صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹  ، 
کد خبر : ۲۹۴۶۲۳

اخبار

۱- احتمال کاندیداتوری مروان برغوثی برای ریاست تشکیلات خودگردان
«مروان البرغوثی» دبیرکل زندانی جنبش فتح در کرانه باختری از احتمال کاندیداتوری خود برای ریاست تشکیلات خودگردان سخن گفت. بر اساس گزارش وبگاه «روسیا الیوم»، «یوسف جبارین» عضو عرب کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) پس از دیدار با البرغوثی در زندان «هداریم» این موضوع را از قول وی اعلام کرده است. البرغوثی که یکی از رهبران انتفاضه دوم فلسطین (۲۰۰۵- ۲۰۰۰) است، از سال ۲۰۰۲ بازداشت شده و رژیم صهیونیستی وی را چند بار به حبس ابد محکوم کرده است. پیشتر در برخی از گمانه‌زنی‌ها وی اولین نامزد برای جانشینی محمود عباس اعلام شده بود؛ اما خود او واکنشی نشان نداده بود.
۲- جایگزینی اس ۴۰۰ و آنتی ۲۵۰۰ به جای اس ۳۰۰ را قبول نکردیم
سردار دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشستی خبری گفت: ارتباط ایران با روسیه در جهت ارتقای همکاری در سطوح راهبردی است و پذیرش هواپیماهای روس هم در همین راستا بود که به خواست دولت سوریه و همکاری دوجانبه ایران و روسیه صورت گرفت. وی در ادامه درباره موضوع شکایت ایران از روسیه بر سر موشک‌های اس ۳۰۰ گفت: بنا بود شکایت خود را زمانی که طرف مقابل قرارداد را به طور کامل اجرا کند، پس بگیریم که ما هم این کار را کردیم. وزیر دفاع گفت: روس‌ها می‌خواستند به جای اس ۳۰۰، سامانه اس ۴۰۰ و آنتی ۲۵۰۰ بدهند که ما قبول نکردیم.
۳- آیت‌الله خامنه‌ای و طرفدارانش برندگان بزرگ برجام هستند
روزنامه «وال‌استریت ژورنال» در یادداشتی نوشته است: «رهبر عالی‌قدر ایران و طرفدارانش برندگان بزرگ استدلال‌ها درباره برجام هستند. آمریکا امیدوار بود که توافق هسته‌ای گروه‌های موسوم به «میانه‌رو» در ایران را تقویت کند، اما رهبر عالی ایران، (آیت‌الله) علی خامنه‌ای و متحدانش، برندگان بزرگ (این توافق) هستند.» وال‌استریت‌ژورنال در این یادداشت نوشته است: «از زمان جمع‌بندی توافق هسته‌ای، رهبر عالی‌قدر ایران بارها و بارها از آمریکا به دلیل پایبند نبودن به تعهداتش انتقاد کرده است؛ اما سخنرانی ایشان در تاریخ ۱ آگوست در تهران، بیانات آمریکاستیزانه وی را به سطح جدیدی ارتقا داد.»
۴- جوانان اصلاح‌طلب از دولت یازدهم دلسرد شده‌اند
«سهیلا مدارایی» قائم‌مقام جبهه اصلاح‌طلبان درباره عملکرد دولت روحانی در قبال مطالبات اصلاح‌طلبان، گفت: متأسفانه روحانی در این زمینه چندان موفق نبوده است. وی باید تعهداتی را که نسبت به اصلاح‌طلبان و رئیس دولت اصلاحات داشته‌، انجام دهد. مدارایی درباره مطالبه تغییر وزرا که به‌تازگی اصلاح‌طلبان مطرح کرده‌اند، گفت: باید این اتفاق بیفتد و در وزرا و افراد اطراف وی تغییر و تحولی صورت گیرد و اگر این کار انجام نشود، احتمال رفتن روحانی به دور دوم زیاد خواهد بود. هر چند مردم با اصلاح‌طلبان هستند، اما جوانان اصلاح‌طلب نسبت به دولت یازدهم دلسرد شده‌اند.
۵- «مقتدی صدر» بار دیگر خواستار تشکیل دولت «تکنوکرات» در عراق شد
به گزارش وبگاه شبکه خبری «سومریه نیوز» عراق، رهبر جریان صدر عراق ایجاد تغییراتی در دولت کنونی عراق را خواستار شد و گفت: تشکیل دولت «تکنوکرات» جایگزین مناسبی برای این دولت است. وی همچنین تصریح کرد: منفعت‌طلبی گروه‌های سیاسی عراق سبب شده است که روند اصلاحات «حیدر العبادی» نخست‌وزیر این کشور تا حدودی ناممکن شود. صدر همچنین محاکمه دسته‌ای از زمامداران عراقی از سال ۲۰۰۳ به بعد را خواستار شد که به گفته وی به فساد متهم هستند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات