تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲  ، 
کد خبر : ۲۹۴۶۹۴
ديدار محمود عباس با سرکرده منافقين

چاقـويي که دسـته خود را بريـد

(روزنامه مردم‌سالاري - 1395/05/11 - شماره 4098 - صفحه 15)

گروه سياسي: روز گذشته بود که خبر ديدار محمود عباس، رئيس تشکيلات خودگران فلسطين با سرکرده گروهک منافقين خبرساز شد. اين اولين بار نيست که فعاليت‌هاي محمد عباس سوال‌برانگيز مي‌شود اما اين بار با دفعات پيش متفاوت است و به نظر مي‌رسد چاقو دارد دسته خود را مي‌برد!

به جرات مي‌توان گفت ايران بزرگترين حامي‌فلسطين در سطح منطقه‌اي و جهاني است. حمايت بي دريغ کشورمان از فلسطين و بويژه سازمان آزاديبخش و تشکيلات خودگردان آن مسئله اي نيست که بتوان آن را انکار کرد. ايران در مجامع بين‌المللي همواره حامي‌و مدافع حقوق فلسطين بوده است. کمک‌هاي مالي و نظامي‌ايران به فلسطين نيز بر کسي پوشيده نيست و مقامات ايراني بار‌ها بر آن تاکيد کرده‌اند. مسئله آنجاست که ايران هميشه حامي فلسطين بوده است.

اما رفتار متناقض برخي از مقامات دولت خودگردان فلسطيني و در راس آن رئيس تشکيلات خودگران فلسطين سوالاتي را ايجاد مي‌کند.

اگر به حوادث اخير منطقه نگاه ‌کنيم متوجه مي‌شويم ابومازن در اکثر اتفاقات مهم در برابر ايران ايستاده است! اينطور به نظر مي‌رسد که محمود عباس حاميان اسرائيل را به دشمنان اين رژيم ترجيح مي‌دهد. هنگامي‌که عربستان يمن را مورد حمله نظامي‌قرار داد، محمود عباس اين اقدام را شجاعانه خواند. در بيانيه تشکيلات خودگردان فلسطين بر اين نکته تاکيد شده بود: ما از اين حمله که با هدف حفظ وحدت يمن و حمايت از مشروعيت دولت آن انجام شده است، حمايت مي‌کنيم. اين درحالي است که در اين زمان ايران و عربستان در يمن در مقابل هم قرار گرفته بودند وحتي بسياري از کارشناسان جنگ يمن را جنگ غير مستقيم ايران و عربستان مي‌دانستند. پس از اين ماجرا هنگامي‌که در پس اعدام شيخ نمر و به آتش کشيده شدن سفارت و کنسولگري عربستان روابط دو کشور قطع شد، ابو مازن باز هم کنار عربستان ايستاد و از اقدام عربستان براي قطع روابط با ايران دفاع کرد.

اين در حالي است که وي بدون اشاره به اعدام شيخ نمر تنها به حمايت از عربستان اکتفا کرد.

پيش از آن وزير خارجه دولت محمود عباس نيز از کويت و بحرين در برابر ايران دفاع کرده بود. رياض المالکي وزير امور خارجه فلسطين - دولت محمود عباس - با اعلام حمايت و همبستگي و ايستادگي اين کشور در کنار کشورهاي عربي جنوب خليج فارس در مقابل توطئه‌هايي که عليه آنها برنامه‌ريزي و انجام مي‌شود گفت: مسئله فلسطين هميشه از طرف کشورهاي شوراي همکاري خليج فارس مورد حمايت قرار گرفته است.وي در اين سخنان خود همچنين گفت: در اوج حوادث بحرين پيام همبستگي و تاييدي را براي وزير امور خارجه بحرين ارسال و در آن تاکيد کرديم ملت و رهبران فلسطين در کنار دولت بحرين و در برابر توطئه‌هايي که عليه وحدت و سرزمين اين کشور انجام گرفت قرار دارند.

اما آخرين فعاليت ضد ايراني ابومازن را به هيچ عنوان نمي‌توان ناديده گرفت. ديدار محمودعباس با مريم رجوي، سرکرده گروهک تروريستي منافقين سوالات بسياري را بر جا گذاشته است. دست دوستي محمود عباس به سوي دشمن قسم خورده جمهوري اسلامي ‌ايران را به هيچ عنوان نمي‌توان توجيه کرد. تا پيش از اين اقدامات رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين حسن نيت وي را خدشه دار مي‌کرد اما ديدار دوستانه‌اش با مريم رجوي سندي است بر دشمني وي با ايران. اما اين ديدار واکنش‌هاي بسياري را از سوي مقامات ايراني در پي داشته است.

همکاري محمود عباس با سيا محرز است

حسين شيخ الاسلام مشاور وزير امور خارجه کشورمان درباره ديدار شب گذشته محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين با مريم رجوي سرکرده گروهک تروريستي منافقين اظهار کرد: يک خط و جريان فکري به نام منافقين از اول پيروزي انقلاب اسلامي‌در مقابل جمهوري اسلامي‌ ايران مواضع خصمانه‌اي را اتخاذ کرد که اين رويکرد تا به امروز نيز وجود دارد.

مشاور وزير امور خارجه کشورمان گفت: محمود عباس با توجه به رويکرد و سابقه اي که از خود نشان داده است به خوبي ثابت کرده است که دست نشانده آمريکا است به گونه‌اي که اسنادهمکاري وي با آمريکا در لانه جاسوسي پيش از انقلاب کشف شد و مشخص شد که وي مامور CIAاست. وي افزود: اين جريان فکري رويکرد و برنامه‌هاي خود را با حمايت عناصر آمريکايي، اسرائيلي و سعودي طراحي و برنامه ريزي مي‌کند چنانکه شاهد بوديم گروهک منافقين بعد از انقلاب حملات تروريستي متعددي را عليه مردم و مسئولين جمهوري اسلامي‌ايران انجام دادند که ترور شهيد رجايي و باهنر يکي از موارد آن محسوب مي‌شود.

مشاور وزير امور خارجه کشورمان با اشاره به اينکه گروهک منافقين قصد نابودي انقلاب ايران را دارد، تأکيد کرد: شاهد بوديم که عناصر اين گروهک تروريستي در زمان جنگ تحميلي نيز به آغوش صدام رفتند و عليه ملت ايران جنگيدند. از اين رو دشمني آنها با ايران با حمايت غرب هنوز ادامه دارد.

وي افزود: اين اقدام محمود عباس بدون شک با توجه به شخصيت ظلم پذير وي و اينکه به راحتي در برابر غرب و اسرائيل تسليم مي‌شود صورت گرفته است از اين رو به طور حتم جريان حامي‌وي و خودش با اين اقدام اخير ضررهاي زيادي را متحمل خواهند شد.

مشاور وزير امور خارجه کشورمان پيرامون اينکه ايران چه موضعي را بايد درباره اين موضوع اتخاذ کند تأکيد کرد: با توجه به شخصيت متزلزل و ضعيفي که از محمود عباس وجود دارد بدون شک جمهوري اسلامي‌ايران نبايد در باب اين موضوع وارد عمل شود.

ملت فلسطين سرنوشت خود را به دست محمود عباس نمي‌سپارد

عزت‌الله يوسفيان ملا نيز از جمله نمايندگاني بود که نسبت به ديدار محمود عباس با مريم رجوي واکنش نشان داد. وي در گفت‌و‌گويي ديدار محمودعباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين با مريم رجوي سرکرده گروهک منافقين در پاريس را به شدت محکوم کرد و گفت: محمود عباس به شخصه حتي قادر نيست مسائل مربوط به خود در فلسطين را اداره کند آن وقت تصور مي‌کند با جلسه با منافقين مي‌تواند اين مسائل را برطرف کند. يوسفيان ملا همچنين تصريح کرد: محمود عباس استيلاي اين مطلب را که بخواهد با رجوي به نتيجه برسد ندارد و اين ديدارها صرفا نمايش سياسي با طراحي دولت سعودي است.

عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات کشور مجلس شوراي اسلامي‌در پايان با بيان اينکه محمود عباس و رجوي عروسک‌هاي خيمه شب بازي آل سعود هستند، خاطرنشان کرد: اين عروسک‌ها با دلارهاي سعودي تطميع مي‌شوند اما در نهايت ملت فلسطين که شناخت کافي از جمهوري اسلامي‌ايران و گروهک منافقين ضد ايراني دارند، سرنوشت خود را به دست محمود عباس نمي‌سپارند و مي‌دانند که اين نشست و برخاست‌ها مشکلي از مشکلات آنها حل نمي‌کند.

محمود عباس از آرمان‌هاي فلسطين فاصله گرفته است

احمد اميرآبادي فراهاني نيز در گفت‌و‌گو با خانه ملت ضمن محکوم کردن ديدار محمودعباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين با مريم رجوي سرکرده گروهک منافقين در پاريس، گفت: جاي تعجب است مسئولان تشکيلات خودگردان فلسطين با افرادي ديدار مي‌کنند که سال‌ها دست به جنايت در ايران زده‌اند.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي‌بر همين اساس تصريح کرد: منافقان جنايتکاراني هستند که در قالب سازماني تروريستي فعاليت مي‌کنند و از رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين بعيد بود با افرادي نشست و برخاست کند که عليه ملت ايران که حامي‌ملت فلسطين هستند، دست به اقدامات تروريستي مي‌زنند.

عضو هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي‌در پايان با بيان اينکه ملت فلسطين مي‌دانند تروريست‌ها نمي‌توانند براي آنها تصميم گيري کنند، خاطرنشان کرد: مسئولان تشکيلات خودگردان فلسطين از آرمان‌هاي فلسطين عبور کرده و به پياده نظام رژيم صهيونيستي بدل شده اند در حالي که بايد بدانند جلسه با منافقان نه تنها مشکلي از فلسطين حل نمي‌کند بلکه بر مشکلات آن مي‌افزايد و باعث ايجاد تفرقه ميان امت اسلام مي‌شود.

ملاقات با سرکرده‌هاي سازمان‌هاي تروريستي عادت محمود عباس است

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ضمن سبک شمردن اقدام محمود عباس در ملاقات با سرکرده گروهک منافقين گفت: گفتگوي رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين با منافقيني که خود حامي‌تروريسم هستند، دردي از دردهاي فلسطين دوا نمي‌کند.

ولي‌الله نانواکناري در گفت‌و‌گو با خانه ملت ضمن محکوم کردن ديدار محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين با مريم رجوي سرکرده گروهک منافقين در پاريس، گفت: منافقين نتوانستند مشکلاتي را که خودشان براي خودشان درست کردند حل کنند پس چگونه مي‌توانند مشکل فلسطين را حل کنند.

نماينده مردم بابلسر و فريدونکنار در مجلس شوراي اسلامي‌بر همين اساس تصريح کرد: يک تروريست چگونه مي‌تواند مشکل فلسطين را که خود مورد حملات تروريستي قرار گرفته حل کند و تمام اين‌ها در حالي است که منافقين خود با رژيم صهيونيستي همکار هستند.

با اين همه مقامات ايراني بارها تاکيد کرده‌اند در کنار مردم فلسطين خواهند ايستاد و محمود عباس را نماينده مشروع مردم فلسطين نمي‌دانند.

http://mardomsalari.com/Template1/News.aspx?NID=252514

ش.د9501596

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات