صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵  ، 
کد خبر : ۲۹۴۵۲۳

اخبار

۱- موشک‌های ایران در چند متری اهداف در عمق اسرائیل فرود می‌آیند
اندیشکده صهیونیستی «بگین- سادات» در مطلبی نوشت: ایران به‌تازگی به فناوری‌هایی دست یافته که می‌تواند موشک‌های برد متوسط بسیار دقیقی بسازد. این کشور حتی حزب‌الله لبنان را به چنین موشک‌هایی مجهز کرده که با کلاهک‌های حاوی ۵۰۰ کیلوگرم مواد انفجاری در چند متری هدف فرود می‌آیند. موشک‌های دقیق شرایطی را ایجاد می‌کنند که اسرائیل [رژیم صهیونیستی] حتی اگر در رزم‌های سنتی نیز پیروز گردد، به‌راحتی در چنین نبردی مغلوب می‌شود. در صورت حمله موشکی به اسرائیل هزاران نفر کشته شده و تأسیسات تولید برق، آب شیرین‌کن و فرودگاه‌های بین‌المللی و دیگر زیرساخت‌های حیاتی تخریب می‌شوند. در ادامه این مطلب آمده است: هیچ‌کس نمی‌داند که زندگی در اسرائیل تنها با پرتاب چند موشک و خراب شدن ساختارهای مهم چگونه خواهد شد؛ اما نبود برق به‌تنهایی تأثیر بسیار زیادی بر سطح زندگی مردم اسرائیل و اقتصاد آن می‌گذارد.
۲- عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم: اصلاً برنامه‌ای در کار نیست!
یک عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم درباره لایحه برنامه ششم که به تازگی دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده، اظهار داشت: با وجود آنکه دولت اذعان می‌کند لایحه برنامه ششم توسعه را به مجلس ارائه کرده است، باید بگویم که این لایحه به هیچ عنوان شبیه برنامه نیست، بلکه دولت فقط یک سری احکام مورد نیاز اجرای برنامه را تقدیم مجلس کرده است. عبدالرضا مصری با بیان اینکه در قالب این احکام یک سری اسناد پشتیبان که جزء لایحه به شمار نمی‌آید، در اختیار نمایندگان قرار گرفته است، افزود: دولت می‌گوید برنامه را در قالب این اسناد و احکام به مجلس ارائه کرده است، اما این احکام هرگز با شاخص‌های کل برنامه هماهنگ نیست. وی تصریح کرد: در یک برنامه، باید هدف‌گذاری دولت طی پنج سال مشخص شده و وضعیت فعلی به طور جدی ارزیابی شده باشد، به گونه‌ای که بدانیم از چه نقطه‌ای می‌خواهیم به چه نقطه‌ای برسیم.
۳- آقای روحانی نیم‌نگاهی به اصولگرایان و سبد رأی آنها دارد
صادق زیباکلام گفت: مشکل آقای روحانی از جایی شروع می‌شود که بخش عمده‌ای از رأی‌دهندگان به ایشان، بیشتر دغدغه مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داشتند و مسائل اقتصادی کمتر برای آنها مهم بود؛ در حالی که طی سه سال گذشته هر بار که آقای روحانی با مردم صحبت کردند، عمدتاً درباره مسائل اقتصادی بوده و یک کلام درباره مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نگفتند. وی افزود: من معتقدم کارنامه آقای روحانی در حوزه‌های سیاست داخلی، اجتماعی و فرهنگی حتی از اقتصاد هم ناموفق‌تر بوده است؛ حداقل آقای روحانی می‌تواند درباره این مسائل با مردم صحبت کند، اما چنین نمی‌کند؛ زیرا آقای روحانی نیم‌نگاهی به اصولگرایان و سبد رأی آنها دارد که این موضوع سبب می‌شود هم اصولگرایان را از دست بدهد و هم آن ۱۹ میلیون نفری که به ایشان رأی دادند.
۴- احمدی‌نژاد بارها اعلام کرده که اصولگرا نیست
محسن كوهكن، نماینده اصولگرای مجلس گفت: آقاي احمدي‌نژاد و برخي از مشاوران اعظم‌شان در گذشته بارها اعلام كرده‌اند كه اصولگرا نيستند و از اصولگرايان تبرّي جستند. احمدي‌نژاد مقداري در كف جامعه كه برخي از آثار تصميم‌گيري‌های او را فراموش نکرده‌اند، رأي دارد. همان كساني كه در روستاها بحث يارانه و سهام عدالت را مطرح مي‌كنند يا از خاكي بودن و تواضع وی می‌گویند. بنابراین، اگر مقبولیتي در حدّ خودش دارد، مربوط به اين بخش جامعه است. مقبوليت احمدي‌نژاد مقبوليت سياسي اصولگرايي يا اصلاح‌طلبي نيست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات