صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹  ، 
کد خبر : ۲۹۴۲۲۰

اخبار کوتاه

تعداد بيكاران در فصل بهار و تابستان ۱۳۹۴ نسبت به فصل‌هاي مشابه سال قبل افزايش يافته است. مؤسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت وابسته به مسعود نیلی، مشاور اقتصادی روحانی در گزارشي هشدارآميز نسبت به تشديد بيكاري دانش‌آموخته‌های دانشگاهي اعلام كرد، در سال‌هاي اخير اشتغال‌زايي در مردان از نوع شغل جديد نبوده و نرخ بيكاري بلندمدت دانش‌آموخته‌ها نيز ۲/۴۹ درصد است.
بیش از ۱۸۰ هزار روس با امضای طوماری آنلاین، استعفای دیمیتری مدودف را از مقام نخست‌وزیری روسیه خواستار شدند. امضای این طومار پس از آن آغاز شد که مدودف به مدرسان کم‌درآمد دانشگاه توصیه کرد، اگر می‌خواهند درآمد بیشتری داشته باشند، وارد تجارت شوند. اظهارات بی‌احساس و بی‌عاطفه مدودف که مورد انتقاد قرار گرفت، موجی از واکنش‌های تند را در پی داشت.
نتایج یک نظرسنجی از کاهش ۱۲ درصدی میزان محبوبیت صدراعظم آلمان به دنبال حملات تروریستی ماه گذشته در این کشور حکایت دارد. به گزارش «اسپوتنیک» به نظر می‌رسد، تعداد شهروندان ناراضی آلمانی از سیاست‌های صدراعظم آلمان افزایش یافته و میزان محبوبیت آنگلا مرکل از ۵۹ درصد در ماه ژوئن به ۴۷ درصد در ماه جولای کاهش یافته است.
محمدباقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه درباره انتشار شماره جدید نشریه «یالثارات» گفت: این اقدام با حکم قضایی صورت گرفته است و نمی‌توانیم روی تصمیمات دادگاه تحلیلی داشته باشیم؛ چراکه دادگاه تصمیم گرفته است این نشریه فعالیت کند و شماره جدید آن نیز به همین دلیل منتشر شده است.
یک روزنامه آمریکایی گزارش داد، بسیاری از ترکیه‌ای‌ها معتقدند که آمریکا پشت کودتای ۱۵ جولای قرار داشت. گزارش روزنامه «واشنگتن‌پست» درباره تنش‌ها بین آمریکا و ترکیه در حالی منتشر شده است که در جریان سفر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به آنکارا، معترضان ترکیه‌ای با شعار «کودتاچی به خانه‌ات برگرد» از او استقبال کردند.
محسن مهرعلیزاده، فعال سیاسی در پاسخ به پرسشی درباره نامزد شدن وزرای امور خارجه و بهداشت و درمان برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم گفت: نه، چنین احتمالی ضعیف است، با توجه به انسجام و هماهنگی خوبی که در حال حاضر در فضای اصلاح‌طلبی حاکم است، تفرقه‌ای وجود ندارد و انتخابات ۹۲ تکرار می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات