضمن ابراز خرسندی از حضور مسؤلان فرهنگی و اهالی هنر در حسینیه جماران گفت: شرط تعالی فرهنگی شجاعت است و نباید از دشنام و تهدید ترسید.: تلاش کنید، این ترس کم شود، خیلی کم کسانی هستند که نمی‌ترسند، یکی از آنان حضرت علی (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی دیروز در دیداربا علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین و مدیران کل و جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه در آستانه مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حسینیه جماران تأکید کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ریشه فرهنگی دارد وشعارهای آن نیز در اصل فرهنگی بود و رهبرانش از طبقه اندیشمند و فرهنگی هستند.او اضافه کرد: مربیان اخلاقی هرگاه احساس کردند بین یک کار تردید دارند، به ریشه آن نگاه می کنند تا چنانچه ریشه رذیله داشت، آن را رها کنند. وی گفت: انقلاب اخلاقی و فرهنگی ما محتاج یک گسترش اختیار و شجاعت در تصمیم گیری است.فرهنگ از زمره مسائلی است که تعالی آن جز به اختیار نیست، می توان جلوی هجمه فرهنگی را گرفت، ولی تعالی را نمی توان با اجبار ایجاد کرد.

یادگار امام یادآورشد: انسان باید خود بخواهد تا متعالی شود، به اجبار نمی توان نماز خواند، برای بالا بردن روحیه جامعه شرط اختیار باید داشت. فقها گفته اند که خداوند می خواهد انسان به اختیار خود کارها را بکند و بسیاری از کارها را به اختیار نکند. وی گفت: اگر جامعه را به اختیار بگذاریم آن وقت است که باید جامعه را تربیت کرد.تعالی فرهنگی محتاج یک اختیار و شجاعت است، کسانی که مسئول فرهنگی هستند باید برای عقیده خود ارزش قائل باشند، که شجاعانه آن را ترویج کنند، شجاعت آن است که عقیده خود را در تصمیمات به کار گیرند.

سیدحسن خمینی در ادامه سخنانش تصریح کرد: همیشه کسانی هستند که به شما دشنام میدهند، ولی نباید کوتاه آمد.هیچ بزرگی در تاریخ بشریت بدون فحش خوردن بزرگ نشده است، امام خمینی(ره) در دوران زندگی خود خیلی در راه مبارزاتی فحش شنیده است. وی افزود: اگر ایستاده باشی، مقدسی ولی حرکت که می کنی با سنگ می زنند. مثل قطاری که ایستاده کاری با آن ندارند، ولی حرکت که می کند به سوی آن سنگ پرتاب می کنند.

یادگار امام در ادامه سخنانش تصریح کرد: شعارهایی هم که در دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی بیان می شد در اصل فرهنگی بود.حکومت پهلوی برای مقابله با نهضت اسلامی، اضمحلال فرهنگی را در دستور کار داشت و حضرت امام خمینی (ره) به سمت تعالی فرهنگی حرکت کرد.امام (ره) و رهبری همواره در حوزه‌هایی که خاستگاه فرهنگی داشته، مبارزه کرده‌اند. سید حسن خمینی تأکید کرد: در انقلاب های دیگر دنیا شاهد چنین امری نبودیم و اغلب آنها در حوزه‌های کارگری، اقتصادی و یا سیاسی بوده است.

ترویج اندیشه های بلند امام خمینی(ره) با قلم و تولیدات هنری میسر است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ابراز خرسندی از حضور در حسینیه جماران تأکید کرد:اکنون به عنوان بخشی از جامعه فرهنگی ، هنری کشور آمده ایم با یادگار گرانقدر و ارزشمند امام پیمان ببندیم که همواره پیرو آن امام بزرگوار و مروج اندیشه های بلند و آرمان های متعالی آن امام هستیم و با قلم و بیان و تولیدات هنری خودمان تلاش می کنیم جوانان جامعه را با اندیشه‌های امام بیشتر آشنا کنیم.

علی جنتی در این مراسم در ادامه سخنانش گفت: این انقلاب با رهبری آن امام بزرگوار و با حمایت مردم و تأییدات خداوند متعال به پیروزی رسید و تداوم یافت و در طول بیش از 3 دهه گذشته از پیچ و خم ها و فراز و نشیب های بسیاری عبور کرد.امام با انفاس قدسیه خویش روح تازه ای در کالبد ملت ایران دمید. جوانان و حوزه های علمیه را متحول کرد و فضایل اخلاقی را در جامعه گسترش داد.

او آموزه های امام(ره) را ساده زیستی، تهذیب نفس، وحدت گرایی و مقابله با هواهای نفسانی دانست و تأکید کرد: در همین حسینیه و مکرراً در سخنان امام شاهد بودیم که همواره امام ما را به وحدت ، یکپارچگی و انسجام دعوت می کردند. جنتی در ادامه سخنانش تصریح کرد: امروز به برکت رهنمودهای امام امت که مشعل فروزانی بر سر همه ما است و با هدایت مقام معظم رهبری که ادامه دهنده راستین راه آن امام بزرگوار هستند ملت ما توانسته از کوره راه ها و مشکلات فراوانی عبور کند و به استقلال و آزادی دست پیدا کند. امام بزرگوار ما مردم سالاری دینی را بنیان نهاد و ملت ما در طول نزدیک به چهار دهه بارها و بارها به صندوق های رأی رفتند و با آرای خود سرنوشت سیاسی خود را تعیین کردند.

در این مراسم محمد علیزاده و حجت اشرف‌زاده به اجرای آوازهایی در مدح امام علی(ع) و اشعاری از امام خمینی (ره) پرداختند.

http://iran-newspaper.com/newspaper/page/6227/21/134096/0

ش.د9500611

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات