صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۲۹۵۳۰۵

اخبار کوتاه 28 شهریور


برخی گفته‌های غیررسمی حاکی است، سپردن توسعه میدان آزادگان جنوبی به توتال فرانسه، با پیشنهاد خود این شرکت فرانسوی بوده و هیچ برنامه اولویت‌سنجی در انعقاد قراردادهای میادین مشترک از سوی شرکت ملی نفت ایران به امضای قرارداد توسعه آزادگان جنوبی رأی نداده است. این مسئله هنوز از سوی مدیران ارشد شرکت ملی نفت تأیید یا تکذیب نشده است.
شرکت اتریشی «اُ ام وی»، نخستین محموله نفت خام به میزان یک میلیون بشکه را در بندر تریسته ایتالیا تحویل گرفت. فروش نفت ایران به این شرکت در سال ۲۰۱۲ به علت تحریم‌ها متوقف شد. این شرکت اکنون به دیگر شرکت‌های اروپایی پیوسته است که واردات نفت ایران را از سرگرفته‌اند. این شرکت‌ها شامل شل، ساراس، ایپلوم و هلنیک پترولیوم هستند.
وزارت خارجه روسیه، به شدت از حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه انتقاد کرد و گفت، به این «جمع‌بندی هولناک» رسیده که واشنگتن در حال تبانی با گروه تروریستی داعش است. «ماریا زاخاروف» گفت: معارضان مسلح سوریه پس از اجرایی شدن توافق ‌آتش‌بس حملات‌شان در سوریه را شدت بخشیده‌اند.
هادی ابوی، دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری با خجالت‌آور خواندن میزان حداقل دستمزد کارگران، گفت: نمایندگان کارگران در شورای عالی کار با تمام تلاش خود پیگیر افزایش دستمزد هستند؛ ولی کاری بیش از این نمی‌توانند پیش ببرند.
حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم نخستین سالروز ارتحال آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی گفت: جهاد کبیر این است که انسان بی‌رودربایستی پای حق بایستد و حتی در دفاع از حق نزدیک‌ترین افراد خانواده خود را طرد کند که آیت‌الله خزعلی در مقابل قدیمی‌ترین رفقای خود ایستاد.
خسرو تاج، رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در پنج ماه نخست امسال صادرات مواد غذایی ایران به رقم ۸۵۰ میلیون دلار رسیده است که چهار گروه فرآورده‌های لبنی، شیرینی و شکلات و رب گوجه‌فرنگی در آن بیشترین سهم را داشته‌اند.
علی دارابی، معاون امور استان‌های صداوسیما از تولید سریال ۳۰۰ قسمتی «تاریخ و تمدن گیلان» خبر داد و گفت: ما اگر بخواهیم تاریخ ایران را بنویسیم، باید از تاریخ گیلان آغاز کنیم و هر چه بخواهیم از ایران بگوییم ریشه و اساس آن به گیلان برمی‌گردد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات