صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲  ، 
کد خبر : ۲۹۵۲۹۴

اخبار کوتاه 27 شهریور

علی ارجمند عین‌الدین، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در نشست «تأثیرات و پیامدهای غذاهای آزمایشگاهی تراریخته بر انسان» از آخرین فتاوای دو نفر از مراجع عظام تقلید درباره تحریم کشت این محصولات تا حصول اطمینان کامل از بی‌خطر بودن آنها برای سلامت انسان خبر داد و گفت: حضرات آیات عظام مکارم‌شیرازی و علوی‌گرگانی، در فتاوایی جداگانه، تحقیقات بر محصولات دستکاری شده ژنتیکی (تراریخته) را بدون اشکال، اما «کشت تجاری» این محصولات را حرام اعلام کرده‌اند.
خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع آگاه از برنامه بارگیری نفتکش‌های ایران در گزارشی نوشت: صادرات نفت ایران در ماه آگوست نسبت به ماه جولای، ۱۵ درصد افزایش یافت و به بیش از دو میلیون بشکه در روز رسید و به سطح محموله‌های پنج سال گذشته نزدیک شد. بر اساس این گزارش، تقاضای بالا برای نفت خام ایران در آسیا و اروپا، این کشور را قادر ساخته است تا تولید نفت خود را به بیش از ۸/۳ میلیون بشکه در روز در ماه جاری افزایش دهد.
غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در زمینه حواشی ایجاد شده درباره تغییر روز ملی «شعر و ادبیات فارسی» گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در یکی دو جلسه قبل خود، زادروز فردوسی را به عنوان روز زبان و ادبیات فارسی تصویب کرد، اما این روز جانشین روز «شعر فارسی» که به شهریار تعلق دارد، نخواهد شد و هر دو کارکرد، مراسم و برنامه‌های خود را خواهند داشت.
آیت‌الله فقیهی، استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نامه جامعه مدرسین به رئیس‌جمهور و بیان تذکراتی در عرصه فرهنگی، گفت: جامعه مدرسین همواره حرف‌ها و مطالبی را که دارد، به مسئولان و دولت‌ها منتقل می‌کند. به تازگی هم نامه محرمانه‌ای را برای آقای رئیس‌جمهور تنظیم کرده و اشکالات فرهنگی را که به ذهن‌شان آمده است، منتقل کرده‌اند؛ البته این دفعه اول نیست و این کار بارها انجام شده است.
حسن غفوری‌فرد درباره فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان گفت: اصولگرایان فعلاً در مرحله بررسی هستند و هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌اند. وی افزود: شاید در این میان حدود ۴۰ نفر خود را به عنوان کاندیدا معرفی کنند که باید شرایط آنها بررسی شود؛ هر چه بیش از این در این‌باره گفته شود، خارج از اصولگرایی است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات