صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵  ، 
کد خبر : ۲۹۴۲۶۵

اخبار

۱- آغاز رایزنی امنیتی رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی
نشریه «فایننشال تایمز» به نقل از سرپرست وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نوشت: اسرائیل ‌[رژیم صهیونیستی] با کشورهای عربی رایزنی امنیتی‌اش را آغاز کرده است. «دور گولد» اعلام کرد: کابینه راست‌گرای اسرائیل تلاش دیپلماتیکی را برای بهره بردن از منافع راهبردی مشترک به منظور رایزنی با «کشورهای عربی، ملت‌های آفریقایی و کشورهای اروپایی» آغاز کرده است. بر اساس این، در حالی که نگرانی‌ها در میان کشورهای عربی از افزایش نفوذ ایران، به ویژه در درگیری‌های سوریه، عراق و یمن شدت گرفته است، رژیم صهیونیستی با قدرت‌های عربی و کشورهایی که دشمنی در آنها ندارد، حول مسائل امنیتی رایزنی می‌کند.
۲- تذکر وزارت کشور به احمدی‌نژاد
عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور درباره اینکه برخی شخصیت‌های سیاسی، مانند آقای احمدی‌نژاد تحرکات و سفرهای انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند، گفت: ما قبلاً هم اعلام کردیم فعالیت‌های انتخاباتی زودرس خلاف قانون است. اگر احساس کنیم کسانی از این تجمعات و جلسات بهره‌برداری انتخاباتی می‌کنند، قطعاً از کار آنها جلوگیری می‌شود. وی افزود: این موضوع را ما به دوستان آقای احمدی‌نژاد هم اعلام کردیم، به آنها هم گفتیم و هم تذکر دادیم که به دلیل مسائل امنیتی و حفاظت، این جلسات حتماً باید تابع شوراهای تأمین استان‌ها و شهرستان‌ها باشند و هم اینکه در موضوع مباحث انتخاباتی نباشند.
۳- بررسی احتمال منشأ سایبری آتش‌سوزی‌های اخیر
معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: مرکز ملی فضای مجازی به عنوان مرکز هماهنگی برای تقسیم کار ملی همه نوع تهدیدات محتمل را بررسی می‌کند و بررسی گمانه‌زنی‌ها درباره منشأ سایبری آتش‌سوزی‌های اخیر را نیز در دستور کار دارد. وی افزود: گروه‌های فعال در حوزه امنیت نسبت به پایش و بررسی اوضاع اقدام کرده‌اند، اما تاکنون هیچ نشانه‌ای مبنی بر منشأ تهدیدات سایبری این رخدادها دیده نشده است. سجادی تأکید کرد: اگر نتیجه این بررسی‌ها به وجود نشانه‌ای ختم شود، حتماً به نهادهای فعال مرتبط با نهادهای امنیتی برای بررسی موضوع مأموریت داده می‌شود.
۴- دادستان تهران: با جشن حافظ برخورد می‌کنیم
جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران با انتقاد از وضعیت برگزاری مراسم «جشن حافظ»، گفت: «واقعاً این جشنواره فرهنگی بود یا همایش مد و لباس؟!» وی با بیان اینکه گزارش پلیس مبنی بر نقض ارزش‌های دینی و اخلاقی در برگزاری جشن حافظ، برای رسیدگی به دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع شده است، افزود: «در جمهوری اسلامی که یک نظام دینی و ارزشی است، نمی‌توان هر اقدام ناپسندی را انجام داد و با تشکیل جشنواره و استفاده از پوشش‌های عجیب و غریب و نامناسب، اقدامات خود را پشت عنوان حمایت از هنرمندان پنهان کرد.»
۵- رژیم صهیونیستی باید یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به ایران پرداخت کند!
دادگاهی در سوئیس، درخواست فرجام‌ شرکت نفتی «ترنس آسیاتک» رژیم صهیونیستی علیه شرکت ملی نفت ایران را رد و اعلام کرد: این شرکت اسرائیلی باید یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بدهی‌اش به ایران را که به پرونده‌ای در دوران شاه مخلوع ایران مربوط می‌شود، پرداخت کند. «هاآرتص» نوشت: این پرونده قضایی جدیدترین دور از جدال حقوقی میان ایران و اسرائیل [رژیم صهیونیستی] در طول ۳۷ سال بر سر انتقال نفت و شراکت در بازاریابی است که دو طرف پیش از وقوع انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ ایجاد کرده بودند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات