تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۲۹۴۶۷۶
مشاور وزير امور خارجه ايران: محمود عباس مأمور CIA است

اعتراض به ديدار محمود عباس با سرکرده گروهک منافقین

(روزنامه شرق ـ 1395/05/11 ـ شماره 2644 ـ صفحه 1)

گروه سياست: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عصر روز شنبه در مقر اقامتش در پاریس با مریم رجوی، سرکرده گروهک تروریستی منافقین، دیدار كرد و او را در جريان تحولات منطقه به‌ويژه مسئله فلسطين گذاشت. او همچنين در اين گفت‌وگو از طرح فرانسه درباره برگزاري کنفرانس بین‌المللی فلسطین در پاریس سخن گفت و در مقابل، گزارش مريم رجوي از كنفرانس سالانه اين گروهك تروريستي را كه اتفاقا به‌تازگي در همين شهر برگزار شده‌ بود، شنيد.آن اجلاس نيز به دلیل حضور برخي از چهره‌های سیاسی کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای عربي بسيار مورد توجه قرار گرفته بود.برخي مقامات افراطي آمریکایی‌ مانند، نیوت گینگریچ، رئیس اسبق مجلس نمایندگان، جان بولتون، نماینده پیشین در سازمان ملل، مایکل موکیزی، وزیر سابق دادگستری، هوارد دین، رئیس پیشین حزب دموکرات، فیلیپ کراولی سخنگوی سابق وزارت‌ خارجه، تام ریج، وزیر پیشین امنیت داخلی...

وییس فری رئیس سابق اف‌بی‌آی و چند نفر از فرمانداران پیشین در نشست پاریس حضور یافتند و بنا بر گزارش واشنگتن‌تايمز براي اين حضور پول گرفته بودند.يكي ديگر از افرادي كه حضور او در اجلاس سالانه منافقين خيلي خبرساز شد، شاهزاده «ترکی الفیصل» رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی بود كه در آن جلسه سخنان تندي مبني بر اشتراک نظر خود با منافقين درباره سرنگونی جمهوری اسلامی گفت. او در اظهارات خود از واژه «فقید» برای اشاره به «مسعود رجوی» استفاده کرد. اين نحوه بيان موجب شد كه زنده بودن يا نبودن رجوي بار ديگر مورد توجه قرار گيرد بنابراین صدای آمریکا به‌سرعت و به نقل از منافقین، خبر مرگ مسعود رجوی را تکذیب کرد. اين در حالي بود كه بسياري در ايران باور دارند او مدت‌ها پيش مرده است.

ديدار پيشين با مريم رجوي

او مدعی شده بود که ایران از حماس و جهاد اسلامی با هدف ایجاد هرج‌ومرج در منطقه حمایت مي‌كند. آن اظهارات با واکنش گروه‌های فلسطینی ازجمله حماس و جهاد اسلامی مواجه شد. جنبش جهاد اسلامي در بيانيه‌اي ضمن محكوم‌كردن اظهارات فيصل آورده بود: «این اتهامات باطل و ناروا بوده و تنها در راستای خدمت به اهداف و خواسته‌های دشمن صهیونیستی است که به هر شیوه‌ای درصدد نابودی مسئله فلسطین و بازگشایی سفارتخانه‌های خود در پایتخت کشورهای عربی است. این اظهارات ناروا و ناجوانمردانه پیش از اینکه به مقاومت، ملت و مسئله فلسطین بی‌احترامی کند، در واقع بی‌احترامی و توهین به ملت عربستان سعودی است که هرگز دوست ندارد در اهانت به ملت فلسطین سهیم باشد و به نفع دشمن صهیونیستی از پشت به مقاومت فلسطین خنجر بزند؛ همان‌طور که از اظهارات اخیر عادل جبیر وزیر خارجه عربستان سعودی نیز می‌توان این‌گونه برداشت کرد و او به جای دفاع از ملت فلسطین و مسجدالاقصی در برابر تجاوزات و جنایت‌های اشغالگران صهیونیست، خواستار خلع سلاح حماس و جهاد اسلامی شده بود».

در اين بيانيه همچنين تأكيد شده بود: «ما در جنبش مقاومت اسلامی «حماس» اظهارات شاهزاده ترکی فیصل رئیس مرکز مطالعات اسلامی و پژوهش‌های «ملک فیصل» در نشست پاریس را که در آن به این جنبش اهانت شده و اتهاماتی علیه آن و مقاومت فلسطین مطرح کرد، رد می‌کنیم. ما این افتراهای بی‌پایه و اساس و مغایر حقیقت و واقعیت را رد می‌کنیم. همه می‌دانند که حماس جنبشی فلسطینی است که با اشغالگران در داخل فلسطین مبارزه می‌کند و در تاریخ خود همواره سعی کرده است خودش را از منازعات، کشمکش‌ها و برنامه‌های دیگر دور نگه دارد».علاوه بر فيصل و آمريكايي‌ها، تعدادی از اعضای گروه‌های مخالف بشار اسد نیز خود را به محل برگزاری این نشست در پاریس رسانده بودند و برخی از شبکه‌های عرب‌زبان، از جمله شبکه‌های سعودی العربیه و الحدث و شبکه اماراتی اسکای‌نیوز عربی، به پوشش خبری این نشست پرداختند.

محمود عباس مأمور CIA

اين بار نيز محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در محل اقامت خود با سركرده گروهك تروريستي منافقين ديدار كرد، ديداري كه با واكنش برخي از مقامات ايراني همراه بود. حسين شيخ‌الاسلام مشاور وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگويي با خبرگزاری میزان به آن ديدار اشاره كرد و گفت: «یک خط و جریان فکری به نام منافقین از اول پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل جمهوری اسلامی ایران مواضع خصمانه‌ای اتخاذ کرد که این رویکرد تا امروز نیز وجود دارد. این جریان فکری رویکرد و برنامه‌های خود را با حمایت عناصر آمریکایی، اسرائیلی و سعودی طراحی و برنامه‌ریزی می‌کند؛ چنانکه شاهد بودیم گروهک منافقین بعد از انقلاب حملات تروریستی متعددی را علیه مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران انجام دادند که ترور شهید رجایی و باهنر یکی از موارد آن محسوب می‌شود».او با اشاره به اینکه گروهک منافقین قصد نابودی انقلاب ایران را دارد، تأکید کرد: «شاهد بودیم که عناصر این گروهک تروریستی در زمان جنگ تحمیلی نیز به آغوش صدام رفتند و علیه ملت ایران جنگیدند. از این رو دشمنی آنها با ایران با حمایت غرب هنوز ادامه دارد».به گفته او، اینکه یک جناح فلسطینی سازش‌کار با صهیونیست‌ها که با فشار آمریکایی‌ها تسلیم اسرائیل شده است، امروز مقابل خط مقاومت ایستادگی و با عناصر تروریستی دیدار می‌کند، دور از انتظار نیست.

مشاور وزير خارجه تأکید کرد: «محمود عباس با توجه به رویکرد و سابقه‌ای که از خود نشان داده، به‌خوبی ثابت کرده است که دست‌نشانده آمریکاست به گونه‌ای که اسناد همکاری وی با آمریکا در لانه جاسوسی پیش از انقلاب کشف و مشخص شد که وی مأمور CIA است؛ از این رو دیدار وی با مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین دور از انتظار نبود».او با بیان اینکه در عرصه روابط بین کشورها با برخی جریانات و گروه‌های تروریستی، روابط پنهانی وجود دارد، گفت: «شاهد هستیم که بسیاری از جریانات تروریستی و سیاسی روابط پنهانی مخفی در سال‌های متمادی با کشورهای مختلف برقرار می‌کنند که در مقطعی از زمان این روابط علنی و آشکار می‌شود به گونه‌ای که درحال‌حاضر به طور مثال روابط پنهانی آل سعود و رژیم صهیونیستی به صورت علنی انجام می‌شود. بدون شک باید این موضوع برای مردم روشن باشد که روابط بین محمود عباس با گروه‌های تروریستی و اسرائیلی‌ها، روابطی پنهانی بوده که امروز آشکار شده است».شيخ‌الاسلام این اقدام محمود عباس را نشان‌دهنده «شخصیت ظلم‌پذیر وی و اینکه ‌او به راحتی در برابر غرب و اسرائیل تسلیم می‌شود»، دانست و گفت: «ازاین‌رو به طور حتم جریان حامی وی و خودش با اقدام اخیر، ضررهای زیادی را متحمل خواهند شد».او پیرامون اینکه ایران چه موضعی را باید در قبال این موضوع اتخاذ کند، تأکید کرد: «با توجه به شخصیت متزلزل و ضعیفی که از محمود عباس وجود دارد بدون شک جمهوری اسلامی ایران نباید برای این موضوع وارد عمل شود».

http://www.sharghdaily.ir/News/99165

ش.د9501560

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات