صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰  ، 
کد خبر : ۲۹۳۵۳۴

اخبار کوتاه

به گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»، پس از کشته شدن یک سیاه‌پوست آمریکایی به نام «آلتون استرلینگ» به دست پلیس و ادامه خشونت پلیس آمریکا نسبت به سیاه‌پوستان، مردم این کشور طی ۱۱ روز اخیر در حدود ۷۰ شهر آمریکا به خیابان‌ها ریختند تا نارضایتی خود را نشان دهند. بر اساس گزارشی که یک نویسنده آزاد به نام آلیسا رابینسون تهیه کرده، از روز ۵ تا ۱۵ جولای حدود ۹۸ اعتراض خیابانی روی داده است.
یکی از نیروهای نزدیک و همسو با محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید که سابقه مدیریت در دولت اصلاحات را دارد، از بنیاد باران خارج شده و هم‌اکنون فعالیت‌های خود را در بنیاد امید متمرکز کرده است. همچنین گفته می‌شود، تعدادی از اصلاح‌طلبان از رئیس دولت اصلاحات خواسته‌اند تا در انتخابات ۹۶ شورای هماهنگی جبهه اصلاحات محوریت را برعهده بگیرد؛ چراکه به عملکرد شورای سیاست‌گذاری انتقاد وارد است.
جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: «از حدود یک ماه پیش خبری مبنی بر اینکه قرار است آقای امیر عبداللهیان، معاون سابق عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه به سمت مدیرکل بین‌الملل مجلس منصوب شود، مطرح است که البته تقریباً قطعی است.» خبرهای دیگر حاکی است احتمالاً شیخ‌الاسلام سفیر ایران در سوریه می‌شود.
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت: «جشن تولد غمگینی برای توافق هسته‌ای در ایران برگزار شد... توافق هسته‌ای افزون بر اهرمی قوی برای مسدود کردن برنامه هسته‌ای ایران، موجب تقویت اصلاح‌طلبان و روحانی بود؛ اما آمریکا در حال تخریب شانس کمک به آنهاست و با برآورده نکردن انتظارات، شانس میانه‌روها را در انتخابات بعدی کم کرده است.»
رحیم زارع، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برای شفافیت موضوع مذاکرات با کارگروه اقدام مالی باید مستندات بیشتری به مجلس ارائه شود تا بتوان هوشمندانه قضاوت کرد و برای آن تصمیم گرفت. کارگروه اقدام مالی (FATF) نهادی بین‌المللی با ظاهر فنی و کارشناسی است، اما بعضی رفتارهای آنها سیاسی است.
محمدعلی نجفی، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر ستاد هماهنگی‌های اقتصادی دولت با بیان اینکه تغییر وزرا از طریق استیضاح را درست نمی‌دانم، گفت: اگر اراده و تصمیم آقای روحانی بر تغییر وزرا باشد، ترمیم کابینه کار درستی است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات