صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹  ، 
کد خبر : ۲۹۲۷۷۶

اخبار

۱- تحریم‌های واشنگتن مانع‌ تجارت اروپایی‌ها با ایران است
«لسلی تسو» مشاور ارشد میز ایران در اداره امور خاور نزدیک وزارت خارجه آمریکا با اشاره به هراس شرکت‌های اروپایی از تجارت با ایران به دلیل تحریم‌های واشنگتن، گفت: واشنگتن می‌داند تحریم‌های این کشور علیه ایران در تجارت شرکت‌های اروپایی با ایران مانع‌تراشی می‌کند. گفتنی است، شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی در ماه‌های گذشته بارها از همکاری نکردن آمریکا برای روشن کردن ابهامات در قوانین تحریم‌های به‌جامانده علیه ایران شکایت کرده‌اند. جریمه‌های سنگینی که آمریکا در سال‌های گذشته به بهانه نقض تحریم‌های ایران علیه بانک‌های بین‌المللی وضع کرده، موجب شده است این بانک‌ها از انجام هر تراکنشی با ایران هراس داشته باشند.
۲- هشدار جنبش اهل‌الحق عراق به سفیر شرّ و فتنه
دبیرکل جنبش اهل‌الحق طی سخنانی در جمع عراقی‌های مقیم تهران، «ثامر السبهان» سفیر عربستان در بغداد را سفیر شرّ و فتنه خواند و به او درباره پیامدهای ترک نکردن خاک عراق هشدار داد. قیس خزعلی درخواست برای مبارزه با «داعشی‌های سیاسی» در منطقه خضراء بغداد را امر مبارکی توصیف کرد و خواستار پایان دادن به کار تعدادی از مسئولانی شد که مانع وقوع فرایند سیاسی در عراق هستند. العبادی، نخست‌وزیر عراق نیز با ارسال پیامی به داعشی‌های سیاسی تأکید کرد دست از اصلاحات و مبارزه با فساد برنخواهد داشت؛ زیرا اصلاحات دارویی است که موجب تحول اوضاع کنونی خواهد شد.
۳- افشای تلاش‌های آل سعود برای مقابله با ترویج تشیع در مصر
پایگاه اینترنتی «ساسه پست» مصر گزارش داد، مجموعه‌ای از اسناد افشاشده حاکی از آن است که «احمد القطان» سفیر عربستان سعودی در قاهره همواره با نمایندگان الازهر، به ویژه شیخ آن و شماری از شخصیت‌های اسلامی در تماس است و برای هماهنگی با آنان به منظور مقابله با آنچه «ترویج تشیع در مصر» می‌نامد، تلاش می‌کند. این مسئله، محتوای یکی از نامه‌های افشاشده وزارت خارجه عربستان درباره حمایت غیرمستقیم عربستان سعودی از نشست مطبوعاتی «محمد حسان»، از مبلّغان سلفی را تأیید می‌کند که بر اساس آن قرار شد طرحی زیر نظر الازهر برای مقابله با تشیع اجرا شود.
۴- تحلیل روزنامه اعتماد از نامزدهای احتمالی اصولگرایان در انتخابات۹۶
روزنامه «اعتماد» در مطلبی نوشت: اصولگرایانی که نمی‌خواهند روحانی در پاستور بماند برای تحقق این هدف از محمود احمدی‌نژاد حمایت خواهند کرد یا محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی؟ يا آنكه به چهره‌هاي جوان‌تر و جديدتري رو خواهند آورد؟ همين است كه در ميانه سياهه فهرست كانديداهاي احتمالي اصولگرايان نام‌هاي جديدتري هم وجود دارد: عزت‌الله ضرغامی، پرويز فتاح، محمدحسين صفارهرندي، عليرضا زاكاني، علي باقري‌كني و صادق واعظ‌زاده. بايد به انتظار نشست و ديد كدام يك از گروه‌هاي جناح راست در انتخابات ٩٦ «با روحاني» خواهند بود و كدام يك از احزاب نو اصولگرايان «بر روحاني».
۵- تصمیم‌های دوگانه درباره حقوق و دستمزد سال ۹۵
در حالی که بر اساس ضوابط اجرایی بودجه امسال، دولت مصوب کرده بود همه دستگاه‌های اجرایی که پیش از سال ۹۵ بدون موافقت شورای حقوق و دستمزد برای برقراری فوق‌العاده‌ای اقدام کرده‌اند، به پرداخت آن در سال ۹۵ مجاز نیستند، بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول مهم اجرایی به دستگاه‌های دولتی، با توجه به مصوبه جدید شورای حقوق و دستمزد، برقراری فوق‌العاده ویژه و فوق‌العاده شغل دستگاه‌های اجرایی که با پیشنهادهای سازمان مدیریت و معاونت توسعه مدیریت رئیس‌جمهور (سابق) به تصویب هیئت وزیران رسیده است، مجاز است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات